Als er een zwarte man wordt gedood door de politie dan is dat meteen groot nieuws. Toch worden er in de VS meer witte dan zwarte mannen gedood d...
@3 Veel van die politici hebben een huis in het buitenland. Als het hier onleefbaar wordt zijn ze met de noorderzon vertrokken. ...
@2 erger nog, niet alleen hij, maar nog veel meer politici...
VVDer v.d. Burg vindt dat er nog wel 18 miljoen mensen bij kunnen....
mijn hemel. over overbevolking gesproken...
En in deze post geeft hij een radicale klimaatactivist die niet gelooft in de kracht van innovatie (daar zijn er nogal veel van) een goede veeg ...
Devon is een interessant account om te volgen, vind ik. Ja, hij gebruikt ook AI om afbeeldingen te maken (van katten). Maar niemand is perfe...
Nou, dan moet Walmart of zo maar snel in brand gestoken worden. Toch?...
@13Maar ze daar sensureren ze ongewenst nieuws!!Oh .. laat maar.....
@41 m post@49 MalinoisTechnisch gezien mengt Soros zich in. Weet ik niet of hij ook sturend optreedt of alleen als geldschieter. Politici ...
Mooi op tijd ook... *kuch*
wat is er eigenlijk gebeurd met het personeel van de vluchtleiding, cq dichtsbijzijnde
vluchttoren?
mond"dood" gemaakt?
@1
Tja, als Rusland 2 jaar info achter houdt, dan kan dit er ook nog wel bij...
@2
Die zaten in Rostov
Bedoelt u dat Putin die Russen heeft gedood?
Bedoelt u dat Putin iets te verbergen houdt en dat Kiev met deze oproep de waarheid wilt weten?
@4 Rostov ligt in Rusland. MH17 was boven Oekraïne, weet je nog?
Rusland had met ingang van 17 juli 2014, 00:00 uur haar eigen civiele luchtruim verhoogt naar 16km (FL530), vanwege de oorlogsdreiging. Had Oekraïne hier gehoor aan gegeven, dan was MH17 niet neergehaald.
Uit het OVV-rapport:
"Op 16 juli 2014 publiceerden de autoriteiten van de Russische Federatie twee NOTAMs voor de Rostov FIR,72 een gebied dat grenst aan de regio Dnipropetrovsk in het oostelijk deel van Oekraïne. De ingangsdatum van deze NOTAMs was 17 juli, om 00.00 uur. Beide NOTAMs verwijzen naar het gewapend conflict in het oostelijk deel van Oekraïne als reden voor uitgifte: ‘Due to combat actions on the territory of the Ukraine near the state border with the Russian Federation and the facts of firing from the territory of the Ukraine towards the territory of the Russian Federation, to ensure intl flt safety.’
Deze NOTAMs gaven effectief dezelfde hoogtebeperkingen als de Oekraïense NOTAMs. Onderaan NOTAM UUUUV6158/14 staat echter dat deze van toepassing is voor het deel van het luchtruim vanaf de grond tot FL530. Er worden in deze ene NOTAM dus twee verschillende hoogtes genoemd. De genoemde FL530 die aan het einde van deze NOTAM wordt genoemd is veel hoger dan de Oekraïense luchtruimbeperking."
@5
"Rostov ligt in Rusland. MH17 was boven Oekraïne, weet je nog"
Door @2 werd de volgende vraag gesteld
"wat is er eigenlijk gebeurd met het personeel van de vluchtleiding, cq dichtsbijzijnde
vluchttoren?"
Het dichtstbijzijnde vluchtleiding is Rostov
Dnipro ligt verder van de rampplek, kijk maar op de kaart
Dus juiste antwoordt was: Rostov
"eigen civiele luchtruim verhoogt naar 16km (FL530)"
Das knap, dat haalt een civiel vliegtuig bij lange na niet
"Had Oekraïne hier gehoor aan gegeven, dan was MH17 niet neergehaald. "
Een buk haalt 20km hoogte, dus de MH17 was niet buiten gevaar van de Russische buk
FL530, Typo van Rusland?
@4
uiteraard vluchtleiding in Oekraïne....
wat denkt u zelf?
@7
Geen idee?
Wat doet het er toe
Transcriptie van laatste min staat in OVV rapport
Zo ook die van Rostov
@6 Zou goed een typo kunnen zijn ja. Een FL530 ipv FL330, alhoewel er eerder in de NOTAM weer van FL340 sprake is. Omdat er ook staat "to ensure international flight safety" wellicht reden genoeg dit "even" te verifiëren. Maar nog opmerkelijker is dat Rusland een dergelijke NOTAM uitbrengt op de dag waarop ze zogenaamd van plan zouden zijn een passagiersvliegtuig uit de lucht te schieten. Verdacht... Of juist niet?
Dat de NOTAM is uitgebracht (met de woorden "to ensure intl flt safety") wijst er in ieder geval op dat Rusland wilde voorkomen dat er civiele toestellen geraakt zouden worden. Maar dat staat nogal in contrast met de bewering dat Rusland een BUK-systeem heeft geleverd aan de rebellen om juist in dat gebied maar even wat toestellen op grote hoogte neer te halen, vind je niet?
@9
Zowel UA als RU NOTAMs spreken over FL320
http://www.whathappenedtoflightmh17.com/ukraine-did-not-inform-the-reason-for-airways-restrictions-in-their-notams-while-russia-did/
"bewering dat Rusland een BUK-systeem heeft geleverd aan de rebellen "
Die bewering is gemaakt door JIT, specifiek dat een buk uit Rusland UA is binnengebracht en na 17 juli ook weer terug is naar Rusland.
Of die geleverd is zegt JIT niets over
De uitspraak die JIT deed, doen ze alleen als ze volledig vertrouwen hebben dat deze, door het onderliggende bewijs, stand zal houden in een rechtbank
@10
A6158/14 NOTAM
Q) Niet gemeld A) URRV B) 1407170000 C) 3801010000
VANWEGE GEVECHTSHANDELINGEN OP HET GRONDGEBIED VAN OEKRAÏNE NABIJ DE LANDSGRENS MET DE RUSSISCHE FEDERATIE EN VANWEGE DE BESCHIETINGEN VANAF HET GRONDGEBIED VAN OEKRAÏNE IN DE RICHTING VAN HET GRONDGEBIED VAN DE RUSSISCHE FEDERATIE, OM INTERNATIONALE VLIEGVEILIGHEID TE GARANDEREN,
DELEN VAN ATS-RTE GESLOTEN ALS VOLGT: - A100 MIMRA - ROSTOV-NA-DONU VOR/DME (RND), - B145 KANON - ASMIL, - G247 MIMRA - BAGAYEVSKIY NDB (BA), - A87 TAMAK - SARNA, - A102 PENEG - NALEM, - A225 GUKOL - ODETA, - A712 TAMAK - SAMBEK NDB (SB), - B493 FASAD - ROSTOV-NA-DONU VOR/DME (RND), - B947 TAMAK - ROSTOV-NA-DONU VOR/DME (RND), - G118 LATRI - BAGAYEVSKIY NDB (BA), - G534 MIMRA - TOROS, - G904 FASAD - SUTAG, - R114 BAGAYEVSKIY NDB (BA)-NALEM. GROND - FL320
VERTREK VAN/AANKOMST IN ROSTOV-NA-DONU LUCHTHAVEN NAAR/VAN MOSCOW UITGEVOERD LANGS LUCHTWEG-G128 KONSTANTINOVSK NDB (KA) - MOROZOVSK VOR/DME (MOR) EN R11 MOROZOVSK VOR/DME (MOR) - BUTRI OP TOEGEWEZEN VLUCHT. VERTREK VAN ROSTOV-NA-DONU LUCHTHAVEN NAAR DNEPROPETROVSK FIR UITGEVOERD LANGS LUCHTWEG A102 KONSTANTINOVSK NDB (KA) - NALEM OP FL340 EN DAARBOVEN.
NOTAM-nummer
Onderste limiet
Bovenste limiet
Geldig van
Geldig tot
6158/14
Divers
Divers tot FL530
17 juli, 00.00
januari, 2038
2681/14
Grond
FL330 / 340
17 juli, 00.00
januari, 2038
32 van 186
AANKOMST IN ROSTOV-NA-DONU LUCHTHAVEN VAN DNEPROPETROVSK FIR UITGEVOERD LANGS LUCHTWEG A712 TAMAK - SAMBEK NDB (SB) VERVOLGENS RECHTSTREEKS KONSTANTINOVSK NDB (KA) OP FL330 EN DAARBOVEN. GROND TOT FL530
------
A6158/14 NOTAM
Q) Niet gemeld A) URRV B) 1407170000 C) 3801010000
VANWEGE GEVECHTSHANDELINGEN OP HET GRONDGEBIED VAN OEKRAÏNE NABIJ DE LANDSGRENS MET DE RUSSISCHE FEDERATIE EN VANWEGE DE BESCHIETINGEN VANAF HET GRONDGEBIED VAN OEKRAÏNE IN DE RICHTING VAN HET GRONDGEBIED VAN DE RUSSISCHE FEDERATIE, OM INTERNATIONALE VLIEGVEILIGHEID TE GARANDEREN,
DELEN VAN ATS-RTE GESLOTEN ALS VOLGT: - A100 MIMRA - ROSTOV-NA-DONU VOR/DME (RND), - B145 KANON - ASMIL, - G247 MIMRA - BAGAYEVSKIY NDB (BA), - A87 TAMAK - SARNA, - A102 PENEG - NALEM, - A225 GUKOL - ODETA, - A712 TAMAK - SAMBEK NDB (SB), - B493 FASAD - ROSTOV-NA-DONU VOR/DME (RND), - B947 TAMAK - ROSTOV-NA-DONU VOR/DME (RND), - G118 LATRI - BAGAYEVSKIY NDB (BA), - G534 MIMRA - TOROS, - G904 FASAD - SUTAG, - R114 BAGAYEVSKIY NDB (BA)-NALEM. GROND - FL320
VERTREK VAN/AANKOMST IN ROSTOV-NA-DONU LUCHTHAVEN NAAR/VAN MOSCOW UITGEVOERD LANGS LUCHTWEG-G128 KONSTANTINOVSK NDB (KA) - MOROZOVSK VOR/DME (MOR) EN R11 MOROZOVSK VOR/DME (MOR) - BUTRI OP TOEGEWEZEN VLUCHT. VERTREK VAN ROSTOV-NA-DONU LUCHTHAVEN NAAR DNEPROPETROVSK FIR UITGEVOERD LANGS LUCHTWEG A102 KONSTANTINOVSK NDB (KA) - NALEM OP FL340 EN DAARBOVEN.
NOTAM-nummer
Onderste limiet
Bovenste limiet
Geldig van
Geldig tot
6158/14
Divers
Divers tot FL530
17 juli, 00.00
januari, 2038
2681/14
Grond
FL330 / 340
17 juli, 00.00
januari, 2038
32 van 186
AANKOMST IN ROSTOV-NA-DONU LUCHTHAVEN VAN DNEPROPETROVSK FIR UITGEVOERD LANGS LUCHTWEG A712 TAMAK - SAMBEK NDB (SB) VERVOLGENS RECHTSTREEKS KONSTANTINOVSK NDB (KA) OP FL330 EN DAARBOVEN. GROND TOT FL530
Bron: OVV-rapport, en niet dat Rusland-bash blogje dat jij aanhaalt.
Boven FL530 kan men geen NOTAM uitvaardigen
NOTAM is tussen grond en max FL530
Hiermee bent u in de war
En NOTAM was door UA gezet op FL320
En door Rusland op sommige luchtwegen op FL340
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.