@6 Ze zijn al een eind op weg....
@19 Het zal een enorme uitdaging zijn om het antisemitisme onder moslims terug te dringen. Als dat thuis al fout gaat wordt het heel lastig. Net...
@3 Men zegt van woke Amerika dat het de VS wil opheffen / vernietigen ...
@49 Je hebt werkelijk het IQ van een eencellige met je meldingen. Maar goed, ik geef je het laatste woord. Meld me maar. ...
@3 Misschien willen ze die wel afbreken?...
@1Geen min, wèl gefeliciteerd! 🎗️...
Over een paar jaar kan dit teruggedraaid worden, tav de autochtone Nederlander.. 😉...
@47 Graag gedaan hoor! Ik geef je graag waar je zo naar solliciteert hoor. Kleine moeite, groot plezier. :-) ...
@41 "Sukkel" Bijna vergeten. Ach, je weet het onderhand wel. Jij scheldt enz, ik meld. ...
@46 Ooooo nou daar ben ik blij mee zeg!!!Hoeraaaa!!! ...
Verstandig, eerst alle uitslagen van de onderzoeken op tafel.
Een prima plan. Zeker nu de veiligheidsraad er achter is gekomen dat in de buurt van een overweg de aanstormende trein door het magnetisch veld de elektro kan ontregelen en in dit geval sloeg hij op hol. Remmen werkte niet daar de motor bleef draaien. Gas loslaten ook niet. En aangezien er meerdere feiten waren met ontregelde stints op de overweg moet het gebruik verboden worden of aangepast. Eerder was het met scootmobielen ook aan de hand maar die zijn zo te merken aangepast dus moet het met stints ook kunnen. En dan nog moet men andere elektrische voertuigen controleren. Elektrische auto s b.v. en elektronica.
Uit het artikel:
“Ook zijn er technische wijzigingen aan de Stint doorgevoerd zonder dat het ministerie op de hoogte is gebracht”
Als dit bewezen het geval is, dan heeft de producent een groot probleem.
Hoe gaan de kinderdagverblijven dat morgenochtend doen?
@2 Geld ging waarschijnlijk voor veiligheid.
@4
Taxibusjes inhuren of lopend.
Gewoon eigenaar/importeur verantwoordelijk vanwege het leveren van een ondeugdelijk product en strafrechtelijk vervolgen als blijkt dat men het had kunnen weten ... kiezen voor inferieure materialen om de portemonnee te spekken.
Dat beloofd nog wat, als de eerste zelfrijdende auto's de weg op mogen.....
@9 nee die is heilig, daar zittende grote auto fabrikanten achter.
Die zgn Stints niet op de openbare weg svp.
Ik zie nu het beeld voorbijkomen en wat ik zie is een
speeltuin-achtig sprookje met ingebouwd Efteling- fluiidum.
Daarin schuilt verstoring van reeel bewustzijn.
(Door wie dan ook, in of juist buiten de bolderkar)
@9 Totdat het eerste slachtoffer valt.....
Gezocht maar bericht van Inter niet gezien maar goed beter 2 keer dan niet
@10 Dat is dus wat is besloten
@11 Die zijn al meerdere malen gevallen
@14 Hier in Nederland nog niet.....
@15 Dat klopt hier in Nederland nog niet
Hier mag het ook nog niet volgens mij
@14 ook door mensen bestuurde auto's zijn de afgelopen 100 jaar duizenden slachtoffers gevallen, en die zijn ook nog steeds niet verboden...
Er wordt maar weer snel aangenomen dat de technische veranderingen bezuinigingen zijn, of uit inferieur materiaal. Veroordeelt voordat het onderzoek afgelopen is?!?
Het kan ook zijn dat deze veranderingen verbeteringen zijn, of een gevolg van onderdelen die niet meer gemaakt worden, of nog iets heel anders... Het is niet ongebruikelijk dat een product verder ontwikkelt wordt.
Ze voorlopig van de weg halen is wel een goed idee, 'better safe than sorry'.
En hoeveel auto's zijn er niet al teruggeroepen?
En nee, ik niets met het bedrijf van doen dat die stints maakt, maar je moet wel eerlijk blijven.
@17 Ja dus wat is je punt
Ongelukken kunnen altijd gebeuren maar dus geen reden om onveilige voertuigen op straat toelaten
Ongelukken gebeuren toch dus dan ook geen verkeersregels nodig
Domme reactie van je
in eerste instantie zijn die dingen door de keuring goed bevonden om er de openbare weg
mee op te mogen.
nu worden er dingen geconstateerd die toch gevaarlijk blijken te zijn .
dus die toelatingskeuring om de openbare weg op te mogen stelt niets voor.
@17 Omdat de meeste ongelukken met of zonder droevige afloop te wijten is aan menselijk falen/onkunde
@20
Dus zeg je als keuringsinstantie dat ze gewijzigd zijn, dan licht de schuld weer bij een ander, handig toch?
Als je je auto laat maken, en er komen andere onderdelen op dan de originele, dan wordt ie toch ook niet opnieuw gekeurd?
Misschien te simpel gedacht, maar als zo'n ding niet meer kan remmen, dan beuk je dat ding toch tegen een lantaarnpaal aan of tegen een hekje ofzo, niet dwars door de spoorbomen heen. Maar oké, paniek etc
Gne gne gne *kijkt plaatje* Is dat een Pownews wagentje? XD Stinds wanneer mag dat niet meer?
@21 maar die mensen mogen wel aan het verkeer blijven deelnemen...
@25 in veel gevallen staat daar een sanctie op, tijdelijke intrekking rijbewijs, opnieuw examen doen ect. Maar dit zou wel wat strenger mogen worden uitgevoerd.
Helaas is er geen 100% veilige optie, behalve alle kinderdagverblijven sluiten en vrouwen weer thuis achter het aanrecht zetten. En dan kan er ook nog wat mis gaan. Hoe triest dit alles ook is is er zullen helaas al en toe ongelukken blijven gebeuren. Lopen met een kudde kinderen is ook niet per definitie veilig. En één op één is onbetaalbaar.
Dat doen ze met vliegtuigen ook. Als er na een vliegtuig ongeluk iets wordt gevonden dan kan de FAA een opdragen dat bepaalde onderdelen eerst moeten worden vervangen voordat er weer mee mag worden gevlogen
Ik ben zeer blij met deze beslissing van de minister ,,onverantwoord hoe de kinderopvang in Nederland bezig is een fikse boete moesten ze nog krijgen wegens zeer onveilig gedrag , de chauffeurs vaak niet ouder dan 16 jaar
Zou minister van Nieuwenhuizen niet weten dat ALLE voertuigen "potentiële veiligheidsrisico's" hebben ?
Zelfs ook ongemotoriseerde fietsen ?
En gaan wandelen met een tiental kinderen is ook niet zonder risico.
Ook vervoer met auto's of busjes hebben een risico ?
Het lijkt een beetje rigorous besluit ?
Misschien beter op korte termijn het besluit dat de stint niet meer in de buurt van overwegen mag komen ?
En op korte termijn als de oorzaak mechanisch is -- alle stints verbeteren ?
Als de stint mechanisch goed op orde is -- lijkt het de beste manier om kleine kinderen te vervoeren over korte afstanden ?
Het ongeluk is natuurlijk verschrikkelijk.
Bjna niet te bevatten , maar om dan per direkt deze vervoersmogelijkheid af te schaffen ?
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.