@48 " Lul niet zo hypocriet, jullie moesten elkaar op NJN al niet "" En zo is het ja. Q laat hier weer eens overduidelijk zien h...
@46 Man man man ... al die typerende valse verzinsels van ja. BAH !!! ...
Ik vind @55 een grote sufferd die weg zou blijven maar zoals die andere narcist hier het nooit gaat doen.van vroeg in de morgen tot vroeg in d...
@39 "Als je dit draadje even wat kritischer bekijkt zul je begrijpen wat ik bedoel - er was geen enkele reden om mensen uit te schelden." ...
Is het in Nederland anders met de arbeidsmigranten?De aspergestekers worden betaald per gewicht asperges dat ze steken. Hoe meer asperges, des...
@37 En alweer speel je nu op de persoon. Flapdrol. ...
@37 " ik gaf gewoon mijn mening." Wat je deed was SCHELDEN, BELDEIGEN, OP DE PERSOON spelen. aantoonbaar !!!!" lulletje rozenw...
@13 "Het volk wilt het niet dus gebeurt het niet , zoals een democratie hoort te werken.Als wij zeggen dat we het niet willen worden we door o...
@33 " Ik zie @17 niet schelden" LEZEN!!!Ik zei "op de man spelen" , niet schelden.Je weet wel, de persoon pakken, zoals JIJ...
@40 "Wtf is dit dan ineens?" Dat komt omdat een uur daarvoor LoydMorris mij op een ander draadjem volledig uit niets, zonder enige...
Het zijn niet de vliegtuigen van de piloten, dus, indien Ryanair andere piloten kan vinden, lossen ze het probleem gewoon zo op.
Piloten hebben helemaal geen slecht leven, beter dan vrachtwagen of buschauffeurs.
Als je het niet eens bent met je arbeidsvoorwaarden moet je een andere baan of een andere werkgever zoeken.
@1 "Het zijn niet de vliegtuigen van de piloten, dus, indien Ryanair andere piloten kan vinden, lossen ze het probleem gewoon zo op."
Wat begrijpt u niet aan "Hoewel de rechter de inzet van stakingsbrekers verboden heeft (...)."
@2 Bij andere beroepsgroepen verbieden zulke rechters zelfs de staking.
Dus ik geloof dat niet een twee drie.
Ik zou dat wel eens zwart op wit willen zien.
@3 Het uitgangspunt van het Europese arbeidsrecht is dat de arbeidsovereenkomst wordt beheerst door het recht wat werkgever en werknemer met elkaar hebben afgesproken. Over het algemeen is dat het recht van het land waar de werknemer gewoonlijk zijn arbeid verricht. (Verdrag van Rome 1 Verordening -detachering).Bij internationale chauffeurs of piloten is dat meestal niet helemaal duidelijk. In dat geval is het arbeidsrecht van toepassing van het land van waaruit de werknemer zijn werkzaamheden verricht en waar hij belasting en sociale verzekeringen betaalt. Dit werd ook nog eens bevestigd door het gerechtshof in Den Bosch in 2017. Daarin werd bovendien bepaald dat als arbeidsrechten, die in het land van herkomst van de werknemer gunstiger zijn dan in het land waar de werkgever is gevestigd, leidend moeten zijn.
@4 Aha, nou je het zegt, ik heb daar eens een discussie over gehad met een maat, die is piloot bij de KLM, alleen dat kwam er niet zo duidelijk uit.
Bedankt.
Dan is het zaak voor Ryanair om werknemers aan te nemen in een land waar de regeling als werkgever voor hun zo gunstig mogelijk zijn.
Bij een luchtvaartmaatschappij is dat niet zo moeilijk, lijkt mij.
Dus ik ben toch bang dat de stakers op de lange duur aan het kortste eindje trekken, Ryanair is namelijk niet de lieflijkste onderneming, eigenlijk keihard met het personeelsbeleid.
@5 In de meeste Europese landen betalen werkgever en overheid ieder een deel van een ziekte of arbeidsongeschiktheidsuitkering. Evenals dat werkgever en werknemer ieder hun deel aan sociale premies betalen. In Ierland echter worden dit soort uitkeringen volledig betaald door de overheid en betaalt de werknemer alle premies via het Ierse belastingstelsel.
Niks aan de hand zou je zeggen, maar behalve dat het hierdoor voor Ryanair veel voordeliger is om het personeel onder het Ierse arbeidsrecht te laten vallen, betaalt de Ierse overheid niets uit aan personeel die hun belastingen en premies betalen in het land waar zij werken en/of wonen. In de praktijk betekent dit dat je geen inkomsten meer hebt op het moment dat je ziek of arbeidsongeschikt wordt. En de Nederlandse sociale verzekeringen nemen dit niet over, omdat Ryanair geen premies afdraagt in Nederland.
Door dit soort constructies komen werknemers tussen de wal en het schip terecht en daarom is Europese wetgeving en/of Nederlandse wetgeving leidend.
@6 Bedankt voor de informatie.
@3 Alstublieft! https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBNHO:2018:7026&showbutton=true
@8 Oke, bedankt voor de moeite, je hebt gelijk.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.