@8 En niemand behalve jij en ik die daar over vallen. ...
Wordt die vrouw ook niet aangeklaagd wegens vrijheidsberoving? Dan kan er nog een jaartje of 2 bij....
@3 Wat een schaamteloze klootzak ben jij toch....
@2 Snorrie. Een directeur van een groot bedrijf zal misschien niet iedereen van de werkvloer gesproken hebben voordat ze in dienst treden. Maar ...
Waarom word er niet gezegd dat neotaam afgeleid is van aspartaam?Neotaam verschilt van aspartaam door de aanwezigheid van een 3,3-dimethylbuty...
Wel een mooie vrouw, dat zal die ouwe Frits ook wel hebben gevonden....
Schandalig dat ze uberhaupt op die positie terecht is gekomen....
Moet dan wel een CEO van een heel klein bedrijfje zijn als ie zich bezig moet houden met sollicitaties. 😁...
@14 Haha... ik denk het wel. Mensen zijn simpele kopieermachines. => Goebbels says repeat a lie often enough and people will believe it....
@5 Nou ja.. en ook nog eens een rapport in @3 . Een heel erg slechte dag voor de breiclub zo te lezen....
"De Consumentenbond is een Meldpunt gestart om inzicht te krijgen in hoe groot het probleem is. We willen graag weten welke bedrijven zich er schuldig aan maken en welke vreemde namen ze gebruiken."
En wat gaat de Consumentenbond vervolgens met die informatie doen? Alleen maar "FOEI!" roepen naar die bedrijven?
Neem een tweede bankrekening. Laat daarvan de kleinere vaste bedragen afboeken. Daartoe stort je elke maand van je salarisrekening een vast bedrag. Dan krijg je bericht als iets niet kon worden afgeboekt doordat er niet genoeg geld op stond en heb je dus een seintje dat je het moet nakijken.
Intussen weiger je categorisch wie dan ook automatisch af te laten schrijven van je salarisrekening. Dan worden ze boos. Maar ze hebben wettelijk niet het recht, je daarover aan te klagen. En een nutsbedrijf mag de levering niet weigeren zolang je bereid bent, te betalen, als ze je tenminste een papieren rekening sturen.
Dan bepaal je zelf wanneer tijdens de maand je die rekening betaalt, in plaats van dat
a) zij bepalen wanneer en je dus regelmatig problemen krijgt omdat je je aan hun vaste dag moet houden, niet de vaste dag waarop jouw salaris binnenkomt en
b) zij kunnen dan niet allerlei extra kosten en bedragjes van meestal een tientje ongeveer bij jouw "verschuldigd bedrag" optellen en extra graaien. Want ze weten heel goed dat je voor dat ene tientje, zelfs als je het op tijd ziet, niet steeds weer een hele procedure gaat opstarten, want terughalen is ingewikkeld.
c) Zij stellen steeds kortere betaaltermijnen, liefst twee weken in plaats van een maand, om maar zeker te weten dat ze je hoe dan ook altijd boetes kunnen opleggen, dat is een prettig verdienmodel volgens hun.
Nu proberen ze daar omheen te komen door je te dwingen, dan maar bij hun te gaan inloggen en nakijken hoeveel je moet betalen. Dáár zou de consumentenbond iets aan moeten doen.
Het is je goed recht, elke maand een stapel papieren rekeningen te hebben, die je voldoet wanneer je inkomen binnen is, met de zekerheid dat je niet regelmatig gedonderjaag hebt omdat mensen zo nodig moeten afboeken wanneer jouw geld er nog niet is, waarna je herinneringen en steeds sneller boete krijgt, met expres steeds kortere betaal-termijnen, of meer dan ze recht op hebben.
Eerst was het nog zo, dat je wel een acceptgiro kon krijgen, na een verbeten strijd, maar nu eist men botweg dat je naar hun site gaat, elk bedrijf apart, en inlogt, enzovoorts, om het je maar moeilijker te maken, de controle te houden over je eigen geld, die controle willen zij, de bedrijven, hebben, en wel ongelimiteerd.
Zij willen de situatie dat als zij jouw geld jatten, jij naar de rechter moet om het terug te claimen, alweer, ze gaan ervan uit, en terecht, dat je dat niet doet en dus komen zij ermee weg.
Normaal gesproken moesten zij naar de rechter om het geld te claimen en dus keihard over elke cent kunnen aantonen dat het gerechtvaardigd was, daar hadden ze geen zin meer in, dit is veel lucratiever.
ALLES dat een beetje lastig is voor bedrijven wordt naar de burger toe geschoven en veel lastiger voor die burger gemaakt, en veel ingrijpender, dan het ooit voor die bedrijven was, die een miniem klein beetje meer winst kunnen opstrijken door een paar overbodig geworden mensen te kunnen ontslaan. Het is volkomen disproportioneel en bovendien ongerechtvaardigd dat wij alle werk voor de bedrijven moeten doen en dan nog steeds meer betalen voor wat ze leveren. En de overheid doet er naar hartelust aan mee.
@1 Een terecht probleem toch, dat ze aankaarten. Het is dat ik de bedragen herken, maar wat is er mis met 'maandtermijn september telefoonabonnement [klantnummer]" op een afschrift? Perioden betrekking zijn ook niet terug te lezen. Niet alleen lastig voor de betrokkene zelf, maar ook als je de persoon wil ondersteunen. Door dit soort ongein verliezen mensen inderdaad de grip op hun financiën.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.