Spliff - Carbonara https://www.youtube.com/watch?v=cnKkBQ32bsw...
Kaltes Klares Wasserhttps://www.youtube.com/watch?v=YcUrkl7-k7M...
@80 m post@81 Querido notVoordat een oplossing vergelijkbaar met wat ik voorstel, mogelijk wordt, zullen heel veel partijen de psychologis...
@3040 Deze heb ik nog op vinyl liggen, wat een tijd haha...
Paul ist tothttps://www.youtube.com/watch?v=hqMt5YxVlc8...
Nina Hagen-Heisshttps://www.youtube.com/watch?v=MMMo4gfPqI4...
@37Bandera graven ze zelf op, ieder jaar weer ;)En ja, als Rusland-China raketinstallaties en kernbommen in zuid-Amerika stationeert ger...
Nina Hagen "New York"https://www.youtube.com/watch?v=jp0UXnQ70gY...
Nina Hagen - [ich weiß, es wird einmal ein Wunder geschehenhttps://www.youtube.com/watch?v=yFnLVfkfXA4...
(white punks on dope) - Nina Hagenhttps://www.youtube.com/watch?v=Vbtcy5FHlIs...
"Waarom docenten op de universiteit geen graad hoeven te hebben is me nooit echt duidelijk geworden."
Heel simpel, maar daar moeten we even een stukje voor terug. Vroeger werd de universiteit gezien als een soortement gilde: als leerling liep je mee met de meester en deed die zoveel mogelijk na tot je je eigen stijl ontwikkelde. De meester moest dus vooral een geweldige vakman zijn, en inspireren, niet een leraar die je stap voor stap bij de hand neemt. Tegenwoordig zien we de universiteit als een school waar les wordt gegeven. Omdat iedereen moet gaan studeren, en de universiteiten betaald krijgen per diploma, zit de "klas" vol met mensen die niet geschikt zijn voor het gildesysteem. Dus wordt de universiteit "verschoold", en klinkt de roep om cursussen voor de docenten. Wat mij betreft allemaal een gevolg van de uitholling van het systeem.
Tot zover een pessimistische ouwe lul .
@1
Hier is er nog een.
Ik werk op een universiteit en zie het continu. AIO's zijn net zelf afgestudeerd en moeten dan tutoren. Of ze krijgen onderwijs toegeschoven waar ze zelf niet veel van afweten. Maar de PI heeft het te druk.
Was overigens 20 jaar geleden ook al zo. Toen studeerde ik biologie en merkte als zij-instromer met al gedegen specifieke voorkennis behoorlijke tekortkomingen van sommige docenten (vooral tijdens tutorgroepjes en practica).
@3 op zich is er niets mis mee om PhD studenten (of masterstudenten) een rol te geven in het onderwijs. Zij leren er veel van en het is ook motiverend voor studenten om om te gaan met mensen die niet veel ouder zijn dan zijzelf. Verder zijn de groepen gewoon te groot om aan de vaste staf over te laten.
Neemt niet weg dat er bij elke cursus voldoende echte experts rond moeten lopen. Waar ik de kriebels van kreeg waren cursussen waar dat niet gebeurde, en docenten die cursussen geven op een gebied waar ze zelf geen expert zijn (want iemand moet die cursus toch geven). Daar helpt geen mooie 'onderwijskwalificatie' aan.
@4 Daar ben ik het wel mee eens.
Wat me ook opvalt/opviel is dat veel docenten de basiskennis zelf niet zo goed beheersen. Buiten hun onderzoeksgebied weten ze de feiten niet zo goed.
Ik ben bang dat dit in de toekomst alleen maar erger wordt omdat die brede kennis dus ook niet goed meer wordt aangeleerd.
In biologische laboratoria wordt ook vaak slordig gewerkt en vrij los met de regels omgesprongen omdat het nooit goed wordt aangeleerd. Dat zie ik vrijwel dagelijks. Zit ook een beetje in de Nederlandse cultuur denk ik dat mensen zich niet zo snel de regels laten voorschrijven.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.