Chuck Berry - Sweet Little Sixteenhttps://www.youtube.com/watch?v=ZLV4NGpoy_E&t=5s...
Freddie Cannon - Tallahassie Lassiehttps://www.youtube.com/watch?v=_G7TYPEawX0&t=16s...
The Collins Kids - Shortnin' Bread Rock (1957) https://www.youtube.com/watch?v=cYPlj67Mtlo...
Rudi Carrell - De Hoogste Tijdhttps://www.youtube.com/watch?v=gD3D5xdI_-o...
Willie Nelson - Always On My Mindhttps://www.youtube.com/watch?v=R7f189Z0v0Y...
Peter, Paul & Mary - Blowing In The Windhttps://www.youtube.com/watch?v=2RlnYC7skbI...
Roger Whittaker - The Last Farewellhttps://www.youtube.com/watch?v=sGWs1HK8iDU...
Lee Marvin - I Was Born Under A Wandering Star https://www.youtube.com/watch?v=NTymtAbaG08...
Gene Kelly - Singin' In The Rain ( 1952 )https://www.youtube.com/watch?v=swloMVFALXw...
Alexis Zorbas - Zorba The Greekhttps://www.youtube.com/watch?v=2AzpHvLWFUM&t=25s...
Wanneer stapt men nu eindelijk eens over van manipuleerbare berekeningen over op metingen?
die Multinationals komen altijd overal mee weg. hou zou dat toch komen? toch niet door vriendjespolitiek? nee toch?
Die berekeningen hebben nog nooit geklopt, met opzet uiteraard.
En volledige renovatie van de verkeerstoren, een nieuwe pier in aanbouw en men zit aan zijn maximale aantal vluchten, een en een is twee
Het was Schiphol en vriendjes wat alleen maar 'berekeningen' accepteerde. Geluid kun je namelijk heel goed meten met een Decibelmeter, maar dan zou uitkomen dat er veel méér geluid wordt geproduceerd dan zou zijn toegestaan. Dus moest het per se via "berekeningen"in de rapporten komen. Iedereen voelt op z'n klompen aan dat dat gewoon Broodje Bedonder was en is. Zo komt Schiphol aan z'n toestemmingen om maar weer te groeien. Via 'berekeningen'. Jaaaa ja.
Geen bijzonderheden. Op dat niveau is integriteit niet gewenst.
** gebruiker verwijderd **
Doe maar een referendum over heel Nederland, in plaats van metingen en berekeningen. Willen jullie banenverlies & duurder vliegen, of mag Schiphol gewoon uitbreiden?
Alternatief, hak gewoon de knoop door als politiek en laat Schiphol groeien.
De cijfertjes klopten niet.
Uiteraard in het voordeel van Schiphol.
@8 Nou en?
Dat is ook de reden dat het onzin is. De illusie dat je de overlast gaat quantificieren, dan regels opstelt, die aanpast, anders meet, etc. Er zijn mensen die er toch last van blijven hebben, wat je ook meet of regelt.
Probleem is niet de overlast, maar de mensen aldaar. Regel gewoon een mooie vertrekregeling.
** gebruiker verwijderd **
@9
Dat wordt dan als Schiphol haar zin krijgt een vertrekregeling voor half Nederland.
@10 Als bewoner onder de Kolderbaan ben ik nog steeds voor uitbreiding, ik weet waar ik woon, of ga voor aanleg in zee, ook goed, zeg over tien / vijftien jaar. Maar intussen gewoon laten groeien. Stop met die nutteloze onderzoekjes/regels/geluidsgebieden. Vliegbewegingen leveren overlast op. Economische bedrijvigheid levert overlast op.
@11 Dan is het dus gewoon marktwerking. Prima, niks mis met een beetje vrije markt.
@11
?
Welke marktwerking? Het is toch bizar als een bedrijf op oneigenlijke gronden en berekeningen zoveel overlast veroorzaakt dat half Nederland met een vertrekregeling uit zijn huis moet?
Daarnaast vraag ik me af hoeveel banen die oneindige pretvluchtjes nou opleveren.
Mannetje van Schiphol beweerde dat zo'n beetje heel Nederland (7 miljoen werkenden) van Schiphol afhankelijk waren, ander mannetje, die wat serieuzer en objectiever overkwam haalde dat onderuit.
Het spijt me vreselijk dat ik de naam van de mannetjes niet meer weet.
** gebruiker verwijderd **
** gebruiker verwijderd **
@14 t.m @16 Ik bedoelde met marktwerking iets veel simpelers: naar aanleiding van de vetrekregeling. Als Schiphol wil groeien, compenseren ze de bewoners. Als het te weinig oplevert, is het niet rendabel meer.
Marktwerking.
** gebruiker verwijderd **
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.