EN we moeten Nederland wat groener maken, want de Nederlanders gebruiken te veel spullen dat best niet nodig is XXD...
Meer mensen, meer ik te bouwen heb :D Die huidige inwoners moeten eens stoppen met Racistisch en Xenofobisch te zijn XD...
En de EU belofte was : 3% groei per jaar XD Dus, meer huizen bouwen (verdien ik geld aan) XD Bek houden en meedoen, of anders ben je een racist....
Bahahahaha, zelf-gemaakte probleem. :) Nederland was het land van Demokraten EN het zou best wel xenofobisch en racistisch zijn als je die mense...
Vroeger was de politiek er voor het volk, nu is de hiërarchie volledig omgedraaid.VN/WTO/WHOEUDen HaagEn dan pas wij...
Zou de AIVD zoiets monitoren?...
@5 Heb jij het helemaal afgeluisterd? 😃 Ik moet nog 20 minuten. 😁...
20 keer een stad als Amersfoort erbij intussen, en de autochtone bevolking kromp...https://youtu.be/wftARWunM2I?si=22B-_uN9nKx2P8n9...
Laat de politie nou gewoon hun werk doen.Als ze iemand willen controleren moeten ze dat gewoon kunnen doen.Zij zijn praktijkdeskundigen .E...
@5 Het is wel grappig. 😃 Het gaat vooral over waarom we een republiek moeten hebben in plaats van een monarchie. Op zich hebben ze best een ...
-
Eigenlijk moet moet in dit soort gevallen altijd ook standaard de werkgever en directe manager worden bestraft, altijd met een onvoorwaardelijke gevangenisstraf.
/-
-
@1
En rijbewijs kwijt.
Twee woorden: Neo liberalisme - Rat race
@1 ; Dat is ook wat ik dacht. Nu ja, met een forse geldboete dan.
Onze neo-liberale regering maakt het de werkgevers weer gemakkelijk: zet de chauffeurs stevig onder druk en laat hen voor het risico van de boetes opdraaien.
De keuze: Je baan kwijt of de wet overtreden...
En als de chauffeur tegen zijn baas had gezegd "zoek het uit, ik ga nu slapen", dan had dit waarschijnlijk negatieve gevolgen gehad voor de chauffeur. Kan je het de chauffeur dan kwalijk nemen? Of is de hoofdschuldige dan toch echt de werkgever, die nu volledig buiten schot blijft?
@1 En als de chauffeur dit deed zonder medeweten van de werkgever dan is een staande voet ontslag wel op zijn plaats.
@5 "De 48-jarige man reed met een veewagen met honderden varkens van Duitsland naar Denemarken en terug.? Vrachtwagens met levend vee zijn vaak eigen rijders!
@7 En vaak ook niet.
@8 Ik kan mij niet voorstellen dat een werkgever een chauffeur dwingt om 36 uur achter elkaar te rijden. Die weet wat voor consequenties dat kan hebben, dan stuurt hij gewoon een 2e chauffeur mee als het zoveel haast heeft.
@9 Wat jij je wel of niet voor kan stellen is niet relevant.
Ik weet niet of het een "eigen wagen" is, en jij weet niet of de chauffeur voor een transportbedrijf werkzaam is. Om dan te stellen dat vrachtwagens met levend vee "vaak eigen rijders" zijn, is erg kort door de bocht, want dat zijn ze vaak genoeg ook niet. Of heb jij de cijfers en feiten hierover paraat staan?
Daar het meestal het geval is dat de chauffeur geen keuze heeft, ga ik daar in eerste instantie maar vanuit.
Ga het niet goed praten.. maar als hij bijv heeft 7 uur heeft geslapen ipv 9 uur die wettelijk geld is dat volgens de wet niet geldig en telt het aantal uren gewoon door.
Dat deze chauffeur niet goed bezig is wel duidelijk....en rijbewijs kwijt is de juiste straf.
@!6
-
Het is niet waarschijnlijk dat de directe manager of werkgever dit niet weten. Al het beleid de laatste jaren is ook voor de vrachtwagenchauffeurs neoliberaal geweest. Ze zijn m.a.w. flink afgeknepen en worden tot dit soort bizarre daden wellicht gedwongen om het hoofd boven water te kunnen houden. Wellicht is chauffeur deze ook een slachtoffer van de neoliberale hebzucht van zijn werkgever.
-
Maar in een discussie belanden of de werkgever wel of niet hiervan weet is niet zinnig; gewoon standaard altijd de werkgever en managers bestraffen met flinke straffen. Uiteraard ook de betrokken chauffeur.
Een vrachtwagen met een chauffeur die is versuft is een groot gevaar op de weg, mogelijk nog veel groter dan een chauffeur van een personenauto. De risico's die hiermee worden genomen zijn onaanvaardbaar en er moet hier keihard ingegrepen worden.
/-
-
@4 "Onze neo-liberale regering maakt het de werkgevers weer gemakkelijk: zet de chauffeurs stevig onder druk en laat hen voor het risico van de boetes opdraaien."
Zo is dat.
De chauffeur wordt in feite gedwongen de regels te overtreden omdat hij anders aan de kant staat en als het mis gaat is hij de pineut, terwijl het de opdrachtgever is die de feitelijke dader is.
@6 ; Het zijn de werkgevers die onhaalbare targets stellen. Als het al haalbaar is binnen de wetgeving dan is dat op de minuut zo scherp gesteld. Eén kleine vertraging en de chauffeur heeft een probleem met zijn werkgever. Geen enkele chauffeur gaat 36 achter elkaar zonder de verplichte pauzes rijden voor zijn eigen lol. Dat heeft puur te maken met opgelegde targets. En het risico is in de huidige wetgeving voor de chauffeur.
Dan kan je wel zeggen: "De werkgever wist het niet.", maar hij weet verdomde goed dat zijn targets extreem scherp zijn; daarmee haalt hij zelf de opdrachten binnen. Hij kan dus op zijn vingers natellen dat dit soort uitwassen in zijn bedrijf voor zullen komen.
Velen op dit topic houden geen rekening met het feit dat neoliberalisme ook werkgevers vaak met de rug tegen de muur plaatst. Zij zijn ook verwikkeld in de rat race van vandaag de dag. Kun je het aantal orders niet aan? Jammer, dan gaan de opdrachten naar een ander die iets meer vermogen heeft.
@14 Niet altijd soms willen mensen een dagje eerder thuis zijn om wat voor reden dan ook en hebben ze meer tijd dan waar ze gebruik van maken.
@15 Het is lastig concurreren zonder gelijk speelveld inderdaad,
Prima, houdt dan ook gelijk de werkgever aan die de werknemer zo onder druk zetten.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.