@2784 Zelfs het riool wil die ouwe niet hebben....
@2786Nee hoor. Voorlopig heb jij niets gezegd over dramaqueen Olivia, die in @2730 anderen begint te beschuldigen, en dat zegt mij al geno...
@2758😂@2760“ Ik heb geen goede ervaringen met jou (maar dat heb ik met de meesten hier niet)”Gebrek aan goede begeleiding soms ...
@2771 Zoals jij altijd bij mij doet het, ouwe lekbak.Of was het nou tandloze versnellingsbak?...
@2785 Die naam van jou is geen eer aan te behalen.Ik zou me sowieso schamen jou te zijn....
@2783 👋Oww wacht..... jij bent diegene die altijd het laatste woord wil hebben. Nou hierna nog 1 reactie plaatsen, en dan krijg jij waar j...
@2784Gesproken als een echt tokkie. Je doet je naam eer aan....
@2775 Jij bent die hoop stront, wat maar niet weg wil spoelen. 💩...
@2781Gaap....
@2779Inderdaad. En op wie doel je?...
Een beter scenario zou zijn dat het eu-gedrocht binnen een paar jaar volledig verdwenen zou zijn!
Aangezien diesels bijna onverslijtbaar zijn, zal het nog wel 10 tot 15 jaar duren voordat ze echt beginnen te verdwijnen. De verkopen nemen wellicht al wat af, maar dit mens weet echt niet waarover ze praat.
Moeten ze eerst komen met een elektrische auto / bus / truck die meer dan 800 km kan rijden op de accu. Nu zijn de te halen afstanden gewoon een lachertje. Mijn diesel Renault trafic haalt 1100 km op een tank van 70 liter diesel. Welke accu doet dat na?
Dieselmotoren rijden uitermate zuinig en plezierig. electrische auto’s zijn nog lang niet goed genoeg, niet qua actieradius,niet qua oplaadtijd, niet qua levensduur van die accu’s. Allemaal dromerij. Laat dat mens he eens hebben over de opwekking van al die electriciteit. Ongetwijfeld via een of ander vervuilend proces.
Diesels zijn zo gek nog niet, goed onderhouden zijn ze wellicht minder vervuilend dan electrisch+opwekking. Denk ook aan de vervuilende batterijen
Dan stort de gehele caravan, aanhanger-markt in....
Niet iedere paardentrailer- aanhanger- caravanbezitter kan een vermogen kostende Tesla X aanschaffen.
Daarbij.... gaat je vakantietrip naar zuid Europa wel heel veel tijd kosten....
Typische opmerking van een politica die, zoals de meeste politici, geen idee heeft waar ze over praat.
@5
En het vrachtvervoer niet vergeten, of de landbouw!
Ik rij benzine ivm bijtelling, maar eerlijk is eerlijk. 1 op 20.. En lekker ruim en toch snel
Zo'n golfkarretje op stroom ook geprobeerd, met deze temperaturen is het bereik de helft van nominaal.
Airco kost je 7 kilowatt..
Waarmee 350 km max opeens 125 wordt
voor mij persoonlijk vind ik zo´n electrocar maar niets.
mocht je ,na een ongeluk, eerste hulp nodig hebben maar je zit nog in de auto dan kan je het wel vergeten want er gaat dan een speciaal team komen om te kijken of de boel niet geheel onder stroom staat,wat vaak het geval is na een ongeluk.
verder zijn de accu´s ook maar beperkt aantal keren op te laden en moet je dus rekening houden met nieuwe accu´s aanschaffen die nog duurder zijn dan die hele auto waard is.
En worden deze dan voor een prikkie naar de ontwikkelingslanden gebracht om daar nog 50 jr in de rondte te rijden? Ja, het inleveren, het betalen, de bijna staatsterreur op dit gebied... is alleen voor ons. En Nederland loopt uiteraard voorop. Ze zijn hartstikke gek. Ze zijn bij lange na niet in staat om alles elektrisch te maken laat staan groen. Er zijn zoveel zware machines die op diesel werken wa gewoon de komende decennia niet mogelijk is op stroom.
Het is één grote hoax om ons nog meer geld uit de zakken te trekken. Als je nagaat dat de 'wiekenberg' elk jaar gestaag groeit, vele megatonnen niet recyclebaar kunststof-afval. Niet te vergeten dat het fabriceren, het vervoer, het assembleren en het onderhoud helemaal niet groen is. Om nog maar te zwijgen over de accu's' en het gebrek juist aan duurzaamheid vd materialen.
Het is bespottelijk. Als ze iets aan het milieu willen doen?
1. overbevolking per direct rigoureus aanpakken.
2. de meest vervuilende fabrieken en landen aanpakken.
Wereldwijd samenwerking voor het ontwikkelen van werkelijk nuttige en realistische bronnen van energie. Zoals de koude fusie, de thorium reactor, de vortex turbine... maar molens? Nee!
Maar een hele bedrijfstak om zeep helpen, een giga waardevermindering van een goed product. Een dieselauto is straks ad straatstenen niet meer te slijten... ik heb er geen woorden voor en dat noemt men verantwoord politiek bedrijven. :X
15kW Vortex turbine with more technical details
@9
Goed punt wat ook standaard vergeten wordt. Bij een ongeluk kunnen er echt gevaarlijke situaties ontstaan. Schijnt trouwens ook met zonnepanelen een probleem te zijn met blussen bv bij brand. en ze kunnen brand veroorzaken door kortsluiting.
@8 En als we weer eens een ouderwetse langdurige koude winter krijgen, kun je helemaal je lol op met zo'n accubak....
Auto fabrikanten hadden jaren terug al veel meer moeten investeren in de verdere ontwikkeling van de brandstofcel oftewel het rijden op waterstof i.p.v. massaal te investeren in de ontwikkeling van op accu's aangedreven elektrische auto's. Gezien de beperkte actieradius en de lange laadtijden van de huidige elektrisch aangedreven auto's praat je over een heel groot nadeel. Mensen stappen veel sneller over op alternatieven als deze nadelen geëlimineerd worden. Persoonlijk denk ik dat het rijden op waterstof een veel slimmer alternatief is dan de volledig elektrisch aangedreven auto. Er zijn "eigenwijze" fabrikanten zoals Hyundai die al volop in zetten op deze techniek. Als deze naar verwachting aanslaat is dit het einde van de volledig elektrische auto in zijn huidige vorm, want dan veranderd er voor de manier van autorijden t.o.v. de huidige brandstof motoren niet zo veel. Het tanken is zo gebeurt en de actieradius is vele malen hoger. Onderzoek heeft al lang geleden uitgewezen dat de milieu afdruk van een elektrische auto veel te optimistisch gepresenteerd worden. Vooral de productie van de accu’s zijn een zware belasting voor het milieu vanaf het winnen van de grondstoffen en de verwerking als deze aan het eind van hun levensduur zijn.
Alleen als de accu 10 x meer energie kan opslaan,
En een diesel is gewoon een geweldige zuinige en betrouwbare motor.
Dus die dame praat poep.
De toekomst is waterstof
@15 helaas ook waterstof heeft grote minpunten. Ga maar eens tanken en zet je auto dan een paar dagen voor de deur. Of in de garage. Dan heb je nog maar 80% van je watetstof over, het is het kleinste atoom en ook molecuul. En dat kruipt dus je tank uit.
Nee, de huidige brandstoffen zijn nog niet zo gemakkelijk te vervangen
@16
Dat geldt ook voor elektra als het koud is, te lang stil staan enz.... Dus dat is lood om oud ijzer
Verwachte levensduur van diverse accu's is 5 tot 20 jaar. Daar zit nogal wat verschil in wat de levensverwachting betreft. Sommige fabrikanten leveren een garantie van 8 jaar of 200.000km. Dit zijn in mijn ogen cijfers die mij in ieder geval niet aan moedigen om een tweede hands elektrische auto aan te schaffen. Wat als later blijkt dat al die tweede hands auto's na 8 a 9 jaar niet meer te verkopen zijn. De onkosten voor het vervangen van een accu pakket zijn bv. voor een Tesla S met een 85Kwh-accupakket bedraagt 15.000 Euro. Voor de Nissan Leaf bedraagt dit 5.000 Euro. Als ik voor een 8 tot 10 jaar oude auto dit soort bedragen moet neer tellen om te kunnen blijven rijden is dit niet te doen, en waarschijnlijk een heel slechte investering gezien de leeftijd van de auto. Gevolg zal zijn dat dat soort auto's binnen no time bij de sloop terecht komen, en op korte termijn een extra belasting voor het milieu op gaat leveren. Het is ook bekend dat auto fabrikanten exacte gegevens hebben over de accu pakketten die ze in hun modellen gebruiken. Met andere woorden informatie over hoe lang ze mee gaan en de mate van degradatie enz. enz. Alleen zijn ze heel terughoudend om deze informatie met de consument te delen. In mijn ogen doen ze dat niet voor niets en dus ben ik zeer sceptisch over de ingeslagen weg die nu gevolgd wordt.
Informatie hierover is te lezen in onderstaande links:
https://www.rdwcheck.nl/de-elektrische-auto-als-occasion-per-definitie-een-no-go/
https://zerauto.nl/levensduur-accu-elektrische-auto-5-tot-20-jaar/
@17 nee. Het betekent alleen dat zowel waterstof als electrisch het afleggen tegen (on topic) diesel
@19
Absoluut en daarom is er geen realistische vervanging voor diesel. En de huidige diesels zijn zo beroerd nog niet. Daarbij komt dat er niets op kan tegen dieselmotoren als er vermogen gevraagd gaat worden. Geen 'Big machinery" zonder diesel voorlopig. (geldt ook voor de scheepvaart, neem sleepboten, ijsbrekers)
En dus blijf ik bij mijn stelling dat de overheid onbetrouwbaar is en slecht geïnformeerd of zelfs onverschillig, maar wel gewoon als blinde kippen achter de grote geld lobby aanhobbelen. En dat dan wel weer op kosten van de burger. Het is meer dan schandalig.
Vrije energie, dàt moet de toekomst worden!
Geen diesel-vervuiler voor mij, de diesels reageren traag en je schakelt je een ongeluk.
Daarnaast komen Diesel-auto komen straks voor schrootprijzen uit Duitsland nu daar geen bezwaar meer is om een Diesel-verbod in te voeren. Afschrijving is dus een vallende komeet.
Bron: https://www.google.nl/amp/s/nos.nl/googleamp/artikel/2219787-dit-zijn-de-gevolgen-van-het-dieselverbod-in-duitsland.html
@20 de huidige VW diesels zijn slechter dan ooit. De nieuwste VW’s pompen de lucht de komende jaren vol met NOx en fijnnstoffen, 40x (veertig!) boven de EU-norm. Dit soort voertuigen kunnen hooguit als landbouw-voertuig ver van de stad worden gebruikt.
Bron : https://www.autoblog.nl/nieuws/oeps-nox-fix-voor-volkswagen-diesels-afgekeurd-83564
@19 Diesel-ploffertjes leggen het in alle gevallen af tegen Benzine of hybrides als het om de 10 beste motoren voor in een personen-auto gaat. Terug te lezen met argumenten:
https://www.businessinsider.nl/dit-zijn-de-10-beste-motoren-voor-autos/
@22 Diesels zijn schoner voor het milieu dan benzine auto's en je hoeft bij een diesel juist minder vaak te schakelen dan bij andere auto's, vanwege het hoge koppel bij lage toeren. De reactie op het gaspedaal is wel trager dan bij benzine met een vergelijkbare motor maar daar tegenover staat een veel snellere acceleratie.
Diesels gaan niet verdwijnen, sterker nog de autofabrikanten investeren weer extra in dieseltechnologie omdat ze moeten voldoen aan maximum CO2 uitstoot voor de gehele wagenpark en dat gaan ze nooit redden met al die benzine modellen (een benzine motor heeft meer uitstoot dan een diesel motor) en een enkele elektrische variant.
En gelijk hebben ze. Al die rot bedrijfsbussen en vrachtwagens. Dieselvrij. Yeah.
@25 Hij wil gewoon niet toegeven dat hij helemaal niet goed kan rijden. Ik heb jarenlang diesels gereden zonder enig ongemak.
@25 dat klopt echt niet, leest u de feiten gerust nog even na (bron-links). Diesel en benzine auto's produceren bijna evenveel CO2 - het broeikasgas dat ons klimaat opwarmt.
Diesels stoten echter heel veel meer ongezonde luchtvervuiling uit.
Bron: http://www.ademloos.be/factchecker/diesel-benzine-kiezen-tussen-gezondheid-fijnstof-klimaat-co2
Daarnaast is de benzineauto in de basis feller en sportiever is dan een auto op diesel. Je kunt er sneller mee optrekken en de motor maakt hogere toeren. Een standaard diesel trekt in vergelijking langzaam op.
@27 De Diesel is vooral doordat de auto niet zo snel afslaat geschikt voor beginnende rijders. Bij de sportievere benzine-auto’s moet je het gaspedaal en koppelingspedaal tegelijkertijd bedienen, bij de Diesel kun je nu volstaan met alleen de koppeling.
Bron: https://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/138967-benzine-of-diesel-rijstijl-kosten-en-andere-verschillen.html
@28 Dat is informatie uit de jaren 80 van de vorige eeuw. We leven nu in 2018 en een diesel motor heeft volgens TNO tot 10 keer minder uitstoot dan een vergelijkbare benzine motor. En bij een koude start heeft een benzine motor tot 62 keer meer uitstoot dan een diesel motor.
Benzine motors hebben geen roetfilter, dat is de reden. En een katalysator moet worden opgewarmd om zijn werk te kunnen doen. Vandaar de extra brandstof en extra uitstoot.
https://automotive-management.nl/nieuws/laatste-nieuws/internationaal/20756-diesel-stoot-minder-fijnstof-uit-dan-benzinemotor
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.