@131 Waarom hebben vrouwen kleinere voeten dan mannen? Zodat ze dichter bij het fornuis kunnen staan.Er zitten veel vrouwelijke hormonen...
Kunnen al die alpha aapjes niet ten strijde trekken, dan hoeven de gewone man en vrouw zich verder niet meer druk te maken. ...
@2698Blijft vreemd dan dat je daar bij de aanmelding dan niet op geattendeerd wordt en dat daar ook niets in de huisregels over vermeld staat....
katootje huisman 12:58 (0 minuten geleden)aan redactieHierbij geef ik de opdracht aan Nieuwskoerier mijn gegevens te verwijderen , inhou...
@15 Als ik iemand vertel dat ik de bijbel aan het lezen ben, dan denken autochtonen dat ik gek ben. Misschien kunnen we dit ook realiseren voor ...
@15 Tijdens de geschiedenislessen op school meer aandacht voor het foute verleden van de islam?...
@33 Je hebt de verkeerde persoonsvorm gekozen, het is namelijk de 1e persoon enkelvoud....
@6Het MO valt ons op een andere manier en via een andere weg aan.En daar zijn ze al goed ingeslaagd....
Misschien meer aandacht voor de holocaust tijdens geschiedenislessen. En misschien meer geschiedenis lesuren?...
@32 Er is geen rugzakje. Je kletst. ...
Mijn fietsenmaker wel hoor en ik had me verzekerd en niet voor niks want na 2,5 jaar ging de accu stuk en kreeg gewoon een nieuwe dankzij die verzekering. Een nieuwe accu kost inmiddels al zo’n €600,
Het ouderwetse benenwerk is wel zo goedkoop. Waarom is iedereen zo lui geworden dat men nog slechts met een duracel-fietsje wil rijden?
@2
Heb je liever dat ze op een brommer rijden?
600 tot 1000 euro voor een accu...koop ik er 10 voor in de auto.
Oplichting ten top!!
@2
Mens is van nature lui en sommige erger dan andere
Jij heb toch ook een wasmachine en stofzuiger ? En misschien een afwasmachine Ben je toch ook niet te lui dat je het leven voor jezelf makkelijker maakt ?
@4
Die auto accu kan je totaal niet vergelijken met die fiets accu
@4
Het zullen geen gewone loodaccu's zijn, maar speciale met van die dure, zeldzame conflictmaterialen erin.
Nee, maar dat is met auto's hetzelfde.
En dat kan flink in de papieren lopen.
@6 Hoezo niet..beide een bron van opslag energie!..vertel!, wat is er zo vernieuwend dat het zo belachelijk duur is? Zit er Tesla techniek in? Of door elfen gesmeerde koper geleiding in?
@9
Om te beginnen wil je niet met zo'n zwaar ding rondfietsen.
@10 Aha,,gewicht afname. Dat verklaard de prijs...
Die dingen zijn een gevaar op het fiets pad. Er zijn nu zoveel verschillende voertuigen met elk zijn eigen snelheid. Complete chaos gewoon. En je denkt dat je een fietser ziet aankomen, schat de snelheid in en denkt dat je kunt oversteken, staat die plots voor je neus omdat die veel sneller ging dan je dacht.
Graag al die zooi van het fietspad, ga maar op weg tussen het andere gemotoriseerd verkeer. Graag ook scooters van het fietspad.
@10 een auto accu is niet veel groter en zeker niet zwaarder. Die heeft gewoon niet zon lange gebruiksduur. Das alleen voor starten en wen klein lampje.
@9
De tesla achtige accu’s en de fiets accu zijn lange duur accu’s
Ze zijn gemaakt om hun energie niet ineens maar voor langere tijd af te staan
Een lood accu is erg goed in kort heel veel stroom geven maar moet hij een uur lang energie leveren dan legt hij het af
@12
Op wegen binnen de bebouwde kom, waar slechts max 30 km/uur gereden mag worden, zou je helemaal geen apart fietspad hoeven te hebben.
Dan is er ruimte zat voor iedereen.
** gebruiker verwijderd **
@5 Wat een vergelijking, wasmachine en stofzuiger...als je nu eens de afwasmachine en droogtrommel noemt, dat ligt meer in die richting, die zijn luxe.
Het zijn gewoon accu's met standaard 18650 LiIon cellen. De gemiddelde 18650 LiIon heeft een capaciteit van 2,5-3,2Ah i.e. 9-12Wh per cel. Een fiets-accu van zo'n 400Wh heeft dan zo'n 33-44 cellen (11S3P of 11S4P). Theoretisch gezien zou zo'n accu, afhankelijk van het merk en type cellen, rond de €150,- aan materiaal kosten.
Zo'n accu weegt rond de 2,5-3kg. Een vergelijkbare loodaccu weegt ruim 10kg.
De levensduur van zo'n accu is afhankelijk van verschillende factoren:
1) De meest voor de hand liggende is natuurlijk de kwaliteit van de cellen.
2) Minder voor de hand liggend is de samenstelling van het pack.
3) De laadprocedure.
4) De maximale toegepaste laadspanning. De meeste LiIon cellen kunnen worden geladen tot 4,2V voor de maximale capaciteit. Voor de levensduur is het beter om tot 4,0 of 4,1V te laden.
Iets wat de gebruiker zelf kan doen:
1) Rijdt de accu niet leeg. Laat minimaal 10%, bij voorkeur >20% capaciteit in de accu.
Als je zou accu open maakt zie gewoon batterijen die aan elkaar gekoppeld zijn .
@15
30 km/uur red je echt niet met je elektrische fiets, wel met een e bike.
@19
Op wegen binnen de bebouwde kom, waar een max 30 km/uur-bord staat is dat de maximum snelheid, niet een verplichting om 30 te rijden.
Overigens heb ik op een vlak stuk weg al eens 27km/uur gereden met een elektrische fiets. Dus 30 is echt wel mogelijk als je flink je best doet, De ondersteuning valt uit bij 26 of zo iets, maar die kan je dus best wel gebruiken om op snelheid te komen, waarna jezelf nog even het laatste stukje kracht moet inzetten.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.