Orban heeft gelijk. Ze liegen ons nu voor over onze waarden net als toen over de Arabische Lente, weapons of mass destruction en etc......
Tennessee Ernie Ford - Sixteen Tonshttps://www.youtube.com/watch?v=S1980WfKC0o...
Ik snap dat verhaaltje over onze waarden ook niet. Daar heeft Orban dus een punt....
Big Bopper - Chantilly Lacehttps://www.youtube.com/watch?v=4b-by5e4saI...
Little Eva - Loco-motionhttps://www.youtube.com/watch?v=eKpVQm41f8Y...
Het is eigendom van geworden van de internationale elites....
Dion & The Belmonts I Wonder Whyhttps://www.youtube.com/watch?v=pAPEfdjvTqE...
Danny And The Juniors - At The Hophttps://www.youtube.com/watch?v=lPV5FrydqDE...
Jay & The Americans - Cara Miahttps://www.youtube.com/watch?v=1sFy5_kmEi4...
The Monkees - Last Train To Clarksvillehttps://www.youtube.com/watch?v=ZcXpKiY2MXE...
Klopt.
Is zo scheef als maar kan.
@1 Het werkt ook de andere kant op als je in het buitenland woont en je nog en auto hebt op Nederlands kenteken betaal je belasting in Nederland. Je zou wel gek zijn dat lang te doen want, ik geloof dat Nederland de kroon spant als het om autobelasting gaat.
Tja, wij pikken en slikken ook alles natuurlijk. Hoe vaak is hier niet al spraken van geweest dat ze dit
zouden gaan aanpakken. En nog steeds is er niets veranderd. Helaas.
@2 dus omdat Nederland de kroon spant gaat het niet ook de andere kant op en blijft de Nederlander veel te veel te betalen.
Het probleem is de controle van de buitenlandse auto's
Ze hoeven nergens te melden dat ze meer dan 4 weken in Nederland zijn met hun auto en daardoor kun je als overheid, belastingdienst of politie nooit zeggen dat die auto al langer dan 6 maanden in Nederland is.
witte kentekens hebben het voordeel om gewoon de milieuzones in te kunnen rijden,bij geflitst te zijn of snelheidsovertreding geen boete ontvangen.
@4 Het is ook niet te controleren ik vraag me wel af hoe ze dat willen gaan oplossen. Ik neem aan dat de Polen belasting betalen in Polen net zoals, ik een tijd heb gedaan toen ik Nederland verliet in Nederland en dus hier de staat zijn geld mis liep.
Het is vreemd dat als men in Nederland woont je weg kan komen met een auto op buitenlands kenteken en dus geen belasting hoeft te betalen. Je woont in een land, werkt in een land dan ook de plichten van het land.
Als je in Nederland woont en een auto met buitenlands kenteken rijdt, moet je volgens mij kunnen aantonen dat je 70% van de tijd met je auto in het buitenland rijdt.
Kun je dat niet, ben je gewoon belastingplichtig in Nederland.
En ja, daar zullen die verrekte buitenlanders wel weer sjoemelen met de registratie.
Net zoals veel van de Nederlandse lease-rijders sjoemelen met de registratie van kilometers om de bijtelling te omzeilen.
@5 Dat zal misschien voor de Polen gelden maar, voor de rest krijg je ook in het buitenland gewoon de prent op de mat en bij niet betalen gewoon voor de rechtbank. Toevallig hadden we het daar laatst over met een Nederlander die fout had geparkeerd in Nederland en netjes de boete in Zweden heeft ontvangen. Hij weigerde te betalen en stond nog geen 3 weken later voor de Zweedse rechtbank. Zo hoort het volgens mij ook te gaan je hebt ook de plicht in een ander land dan je woonland je aan de regels te houden en je hoort er al helemaal niet mee weg te komen. Binnen de EU lijkt dat inmiddels al aardig te gaan lopen dat te kunnen innen.
Gewoon de veignet regels van Belgie, Frankrijk en Duitsland over nemen. Dan kan de wegenbelasting ook omlaag. Wij moeten daar betalen en in NL. Dat kunnen die andere lui dus ook.
Ps. ook polen etc. zijn nederlandse ingezetenen als ze hier wonen en betalen officieel ook belasting. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/auto/vraag-en-antwoord/mag-ik-een-auto-met-een-buitenlands-kenteken-hebben
** gebruiker verwijderd **
@7 Dat klopt deels. Er zijn nog andere voorwaarden en die vrijstelling geldt alleen als je werknemer bent in het buitenland (art. 25 Uitvoeringsbesluit MRB 1994). Er is ook een vrijstelling voor Nederlanders die werkgever zijn in het buitenland (art. 26 Uitvoeringsbesluit MRB 1994). Buiten deze gevallen kun je alleen een vrijstelling krijgen voor een periode van twee weken. Voor hetzelfde voertuig kan dit maar één keer per jaar.
@12 , " en die vrijstelling geldt alleen als je werknemer bent in het buitenland"
Dat kan heel goed kloppen.
Ik ken die 70% regel omdat ik iemand ken die in het verleden woonachtig was in Nederland, werkzaam voor een buitenlands bedrijf en ook een auto had op kenteken van dat land.
@13 Dat staat in art. 25 UitvBesl. MRB: "Vrijstelling van belasting voor motorrijtuigen die zijn geregistreerd in het buitenland en door een aldaar gevestigde werkgever ter beschikking zijn gesteld aan een als werknemer bij hem in dienst zijnde in Nederland wonende persoon, wordt verleend indien:
a. met het motorrijtuig in Nederland uitsluitend gebruik wordt gemaakt van de weg door de werknemer of zijn inwonende gezinsleden;
b. de werkgever blijkens een schriftelijke verklaring te kennen heeft gegeven dat het motorrijtuig door hem aan belanghebbende ter beschikking is gesteld en hoofdzakelijk is bestemd voor de uitvoering van de werkzaamheden buiten Nederland; en
c. de werknemer als gevolg van de arbeidsverhouding tussen hem en zijn werkgever in beginsel geen invloed kan uitoefenen op de beslissing in welk land het motorrijtuig wordt geregistreerd."
De 70% voorwaarde staat in sub b; 'hoofdzakelijk' is fiscaal jargon voor minstens 70%.
Buitenlanders met een buitenlandse auto en woonachtig in Nederland dienen gewoon hier wegenbelasting te betalen. Punt.
Wat heb je aan regels die niet gehandhaafd worden. Bij ons kunnen de Polen jarenlang rijden met een buitenlands kenteken. Wordt nooit wat aan gedaan. Van rechtsongelijkheid gesproken.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.