Komt ie wel erg goed mee weg nog vind ik, dit is pure moord....
Gefeliciteerd, Lilian. Ik wens je een goede zwangerschap toe....
@2767 Ja maar daar ga jij toch helemaal niet over wat iemand moet doen of niet doen. Dan daarbij iemand van paranoïde gedragingen betichten...
Gefeliciteerd Lilian....
@158 Hoi Jack, lees even iets van een Wikipagina over het verschil tussen communisme en socialisme. Heb je je hele verdere leven iets aan. 👍...
De man heeft een hekel aan de PVV kiezers en wil daarom zoveel mogelijk nieuwe kiezers binnen loodsen. "NietS nalaten om aan de macht te kom...
@2764Ik heb inderdaad niets met rechtsextremisten. ...
Nou, de getatoeëerde elite kan weer los.....................
@157 Haha, als je alleen die regels van Jekkers liedje leest lijkt het wel erg op oubollig communistische nonsens. ...
En het gaat hier natuurlijk weer helemaal nergens over. Een persoon die per se wil dat haar gegevens verwijderd worden. Gewoon niet meer komen e...
* Verwijderd door de redactie *
hopenlijk snel onafhankelijk van olie, kunnen we de moskeeën sluiten, en de moslims terug sturen naar halal landen
En door de apen die maar bommetjes blijven gooien in het gebied waar de olie vandaan komt. En door de stijgende kosten van de exploitatie.
Prima dat hij stijgt. Beetje eerlijkere prijs voor fossiel. De wereld economie kan het op het moment wel hebben.
* Verwijderd door de redactie *
* Verwijderd door de redactie *
De vrijstelling van dividendbelasting moet toch ergens gecompenseerd worden.
En de duurder wordende brandstofprijs is niet de enige wat duurder wordt.
Mensen we worden verder uitgeknepen door deze dementerende rariteiten kabinet ten gunste van de multinationals.
Gewoon massaal niet meer bij Shell tanken.
En tanken bij kleine pompen zoals Tango.
Maar dan ook een oproep in geheel Nederland om dat niet meer te doen.
€ 1,72 wie betaalt dat nou ?
Gisteren getankt voor € 1,53.( inc.3ct ANWB- korting)
@4 Daarom ben je er ook nog niet vanaf wanneer we van de olie af zijn. Dat geld hebben ze nog wel een paar generaties.
Maar qua kosten; de lage prijs van de laatste paar jaar was toch ook in SA wel een punt van zorg, er werden vrij veel bezuinigingen doorgevoerd.
@6 waar denk jij dat die benzine vandaag komt? Die word ook gewoon gekocht bij Shell en Exxon!
@1
Gelijk hebben ze .
Kunnnen ze er langer mee doen en hebben ze mooi de tijd om geld elders te investeren voor als het op is.
Zij hebben hun kinderen naar de beste universiteiten gestuurd.
@2
Jij rijdt zeker al electrisch ?
Moskeen hebben net zo weinig met de olie te maken als de kerken hier met het gas.
Ja, ook als de olieprijzen weer gaan dalen blijft de benzine aan de pomp duur.
Gelukkig woon ik dicht bij de Duitse grens. Scheelt toch nog steeds een heel stuk met Nederland.
Hoewel de benzine ook daar duurder is geworden.
@12 dat is onzin als de olieprijs daalt dan daalt ook de prijs van benzine en diesel, alleen de eindprijs word maar voor 20% bepaald door de olieprijs. Het grootste gedeelte is belasting en dan heb nog de prijs van raffinage van de olie. Die is weer afhankelijk van de raffinage markt!
@5
De olieprijs is nog niet zo extreem hoog.
Bekijk de historische trending Diesel Brentolie maar na
https://dieselprijs.eu/grafieken-en-cijfers.html
https://www.finanzen.nl/grondstoffen/olieprijs
2012
Olie 128 USD
Diesel 1.46 Euro
Nu
Olie 74 USD
Diesel 1.40 Euro.
Januari 2018
Olie 70 USD
Diesel 1.41 Euro
Groot verschil.
@6
Wat heeft de dividendbelasting te maken met de olieproductie?
Dat bepalen de OPEC( Olieproducerende ) landen .
En Shell ook niet.
Ga eens opletten wie er bij Tango en ander kleinen voorrijden .
Gewoon Shell en de anderen .
@12
Als de olieprijzen dalen , daalt ie ook aan de pomp.
https://www.unitedconsumers.com/tanken/nieuws/2017/12/22/accijnsverhoging-2018.jsp
Een diesel moet je van de hand doen .
Binnenkort mag je er nergens meer mee komen .
Raak je hem aan de straatstenen niet meer kwijt .
Wordt nu al een stuk moeilijker.
Ik verrijd met mijn cross over bijna net zoveel als een diesel maar dan zonder extra wegenbelasting .
Brandstof levert overheid miljarden op
Zo op het oog lijken de accijnsverhogingen door de inflatiecorrectie maar klein, maar in totaal is het accijnsaandeel in benzine en diesel bijna 50% van de verkoopprijs. Omgerekend per liter, of beter gezegd een volle tank (40 liter), spreken we over accijnzen van meer dan 30 euro per benzine tankbeurt. Bij diesel is dat ongeveer 25 euro. Alleen bij LPG zijn dat gelukkig nog maar enkele euro’s. Jaarlijks levert alleen de benzineaccijns de overheid bijna 4.000.000.000 euro op. Overige brandstof (diesel) accijnzen ruim 3.000.000.000 euro.
“De gemiddelde consument tankt 1000 liter per jaar, dat betekent dat het hem € 5,- per jaar meer kost”, aldus Van Selms.
@21
Lees
https://www.unitedconsumers.com/tanken/nieuws/2017/12/22/accijnsverhoging-2018.jsp
@20 Onzin. Leuk bericht deze week: omdat meer benzineauto's gaan rijden ipv diesels neemt de CO2 uitstoot toe. En de geweldige nieuwe elektrische Audi (kassa!) gaat wel 400 Km halen op een paar onbetaalbare accu's die een half uur oplaadtijd nodig hebben.
Er gaat nog heel wat water naar de zee voordat het rijden op brandstof verdwenen is.
Kwam er gister achter bij de pomp, betaalde 6 cent per liter meer als de vorige tankbeurt!
@3
Of wij stappen af van fossiele brandstoffen. Beter voor het milie, voor toekomstige groei en we sponsoren er het midden-oosten niet mee.
Tanken in Duitsland: scheelt zo €16,= op een lege tank.
@25 We zullen uiteindelijk toch van olie af moeten (in ieder geval voor de energievoorziening), we kunnen het snel doen en ons klimaat ook nog redden, of net zo lang doorgaan tot het echt niet meer rendabel is en de planeet verziekt voor onszelf.
Wat betreft dat rendabel: elke prijsverhoging is een stapje in de goede richting.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.