Begin met op te treden bij demonstratie stop met knuffelen van raddraaiers!...
Ja en natuurlijk vooral stil blijven zitten en niets doen!...
Veel woorden weinig zeggende inhoud!Leven is simpel als je zelf de beslissingen neemt en er voor staat!! Dan heb je dus je leven in je eig...
Begin dan eerst eens die demonstranten op en aan te pakken!...
Triest dat de rechter dit niet heeft doorzien....
@2 Antisemitisme is niet haat verspreiden over een geloof. Die opmerking is of gewoon onwetendheid of beweegt zich al richting antisemitisme zel...
Ach, een rondje ouwehoeren gaat domme lui écht niet laten inzien dat de Joodse gemeenschap in Nederland en de Israëlische regering totaal vers...
Een reclameslogan die een te optimistisch beeld schetst. Je verwacht het het niet hè?!/sarcasm off...
Voor de volledigheid: ik denk dat twaalf spelers plus een coach in aanmerking voor een transfer komen....
Eigenlijk volkomen geschift dat die Kremlin gekken miljoenen mensen gijzelen en naar believen kunnen inzetten in een krankzinnige oorlog. Vele v...
1. Een goede onderwijzer is wat anders dan een goede bestuurder.
2. Laat onderwijzers onderwijzen er is toch al een tekort aan deze vakmensen.
@1
En een aanvulling,
3. bestuurders zijn, in tegenstelling tot onderwijzers, niet gevoelig voor "argumenten" Als "staken is slecht voor de kinderen in jouw klas".
Heel goed dat de bestuurders een stap opzij moeten doen, er is de laatste tijd zoveel bullshit in het onderwijs ingevoerd. Kwaliteit is er echt niet op vooruit gegaan. Tijd dat leerkrachten het zelf oppakken.
@1 die bestuurder heeft ook les gehad om het vak te leren en jawel....van een leerkracht
Geneesheer directeur zou ook een goede zet zijn ipv uitgerangeerde politici bij gezondheidszorg instellingen
@3 nou..
Dat soort besturen zijn vaak vakbondsmannetjes en oud politici.
@2 Een vak leer je niet op school.
@6
serieus?
waar denk jij een vak dan wel te leren?
@7 In de praktijk. Op school leer je hooguit vaardigheden die nodig zijn om het vak uit te oefenen.
@8
Vakmensen zijn mensen die de combinatie van werk en theorie kunnen verbinden, dus niet alleen iets kunnen produceren maar ook kunnen uitrekenen, uitleggen hoe en waarom.
waarom dacht je dat de LTS zo zwaar gemist wordt?
En dat in het werkveld de vaardigheden en inzichten verder vergroot worden, dat klopt, maar het vak an sich moet toch echt onderwezen worden.
@9 Dan verschillen wij van mening over wat een vakman een vakman maakt. De vaardigheden die je op school leert zijn een goede uitgangspositie om een goede vakman te worden, maar het is echt niet zo dat degenen die de beste cijfers haalden op hun beroepsopleiding ook de beste vakmensen worden.
@10 ,
Dat laatste heb ik dan ook niet beweerd.
maar wat je op de huidige arbeidsmarkt ziet is een enorm gebrek aan geschoolde vaklieden, jongens die een vijl kunnen gebruiken ipv een computer. er is een schreeuwend tekort aan installateurs, metselaars, timmerlui etc etc. Dat zijn de beroepen die je vroeger op de LTS leerde, en die jongens kregen een heel degelijke opleiding mee. dat soort vaklui zijn zeldzaam geworden, en ja, binnen het bedrijf moest er natuurlijk verder gespecialiseerd worden maar het vak hadden die jongens in de vingers. Een man die van de LTS afkwam kon je met een gerust hart een raamkozijn met zwaluwstaart verbindingen laten maken. En problemen konden ze oplossen dan wel omzeilen, dat is wat ik onder een vakman versta. En je hebt gelijk als je stelt dat een vakman ook de ervaring kan meebrengen, want die moet idd binnen het werkveld opgedaan worden.
@11 Wat je zegt is waar, maar geen geabsolveerde LTS-er was een vakman. Er was slechts een goede basis gelegd om vakman te worden. Dat die basis nu ontbreekt, klopt. Je kunt je alleen afvragen of de achteruitgang van de klassieke LTS een vraag- of een aanbodprobleem is.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.