@18 Goed bezig, Prik. . . Aanpakken dit zooitje dubbel-plaatsers. . . Gladjanus 🤮...
Health Science Institute: hsionline.com (zie MBFC)@2 @8 Humans Are Free: humansarefree.com (zie Fake News Watch, MBFC)Illuminati New...
Ik dacht dat dat was over de uitspraken /oproepen van Timmermans...
We hebben skoften wel weer gezien: next...
Zo'n pipo die dictatortje wil zijn, maar te dom is om dat door te hebben XDDom-links domvolk XD...
@51 "Dat er geen plek zou zijn is onzin. " Oh ja, omdat er zoveel plek is slapen mensen weer op de grond, stoelen etc. Al maande...
ON topic: "Russia display captured Western combat vehicles during the 9 May parade in Moscow" https://armyrecognition.com/ukraine_-_ru...
@47Dat is dus steeds het probleem met Van der Burg: jij beloofd veel maar het gebeurt niet of hij kan het niet waarmaken.Dat er geen plek zo...
Nee hoor, want dat staat gelijk aan werken....
@8 Ja, maar dat gaat stoppen als er op grote schaal CO2 wordt opgeslagen....
Zelfde of hoger belastingvoordeel als bij elektrische auto's en subsidie voor ontwikkeling infrastructuur net als bij elektrische auto's zou dan t beleid moeten zijn.
Uit het artikel: "Wie naar de auto kijkt, moet dan ook concluderen dat de waterstofauto nu werkelijk klaar is voor zijn grote doorbraak. Maar dan moet er ook op het gebied van infrastructuur nog wel iets gebeuren. Zo zijn in Nederland op dit moment maar een paar waterstoftankstations te vinden".
Laat Rutte-III dáár maar eens geld insteken, in plaats van de dividendbelasting af te schaffen!
Rutte heeft helaas meer op met grote bedrijven/multinationals, dan met de belangen van het milieu en de natuur...
round trip rendement 10%, 20%?
@2
Laat Rutte lll daar maar eens geld in steken?
Shell zal daar een stokje voor steken bedoel je.
Zolang er olie uit de grond geperst wordt, zullen grote maatschappijen er voor zorgen dat er geen waterstof als brandstof op de markt komt.....
@4 "Shell zal daar een stokje voor steken bedoel je"
Waarschijnlijk niet, want Shell heeft inmiddels zélf ook belangen in de waterstofbranche.
Citaat: ""Een goed voorbeeld is het H2Mobility-project in Duitsland, waarin Shell ook participeert. Dit initiatief is gericht op het opzetten van een netwerk van 400 waterstof-tankstations in 2023. Eerder opende in Hamburg het eerste Europese waterstof-tankstation van Shell"."
BRON: https://www.duurzaamnieuws.nl/shell-samen-met-autobouwers-verder-met-waterstof/
dan kan je nog beter methaan maken
@7 . Methaan is een 4 x zo schadelijk broeikasgas dan CO2. Niet aan beginnen.
Als deze uitvinding wordt uitgewerkt dan lijk het mij een prima vervanger voor de electrische auto. Zo'n duracell auto heeft te grote beperkingen die met deze Waterstof methode achterhaald lijken te zijn.
@6 als Shell een meerderheidsbelang heeft in de waterstof-ontwikkeling bepaald ze ook hoe snel de introductie van zon ontwikkeling verloopt en in hoe snel de oude beandstof-infrastructuur daarmee vervangen mag worden.
@9
Shell is een grote multinational, maar kan alleen de vooruitgang niet tegenhouden. In dat geval zouden ze op wereld niveau hun positie verlieven. Vandaar hun participatie in de waterstof branche. Dat zijn bedrijven die verder vooruitkijken, dan het eerste kwartaal. Mochten er ontwikkelingen zijn, die aanleiding geven tot een snellere overgang, dan zal er door Shell snel op ingespeeld worden.
Het probleem is gewoon dat er geen andere echte alternatieven zijn voor het vervangen op grote schaal van fossiele brandstoffen.
Misschien dat dit systeem er verandering in kan aanbrengen. Ik weet het niet, maar mocht het werken en op korte termijn beschikbaar worden. Dan willen wij heel graag als één van de eersten onze machinekamer, waar nu een Mitsubishi met een verbruik van 200 m3 gasolie per jaar de lucht staat te vervuilen, ombouwen tot voortstuwingsruimte welke vrij is van schadelijke uitstoot.
@5
"Zolang er olie uit de grond geperst wordt, zullen grote maatschappijen er voor zorgen dat er geen waterstof als brandstof op de markt komt....."
Zeker, want de laatste liters geven de meeste winst. En dat levert een hachelijk lang wachten op. want geld gaat daar voor menselijkheid.
Wereld draait om en op olie...zolang dat er nog is komt er nooit een ommezwaai. In 1900 hadden we al auto's die klimaat-bewust waren. Ruim 100 jaar later is het nog dweilen met de kraan open!!..
@6 @9
Shell beleidt het milieu vooral met de mond.
Het heeft eerder in alternatieve energie gezeten, maar heeft het ook weer van de hand gedaan.
De precieze getallen weet ik niet meer, maar het is zoiets als 1% van het onderzoeksbudget wat naar alternatieve energie gaat.
Het staat leuk in persberichten en in reclame-uitingen, maar het stelt niets voor.
* Verwijderd door de redactie *
Hier zou nou eens een referendum voor moeten komen om zo de 2de kamer en andere er toe te dwingen dit verder te ontwikkelen en uittevoeren. Eindelijk eens iets wat wel potentie heeft ipv windmolens of elektrisch rijden
Diegene die nu aan de fossielen touwtjes trekken zullen ook aan de waterstof touwtjes trekken. Ruim een eeuw lang proberen onze heersers macht en persoonlijke bezittingen onder de bevolking in te perken. Zij controleren ons via het monetair systeem en indirect via onze energie levering. Over een paar jaar zal er zogenaamd en plotseling een methode worden uitgebracht dat men zoute water kan tanken. Wij worden met zijn allen voor de gek gehouden. Zonder het controleren van het geld en energie is er geen absolute machtsvorm. Tesla wilde de burger laten gedijen i.p.v. bij ieder een stroommeter plaatsen.
@15 daar heeft D66 een stokje voor gestoken. VVD geeft intussen de industrie een blanco check om de boel te vervuilen, ze mogen het zelf reguleren.
@8 ik had het over methaan maken uit kooldioxide met water en electriciteit, dat dan verbranden in een motor, niet weggooien - is chemisch volstrekt neutraal - Waterstof is veel te moeilijk te hanteren, op te slaan - methaan kan ook zo het gasnet in voor fornuizen, geisers en cv's en methaan kun je samenpersen tot compacte vloeistof
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.