Begin met op te treden bij demonstratie stop met knuffelen van raddraaiers!...
Ja en natuurlijk vooral stil blijven zitten en niets doen!...
Veel woorden weinig zeggende inhoud!Leven is simpel als je zelf de beslissingen neemt en er voor staat!! Dan heb je dus je leven in je eig...
Begin dan eerst eens die demonstranten op en aan te pakken!...
Triest dat de rechter dit niet heeft doorzien....
@2 Antisemitisme is niet haat verspreiden over een geloof. Die opmerking is of gewoon onwetendheid of beweegt zich al richting antisemitisme zel...
Ach, een rondje ouwehoeren gaat domme lui écht niet laten inzien dat de Joodse gemeenschap in Nederland en de Israëlische regering totaal vers...
Een reclameslogan die een te optimistisch beeld schetst. Je verwacht het het niet hè?!/sarcasm off...
Voor de volledigheid: ik denk dat twaalf spelers plus een coach in aanmerking voor een transfer komen....
Eigenlijk volkomen geschift dat die Kremlin gekken miljoenen mensen gijzelen en naar believen kunnen inzetten in een krankzinnige oorlog. Vele v...
** gebruiker verwijderd **
Kunnen ze niet een bordt maken speciaal voor de afslagen?
Soms begint een rood kruis maar heeft het niets met de afslag te maken en vroeger was het ook geen probleem als je de afslag nam.
Het is dus meer onduidelijk of de afslag wel of niet open is en met een bord afslag afgesloten zou het heel duidelijk zijn of een y pijl met een rood kruis door de rechter poot.
Het is echt gevaarlijk en ik denk dat de meeste niet echt aso rijders zijn, al zullen die er ook wel tussen zitten.
@1 Maak er een percentuele boete van dan betaalt de minimumloner €35 en iemand die 100x zo veel verdient 3500,-.
@1 de echte aso stoort zich ook daar niet aan en dan heeft @3 wel gelijk dat een boeten op inkomen vast beter werkt.
https://www.metronieuws.nl/nieuws/showbizz/2017/11/lil-kleine-had-4000-euro-aan-boetes-in-een-maand
Mensen zijn kolere wezens ...
Hoop dat ze snel opgeruimd worden.
Goed zo, Kassa, 237 Euries!
Misschien kunnen veel overtreders niet zien dat het om een echt verkeersbord
gaat. (Zij reageren alleen als het om een verkeersbordt gaat. )
(Laat de wegbeheerder daar eens een proef mee doen ).
@1 Nou nee, een rood kruis negeren, kost je 237 euro... En ze staan rond Amsterdam standaard te controleren als er hulpdiensten zijn. Ze sturen er gewoon een extra diender of weginspecteur (van de gemeente of RWS) op af die met zijn mobiel foto's maakt. Die verdient meestal zijn halve jaarsalaris terug met zo'n actie...
Wat een ***mentaliteit hebben velen toch. De eenling die ruzie gaat maken de hulpdiensten omdat "hij op tijd daar-en-daar moet zijn" en die "het niet interesseert dat er geprobeerd wordt een leven te redden", is helemaal niet zo erg een eenling
We zien te vaak rode kruizen terwijl er niets aan de hand is. Ze hebben hun geloofwaardigheid verspeeld. Ook rode kruizen omdat de camera niet gericht kan worden op die rijstrook, heb ik wel eens gelezen. Dat verpest de geloofwaardigheid van die kruizen.
In Duitsland hebben ze het verkeer binnen no-time weer aan het rijden gekregen. Hier lijkt het wel een sport om het verkeer zo lang mogelijk op te houden door die regelaars.
En van die borden boven weg die 60tig aangeven. Dat gebeurd door iemand die de camera's volgt en even naar toilet gaat?
En ik weet dat je bij Utrecht op de snelweg ook borden boven de weg hangen die 24/7 op 80km staan. Dat heeft te maken met dat de jongens hebben besloten dat als er wat invoegstroken bijkomen... alles op 80km moet worden gezet, ook als er verder geen auto's rijden.
Ik heb ook begrepen dat als die snelheid,op de borden staat...dan draait de bekeuringscamera.
En als een ambulance/politie ergens moet zijn met spoed....dan hoeft hij niet midden op straat de auto parkeren zodat er niemand meer langs kan. Dit lijkt mij een vorm van hufterig gedrag uitlokken.
@13 Hufterig gedrag wordt niet uitgelokt. Hufterig gedrag woont alleen vertoond door hufters.
@13 . Je hebt gelijk. Hufterig parkeren door ambulance/politie... lokt irritaties uit.
Okay. Het zal niet vaak gebeuren dat politie of ambulance op een Hufterig manier parkeert. Maar het gebeurd wel
Bij die borden boven snelweg.. die worden al wat vaker Hufterig ingesteld
@15 In een noodgeval wordt niet geparkeerd maar de wagens zo neergezet als dat moet omdat snelle hulp nodig is.
Mensen zijn levens aan het redden.
Dan wacht je maar even.
@12 @13 @15 @16
Het ligt dus allemaal aan een ander.
Lekker gevoel voor verantwoordelijkheid heb je dan.....
jkteg denkt dat die rode kruizen niet voor zijn Opel Mantra gelden
Want toen zijn auto gebouwd werd bestonden die nog niet
@18 jij zou een goede minister van kabinetten rutte zijn. Die zien ook niet -of willen niet zien- dat er constant geblunderd wordt.
@20 Degene die blundert is degene die rode kruizen negeert, huftergedrag vertoon bij een noodgeval.
Degenen die eigenlijk hun rijbewijs niet verdienen.
@2
hangt helemaal van de situatie af.
is er een pech/ongeval vele hondereden meters voor de afslag zullen ze daar niet staan en je bekeuren, staat het vlak bij, kan je er geen gebruik van maken.
bij werkzaamheden staat er vaak en bord "korte uitvoegstrook" of keren bij volgende afslag staat die er niets is hij in principe afgesloten.
@7
het is inmiddels toch wel algemeen bekend dat matrix borden bindend zijn en geen advies.
als ze zo'n rood kruis al niet zien betwijfel ik of die mensen een verkeersbord wel zien........
@20
Be carefull what you ask for.
Ik rijd dagelijks op de a12 tussen Ede en Driebergen en zie het allemaal gebeuren om me heen. Die gekken zijn in staat een ander om zeep te helpen om 2 minuten eerder op hun bestemming te zijn.
Het is hoog tijd dat er weer camera auto's van wegmisbruikers rond gaan rijden. Hoppa, met je asokop vol op TV als je niet normaal kan doen.
Dat hielp.
aanvulling op @23
en een matrixbord kan ala minuut aangezet worden, en hoe geef je met een bord langs de weg aan welke baan er afgesloten is?
@15
dus als uw broer, kind of U zelf een hartaanval hebt vind U het geen probleem als ze eerst 10 minuuten gaan zoeken naar een parkeerplek voor de ambulance.......
Ik negeer geen rode kruizen. Ik heb alleen begrip voor mensen die rode kruizen negeren en ik heb begrip voor mensen die zich irriteren aan die regelaars die aan de knoppen zitten.
Ik zit tegenwoordig gemiddeld 1uur per week in een auto; meestal als chauffeur.
Soms zou ik maar 1uur in de auto moeten zitten.... maar dan hebben de regelaars er voor gezorgd dat er gigantische files staan.
@26 .. wat een domme reactie. Iemand irriteert zich alleen aan ambulance als hij ziet dat deze onnodige op een plek is gaan staan waardoor de weg is geblokkeerd.
In Duitsland hebben ze na een ongeval inderdaad heel snel weer het verkeer in orde.
Is zeer noodzakelijk om het overige verkeer zo weinig mogelijk te belasten.
Ook ik rijd daar nog steeds met nogal wat hogere snelheden als hier toegestaan en wel met een zelfde hoge snelheid als andere weggebruikers liefst op de meest linkse rijbaan van de weg, heb ik geen last van de vrachtwagens, die heel andere eigenschappen in tragere snelheid van rijden en van remmen hebben als luxere auto's. Ik rij gewoon mee in de snelste rij.
Maar heb daar ook verschrikkelijke grote en uitgebreide verkeersongelukken mee gemaakt / gezien, met naast vele passerende ambulances en ook vele lijkwagens om de slachtoffers snel op te halen. Dat blijft op je netvlies, levenslang.
Ook de ongelukken waar ik als eerste hulpverlener bij betrokken was, levenslang op je netvlies.
Dat je na het rode kruis boven de rijbaan nog niet altijd iets van een ongeval te zien krijgt, komt door het moment dat je nadert. Ook diegenen die de rommel op de weg moeten ruimen dienen bescherming, anders heb je meteen weer een onnodig ongeval.
Het een en ander is net opgeruimd als je passeert, was je nog even later gekomen, dan was het rode kruis boven de rijbaan al weggeweest.
Ik blijf het wel zeer aso vinden dat mensen hun eigen veiligheid en die van hulpverlenende anderen bedreigen door zich niks aan te trekken van de waarschuwing door een rood kruis boven de rijbaan, de andere rijbaan is dan immers wel vrij.
Nog hogere boete mag van mij en indien mogelijk gewoon het rijvaardigheidsbewijs afnemen omdat het doorrijden door een rood kruis boven de rijbaan geenszins een rijvaardigheidsbewijs kan verdienen.
@28 Jij kunt niet beoordelen of dat onnodig is.
@29 +++++++++++++++++
Roodkruis negeren: standaard 1 maand rijontzegging en forse boete.
wat een watjes hier ...
Die EO kreuners gaan er vanuit dat die regelaars alles goed doen.
Mijn ervaring is anders .. die regelaars doen heel veel zaken fout.
Vergelijk het maar met rutte en z'n bonnetjes affaire.van opstelten ..
Wat een watjes hier ..die .gaan er vanuit dat het allemaal goed gaat .. hoe naief kan je zijn.
@27 jkteg,
"Ik zit tegenwoordig gemiddeld 1 uur per week in een auto; meestal als chauffeur."
Dat is 52 uur per jaar en U kunt derhalve beoordelen dat "die" regelaars heel veel zaken fout doen, deze 52 uren per jaar maken U tot expert?
Die rode kruizen zijn er niet voor niets en daarnaast is het een overtreding deze te negeren.
Als U gaat skiën is het bordje: "pas op lawinegevaar" voor U ook iets wat "die" regelaars op de piste mogelijk fout doen? Veel succes onder, mogelijk, een paar ton sneeuw.
@32 is zelf duidelijk geen hulpverlener..
Men eist van mensen dat ze bereid zijn, steeds verder weg te gaan werken. En dan laat men de wegen verstoppen, zodat mensen veel teveel reistijd hebben en ergernis in files. Roadrage in de hand werken.
Waarschijnlijk is de bedoeling daarvan, het normaal te maken, net als in US, dat je verhuist als je alleen werk kunt vinden in een andere stad. En dat je hele gezin maar moet wennen aan het idee dat ze uit hun omgeving worden gerukt en/of ander werk moeten zoeken, naar een nieuwe school, niet bij familie blijven hokken.
Dit is één van de effecten van beleid, hoe dan ook, en dat je mensen straft, is terecht, maar doe dan ook wat aan de oorzaken.
Die kruizen hebben de volgende geloofwaardigheid: Je mag er niet rijden en het is niet aan jou om te bepalen dat het wel mag. Geloof maar dat RWS er op gericht is om die kruizen weg te halen als het kan. Maar dat willen ze eerst wel zeker weten. Dus een strook gaat bijvoorbeeld pas open, als hij enige tijd afgesloten is geweest nadat er een weginspecteur langs is gereden om te controleren of er geen troep ligt. Ja, en dan kan het voor jou lijken dat die kruizen zinloos zijn, maar dat is niet zo, dat is voor jouw veiligheid.
@35 Waarom denk je dat er ook in de laatste jaren en in de komende jaren zoveel asfalt bijgepleisterd wordt? Als je de filedruk van nu vergelijkt met die van 2007 en de hoeveelheid personenkilometers, dan zul je zien dat er enorme vooruitgang is geboekt. Overigens geldt dat ook voor het spoor.
Dezelfde mentaliteit vind je bij hen die een verdrijvingsvlak na een kruising
gebruiken als inhaalstrook om nog net ff -1- auto uit te kunnen remmen.
10 km verderop rijdt zo'n "ridder van de weg" nog steeds maar -1- auto verder
in de lange rijen op zo'n drukke daartoe beveiligde enkelbaan weg.
(Er is kennelijk iets nog niet goed doorgekomen in de bovenkamer van "het
kasteel van die ridder' )
@38
Waarschijnlijk een obstructie obscura in het astrale waarneming gebied van de betreffende notoire scheurkees. Wie zal het zeggen?
Boete? Nee, gewoon half jaartje rijbewijs en auto afpakken. Veel effectiever.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.