http://archive.today...
Ach, laat ik het wat vriendelijker zeggen:Op artikelen stemmen, dus zonder dat 'naaar beneden'. ...
Nou nou, beste spookaccount benniegek. Je hebt 't er maar druk mee niet waar. In één keer achterelkaar zo rond de 70 artikelen n...
Er bestaan geen slechte soldaten. Er bestaan wél slechte officieren....
Verschrikkelijk!!!! Dit zal je als 101-jarige maar overkomen. . . (S.O.)...
@24 Ik heb niks verkeerd opgeschreven. Jij snapt gewoon weinig....
@23 Volgende maar leuke grapjes over jezelf maken dan....
@33 Geeft niet. Ik denk dat Strongoli @4 nog wel even zal reageren. 😉...
Ze heeft zeker wat aandacht nodig. Het is allemaal niets geworden dus wat moeten we er mee?...
Klinkt allemaal heel sympathiek, maar scholen worden steeds meer gezien als instelling die alle problemen van de samenleving maar moet op zien te lossen, krijgen steeds meer maatschappelijke problemen op hun bordje. Volgens mij is het geven van goed onderwijs eerste prioriteit. Daarnaast hebben leerkrachten al genoeg andere zaken aan hun hoofd en zijn ze opgeleid tot het geven van onderwijs en niet als sociaal werker voor problemen binnen het gezin.
Ik stel voor: de klassen nog groter maken, dan is het veel overzichtelijker voor de docenten en kunnen ze ook voor de opvoeding gaan zorgen. Komt helemaal goed...
Gaan mijn kinderen nog meer last krijgen van die probleemjong van een ander omdat ze helemaal geen les meer krijgen, omdat de docenten met andere zaken bezig moeten.
@1 Heel goed verwoord.
Ik denk dat over enkele jaren de leerkrachten/docenten als taak krijgen de kinderen te baren
Tevens vraag ik me af welke tijd er nog overblijft om basiskennis over te brengen (taal/rekenen etc)!!
De kinderombudsvrouw al eens gezien op TV?
Ik weet werkelijk niet wat ik van haar moet denken,
maar mijn eerste indruk is niet goed.
Mogen de scholen dan ook kinderen helpen die thuis naar een bepaalde ideologie gehersenspoeld worden?
Als ik geestelijk of lichamelijk niet goed kan functioneren dan mag ik geen auto rijden.
Trek dat maar door naar het onderwijs en stuur die probleemgevallen maar naar huis.
Hoe zielig dan ook, maar het kan niet zo zijn dat 1 probleemkind alle aandacht opeist en 8 niet probleemgevallen helemaal geen aandacht meer krijgen.
Kort samengevat:
1) Wat we vroeger kenden als maatschappelijk werk wordt/is grotendeels weg bezuinigd.
2) Een deel van de opengevallen taken wordt bij scholen geparkeerd omdat die er last van hebben.
Vraag:
Waar voor waren die scholen eigenlijk bedoeld, onderwijs of maatschappelijk werk?
Oh, ja... hulpbehoevenden mogen ook soms nog maar 3x per dag naar het toilet.
Eens met @1 .
Als een leerkracht iets opvalt, moeten er eenvoudige richtlijnen zijn om aan de bel te trekken maar de mogelijke hulp die een leraar kan bieden, is natuurlijk beperkt.
@8
Door de vervrouwelijking in het onderwijs, van basis tot universitair niveau , dreigt vaak het onderwijskundig karakter het te verliezen van de maatschappelijke zaken.
@7 Ook die kindjes worden volwassen dus je zit er nog wel even mee.
@8 Ik denk dat het meer om het herkennen van problemen thuis gaat. Dat probleem is er eigenlijk altijd al geweest.
@10
93% vrouwen voor de klas in het basisonderwijs.
Een basisschool met 15 docenten bestaat uit 14 vrouwen in deeltijd voor 7 groepen en 1 man voltijds voor de 8e groep.
Absoluut onwenselijk. Scholen zijn uitsluitend om kennis over te dragen, wat deze leugenachtige kinderfeesthater wilt is staatsindoctrinatie...
Scholen kunnen zich beter richten op beter onderwijs ipv de waanzin die ze nu als kennisoverdracht durven te presenteren... De culturele/identitaire van kinderen is aan de ouders, aan niemand anders.
Het is trouwens ook zinloos, kinderen zijn loyaal aan hun ouders, niet aan cultuurmarxisten.
@10 ... als dat dan nog professioneel ging zou het nog meevallen, maar in veel gevallen merk je dat het gebeurt door lieden die de basisregels van organiseren en organisaties niet snappen.
De overheid wil door de scholen zijn tentakels ook in uw huiskamer hebben en zich zo bemoeien met de opvoeding.
@16 Dat is helaas dan ook regelmatig nodig.
Ik weet dat het een radicaal idee is maar zullen we scholen gewoon gebruiken om leerlingen les te geven? dus niet allerlei eisen stellen die niet haalbaar zijn, en alle maatschappelijke problemen bij de school over het hek gooien. Signaal functie prima, maar geef dat door aan de juiste instanties, dan kunne die er nee aan de slag.
Fijn, dat worden extra banen.
Per 100 leerlingen 1 maatschappelijk werker vereist. Maatschappelijk werker in dienst bij school.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.