De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Antony Blinken gaat maandag en dinsdag in Saoedi-Arabië praten met regionale partners over onder...
@18Er zijn dus meerdere soorten kennis.Datgene waar ik op doel is door ervaring opgedane kennis.Niet op wat iemand tussen een cursus of sc...
Man the fuck up Saeed!!...
@87 Babbel er maar overheen. Jouw reactie was onzin en dat mag je best wel toegeven.Dat je dat niet doet is niet echt sportief.En dat w...
@82Ja hoogste tijd dat jij je eigen ramen gaat lappen. Doe die spiegel er dan ook gelijk even bij, die hangt nog steeds scheef trouwens. Dan k...
Een muzikale begeleiding bij sommige commentaren 😇https://youtu.be/9XefPICms3U?t=9...
@81Goed lezen is, net zoals bij jouw protegée, aan jullie twee niet besteed. Wat dat betreft passen jullie goed bij elkaar. Qua omgangsvormen...
@4Dan is het toch vreemd dat dat niet als reden wordt gegeven in het artikel.En op het totaal geproduceerde wijn totaal zal het om centen ga...
@2 Ja joh, Brusel houdt de regen daar tegen. Tuuuuuuurlijk ... proest ! ...
@13 Volgens Rob de Wijk zijn de hoogopgeleiden het minst gevechtsbereid. Ze nippen liever aan een cappuccino of knabbelen liever aan een avocado...
Geloof ik niets van, in Italië kun je meer kilometers rijden op een liter brandstof is vaker al bewezen.
Klopt helemaal, mijn diesel doet 119 gram CO2 op papier, hij rijdt 4,5 liter diesel per 100 km op papier, beter dan op papier kun je het niet hebben!
Beetje jammer dat de werkelijkheid zo ander is, 7 liter brandstof per 100 km, daarnaast staat het roetfilter regelmatig te regenereren, met een enorme COx en NOx uitstoot. But who really cares?
En het verhaal over de plug-in hybride, deze rijden in principe gewoon op aardgas als primaire energiebron, als het meezit in de eerste 30 km....
Een even kijken naar de keten efficientie:
Aargas combustie (dus 5% restwarmte)----> elektriciteitscentrale ---> elektr. net ---> laden accu --->ontladen accu --> elektromotor
95%---->60%--->80%---->80%---->95% dus de keten heeft een rendement van 35% .
Als dit gasverbruik met zijn primaire CO2 uitstoot tegen een auto met diesel, benzine, LPG, aardgas auto uitzet dan wordt het hele verhaal nogal spannend, ik ben bang dat het hele verhaal een paieren werkelijkheid is zonder aarding met de werkelijkheid.
Een diesel heeft behalve voor degene die erin zit geen enkel voordeel* voor het milieu; meer fijnstof, meer stikstodioxiden, meer vevuiling. Dat de ene Diesel dat wat minder slecht doet dan de andere is geen verassing maar om daar nou direct NU.nl propaganda op los te laten om de verkoop van diesels maar in stand te houden is een kansloze actie.
Bron* :https://www.nieuwskoerier.nl/news/187378-schrap-alle-belastingvoordelen-van-diesel
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.