Economie
  • 16
De Nederlandse truckerswereld baalt van Brussel. Na 13 jaar valse concurrentie door zwaar onderbetaalde Oost-Europese vrachtrijders komt Europa met voorstellen die volgens hen alleen nog maar meer werkloosheid en inkomensverlies gaan opleveren. ...

4 maanden geleden door AD

REAGEER MET EEN EMOJI
1
13

tja als ze een mevrouwtje pollewop uit mokiwokiland ff in dr fucking 1tje de regels laten maken ,en dan gewoon stug doordouwen die verslechtering onder het mom verbetering ...EU weg ermee !!

1 nujijvrij    
4 maanden geleden door nujijvrij
3
Meld

En weer snapt t volk weinig. Europa wou gelijke lonen, Maar daar kwamen de broodheren en werkgevers tegen in t geweer..want hogere kosten. Dus aanpassing doir europa. Europa is niet de vijand, dat zijn de werkgevers in deze.

2 God is dood    
4 maanden geleden door God is dood
16
Meld

@14 .
En weer snapt t volk weinig. Europa wou gelijke lonen.
Zij willen wel gelijke lonen maar dan die lage lonen dan.

3 eigenmening    
4 maanden geleden door eigenmening
0
Meld

nog meer werkeloosheid onder truckers? er is een chronische tekort aan truckers in Nederland!

Heb je altijd al chauffeur willen worden? Zoek je ander werk? Of heb je een baan en wil je je laten omscholen tot vrachtwagenchauffeur? Pak dan nu je kans. Je lesgeld voor 90% vergoed. En na je opleiding krijg je direct een jaarcontract bij je nieuwe werkgever. https://www.stlwerkt.nl/werken/2000-chauffeurs-gezocht/altijd-al-chauffeur-willen-worden

Ik zou zeggen dit is je kans!

4 mike45    
4 maanden geleden door mike45
27
Meld

Fijn nog meer OB drankorgels op de weg,
nog vaker ongelukken omdat er weer een onderweg inslaap valt
nog meer idiote stunts op opritten achteruit rijden naar de snelweg omdat ze de verkeerde afslag nemen
nog vaker wachten omdat er een achteruit een inrit in moet steken (gemiddeld 6 minuten voordat het lukt
nog meer schade aan straat aankleding/verkeers borden doordat ze verkeerd rijden!

Conclusie: na 5 jaar bekijken van OB-ers op industrieterreinen!

5 Zie Hier    
4 maanden geleden door Zie Hier
1
Meld

@4 wederom gelul van u. Er is geen tekort aan chauffeurs. De transportbranche wil er niet voor betalen, alleen goedkope chauffeurs uit het voormalig Oostblok worden ingezet.

En weet u waarom?
Omdat deze oostblokkers geen chauffeursdiploma nodig hebben en de werkgever hoeft ze tussentijd niet bij te scholen.
De Nederlandse chauffeur moet een chauffeursdiploma hebben en elk jaar bijgeschoold worden.
Zolang de chauffeurs uit de oostbliklanden hier niet aan voldoen dan hier ook geen werk. Deze mensen zijn te gevaarlijk op de weg

6 Pluten1    
4 maanden geleden door Pluten1
1
Meld

@5 zo is het ! merendeel kan er niet bijster veel van ,ze kunnen deurklink vinden al of niet onder invloed en zijn geslaagd

7 nujijvrij    
4 maanden geleden door nujijvrij
0
Meld

@4 Fijn dat er nog steeds iemand is die de sprookjes geloofd!

8 Zie Hier    
4 maanden geleden door Zie Hier
2
Meld

~@6zoishet !

9 nujijvrij    
4 maanden geleden door nujijvrij
0
Meld

doe graag meer uit de doeken over die achterlijke eu plannen voor transport maar moet nu de vrachtwagen in en aan het werk !

10 nujijvrij    
4 maanden geleden door nujijvrij
1
Meld

Ook hier uit blijkt maar weer,de EU is enkelt goed voor de (grote) werkgevers en de hoogopgeleide mens
Want de laagopgeleide Nederlandse arbeider betaald het gelag.

11 Hangingmen    
4 maanden geleden door Hangingmen
0
Meld

Zo 1 op de 8 kentekens is buitenlands, vooral uit het Oostblok, hier. En niet alleen vrachtwagens.

12 Mariska3    
4 maanden geleden door Mariska3
0
Meld

@4 zeg je bij je promo stunt wel even dat je vervolgens jaren ' vast' zit aan dat bedrijf ws tegen minimumloon?

Het is nogal misleidend zi

13 Eastwood    
4 maanden geleden door Eastwood
0
Meld

@12 je bedoelt 1 op de 4 kentekens is Nederlands.
Ga de snelweg maar eens op en tel het eens.

14 Eastwood    
4 maanden geleden door Eastwood
0
Meld

@14 onzin dat weet je ook, ga eens in Frankrijk kijken deze maand 1 op de 8 kentekens Nederlands. @13 Chauffeurs hebben gewoon een CAO.

@12 Hoe wil je dat voorkomen in Nederland geen buitenlandse chauffeurs meer binnenlaten, mogen dan Nederlandse chauffeurs ook niet meer naar het buitenland rijden. Moraal van het verhaal de transport sector is gewoon een hele bijzondere branche. Als chauffeurs geen terug lading meer mogen accepteren dan krijg je 2x zoveel vrachtwagens op de weg, dan worden de kosten 2x zo hoog voor het transport van goederen, nog maar te zwijgen over de milieu effecten.

@11 slaat nergens op de EU is juist goed voor het MKB omdat er geen belemmeringen meer zijn in 31 landen (28 EU landen en 3 landen die lid zijn van de EER). @6 @4 twee vrienden van mij zijn chauffeur die worden wekelijks benaderd of ze alsjeblieft niet ergens anders willen komen werken. Er is echt een chronische tekort aan chauffeurs in Nederland.

15 mike45    
4 maanden geleden door mike45
19
Meld

@15 De EU is alles behalve goed voor het MKB Mike.
Ja, de EU is goed voor multinationals en internationale bedrijven en banken.
Maar absoluut niet voor het MKB.
Dat komt omdat de meeste MKB (meestal) niet over hun eigen landsgrenzen werken. Als je dat niet doet, heb je ook niet veel aan een EU. Sterker nog, dan belemmert de EU je zelfs, omdat de EU ervoor zorgt dat er goedkopere arbeiders gehaald kunnen worden uit het oostblok die voor de Internationale bedrijven gaan werken voor een prikkie en daardoor een concurrent worden voor het MKB.
Echt Mike, als je onzin wil verkopen, doe het dan wel goed.

16 xtremy    
4 maanden geleden door xtremy
0
Meld

Het vrezen van de Nederlandse chauffeurs is vooral angst wat nergens op gestaafd is. Het is vooral geschreeuw om te kunnen schreeuwen. Er is een groot tekort aan bekwame chauffeurs, de bevoorrading in Nederland wordt voor het grootste deel door Nederlandse chauffeurs uitgevoerd, de klant wil dat hebben,graag zo houden.

17 Recovery Mode    
4 maanden geleden door Recovery Mode
12
Meld

@15
Mike,hoeveel Nederlandse chauffeurs zijn in dienst bij een buitenlandse werkgever,bij een Poolse bijvoorbeeld ?
In welk opzicht profiteert de laaggeschooolde Nederlandse arbeider van 'de eu'!?

18 Hangingmen    
4 maanden geleden door Hangingmen
2
Meld

@16 Er is niets mis met het werven van "goedkopere" arbeiders, het maakt doorselecteren eenvoudiger, dit leidt tot betere prestaties. De Nederlander wil zoveel als mogelijk verdienen, zo min mogelijk doen, zelfstandig niet investeren in tijd/ geld om zijn / haar positie te verbeteren.

19 Recovery Mode    
4 maanden geleden door Recovery Mode
16
Meld

Niet op Mike45 letten. Hij is een betaalde EU trol die in de Oekraine woont.

20 Lucien80    
4 maanden geleden door Lucien80
3
Meld

@20
Ik ben het niet vaak met Mike eens maar hij voegt wel inhoudelijk iets toe op dit forum. Zou je ook eens moeten proberen.

21 Feldwebell    
4 maanden geleden door Feldwebell
12
Meld

@19 Er is van alles mis met het goedkoop verwerven van (buitenlandse) werknemers. Elke buitenlander hier aan het werk, is een Nederlander thuis op de bank, van jouw en mijn belastinggeld een uitkering.

22 xtremy    
4 maanden geleden door xtremy
2
Meld

@21 bedankt ik probeer altijd de onderbuik gevoelens naast de feiten te zetten, dat ik dan @20 uitgemaakt word voor Trol dat boeit me niet zoveel.

@18 Geen maar daar gaat deze wetgeving ook niet over, als je als chauffeur in dienst bent bij een Nederlandse transport onderneming dan val je onder de Nederlandse wetgeving en wordt je conform die wetgeving ook betaald. Het gaat over het laden en lossen van buitenlandse transportondernemingen binnen de landen van de EU.

@16 ook als je niet exporteert ben je vaak wel afhankelijk van de export als je bijvoorbeeld diensten en of produkten levert aan bedrijven die wel exporteren. Als je bakker bent 100 broodjes levert aan Unilever dan ben je toch die klant kwijt als Unilever vertrekt uit Nederland. Dus niet leveren aan het buitenland betekend niet dat je geen schade zou hebben indien Nederland die export positie verliest.

In Nederland zijn 2 miljoen banen direct gerelateerd aan de export maar indirect is dat een veel groter aantal.

23 mike45    
4 maanden geleden door mike45
8
Meld

@22 er is de afgelopen 50 jaar niet anders gedaan om die langdurige werkelozen aan een baan te helpen, en het is nooit gelukt, dat probleem was er ook al voor de EU. Vanaf de invoering van de verzorgingsstaat in Nederland zijn er gewoon een hoop mensen die er geen zin hebben. En dat is prima maar ga dan ook niet klagen als buitenlanders het werk komen doen.

24 mike45    
4 maanden geleden door mike45
10
Meld

@22 De Nederlander heeft in Nederland de keuze om op de bank te blijven zitten, dat toont vooral aan hoe goed het hier in Nederland geregeld is. De gemiddelde Nederlander wil daardoor niet meer zelfstandig investeren om de eigen positie te verbeteren. Dat zegt iets over de mentaliteit, doorkijk na eigen loopbaan perspectief. De Nederlander wil enkel behouden, niet veranderen.

25 Recovery Mode    
4 maanden geleden door Recovery Mode
10
Meld

@15 onzin dat tel ik elke dag.

Jij zat in Oekraïne toch?

26 Eastwood    
4 maanden geleden door Eastwood
0
Meld

@26 ja al jaren maar kom ook regelmatig in Nederland!

27 mike45    
4 maanden geleden door mike45
5
Meld

@19 haha wat een ondernemers bullshit.
Niet veranderen.

Nederland was een vrij ontwikkeld en rijk land waar zaken goed geregeld zijn.
Daar horen ook arbeidsvoorwaarden en zaken als verliggend bij die uiteraard van invloed op de kostprijs zijn.
Door dit soort misstappen, wat geen reet met innovatief te maken heeft, evolueert het weer naar de basis zonder dit soort zaken.
Als je in de crisis opgelet had mede om dit soort concurrentie te kunnen bestrijden werden arbeidsvoorwaarden opzij geschoven en de veiligheid ondergeschikt.

Daar ben jij dus voor om half Europa te kunnen faciliteren.

Nogal dom biet?

28 Eastwood    
4 maanden geleden door Eastwood
0
Meld

@26 het is een non discussie!

weet je hoeveel Nederlandse chauffeurs op dit moment in het buitenland werkzaam zijn en daar vrachten laden en die vervolgens weer lossen in hetzelfde land. Het is zo'n specifieke en internationale branche het is eigenlijk gewoon niet te regelen, het is net als met luchtvaartmaatschappijen en scheepvaart. Ik was tijdens mijn studententijd al werkzaam op een ferry tussen Nederland en Engeland, ik viel volgens de Nederlandse wetgeving, Duitsers volgens de Duitse wetgeving en Philippijnen onder de Philippijnse wetgeving. Ik denk niet dat dit oplosbaar is!

Dat je in Nederland veel buitenlandse kentekens hebt heeft te maken met het kenmerk van Nederland dat Nederland het logistiek centrum is van Europa.

29 mike45    
4 maanden geleden door mike45
7
Meld

@28 De ontwikkeling gaat inderdaad vooruit, de chauffeur zal moeten nadenken over zijn / haar mogelijkheden. De toekomst is zelfrijdende auto's.

30 Recovery Mode    
4 maanden geleden door Recovery Mode
9
Meld

@29 ga je weer stampvoeten ?

Onzin iedereen ziet het en jij wilt het weer niet zien

31 Eastwood    
4 maanden geleden door Eastwood
1
Meld

@25 Wat voor onzin vertel jij nou weer. Denk je echt dat het tegenwoordig nog makkelijk is om thuis op de bank te gaan zitten? Denk jij werkelijk dat de meeste thuiszitters dat vrijwillig doen?
Denk jij dat het geld wat je (met pijn en moeite) krijgt genoeg is om "lekker thuis" te blijven?

Ga eens met wat ervaren mensen praten, dan kom jij ook nog wel terug op je relaas.

32 xtremy    
4 maanden geleden door xtremy
1
Meld

@2
Gelijke lonen is op zich een goed streven.
Maar haal dan niet eerst al die lage lonen landen naar de EU.

33 kelly11    
4 maanden geleden door kelly11
1
Meld

@32 ja dat denk ik dat weet ik eigenlijk wel zeker! Want als je morgen een uitzendbureau binnenloopt dan kun je of dezelfde dag of de dag daarna een het werk @33 Allereerst waarom zou Nederland wel lid mogen zijn van de EU en Polen niet? Het volgende Nederland en dus de Nederlanders zijn er alleen maar rijker van geworden sinds de toetreding van de Oost Europese landen de export van Nederland naar die landen is na de toetreding vertienvoudigd!

34 mike45    
4 maanden geleden door mike45
9
Meld

@32 ik ken bedrijven genoeg die zitten te springen om personeel, dus als je werk wilt dan zal ik het wel voor je regelen!

35 mike45    
4 maanden geleden door mike45
5
Meld

@35 Ik zelf heb geen werk nodig maar een achterbuurvrouw van mij had dat wel. Na 6 maanden zoeken en constant afgewezen te worden (ze is 23 jaar) gaat ze nu maar weer een nieuwe studie beginnen in een heel andere richting als ze al deed.
Een buurman van mij (50 jaar oud) zoekt een baantje in de buurt voor 20 uur. Komt niet eens op gesprekken en krijgt amper antwoord op zijn brieven.

Ik zal vragen of die van 23 alsnog een baan nodig heeft, dan laat ik het je weten.

Maar wat jij zegt, dat je morgen een baan hebt als je vandaag naar een uitzendbureau gaat, is zeker niet waar.

36 xtremy    
4 maanden geleden door xtremy
0
Meld

@36 het is een heel bijzonder verhaal (iemand van 23 die niet aan werk raakt) maar als ze een baan zoekt laat het even weten, ik heb vrienden genoeg met een bedrijf die zitten te springen om personeel!

37 mike45    
4 maanden geleden door mike45
5
Meld

Mwoa.. menig transportbedrijf gaat zo langzamerhand gewoon weer terug naar Nederlandse chauffeurs. Het kwaliteitsverschil is gewoon te groot.

38 Wild Rover    
4 maanden geleden door Wild Rover
0
Meld

@2 Gelijke lonen , gelijke kosten. Het is nu, gelijke lonen, torenhoge kosten, in vergelijking met andere EU landen.

39 Rapunzel    
4 maanden geleden door Rapunzel
0
Meld

tja die Sloveense zal wel een vriendje of familielid hebben die een transportbedrijf heeft........

40 ikzelf    
4 maanden geleden door ikzelf
0
Meld

De truckers hebben gelijk in dat het oneerlijke concurrentie is, maar de schuld ligt vooral op nationaal niveau. ONZE regering moet hier actie ondernemen, maar verrekt dit. Waarom? omdat het beleid is om werknemers zoveel mogelijk uit te knijpen; vvd beleid.

41 Prof. Zuurbekje    
4 maanden geleden door Prof. Zuurbekje
1
Meld


Agnes Jongerius (PvdA) en Dennis de Jong (SP) slaan de spijker op z'n kop!!

42 Uit Den Haag    
4 maanden geleden door Uit Den Haag
9
Meld

Maar als het flesje Heineken 10cent duurder wordt omdat het door Nederlandse chaufeurs wordt gereden, dan staat NL op zijn achtste benen

43 LGK    
4 maanden geleden door LGK
4
Meld

Een Nederlandse internationaal rijdende chauffeur verdient ruin €6.000 bruto per maand.

Een kwestie van jarenlang de kosten opdrijven van de vakbonden! En dan gaat de markt zich vanzelf reguleren als de kans daartoe ontstaat.

44 Realisme graag!    
4 maanden geleden door Realisme graag!
4
Meld

@2 "Europa wou gelijke lonen, "

Die komen er ook, alleen hijsen de welvarende landen de lage-lonen- landen niet omhoog, maar trekken de lage-lonen-landen die van het Westen omlaag en ja, dat was te voorzien.

Aangezien het vooral de multinationals zijn die profiteren van het hele EU-gebeuren vermoed ik dat enige opzet hunnerzijds hieraan niet vreemd was.

45 Mappie    
4 maanden geleden door Mappie
1
Meld

@4 "Pak dan nu je kans. Je lesgeld voor 90% vergoed. En na je opleiding krijg je direct een jaarcontract bij je nieuwe werkgever."

Klinkt goed.
Jammer genoeg wordt er nergens op deze wervingssite gesproken over te verwachten lonen en andere arbeidsvoorwaarden....

46 Mappie    
4 maanden geleden door Mappie
1
Meld

@45 het slaat nergens op hoezo trekken de oost en zuid Europese landen de lonen omlaag in Nederland als je kijkt naar de loonontwikkeling vanaf 1990 toen de landen uit het oostblok toetrad en vanaf 1980 toen bijvoorbeeld Griekenland toetrad zie je nog steeds een enorme stijging.
Gemiddelde lonen in Nederland!
1980 Bruto per jaar€ 15.202 bruto per maand € 1.173 netto per maand € 782
1990 bruto per jaar€ 19.059 bruto per maand € 1.471 netto per maand € 980
2000 bruto per jaar€ 24.958 bruto per maand € 1.926 netto per maand € 1.284
2010 bruto per jaar€ 32.500 bruto per maand € 2.508 netto per maand € 1.670
2017 bruto per jaar€ 37.000 bruto per maand € 2.855 netto per maand € 1.903

En dat van dat het alleen Multinationals zijn is helemaal onzin, het MKB heeft namelijk nog heel veel meer baat bij de EU als MN.Omdat MN instaat zijn aan alle verschillende regelingen in die 31 landen van de interne markt te voldoen en het MKB niet. Voor hun is dus juist gunstig dat de regelgeving voor alle landen hetzelfde is!

47 mike45    
4 maanden geleden door mike45
2
Meld

@45
Die oosteuropeanen doen dit werk graag, dus wat is dan het probleem?

Deze banen creëeren zeker wel welvaart in de nieuwe EU Staten, en dat is uiteindelijk goed voor ons allemaal! Misschien niet voor een individuele Nederlandse chauffeur, maar die gaat dan maar iets anders doen. De kleding productie en de scheepsbouw is uiteindelijk ook vrijwel uit Nederland verdwenen, zo gaat dat nu eenmaal. Een slimme burger bereidt zich daar zo goed mogelijk op voor.


48 Realisme graag!    
4 maanden geleden door Realisme graag!
5
Meld

@12 "Zo 1 op de 8 kentekens is buitenlands, vooral uit het Oostblok, hier."

Helaas betekent een nederlands kenteken niet dat er ook een nederlandse chauffeur achter het stuur zit, dus is het aantal minder bekwame chauffeurs, naar alle waarschijnlijkheid, zelfs meer dan die 1 op de 8.

Mocht het zo zijn dat met een nederlands kentekenplaat rijden ook inhoudt dat de transporteur gehouden is een nederlandse chauffeur op betreffende wagen te laten rijden, dan hoor ik dat graag.

49 Mappie    
4 maanden geleden door Mappie
0
Meld

@49 niet maar daar gaat het helemaal niet over, je mag als inwoner van de EU tenslotte in alle andere EU landen en ook in de 3 aangesloten landen via de EER (Zwitserland, Noorwegen en IJsland) gewoon wonen en werken.

Als je voor een Nederlands bedrijf werkt dat in Nederland gevestigd is dan moet je ook conform de Nederlandse wet betaald worden. Waar het hier om gaat zijn de buitenlandse chauffeurs die voor een buitenlands bedrijf werken maar wel in Nederland laden en vervolgens ook weer lossen.

Kijk als je het zou verbieden dat buitenlandse transporteurs in Nederland zouden mogen rijden dan krijg je automatische het neven effect dat dit ook geld voor Nederlandse chauffeurs in het buitenland.Het lijkt me dat je dan een onwerkbare situatie krijgt! Of denk je zelf ook niet?

Of denk je dat je zo'n maatregel kunt invoeren en dat andere landen zeggen dat is prima maar jullie mogen dan gewoon in ons land wel rijden, laden en lossen?

50 mike45    
4 maanden geleden door mike45
3
Meld

@44 "Een Nederlandse internationaal rijdende chauffeur verdient ruin €6.000 bruto per maand."

Waar haal je deze onzin vandaan ?

Toevallig twee internationaal rijdende chauffeurs in de familie en zij verdienen goed, (gelukkig nog wel), maar 6.000 euro per maand?

They wish question

51 Mappie    
4 maanden geleden door Mappie
0
Meld

@46 die vallen onder de CAO Beroepsgoederenvervoer, of een bedrijfs- CAO, of een bedrijfstak CAO. Dat moet je dan even opzoeken Google is je vriend!
https://www.fnv.nl/sector-en-cao/alle-sectoren/transport-en-logistiek/overzicht_bedrijfscao's/cao_beroepsgoederenvervoer_over/

52 mike45    
4 maanden geleden door mike45
1
Meld

@47 Ik weet niet wat je persoonljke belang is in de EU, maar je verkondigt behoorljk wat onzin; hoewel:
"2017 bruto per jaar€ 37.000 bruto per maand € 2.855 netto per maand € 1.903"
waarschijnlijk, volgens de statistieken, wel klopt, maar alleen aangeeft dat er heel veel door een heel klein percentage van de bevolking wordt verdiend aangezien ruim 700.000 huishoudens het moeten doen met een minimuminkomen.

53 Mappie    
4 maanden geleden door Mappie
1
Meld

@51 een vriend van mij werkt als vrachtwagenchauffeur die verdiend kaal zonder toeslagen en overuren 36.500 euro per jaar met toeslagen en overwerk zo'n beetje 45.000 euro per jaar. Maar die rijd dus niet internationaal en is gewoon iedere avond thuis.

Toen hij internationaal reed verdiende hij wel heel veel meer maar goed maakte ook heel veel meer uren. Dus dan zou die 6000 euro per maand 72.000 euro per jaar wel eens kunnen kloppen.

54 mike45    
4 maanden geleden door mike45
1
Meld

@53 wat is dan onzin aan? Dit zijn de gemiddelde lonen in Nederland! En het gaat dus niet over inkomens van huishoudens. Want als er 1,5 of 2 zo'n inkomen binnenkomt heb je dus 3000,= of 4000 euro.

Er is inderdaad ook het minimumloon en ik denk wel dat het klopt dat daar zo'n 8% onder valt!

55 mike45    
4 maanden geleden door mike45
2
Meld

@50 "Kijk als je het zou verbieden dat buitenlandse transporteurs in Nederland zouden mogen rijden dan krijg je automatische het neven effect dat dit ook geld voor Nederlandse chauffeurs in het buitenland.Het lijkt me dat je dan een onwerkbare situatie krijgt! Of denk je zelf ook niet?"

Klinkt heel redelijk, maar je gaat voorbij aan het probleem van de ongelijke arbeidssituaties in de diverse landen van de EU.

Zolang die niet uniform zijn zul je misstanden krijgen/behouden.

Probleem zou nooit ontstaan zjn als de eerste eis voor toetreding tot de EU was geweest het op gelijk niveau brengen van de sociale omstandigheden, (lonen, sociale voorzieningen, mensenrechten), in het kandidaatland, maar, helaas is dit niet het geval (geweest) en zitten we nu met de gebakken peren.

56 Mappie    
4 maanden geleden door Mappie
0
Meld

@53 je weet wel wat gemiddeld betekend? En het is niet zo dat er heel veel mensen zijn in Nederland die heel veel verdienen percentueel, 2 x modaal dus 70.000 euro 2% meer dan 100.0000 euro per jaar is slechts 1% van de medewerkers.

Deze bedragen worden dus gewoon verdiend door mensen met een normaal beroep, niks managers of directeuren. Gewoon vrachtwagen chauffeurs, leraren basis onderwijs, verpleegsters, bouwvakkers etc.

57 mike45    
4 maanden geleden door mike45
3
Meld

@56 Daarmee zou je het niet oplossen want vrachtwagen chauffeurs werken nu eenmaal internationaal je hebt ook vrachtwagen chauffeurs uit Rusland, Oekraine, voormallig Joegoslavie die op Nederland rijden. En die landen zitten niet in de EU!

Als landen alleen zouden mogen toetreden tot de interne markt als ze op het zelfde welvaartsniveau zitten als het land met de hoogste levensstandaard dan zou nooit een land in aanmerking komen ook Nederland niet. Want de lonen in Zwitserland, Luxemburg en Noorwegen liggen veel hoger.

58 mike45    
4 maanden geleden door mike45
2
Meld

@57 juist toetreding tot de EU en de EEC (interne markt van de EU) levert landen een heel veel economische groei en welvaart op. Het gemiddelde BBP van Polen per inwoner is verdrievoudigd zins ze zijn toegetreden. En de export van Nederland is verachtvoudigd naar Polen van 1,2 miljard in 2002 naar 10 miljard in 2015.

Hoe meer landen er bij die interne markt zijn aangesloten hoe beter het is voor de economische groei van Nederland en niet andersom.

59 mike45    
4 maanden geleden door mike45
1
Meld

@57 "je weet wel wat gemiddeld betekend? "

Het betekent kop in de oven en voeten in de vriezer, waardoor men "gemiddeld" een prettige temperatuur ervaart!

60 Mappie    
4 maanden geleden door Mappie
2
Meld

@60 het is gewoon een normaal loon in Nederland voor normale beroepen, het ligt lager als je echt helemaal niks kunt. Dus tomaten en komkommers moet pukken voor je werk!

61 mike45    
4 maanden geleden door mike45
3
Meld

@61 "het ligt lager als je echt helemaal niks kunt. Dus tomaten en komkommers moet pukken voor je werk! "

Gelukkig voor jou zjn er mensen die deze "minderwaardige" (letterlijk als het om hun loon gaat), werkzaamheden op zich nemen.

Waar haal je anders je tomaten en komkommers vandaan; zeker als je op 3 hoog achter woont?

62 Mappie    
4 maanden geleden door Mappie
0
Meld

@62 het werkt zo in de arbeidsmarkt hoe meer kennis en ervaring hoe beter dat het betaald wordt anders zou je een communistische systeem krijgen. En we weten allemaal hoe dat is afgelopen in het verleden met landen die zo'n systeem hadden.

Dit systeem zorgt ervoor dat mensen gestimuleerd worden om kennis en ervaring op te doen want dan wordt het financieel beloond.

63 mike45    
4 maanden geleden door mike45
4
Meld

@54 72000 voor een vrachtwagenchauffeur? Waar in lalaland?

64 Dian    
4 maanden geleden door Dian
3
Meld

@64 als je 80 uur werkt per week dan kom je wel aan dat salaris bruto per jaar, 70 x 18,50 (basis 14,5 + toeslagen voor weekend,nachtdiensten en overwerk). Dan kom je dus makkelijk aan 6000 euro bruto x 10 maanden (-5 vakantie weken en feestdagen) =61.000 daarboven op komt 2 normale maanden = 5000 + vakantie toeslag + meestal een 13e maand = 71.000 euro.

Alleen netto blijft er natuurlijk uiteindelijk iets van 3400 euro netto over want je valt dan in de hoogste belastingschijven. Ik ken toch wel een aantal vrachtwagen chauffeurs die dan bij elkaar verdienen per maand,.

65 mike45    
4 maanden geleden door mike45
3
Meld

@63 "Dit systeem zorgt ervoor dat mensen gestimuleerd worden om kennis en ervaring op te doen want dan wordt het financieel beloond. "

Zo jammer dat niet iedereen met eenzelfde IQ, (laat staan zelfde moreel rechtvaardigheidsgevoel), wordt geboren.

Jammer maar helaas dient men, in een enigszins geciviliseerde maatschappi,j de zwakkeren te beschermen tegen de aasgieren.

66 Mappie    
4 maanden geleden door Mappie
0
Meld

Europa is geweldig....
Mits je de systemen harmoniseert.

67 Merlanni    
4 maanden geleden door Merlanni
0
Meld

@65 ; Ik ben normaal gesproken een vredelievend persoon maar jij maakt me gewoon bloeddorstig.

Je beweert dat je met feiten komt maar braakt de grootst mogelijke onzin uit terwijl je in je geliefde Oekraïne toch op een Nederlands forum je onderbuik laat leeglopen.
Je hoeft alleen maar een uitzendbureau binnen te lopen en je hebt een baan? Mensch.. je weet waarschijnlijk niet eens dat je je reet af moet vegen na het poepen.

En dan dat eeuwige gezeik van je over de EU, Poetin en cao's. Je bent echt wereldvreemd en de enige logische verklaring is dat je je geld verdiend als betaalde EU troll.

68 Mariska3    
4 maanden geleden door Mariska3
1
Meld

@66
Oh en dat doen we niet al met al die uitkeringen in Nederland?

Wees ook eens blij met al die mensen die door ons systeem gestimuleerd worden om te gaan ondernemen en hiermee de banen scheppen voor mensen die dus minder slim zijn.

69 Realisme graag!    
4 maanden geleden door Realisme graag!
2
Meld

Och gossie, wat een charmant taalgebruik heb je!

Dat helpt je vast ook heel veel verder in het leven.

70 Realisme graag!    
4 maanden geleden door Realisme graag!
1
Meld

Als jullie echt geld verdienden kregen jullie minstens dubbel de jodenfooi die ze nu storten. Alles wordt continu duurder maar de lonen stijgen zoizo niet mee!

71 Whackhack    
4 maanden geleden door Whackhack
0
Meld

@71
Oh bij ons wel hoor!
Mijn werkgever verhoogd bij een uitstekende beoordeling jaarlijks het salaris met 4%.

72 Realisme graag!    
4 maanden geleden door Realisme graag!
1
Meld

@72 Daarmee kun je net de prijsverhoging van gas ziektekostenverzekering en huur op jaar basis bijleggen zonder daar minder op te worden nu de rest nog.

73 Whackhack    
4 maanden geleden door Whackhack
0
Meld

Vroeg of laat zullen alle truckers wellicht toch op zoek moeten naar nieuw werk. Vervelend, maar het is niet anders.

74 progressiefliberaal    
4 maanden geleden door progressiefliberaal
1
Meld

Dat verhaal over valse concurrentie is trouwens ook maar één kant van het verhaal. Als er alleen maar Nederlanders ingehuurd werden dan zou dat ongetwijfeld tot een verhoging van de loonkosten leiden, dus duurdere producten, en dus minder consumptie van producten vervoerd door Nederlandse truckers.

Nederlanders zijn wat dat betreft zelf net zo goed schuldig aan die 'valse concurrentie'. Het is makkelijk te klagen erover, maar als het puntje bij het paaltje komt dan zouden veel van diezelfde mensen ook niet bereid zijn iets meer te betalen voor producten die dan alleen door Nederlanders geproduceerd of vervoerd zijn. Het mes snijdt wel aan twee kanten en die hogere lonen die we allemaal lijken te willen voor Nederlanders of door arbeidsmigranten zou wel doorberekend worden in de prijs... die vervolgens niemand (op een enkele bewuste consument die op keurmerken voor duurzaamheid of kinderarbeid let na) bereid is te betalen.

Overigens zit het probleem natuurlijk ook wel dieper en is het ingebakken in het hele kapitalistische systeem. Zelfs al zouden we immers allemaal wel bewuster consumeren en bijvoorbeeld alleen producten gebruiken die Nederlandse arbeid als input hebben, dan prijzen we onszelf als land gewoon volledig uit de markt. Alleen de gewone man de schuld geven is dus niet eerlijk, maar net zo goed is het niet eerlijk noch realistisch om alles maar de EU te verwijten.

75 progressiefliberaal    
4 maanden geleden door progressiefliberaal
1
Meld

@75 is niet de schuld van de burger. We moeten leven! dat stopt niet na de 52.4% loon belasting of die 21% als je iets wil kopen. Door alle kosten doen de inkomens er niet toe!

76 Whackhack    
4 maanden geleden door Whackhack
0
Meld

@73
Onzin, de inflatie is geen 4% de afgelopen jaren.

77 Realisme graag!    
4 maanden geleden door Realisme graag!
1
Meld

Bruto ging ik er ook dik 10.000 op vooruit dat was nog op 36.4% nu heb ik 62.400 per jaar met 52.4% ofwel een kk verhoging in het voordeel van iedereen behalve mij! Voor mij een fakkel en een riek en direct door naar 2de kamer

78 Whackhack    
4 maanden geleden door Whackhack
1
Meld

Ey maar wel hard door blijven werken he!

79 Whackhack    
4 maanden geleden door Whackhack
0
Meld

@76 ,

Dat verandert niks aan wat ik schreef. Loonkosten zijn één van de belangrijkste soort kosten in veel producten en diensten.

Hogere lonen willen is dus wel leuk, maar als niemand bereid is het te betalen (en dat gaat dus verder dan alleen de werkgevers) dan houdt het op. En dat is dus precies het probleem van het kapitalisme: het is een 'race to the bottom'. Voorlopig doet iedereen, werkgevers maar net zo goed consumenten, eraan mee.

80 progressiefliberaal    
4 maanden geleden door progressiefliberaal
1
Meld

@80
Dat is toch niet waar, in hun streven om het beter te krijgen gaat de verstandige burger dan op zoek naar een manier om meer geld te verdienen.

Alleen zij die dachten hun leven wel zonder stress uit te zitten, komen uiteindelijk van een koude Kermis thuis.

81 Realisme graag!    
4 maanden geleden door Realisme graag!
0
Meld

@78 wat een onzin wat loonbelasting is progressief en in staffels!

schijf 1€ 0 t/m € 19.98236,55%
schijf 2€ 19.982 t/m € 33.79140,80%
schijf 3€ 33.791 t/m € 67.07240,80%
schijf 4€ 67.072 of meer52,00%

Je betaald dus alleen die 52% over het bedrag dat je mee verdiend dan die 67.072 euro per jaar en niet over je hele inkomen.

82 mike45    
4 maanden geleden door mike45
0
Meld

@68 Mariska, het ligt weer eens aan de boodschapper i.p.v. aan het bericht, weet je wat trollen doen die beginnen de te schelden zonder inhoudelijk op het bericht in te gaan. Dat zijn de echte trollen.

83 mike45    
4 maanden geleden door mike45
0
Meld

@82
Het is natuurlijk wel zo dat als je al leuk verdiend, je alles wat je nog extra krijgt plotseling met 52% belasting wordt.

En ik kan je zeggen dat als meer dan de helft van je bonus naar de belastingdienst verdwijnt, dat uiterst pijnlijk is.

84 Realisme graag!    
4 maanden geleden door Realisme graag!
0
Meld

@84 dat is zo maar hier wordt nu in een keer gedaan alsof je als je boven een bepaald bedrag komt je in een keer over je hel inkomen 52% belasting gaat betalen. En dan klopt gewoon niet! Het is zoveelste bel horen luiden maar geen idee waar de klep hangt!

85 mike45    
4 maanden geleden door mike45
0
Meld

@85
Volledig off-topic. Excuus daarvoor. Maar heeft u nog geinformeerd naar dat huis in Vlissingen?

86 beastyboy    
4 maanden geleden door beastyboy
0
Meld

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.
Trending vandaag
Sinterklaashuis Dordrecht gesaboteerd: '...
Actievoerders hebben vannacht het Sinterklaas...

9 uur geleden door Shit...Fan...WhatAMess

Wilders naar Moskou: 'Rusland is bondgen...
PVV-leider Wilders wil volgend jaar een bezoe...

7 uur geleden door Roy-050

Kuzu (DENK) noemt Pro-Zwarte Piet-demonstrate...
DENK-Tweede Kamerlid Tunahan Kuzu heeft vanda...

23 uur geleden door Inter

Ik erken het gezag van een partijdige politie...
Of ik trots op mijn vader was? Vooral wanneer...

1 dag geleden door Shit...Fan...WhatAMess

Dank je wel, Nederlanders
Hi Sarah Izat,Nou gefeliciteerd dan maar hè...

1 dag geleden door chouffleur


ADVERTENTIE


Laatste reacties
DaStef
In Nederland verdwenen sinds 1900 zes gemeent...
@3Toch zijn vooral de kleine gemeenten wa...

minder dan een minuut geleden door DaStef

mike45
Wilders naar Moskou: 'Rusland is bondgenoot'...
@217 Oekrainers willen dat helemaal niet, die...

minder dan een minuut geleden door mike45

WijzeDwaas
Wéér plan voor Haagse werklozen in de kasse...
@9 Voormalig PVV…....

minder dan een minuut geleden door WijzeDwaas

Hefan430
Franse post weigert nog te leveren in sommige...
@4Precies het is de schuld van de Fransman ...

1 minuut geleden door Hefan430

Crannbuidhe
Wilders naar Moskou: 'Rusland is bondgenoot'...
@215 En die koffer geld komt van de Russische...

1 minuut geleden door Crannbuidhe

Binnenland      Buitenland      Politiek      Economie      Internet      Technologie      Sport      Showbizz      Wetenschap      Gezondheid      Lifestyle      Cultuur      Media      Film      Games      Verkeer      Overig