@13 Mja... als de Oranjes deze meneer kapot gestampd hebben, dan moeten ze er natuurlijk niet van op kijken dat hij zich zo gedraagt. Dat is ook...
Dus Orban haalt uit naar Soros.En daarom mag Wilders geen contact hebben met Orban?Wat een vreemde redenering....
@19 Niet? Komen je fascistoïde fantasietjes weer bovendrijven?...
@12 Dit is geen schuren meer Bop, kom op nou. Dit is bewust de openbare orde verstoren om een punt pogen te maken waar de omstandigheden zich ...
@17 "Kritiek op de persoon Soros gelijk stellen met Jodenhaat doen alleen geflipte linkse idioten." Dat hangt van de kritiek af lijk...
@17 Lekker voor die rechtsextremisten blijven opkomen hoor. Straks heb ook jij geen reet meer te vertellen. ...
@11 Ik zou er zelf niet aan meedoen maar ik begrijp wel dat, als je een punt wilt maken, je dat het beste doet als het ergens schuurt. Zoals nu...
@8 .Dan knuppelt de ME u snel van de snelweg.Dan wel....
@15 Ja dat is hem. Weet je nou nog niet over wie ik het heb?Hij stond ook wel bekend als pinokkio.En hij is demissionair. ...
@16 Kritiek op de persoon Soros gelijk stellen met Jodenhaat doen alleen geflipte linkse idioten....
** gebruiker verwijderd **
** gebruiker verwijderd **
Onze regering vertelt al jaren dat het elekticiteirtsgebruik (te veel) stijgt... maar de komende jaren zal het zelfs exploderen. Waar halen we energie vandaan als fossiele brandstoffen niet meer mogen?
@3
Dat wekken we op in kolencentrales..
Als de 8 miljoen auto,s in Nederland vervangen zijn door elektra auto's en ze gaan allemaal aan de lader na thuiskomst, mag je er wel een par centrale's bij bouwen..
Benzinerijden kan voorlopig nog niet zonder, voor grote afstanden zijn zeker nog geen beschikbare accu's en zullen we tijdens de rit over moeten kunnen schakelen van electrisch naar benzine.
@2 jij weet ook dat "rijden op prik" alleen maar tijdelijk goedkoper (lees: minder duur) zal zijn.
Het beleid is er namelijk op gericht om "mobiliteit" middels het financiele mechanisme af te remmen en daar zoveel mogelijk geld uit te peuren.
@4
Kolencentrales zullen gesloten gaan worden, gelukkig hebben we nog een kernenergiecentrale in Borssele. Om iedereen van Electriciteit te kunnen blijven voorzien hebben we kolencentrales nog nodig evenals de kerncentrale en misschien nog wel nieuwe. Alles opwekken met windmolentjes is geen optie.
Nederland zou in moeten zetten op zonne-energie wat ook nog opgeslagen zou moeten kunnen.
** gebruiker verwijderd **
zo word je verplicht om een elektrische auto aan te schaffen die nog vele malen meer vervuild dan de brandstof auto.
Zit er iemand in deze draad die kan uitleggen hoeveel KwH je nodig hebt om een vrachtwagen de hele dag te laten rijden en hoeveel accu's daarvoor nodig zijn en hoelang welke accu's meegaan als ze steeds van 100% naar bijna leeg en dat eindeloos door gaan ?
en vergeet niet dat je biuj het kopen en vervangen van die accus belasting betaald evenzo als over het gewicht die die dingen hebben en belastingen over basis van de bpm en btw.
en natuurlijk komern die plannen van mensen die hun kosten op de belasting betaler af kunnen schuiven en alsa gevolg daarvan in de waan zijn dat alles gratis is of dat iedereen hun kosten door kan schuiven naar anderen en als dat zo was, waarom staken bedrijven dan of vallen om ?
@3 waar we die energie vandaan halen heeft nog niemand over nagedacht. Ben ook van mening dat als we morgen allemaal in een elektrische auto stappen dat we niet verder komen dan de oprit. Ok benzine auto's zijn vervuilend maar het opwekken van elektriciteit is ook vervuilend dus wat winnen we hier mee.
Ik denk dat menig Grrrrrrrrrrrrrroen-links anti-autofan een beetje te enthousiast is..... Wat gaan we doen met alle caravanliefhebbers, klussers die op zaterdag met een aanhangertje op pad gaan, mensen met een paardentrailer? Met een elektrische auto kom je daar niet ver mee.... Enne voor een autovakantie naar zuid-Frankrijk mag je een dag extra uittrekken voor de tankbeurten. Overigens, hoe zal het in het buitenland er aan toe gaan? Is het buitenland ook bereid om voor alle toeristen, reizigers, forenzen flink te investeren aan gigantisch veel oplaadpunten. Je zult maar ergens achteraf staan met je lege accu.... Een gecombineerde motor in de auto, benzine en elektra zal echt wel toekomst gaan worden.... Enkel rijden met accu's is leuk om in je eigen stadje rond te toeren maar niet om te klussen, op vakantie te gaan of ver te moeten reizen....
Dit zou alleen terecht zijn als alle vervuilings en CO2 bronnen meegenomen worden..
Productie en recyclen van accu's etc.
Groen Links wil ons als makke schaapjes in electrische zelfrijdende auto's , in een web van satellieten voor kilometerheffing opsluiten....
Die lui hebben geen idee wat "Kicken!" en "Gaaf!" betekend , en ook het woord "vrijheid" is hen onbekend
Als iedereen overstapt op elektrisch stort het verdienmodel van de overheid met de accijnzen op brandstof in elkaar. Dat moet toch ergens weer worden gehaald.
Ik heb tot nu toe nog niet gezien dat wij er als burgers dan beter van worden. Het eerste wat we horen is "wat het de overheid gaat kosten als".
@12 Het verschil in efficientie (centraal is efficienter), het verschil in puntbron en diffuse uitstoot, de mogelijkheden delen van de energie 'duurzaam' te produceren... Echter ben ik het er mee eens dat onze overheid DAAR nu niet echt op inzet. Het zal wel meer kolen worden...
@13 Misschien 'huren' we tegen die tijd een auto voor op vakantie?
@OP wordt zo moe van de huidige politiek, ze zijn blijkbaar niet in staat om verder te denken dan 'Verbod en Boetedoening'; dit terwijl 'beloning' (althans volgens het kapitalistische model) blijkbaar veel beter werkt. Dus een stoplicht bijtelling, van 0% electrisch, X% minimale uitstoot, Y% meer dan minimale uitstoot, werkt vele malen beter !
Maar nee, Verbod en boetedoening, alsof we in 2017jr niet veel verder zijn gekomen... De Conservatief Repressieve Overheid die 'ramt' het er wel in of uit, want luisteren naar elkaar doen we al lang niet meer ... en wie niet luisteren wil ...
@16
Er ligt nog een levensgroot probleem op de loer. Nu kun je benzine en dieselauto’ s nog gemakkelijk inruilen. Als de transitie naar elektrisch gestalte krijgt zullen dezen snel hun inruilwaarde verliezen. En ook zal diesel en benzine tanken lastiger worden.
En aangezien een auto 10-15 jaar mee gaat dien je daar wel rekening mee te houden.
@16 Dat halen ze met gemak terug op alle economische schade die benzine veroorzaakt. Wegen gaan langer mee, gebouwen raken niet meer aangetast, medische kosten. Het zal een hoop gevallen van kanker schelen. Katsjing. Hebben we het nog niet eens over al dat geld die mensen aan benzine uitsparen dat geven ze aan andere dingen uit. Het scheelt werkgevers klauwen met reiskosten wat weer goed voor bedrijven is. Enz,enz.
Groen links wil graag het gebruik van verbrandings motoren extra financieel gaan belasten. Alsof het leeg trekken van de portemonaie van de auto rijdende Nedrlander dan direct invloed heeft op het koop gedrag of milieu bewustzijn. Het liefst al komend jaar ook nog terwijl de alternatieven nog niet volledig ontwikkeld zijn. Nederland wil graag het braafste jongetje uit de klas zijn wat betref groene energie en duurzaamheid. Renderen van energie naar het energienet durven ze nog niet op lange termijn te promoten omdat dit teveel energie belasting gaat kosten. Dus ook hier wordt de consument afgeremd om milieu bewuster te investeren in bv zonne panelen. Den Haag wilt van alles, en het liefst alles extra belasten zodat de schatkist goed gevuld wordt. Maar echt stimulerende maatregelen gaat ze te ver omdat dit ze op langere termijn juist geld gaat kosten. Volgens mij vinden ze milieu echt niet zo'n prioriteit als ze graag willen doen geloven. Als je echt begaan bent met het milieu moet je juist op langere termijn afspraken durven maken en ja dit gaat geld kosten, maar nu is het de burger die aan de ene kant de kosten gepresenteerd krijgt maar er op korte en langere termijn niets van gaat merken.
** gebruiker verwijderd **
Ach, ze willen wel meer.
Op dit moment is het verboden om slaolie in de auto te gooien (goedkoper dan diesel) omdat het autobrandstof is geworden op het moment dat je het in de tank gooit en er dus accijnzen over moet betalen. 70% per liter is belasting geheven door de overheid, dat poets je niet zomaar weg met de gunstige effecten van het gebruik van elektrische auto's.
Gaan ze per kwh er ook een 100 of 110% belasting opgooien om weer tot een 70% ratio te komen?
Over 4 jaar is het economisch al goedkoper om over te schakelen op elektrisch. Dan is brandstofrijden duurder. Wellicht zal de belasting (tax) ook wel een handje helpen om brandstof auto s duurder te houden. En veel mensen kopen al zonnepanelen en laden daar ook hun auto me op als ze genoeg panelen hebben voor auto en huis. En panelen worden goedkoper en duurzamer
Ik zie Wild Rover al rijden in zijn stille pick-up met stekkertje
@25 Brrr! Dat is al bijna net zo erg als een bakfiets of het OV!
@17 En die huurauto mag nog wel op peut rijden?
'Als het aan GroenLinks ligt'
En toen eindigde het verhaal.... Best wel lachuh, als ze het migrantengereutel hadden gelaten, dan hadden ze deze misschien wel weten te scoren.....
Als het aan Groenlinks ligt, lijdt heel Nederland aan de gaaphonger.
Groenlinks is een destructieve partij voor een welvarende samenleving.
@24 : Geloof je het zelf?
Panelen gaan over een tijdje ook belast worden.
Waarschijnlijk een beetje vergelijkbaar met vermogensbelasting (4% potentiële winst)
Maar tegen die tijd is benzine al helemaal belachelijk duur, dus veel keuze zal er niet zijn.
@3 Waar we straks energie vandaan halen wanneer we geen fossiele brandstoffen mogen gebruiken, maak ik mij geen over. Er zijn immers voldoende alternatieven.
Ik denk meer dat onze roverheid nog even snel onze fossiele melkoeien letterlijk wil uitmelken.
Wanneer heel Nederland over is op de elektische auto komen ze er opeens eachter dat ze inkomsten missen, en komt de laadpaaltax straks om de hoek kijken, of bijv. een kilometrage...
Let maar op!
De autohandelaren wrijven in de handen. De prognose is goed voor de toekomst. Gedwongen auto kopen.
wel goed aan de ene kant, minder afhankelijk van olie...(islam)
Er is geen enkel bewijs dat electrische auto's minder vervuilend zouden zijn..
De kolencentrales stoken er nog steds, zo niet meer en flinker op los, anders hebben we een tekort aan electrische energie.
@34 klopt, vooral de infrastructuur en de energie, maar daar werken ze nu ook aan natuurlijk.....
@10 @34
Misschien eerst onderzoek doen voordat je maar wat roept:
Elektrisch rijden op grijze stroom is 30 a 40% schoner dan benzine. Op groene stroom is dat 3 keer zo schoner.
https://decorrespondent.nl/6601/waarom-de-elektrische-auto-nu-al-groener-rijdt-maar-er-betere-argumenten-zijn-om-over-te-stappen/694075842075-4e3a4cf5
los van auto's...wat doen we als de 'stroom' uitvalt?
Daarom dus dat ze laatst zeiden, dat de electrische auto het leven minder duur gaat maken. Minder duur is weer eens relatief, alles wordt duurder maar de electrische auto wordt minder duurder.
Wanneer men de miljarden subsidies op fossiele brandstoffen opheft, hoeft er geen extra belasting geheven worden, dan wordt de brandstofprijs automatisch duurder.
540 euro per jaar, per Nederlander in 2015, anno 2017 kan dit zomaar hoger zijn.
Nederland per jaar ongeveer 10 miljard, werelwijd is dit 4700 miljard euro.
http://www.energieoverheid.nl/2015/07/24/imf-subsidie-fossiele-energie-e540-per-nederlander/
Fossiele brandstof krijgt per jaar miljarden meer subsidie dan groene energie!
Nog meer belasting wat ons burgers van geen kant te goede komt zodat men in het haagse en brussel verder decadent kan doen en zijn.
Het is enkel nog om te graaien en te verspillen.
Voor het millieu dient dat extra centje niet voor ons burgers doet dat extra centjes niets wie profiteert daar weer als enige van...
Vervolg op #39
De meeste bedrijven die genieten van de subsidie op fossiele brandstof, pikken een flink zak graan mee van de subsidie op groene energie.
Wanneer men aan de burger de helft van de subsidies op groene energie toekent (mij laatst bekend 4 miljard per jaar), dan komen de bedrijven die nu van beide subsidies gebruik maken in de problemen, omdat er dan een kleinere afzetmarkt voor ze is.
Je kunt je voorstellen wat een verlaging van energieafname bij producenten komt, wanneer er 2 miljard aan subsies particulier wordt besteed, tevens een boost voor lokale ondernemers en werkgelegenheid, men kiest voor een andere optie.
De huidige strategie is een win-win situatue voor deze gesubsidieerde bedrijven, altijd prijs!
Dat ze eerst maar eens maatregelen nemen voor olietankers en andere grote vervuilers op zee:
Containerschip net zo vervuilend als tot wel 50 miljoen auto’s :
https://www.groen7.nl/containerschip-net-zo-vervuilend-als-tot-wel-50-miljoen-autos/
Leuk en aardig allemaal als je het geld hebt om een nieuwe auto aan te schaffen... auto rijden weer alleen voor de rijkeren onder ons?
Begrijp sowieso de hetze om dat eclectisch rijden niet met waterstof auto's die er al zijn en er aan komen.
** gebruiker verwijderd **
Ik denk dat er technisch al meer mogelijk is als men denkt, echter die techniek(en) blijft voorlopig nog wel op de planken van de olieconcerns liggen, eerst de fossiele brandstoffen compleet opmaken, er schijnt voor de komende 50 jaar nog wel genoeg olie te zijn, zeker nu de poolkappen smelten, kunnen ze daar makkelijker bij met boren.
De F1 geeft trouwens wel een goede kijk in wat er mogelijk gaat worden. Het KERS (levert energie bij het remmen) zou men bijvoorbeeld kunnen gaan gebruiken om de accu's gedurende het rijden (of beter gezegd, het remmen) weer op te laden, misschien niet volledig maar wel een stuk, waardoor de actieradius kan worden verlengt. Zeker in de stad kan dit nuttig zijn aangezien je veel moet remmen.
Maar de auto blijft natuurlijk de (heilige) melkkoe voor de overheid, je betaalt je scheel aan allerlei soorten belastingen/bpm etc, dat zal nooit verdwijnen.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.