@6 Ze zijn al een eind op weg....
@19 Het zal een enorme uitdaging zijn om het antisemitisme onder moslims terug te dringen. Als dat thuis al fout gaat wordt het heel lastig. Net...
@3 Men zegt van woke Amerika dat het de VS wil opheffen / vernietigen ...
@49 Je hebt werkelijk het IQ van een eencellige met je meldingen. Maar goed, ik geef je het laatste woord. Meld me maar. ...
@3 Misschien willen ze die wel afbreken?...
@1Geen min, wèl gefeliciteerd! 🎗️...
Over een paar jaar kan dit teruggedraaid worden, tav de autochtone Nederlander.. 😉...
@47 Graag gedaan hoor! Ik geef je graag waar je zo naar solliciteert hoor. Kleine moeite, groot plezier. :-) ...
@41 "Sukkel" Bijna vergeten. Ach, je weet het onderhand wel. Jij scheldt enz, ik meld. ...
@46 Ooooo nou daar ben ik blij mee zeg!!!Hoeraaaa!!! ...
** gebruiker verwijderd **
Komt omdat je je echt helemaal scheel betaalt voor een "gewone" taxi.
"‘Chauffeurs die netjes staan te wachten op een taxistandplaats zien hoe Ubers de stad leegroven om nog wat bij te verdienen bovenop hun karige inkomen”
Hun karige inkomen. Dat is de kern van de zaak. Verpauper je de ene groep, verpaupert de andere mee. Zo werkt dat nou, die ideale privatisering en vrije concurrentie. Dit is wat ze bedoelen, als ze zeggen dat privatiseren dingen goedkoper maakt.
Helaas werkt het het sterkst onderaan de inkomens-pyramide, en van die beloofde goedkopere zorg, huisvesting, NS, voedsel, hebben we nooit iets gezien, integendeel.
De echte taxichauffeurs zijn de netste types, die volgens de regels moeite hebben gedaan, zich die positie te verwerven. Ze moesten zelfs veel betalen om een licentie te krijgen, de overheid hield hun aantal kunstmatig laag, hun kilometerprijs kunstmatig hoog. Maar je wist wel waar je aan toe was, mensen konden met een gerust hart in een taxi stappen, je werd niet opgelicht of aangerand. Een taxi was duur, maar dat wist je van tevoren.
Alles, dat over jaren zorgvuldig is opgebouwd, wordt opengebroken, en we betalen zowel veel meer belasting als veel meer voor de basis-dingen die je nodig hebt om voor te leven. Ook is de veiligheid ver te zoeken, ondanks verharding van autoriteiten en van burgers onderling. Waar is al dat openbreken dan goed voor?
** gebruiker verwijderd **
Het bestaan van een begrip als 'kwaliteitstaxi's' geeft al aan, waar de schoen wringt. Het tegen betaling vervoeren van een persoon van A naar B heeft weinig met kwaliteit te maken, is geen vak, laat staan een vak, waar je een diploma voor nodig heeft. Met allerlei eisen probeert de overheid 'het vak' aanzien te geven, de toetreding tot de markt te bemoeilijken en de prijzen op te drijven. Het is echter weinig meer dan bij een ander in een auto stappen. Dat doe ik zo vaak bij vrienden en familie, waarbij ik niet denk: "Zou hij of zij wel weten, wat die moet doen, als ik onwel wordt?: of "Kent die wel het stratenplan van buiten?" Bij een vreemde ligt het iets anders, maar ook een taxichauffeur kan iemand aanranden of beroven.
@5 : Maar als je lang en hard moeite moet doen, om taxichauffeur te mogen worden, laat je het uit je bol.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.