Remedy schrapt multiplayergame die met Tencent werd gemaakt

Remedy en Tencent stoppen de ontwikkeling van de multiplayergame die als codenamen Kestrel en eerder Vanguard had. Remedy zegt zich zo te kunnen concentreren op de ontwikkeling van eigen titels. Kestrel bevond zich nog in een 'vroege conceptfase'.

Een klein team werkte aan het project dat een 'premium-coöperatieve multiplayergame' moest worden. Remedy deed het ontwikkelwerk, terwijl Tencent hielp met het financieren en uitgeven van de game. Door het spel te schrappen kunnen de 'ervaren ontwikkelaars' achter Kestrel helpen met andere Remedy-titels en hoeft Remedy ook geen extra investeringen op te halen of op zoek te gaan naar extra personeel om het spel verder af te maken.

Remedy en Tencent kondigden eind 2021 aan samen te werken aan het spel, dat toen nog Vanguard als codenaam had. Destijds werd nog over een free-to-play game gesproken. Twee jaar later maakten de twee partijen bekend dat het spel niet langer free-to-play zou worden en werd de naam aangepast naar Kestrel.

Door Hayte Hugo

Redacteur

07-05-2024 • 14:07

8 Linkedin Whatsapp

Submitter: Xtuv

Reacties (8)

8
8
6
1
0
0
Wijzig sortering
Ondanks dat we de details niet kennen, klinkt dit als goed nieuws. Remedy heeft altijd een nadruk gehad op single-player, verhaal en mysterie. Daar ligt hun specialisme en ervaring. Een Live Service-titel van dat team leek me al geen heel logische zet.

De liefhebbers van Live Service en multiplayer zullen veelal niet die-hard fan zijn van het Control-universum (waarin Alan Wake en Control zich afspelen). Die groep gaat ook meestal snel terug naar hun favoriete game zoals Warzone of Fortnight, o.a. vanwege de bestaande community en al verkregen cosmetics en voortgang evenals gewoon voorkeur. Andersom zien liefhebbers van de Remedy-games juist liever een single-player-titel, met een einde in plaats van een oneindig hamsterwieltje voor microtransacties.

Ik hoop op nieuwe single-player-games in deze multi-franchise (Alan Wake / Control / Max Payne), en dit nieuws maakt ruimte vrij om die titels zo goed mogelijk te maken.

Edit: kleine correctie - de nu geannuleerde titel was niet gelieerd aan het Control-universum. Dat is weer een andere game, werktitel Condor, die vermoedelijk gewoon in ontwikkeling blijft.

[Reactie gewijzigd door geert1 op 7 mei 2024 19:38]

Nu ben ik niet zo'n expert, maar de uitdrukking "vroege concept fase" lijkt me toch het best passen bij de start van een dergelijke samenwerking (dat je een ruw idee hebt van wat je samen gaat maken).

Als het zich 2 jaar later nog steeds in de "vroege concept fase" zit, impliceert dit dan dat het werk nagenoeg stil heeft gelegen?
Als het zich 2 jaar later nog steeds in de "vroege concept fase" zit, impliceert dit dan dat het werk nagenoeg stil heeft gelegen?
Ja, lijkt me wel. Ik vermoed dat het tempo niet heel hoog heeft gelegen en ze zo nu en dan back and forth zijn gegaan met concepten. Waarschijnlijk ook een hoop uitzoek werk en nadenken over de toegevoegde waarde voor Remedy als bedrijf.
Ter info: dit betreft niet het Remedy multiplayer project gebaseerd op het Control universum met codenaam Condor :)

[Reactie gewijzigd door s0kkie op 7 mei 2024 16:21]

Dit vind ik op zicht goed nieuws! Had een beetje schrik wanneer ik de naam Tencent zag staan toen ze gingen samenwerken.
Remedy maakt keer op keer echt een banger van een single player en daar moet voor mij geen chinees bedrijf zich mee mengen.
Ben benieuwd wat hun volgende banger gaat zijn!
Als westers bedrijf was tencent een mooi manier om China binnen te gaan.
Maar China zit laatste tijd tencent kaal te plukken zodat ze niet te machtig zijn en niet nog een keer een grote mond hebben tegen de regering.
Als westers bedrijf was tencent een mooi manier om China binnen te gaan.
Tencent is een Chinees bedrijf, dus wat je zegt is totale onzin. Tencent is in het verleden juist beschuldigd van samenwerking met / in opdracht van de Chinese overheid.
… dat is toch wat hij zegt? Door de samenwerking aan te gaan met een Chinees bedrijf, heb je een strategie om China als markt te betreden.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee