Grote Fallout: London-mod wordt uitgesteld door release Fallout 4-upgrade

Fallout: London, een grote Fallout 4-mod, is uitgesteld. Volgens de makers komt dat door de aanstaande current-genupdate voor Fallout 4. De mod zou op 23 april uitkomen, twee dagen voor de release van die update. Er is nog geen nieuwe releasedatum bekend.

De komst van een Fallout 4-next-genupdate betekent vermoedelijk dat de London-mod extra werk nodig heeft, meldt het ontwikkelteam in een video. De update zorgt er waarschijnlijk voor dat 'de afgelopen vier jaar van ons werk waarschijnlijk gewoon kapotgaat'. Het team noemt nog geen nieuwe releasedatum voor Fallout: London. De mod verschijnt zodra deze compatibel is gemaakt met Bethesda's nieuwe update.

De Fallout: London mod maakt, net als veel andere Fallout 4-mods, gebruik van Fallout 4 Script Extender, oftewel F4SE. Deze software zal 'met zekerheid kapotgaan' wanneer de nieuwe update van het spel verschijnt, meldt Fallout: London-teamlead Dean Carter. Veel van de interne systemen in de mod moeten bijgewerkt worden om te werken met de Fallout 4-update.

Carter benoemt daarnaast een ander probleem. De Fallout: London-mod is momenteel '30 tot 40GB groot'. Daarmee kan de mod niet uitkomen op de consoleversies van Fallout 4, en is deze ook te groot voor het populaire modplatform Nexus Mods. Volgens Carter is dit opgelost door GOG, het gamingplatform van CD Projekt. "We hebben nu een haalbare manier om de mod beschikbaar te maken voor iedereen die de mod bezit op GOG, Steam en misschien zelfs Epic Games zodra deze nieuwe update van Bethesda uitkomt", aldus Carter.

De Fallout 4-current-genupdate staat op de planning voor 25 april 2024. De update voegt onder andere 60fps-ondersteuning toe voor de PlayStation 5, Xbox Series X en Xbox Series S. De game krijgt ook ondersteuning voor ultrawideschermen op de pc. De update omvat volgens Bethesda ook andere nieuwe features en bugfixes.

Er wordt al jaren gewerkt aan Fallout: London, een onofficiële Fallout 4-uitbreiding die zich afspeelt in Londen. Volgens de makers is de mod even uitgebreid als een officiële uitbreiding van Fallout 4. De map zou ongeveer even groot zijn als die van Fallout 4 zelf, en er zijn 53 hoofdmissies en 140 sidequests beschikbaar. Een release stond aanvankelijk op de planning voor het derde kwartaal van 2023, maar dat releasedoel werd eerder al uitgesteld. De mod wordt nu dus verder uitgesteld.

Door Daan van Monsjou

Redacteur

15-04-2024 • 08:33

76 Linkedin Whatsapp

Lees meer

Fallout viert zijn 25e verjaardag
Fallout viert zijn 25e verjaardag .Geek van 10 oktober 2022

Reacties (76)

76
72
20
4
0
47
Wijzig sortering
Eind 2023 heeft Bethesda een grote update doorgevoerd voor Skyrim (SE) wat een enorme hoeveelheid mods kapot heeft gemaakt. Een stukje achtergrond: het was o.a. voor de ingame aankopen ("Creations"). De modding community is er nog steeds niet over te spreken. Deze update voor Skyrim voegde ook waardevolle zaken toe, zoals >60FPS, eindelijk het los koppelen van physics en FPS, verbeteringen in de engine. Klinkt verdacht veel als deze nextgen update.

Mijn install met ~100 mods was in één keer naar de filistijnen, en ik mocht me amuseren met een volle dag troubleshooting en her-installeren. Uiteindelijk heb ik driekwart weer aan het werk gekregen, maar er zijn sporadische momenten waarop Skyrim "nee" zegt en met willekeur mods weigert te laden. Wat heel jammer is dat het gaat om enkele framework mods, SKSE, SkyUI, die toch echt heel, heel veel toevoegen aan je spelbeleving. En waar andere mods afhankelijk van zijn. Kaartenhuis.
Edit: zoals de comments hieronder aangeven doet SKSE het wel weer, maar SkyUI krijg ik met geen mogelijkheid meer werkend, ook met alle foefjes / adviezen van forums bij elkaar opgeteld. Zal ook wel eens per gebruiker kunnen verschillen.

Zo heb ik ook een FO4 install met (even controleren) 124 mods, en ik verwacht dat dit dezelfde richting uit gaat.

Hindsight is a b*tch, zeggen ze dan. Mijn advies voor iedereen die een grote modlist heeft is nu direct automatische updates voor FO4 uitzetten in Steam of welk platform je ook gebruikt (linkje). Zo spaar je jezelf een hele hoop ellende ;)

Het is heel, heel jammer voor het team van FO: London. Die mod ziet er briljant uit. Het is bijna een separaat spel aan het worden. Met de vertelstem van Jason Statham, for fooks sake! Als de basis voor hun werk wegvalt, dan is de mod dood in het water: je kunt op vrijwilligerswerk en passie niet jaren aan het repareren slaan.

Niet dat Todd Howard dit leest. Hij is veel te druk bezig met zwemmen in de poen die hij van Amazon heeft gekregen voor de (overigens briljante) serie.

Bethesda heeft een hele, hele vreemde relatie met hun modding community. Aan de ene kant is er geen andere spellenreeks die zo uitgebreid modden toelaat als FO of TES, maar aan de andere kant willen ze het systeem steeds meer sluiten met betalingen etc. Het vreemdste vind ik nog dat Bethesda weigert om bugs / gebreken op te lossen, waardoor je voor ieder van hun spellen een "unofficial patch" hebt die soms meerdere GB groot is. En die miljoenen keren gedownload wordt. Met de grote Skyrim update werden géén van die problemen opgelost, waardoor de mod opnieuw nodig blijft. Lol. Integreren van die mod in hun eigen game lijkt me niet bepaald veel werk.

[Reactie gewijzigd door TheGreatAtuin op 15 april 2024 10:13]

[...]
Mijn install met ~100 mods was in één keer naar de filistijnen, en ik mocht me amuseren met een volle dag troubleshooting en her-installeren. Uiteindelijk heb ik driekwart weer aan het werk gekregen, maar er zijn sporadische momenten waarop Skyrim "nee" zegt en met willekeur mods weigert te laden. Wat heel jammer is dat het gaat om enkele framework mods, zoals SkyUI, die toch echt heel, heel veel toevoegen aan je spelbeleving. En waar andere mods afhankelijk van zijn. Kaartenhuis.[...]
Ik kan het niet helemaal uit je verhaal halen, maar SkyUI werkt inmiddels alweer een paar jaar prima. De reden dat die ook faalde was vanwege SKSE, hetzelfde onderliggende framework welke ook in de video wordt genoemd als voornaamste probleem.
Ja, ik denk dat je gelijk hebt, maar ik krijg SkyUI niet meer werkend hoe veel verschillende SKSE versies ik probeer. Ik kwam hier vorige week achter, ik wou Skyrim eens herspelen nadat het een jaar of twee op mijn pc stond, in de gedachte "gelukkig heb ik alle mods al geinstalleerd".
Heb nog geen clean install gedaan - want we weten allebei hoeveel werk dat is.
Een alternatief is blijkbaar een oude versie van Skyrim installeren, dat kan via Steam via een achterdeur.
Zelf heb ik de laatste versie die op steam staat + de laatste SKSE + SkyUI die op nexus mods staat en die werkt gewoon. Heb je wel de juiste SkyUI?
En is de laatste versie van Skyrim overigens niet de Anniversary Edition? Dus dan moet je de bovenste download van https://skse.silverlock.org/ hebben.
Mogelijk dat daar een pijnpunt ligt -> ik heb de Special Edition en gezien dit al de 3e skyrim is die ik gekocht heb (box, steam versie, en SE) ga ik niet nog eens de AE apart kopen. Bij mijn weten zou de SE automatisch *moeten* updaten naar de AE, ook via Steam.
Wat wel frappant is, dat ik de laatste game versie heb die de AE zou moeten zijn, maar dat ik ingame een icoontje "upgrade to AE now!" zie.
Hmm.

[Reactie gewijzigd door TheGreatAtuin op 15 april 2024 12:40]

PRobeer de AE SKSE eens, want zeer waarschijnlijk werkt die wel.
Niet dat Todd Howard dit leest. Hij is veel te druk bezig met zwemmen in de poen die hij van Amazon heeft gekregen voor de (overigens briljante) serie.
Een beetje flauw dit.

Ik ben overigens een "modder" en telkens weer is het enorm vervelend als gebruikers eisen dat hun mods werken op de laatste update. Gebruikers zeiken bij de mod makers, maar ook bij de developers. Developers moet je gewoon met rust laten. Mods moeten zich aanpassen aan het spel, en ik vind dat de developer geen rekening hoeft te houden met de mods. Als ze dat wel doen is dat hulde natuurlijk, maar het is een privilege, geen recht. Datzelfde geldt ook als een modder wel of niet besluit de mod te updaten. De kans is groter dat een modder stopt als mensen zeiken, maar als je respectvol bent en het normaal vraagt of een gebreek aan de aandacht brengt heb je een betere kans dat modders het leuk blijven vinden en alles up-to-date houden.

Vergeet niet dat de mods (in de meeste gevallen) gratis en voor niets gemaakt worden.
Ik ben dan wel heel flauw, maar Todd Howard heeft enorm succes gebracht maar mijns inziens ook de leukste aspecten van de classics zoals FO2 en Morrowind afgezwakt om het benaderbaarder te maken. Van Morrowind -> Oblivion ging je van huishoge paddo's en esoterische lore naar een heel, heel mainstream "necromancer/undead/demons" verhaaltje. Dubbel gevoel bij zijn beleid. We moeten echter niet ontkennen dat hij na de 17e Skyrim editie al schatrijk was, maar nu helemaal kan zwemmen in de kwartjes dankzij de Prime serie. Als het gaat om zichtbaarheid en verkopen is het geniaal gedaan.

Ik begrijp je helemaal, ik stoor me ook aan mensen die zeiken op de modmakers dat X niet meer werkt. Het is een hobby, en als jij de handdoek in de ring gooit na "update X broke feature Y", dan is dat niet meer dan menselijk ;)

Hoe ik het zie: het succes TES en FO is gebouwd op mods - op PC althans. Ik koop de games in de wetenschap dat binnen een paar weken er al geweldige bugfixes / mods / etc zijn. Bethesda weet dit ook (en neemt ook vaak modders aan als personeel), dus ik vind wel dat Bethesda heel hard moet werken om modders niet in de weg te staan. Voor Skyrim is nog wel een publiek zonder mods, maar voor FO4 wordt het penibel.

[Reactie gewijzigd door TheGreatAtuin op 15 april 2024 15:41]

Ik stoorde mij een beetje aan de mogelijke geïnsinueerde klassisme, maar wellicht heb ik de nuance helemaal gemist. Excuus daarvoor.

Wat jij omschrijft vind ik ook ontzettend jammer. Ontwerpers durven niet meer bold te zijn omdat hun spel dan wellicht flopt. Spellen worden "verdomt" en handjes worden vastgehouden. Het helpt ook niet dat tegenwoordig gamers bij de eerst mogelijke obstakel al direct een guide opzoeken.

En mod support is enorm belangrijk voor de levensduur van spellen, en uiteindelijk ook goed voor de portomonee van de ontwikkelaar. Met video's en livestreams van mods zullen anderen zien hoe cool het eigenlijk is (neem bijvoorbeeld GTA graphics mods), en kopen het spel dan ook om het zelf te beleven. Dus als het enigsinds kan, is het inderdaad fijn als ontwikkelaars modders niet expres in de weg staan.

Overigens; Ik vind de Silt Strider van Morrowind nog steeds erg fascinerend :D
Yep, al moet ik zeggen dat Bethesda wel zijn best doet om uitbreidingen interessant te maken. Eerst een veilige basis, en dan pas catering for the fans. Far Harbor voor FO4 was hilarisch, ook heerlijk was het uitstapje naar Solstheim in Skyrim. Modmakers (jij inclusief, hulde dus!) zijn de reden dat ik pas nog Oblivion heb geinstalleerd. Ik moet namelijk nog altijd The Lost Spires spelen.

Je hebt gelijk met de overduidelijke versimpeling van alles ("loop naar dit pijltje dat midden in beeld zichtbaar is", al je balkjes regenereren automatisch, skills/perks zijn "te" uitgebreid) maakt het zo veel dommer dan vroeger. Het heeft een goede reden: beter voor de mainstream, en makkelijker voor consoles.

Morrowind was zalig. Wou je naar een stad lopen? Succes, volg de bordjes op de weg maar. Fast travel? Zeer beperkt en perfect geimplenteerd met die Silt Striders en die rare pylons. Had je een debuff of ziekte? Beter al je kleine icoontjes nakijken of je geen Corprus had opgelopen. De lore van Morrowind was ook al zo cryptisch voordat Dark Souls een ding was. Het gaf een mysterie dat ik zelden heb gezien in spellen.
Aan de andere kant, daar heb je dan ook weer mods voor. Weg met die HUD, met die cheats, met die versimpeling.
Mee eens, maar kijk eens waar het hier over gaat Skyrim, Fallout 4. Updaten van oude games, kom eens met wat nieuws en innoverend dat niet mediocre is, Starfield Kuch, Kuch.

Nee ik verwacht niks meer van deze developer anders dan teleurstelling.
Mods moeten zich aanpassen aan het spel, en ik vind dat de developer geen rekening hoeft te houden met de mods.
Je kan niet overal rekening mee houden. En wellicht zijn ze sowieso nergens toe verplicht.

Maar Bethesda mag zich rustig realiseren dat de houdbaarheid van hun buggy games vooral te danken is aan die modding community die ze, wederom, compleet negeren.
Zeker als je het heb over dingen als onofficiele patches die van alles aan issues fixen die Bethesa zelf jaren geleden al had moeten patchen, of dit soort gigantische uitbereidingen dat is gewoon keihard werk die de community feitelijk voor ze zit te doen waarmee ze ongetwijfeld weer (en blijven) verkopen.

Uiteraard ben ik het met je gedragscommentaar richting gamers volledig eens.
Goed fatsoen en een beetje dankbaarheid voor al dat gratis werk is snel zoek.

[Reactie gewijzigd door Polderviking op 16 april 2024 11:15]

Mijn advies voor iedereen die een grote modlist heeft is nu direct automatische updates voor FO4 uitzetten in Steam of welk platform je ook gebruikt (linkje). Zo spaar je jezelf een hele hoop ellende ;)
Dat is opzich goed advies. Als aanvulling daarop zou ik willen zeggen dat automatische updates aan/uit niet relevant is als je de Skyrim/Fallout directory kopieert naar een plek buiten de Steam library. En dan kan het ook nooit per ongeluk fout gaan met updates.

Ik heb al mijn gemodde games staan in F:\Games_buiten_Steam_dir\
Updates zijn nooit een probleem. Laat Steam maar lekker updaten, mijn gemodde games blijven op de versie die ze hebben tenzij ik ze handmatig update.

Als je Mod Organiser 2 gebruikt is het triviaal om je games veilig te stellen en je modlist te blijven gebruiken. Je hoeft in MO2 alleen het pad naar de Script Extender exe aan te passen naar die in de directory buiten je Steam library.
Heel goed punt.
Bij mijn weten werkt dit met Mod Organiser 2 en ook met Vortex, werkt vrij handig. Zoals veel anderen heb ik zo ook een aantal mods die niet meer ondersteund / verwijderd zijn.
Hou mijn hart ook vast voor deze aankomende update. Mijn FO4 install telt welgeteld 293 mods, waaronder een heel aantal die niet meer ontwikkeld worden doordat de auteurs naar andere wateren zijn vertrokken.

Het zou mooi zijn als Steam een versie opt-in / opt-out feature zou hebben zodat je een game op een bepaalde versies kan houden. Zoals de Beta opt-in bij de game settings.

Was bij Skyrim namelijk vergeten die auto updates uit te zetten.
Had eind november net m'n install onder Linux met alle mods aan de praat gekregen, zodat ik na jaren weer eens in Skyrim kon duiken. M'n verbazing was dus groot begin januari toen het constant crashte, tot ik er achter dat rond kerst ofzo Steam die nieuwe update binnen had getrokken. Sinds dien Skyrim niet meer aangeraakt want volgens mij zijn indd nog niet alle mods geüpdate omdat vele auteurs vertrokken zijn.
Dit is waarom ik eind vorig jaar in een sale de GoG versies van Fallout 4 en Skyrim SE heb aangeschaft. Ik heb de spellen gewoon gedownload van de website van GoG en op een externe SSD opgeslagen. Zo heb ik een vaststaande versie van beide spellen die goede mod ondersteuning hebben. Ik heb ze middels Proton m.b.v. Vortex mod manager geïnstalleerd op mijn Steam Deck, daarna heb ik alle mods handmatig gedownload en met Vortex Skyrim en Fallout 4 gemod. De mods heb ik ook veiliggesteld op een extrene SSD. Ik sta nu los van Bethesda, Steam, GoG, Nexus en eventuele modders die geen oudere versies beschikbaar houden. Godzijdank!
Tja, dat is nu eenmaal het nadeel van mods, geen garantie dat het met een nieuwe update nog werkt. Er zal echt wel zo veel mogelijk geprobeert worden om het werkend te houden, maar soms kun je niet anders. De vanilla game/DLC gaat voor op mods.
Er zal echt wel zo veel mogelijk geprobeerd worden om het werkend te houden
Het zou heerlijk zijn geweest als dat waar was. Met de framework/engine-update die Skyrim vorig jaar kreeg vielen alle mods (op een paar simpelheden na) direct dood neer. Het heeft de modding community tijd en moeite gekost om de basis opnieuw werkend te krijgen, en van daaruit is heel veel opnieuw ontworpen.
Het bizarre is dat voor Skyrim ze dat eens al hebben moeten doen toen Skyrim van engine veranderde (Skyrim SE, en de oude wordt liefkozend "Oldrim" genoemd). Op de Nexus is er ook een aparte pagina voor Skyrim SE en Skyrim, beide met duizenden mods.
De tegemoetkoming of zelfs berichtgeving op voorhand was erg beperkt. Niet-bestaand, zeg maar.
Ik vind het ook wel erg lomp van Bethesda om die update op die datum uit te brengen, wetende dat er zo'n grote mod aan zit te komen. En dat je die dan ook blijkbaar niet inzicht geeft in wat de update gaat betekenen voor die mod.

Ik snap best dat als het alleen kleine mods zijn oid dat je daar niet veel rekening mee gaat houden, maar dit is gewoon erg lomp. Verder sneu voor het team.

Is er ook niet nog een mogelijkheid om de game niet te updaten? Of gaat dat gewoon automatisch? Ik meen dat je bij Steam wel ondersteuning hebt voor meerdere versies, maar dat hebben ze zeker niet ingeschakeld?
Ik denk dat Bethesda al baalt dat ze de release van de serie niet hebben gehaald.
Ja en ik ook. Door de serie echt weer zin om in de game te duiken, maar ik ga nu niet beginnen om over een paar weken te ontdekken dat mods niet meer werken of dat de game slecht presteert (wat helaas te vaak gebeurt bij goed bedoelde patches).
Precies, updates vanuit Bethesda zijn voor mij een reden om de game níet te spelen voor de komende jaren tot alle stof weer een beetje is gaan liggen, mods bijgewerkt zijn en advies wat je online vindt weer actueel is voor deze versie...

Maar ja, wat maakt het Bethesda uit of de mensen die de game al jaren spelen en mods installeren de game nog spelen of niet? Die hebben de game al dus kopen geen nieuw exemplaar en ze betalen ook niet voor microtransacties want mods. Het gaat om mensen die juist niet al zo er in zitten en voor hun is de update waarschijnlijk alleen maar goed...
Je kan altijd nog Fallout 3 en/of New Vegas aanslingeren.
Dit is een update die al in 2022 moest uitkomen en vooral voor PS5 & XBOX is, die nu nog 6 maand uitstellen voor een mod konden ze echt niet maken.
Fallout London is ook al jaren onderweg, dus dat maakt voor de discussie niet zo veel uit.
Dat doet het dus wel, Bethesda kan haar planning niet laten afhangen van mods, zeker niet als hun update veel te laat is .
Ze hoeven hun planning ook niet van mods te laten afhangen, maar ze kunnen in dat jarenlange proces echt wel handreikingen doen zoals vroege builds naar belangrijke mod teams sturen, of gewoon zeggen wat ze gaan slopen, zodat hun mods gewoon gaandeweg paraat gemaakt kunnen worden in tandem met de release van deze update.

Maar Bethesda doet net alsof die hele modding community niet bestaat, terwijl juist de houdbaarheid van hun games er op leunt.

[Reactie gewijzigd door Polderviking op 16 april 2024 11:33]

Sorry dat is gewoon de typische internet onzin.

Zonder daar zelf enorm veel werk in te steken weet Bethesda dit niet, en als ze dit voor deze mod doen, waarom niet voor de vele anderen die soms net zo groot of veel werk vragen?
Sorry dat is gewoon de typische internet onzin.
Sterk argument.
Zonder daar zelf enorm veel werk in te steken weet Bethesda dit niet, en als ze dit voor deze mod doen, waarom niet voor de vele anderen die soms net zo groot of veel werk vragen?
Waar je start en stopt is inderdaad een dingetje om te bepalen.
Ik zie niet waarom dat Bethesda onredelijk veel werk zou kosten.
Maar het verschil tussen een Fallout London of een wapen reskin snap je allicht zelf ook wel.

Zelfs als je alleen de onderhouders van de grote framewerken pakt waar het leeuwendeel van de mods op rust, kom je al een heel eind. Bethesda weet echt wel wie de gangmakers zijn in dit landschap.

[Reactie gewijzigd door Polderviking op 16 april 2024 13:03]

Sterk argument.
Jij beweert de beweegredenen van een bedrijf dat mod tools uitbrengt toch "echt" te kennen en weet dat ze in feite daar niks om geven. tuurlijk
Ik zie niet waarom dat Bethesda onredelijk veel werk zou kosten.
Ze zouden moeten kijken naar een mod (die ze niet hebben) en dus afspraken ermee maken dat de mod bouwer iets aanlevert zodat zijn kunnen checken dat al hun wijzigingen niet op de een of andere manier daar iets aan zou veranderen.

Normaal test je dat en zou Bethesda dus die mod in hun development project moeten meenemen, die als test case bij wijzigingen gebruiken en zien waar zaken verkeerd gaan.

Dat is enorm veel werk, geen idee of je enige ervaring heb in ontwikkeling maar dit zou echt wel een grote kost zijn voor Bethesda , en voor wat een mod (zoals er al veel ooit gestart zijn) die mogelijks nooit zelfs afgeraakt (ook veel gebeurd) . En waarom dan die? Waarom niet de vele andere TC's of grote mods?

Op nexusmods alleen vind ik bijna 200 mods die 1miljoen of meer keer gedownload zijn.
Ik vind het ook wel erg lomp van Bethesda om die update op die datum uit te brengen, wetende dat er zo'n grote mod aan zit te komen. En dat je die dan ook blijkbaar niet inzicht geeft in wat de update gaat betekenen voor die mod.
Dat is natuurlijk een slippery slope die gaat leiden tot andere mods die ook eisen dat Bethesda updates uitstelt voor hen. En is het echt beter dat deze mod uitkomt en dan alsnog gewoon breekt als Bethesda die update uitbrengt? Wat release schema betreft kunnen we echt niet verwachten dat iedere game studio reking gaat houden met iedere mod die tegen hun game wordt gemaakt.
Maar je kunt je grootste modmakers toch gewoon inzicht geven in de nieuwe versie om deze alvast te laten werken aan compatibiliteit? Het lijkt dat ze nu geen poot uitsteken en dat is gewoon lomp. En ja, meer mods willen dat natuurlijk, maar gezien deze mod al een tijdje headlines haalt, vind ik het wel iets anders dan iemand zijn prutsprojectje...
Maar je kunt je grootste modmakers toch gewoon inzicht geven in de nieuwe versie
Nee dat kun je niet.
Er is ook een goede reden waarom Team FOLON deze tekst onderaan de pagina heeft staan: "Team FOLON® operates as an independent entity responsible for the development of the Fallout: London mod for Bethesda's Fallout 4™ game. We want to emphasize that Team FOLON® is a separate legal entity from Bethesda™, the publisher of Fallout 4™."

Team FOLON zal op geen enkele manier inmenging van Bethesda willen op de inhoud of distributie of eventuele mogelijkheden voor monetisatie van hun mod en Bethesda wil niet aansprakelijk zijn of verantwoordelijk gehouden worden voor eventuele ongepaste inhoud of schade aan het oorspronkelijke spel of erger.

Het hele open-source principe waar een groot deel van de modding community aan vast wil houden is natuurlijk prachtig maar een enorm project als Fallout London, dat sowieso gebaseerd is op een al gelimiteerde engine uit 2015, is gewoon vragen om problemen.
Op het moment dat ze er geld mee willen verdienen zullen ze zeker bericht krijgen van Bethesda/Microsoft.
Nee dat kun je niet.

...
Natuurlijk kan dat wel.
Daar hebben ze NDA's voor uitgevonden.
Excuses voor de late reactie.

Een NDA zou in dit geval een eenzijdige, vrijwillige overdracht van gevoelige bedrijfsinformatie zijn vanuit Bethesda, zonder dat ze daar iets voor terug krijgen.
Iets dat dus ook zou impliceren dat Bethesda Team FOLON en Fallout London erkent als entiteit en product. Wat blijkbaar geen van beide partijen willen.
Bovendien heeft Bethesda daar ook uiteindelijk geen beslissingsbevoegdheid meer over omdat Microsoft daar leidend in is.

Edit: Dat Bethesda met een update voor Fallout 4 zou komen is overigens eind 2022 al openbaar bekend gemaakt. Totale onzin dus allemaal.

[Reactie gewijzigd door centr1no op 27 april 2024 19:32]

Tja... Zoals Todd Howard zegt:
It just works!
Hoop dat ze het werkend krijgen binnen niet al te lange tijd.
Ben de serie op prime aan het kijken en dan begint het toch wel weer te kriebelen om het spel op te starten, zo'n mod voegt dan wat extra speeltijd toe.
Na de eerste aflevering op prime ben ik het spel weer gaan spelen vanaf het begin. Ben meteen weer in dezelfde valkuil van destijds gevallen, tot 3 uur ‘s nachts spelen terwijl de wekker om 6 uur gaat, gaap.
Ah ik ken het gevoel :P met welke ben je weer begonnen? Ik zit ook te twijfelen om weer te gaan spelen na de serie te hebben gekeken, maar dan met een modlist van wabbajack.org
Ikzelf Viva New Vegas voor FNV, en was al opnieuw begonnen met 3 en 4 zonder mods. Maar ga toch ff voor mods kijken voor beide om het ultiem te maken naar todays standards.
Ik zit te twijfelen, Fallout 4 of New Vegas en dan waarschijnlijk A Tale of Two Commonwealths of Begin Again a tale of two wastelands.
Na de eerste aflevering op prime ben ik het spel weer gaan spelen vanaf het begin.
Same. De serie is awesome maar vond het verhaal moeilijk te volgen, heel veel aspecten uit de games kwamen er in voor maar er waren toch wat zaken die ik niet begreep, en ik hoop 'door fallout 4 weer te spelen' dat ik die zaken ga begrijpen.
F4 speelt zich af in het oosten. De serie en de factions zijn in het zuidwesten.

Qua locatie zijn f2 en New Vegas meer in de buurt dan Boston.
Het is meer Fallout 3 setting dan 4, gezien de stijl van de Pipboys in ieder geval, maar wat vond je moeilijk aan het verhaal? Ik kan me voorstellen dat je geen idee hebt wie de Enclave zijn, maar dat is voor het eerste seizoen ook nog niet zo boeiend gebleken, wordt enkel even aan het begin genoemd. Wie en wat Vault Tec is, en wat ze altijd doen in elke game, moet denk ik ook duidelijk zijn, evenals de Brotherhood of Steel. En dan heb je alles toch wel gehad?

Ik heb hem in 1x gebinged en echt absoluut genoten, het verhaal was ook absoluut fallout-esque met z'n twists, dat ik elke wel zo'n beetje zag aankomen (in a good way, als je fallout kent, weet je waar het heen gaat), maar geloof niet dat dit een vereiste was om het te volgen.

Ik denk niet dat Fallout4 veel toevoegt aan het verhaal van de serie, in ieder geval. Hooguit om te weten wat een eikels de Brotherhood zijn en hoe vet de Prydwen is, maar dat is het wel zo'n beetje, denk ik.

Edit: Oh en vergeet niet dat het zichzelf totaal niet serieus neemt, meeste dingen zijn juist rete simpel. Sommige dingen zijn ingewikkeld voor shits n giggles en zijn bedoelt om onbegrijpelijk of weird te zijn (zoals de goodguy vault in de serie). Badguys hebben allemaal ingewikkelde snode plannen maar in the end gaat alles wel vroeg of laat naar de knoppen. Hoeveel meesterbreinen er ook meegeholpen hebben aan het einde van de wereld, meerendeel van hunzelf zijn er ook aan ten onder gegaan. Het onnodige van het allemaal staat altijd wel redelijk centraal in fallout.

[Reactie gewijzigd door Zoop op 15 april 2024 09:52]

Ik heb enkel probleem met het einde van de serie, kan niet teveel zeggen zonder spoilers. Maar vind het jammer dat ze gaan verder werken/bouwen op dezelfde personages. Ze hadden het beter zoals de games aangepakt. Volgend seizoen volledig ander verhaal, andere tijd, nieuwe vault en met verwijzingen te werken naar voorgaande de gebeurtenissen.
Ben ik wel mee eens maar dan vond ik dit wel kort. Ik wil in ieder geval nog wel meer van deze mensen zien, dus denk wel dat het dan moeten laten liggen na een 2e seizoen (die in de maak is) en als ze dan nog verder willen dat doen zoals jij voorstelt, nieuw verhaal, nieuwe vault, nieuwe locatie. Maar laat ze eerst dit maar eens fatsoenlijk afwikkelen zonder het te melken.
Ja misschien zo, 2de seizoen als afronding van het verhaal, 3de seizoen met nieuwe cast. Maar heb het gevoel dat ze dit gaan melken, seizoen of 3 a 4 met zelfde cast
Kan ik hier uit opmaken dat andere mods ook stuk gaan met deze update? Ik was van plan een nieuwe game te starten in FO4 vanavond, maar wellicht moet dat dan eerst zonder mods.

Ik had ook New Vegas weer geïnstalleerd op mijn Xbox vanaf mijn oude Ultimate Edition voor de 360, maar helaas lijkt het onmogelijk om de disk met DLC fatsoenlijk te installeren. Je kan 'm installeren vanaf die schijf en toegang krijgen tot de mods, maar zodra je het spel uitzet en weer opstart zegt het ineens dat de DLC niet kan worden gevonden...
Als je de updates uitzet op welke launcher dan ook, kan je gewoon met mods blijven spelen nadat de next-gen update is uitgekomen, wel moet je dan een andere launcher zoals Fallout 4 Script Extender gebruiken.
Ik speel ook Fallout 4 op de Xbox (soms minder handig, maar ik zit liever onderuitgezakt op de bank dan achter mijn PC), dus dat is niet echt een optie. Daarnaast wil ik de voordelen van de update natuurlijk wel.
Ik speel ook Fallout 4 op de Xbox (soms minder handig, maar ik zit liever onderuitgezakt op de bank dan achter mijn PC
Ik zit ook ook liever onderuitgezakt op de bank. Daarom staat m’n PC in de garage aan ethernet zonder monitor en stream ik al de games naar alle TV’s in huis, mét een Xbox Series X controller. Flawless.

Dus dat is ook een optie. Beste van beide werelden + meer perks zoals mods en dus overal in huis beschikbaar.
Mag ik vragen hoe je dit heb aangesloten zonder LAG?
Ik gebruik moonlight + sunshine. Vrijwel zonder lag en is open source gebaseerd op Nvidia gamestream, maar dan voor elke GPU. Vrijwel geen lag en 4K@60. Mijn zoon speelt er ook geregeld op met zijn TV op zijn slaapkamer en dan beneden hervatten etc.
Ik gebruik moonlight + sunshine. Vrijwel zonder lag en is open source gebaseerd op Nvidia gamestream, maar dan voor elke GPU. Vrijwel geen lag en 4K@60. Mijn zoon speelt er ook geregeld op met zijn TV op zijn slaapkamer en dan beneden hervatten etc.
Wauw nooit aan zoiets gedacht, thanks!
Als je er ff goed voor zit qua instellen, is het best top. PC is altijd monitor loos bij mij. Deze flow werkt hier gewoon perfect.
  • PC gaat in slaap modus na een half uur niks doen
  • Zoon pakt Xbox controller in woonkamer, start moonlight op via de Apple TV met controller verbonden
  • Kan via deze app ook de PC wakker maken en direct een game aanklikken of steam big picture mode openen
  • Gaat z’n game spelen
  • Besluit op z’n kamer te gamen waar geen broertje of zusje is, dus stopt zet game op pauze en stopt de app
  • Pakt op z’n kamer de Xbox controller en opent de app
  • App geeft gewoon een play knop aan bij de applicatie die actief was, die doet ie hervatten, en hij kan gewoon direct verder spelen
Wij kunnen eventueel ook moonlight even aanklikken zonder controller om te zien wat ie precies doet in een game.

‘s avonds pak ik de controller en speel ik bijvoorbeeld onderuitgezakt Cyberpunk 2077 in 4K@60 zonder moeite of whatever game.

Top techniek.
Ja zoiets moet ik eigenlijk ooit nog eens in gaan regelen. Heb je geen last van lag?
Ik gebruik moonlight + sunshine. Vrijwel zonder lag en is open source gebaseerd op Nvidia gamestream, maar dan voor elke GPU. Vrijwel geen lag en 4K@60. Mijn zoon speelt er ook geregeld op met zijn TV op zijn slaapkamer en dan beneden hervatten etc.

Wil qua flexibiliteit en schaalbaarheid niet meer anders. Console style gamen op elke tv in huis, met mods.
Ga er maar van uit dat alle mods stuk gaan door de update.
Deze moeten allemaal bijgewerkt worden, de vraag is of de mod makers nog actief (genoeg) zijn dit te doen.
Wat een timing zeg. Dat is best wel zuur.
Heel erg zuur zeker omdat hij all zo vaak is uitgesteld zat hier echt op te wachten
Als Fallout 4 dan toch uitkomt op GOG, kunnen ze deze dan niet gewoon releasen? Als je Fallout 4 op GOG hebt, kun je gewoon de oude installer voor Fallout 4 blijven gebruiken (als je deze tenminste download voordat de nieuwe update uitkomt, want helaas laat GOG de oude installers niet als download staan als er een update uit is). Dan kun je Fallout London wel spelen. En als GOG Galaxy gebruiker heb je (onterecht, want Galaxy zou 'optioneel' zijn) een streepje voor, want dan kun je kiezen voor rollback naar een eerdere versie.
Kijk de video eens, want ze halen dit ook aan en geven ook de reden waarom ze dit niet doen.
Oh. Andere keer maar, ben nu te moe en te overprikkeld om een video te kijken. Ik heb de YouTube pagina al bezocht, maar er stond geen weergave in tekst. Veel mensen kunnen denk ik heel goed tegen video, maar ikzelf trek dat alleen op momenten dat mijn hoofd mentaal goed weerbaar is tegen prikkels en tegen het onverwachte (een tekst kan je skimmen voor je leest om te zien wat je kunt verwachten, een video niet zonder te openen). Ik heb autisme en ben heel snel overprikkeld, zeker als ik moe ben. Kijken van video's stel ik uit tot momenten dat het mentaal heel goed gaat, niet nu.

(het is een betreurenswaardige trend dat steeds meer informatie alleen via video wordt gedeeld in plaats van in tekst, zelfs officiële instanties hebben er soms een handje van: 'bekijk deze video voor tips', 'meer weten? bekijk deze video' :| )

Mocht iemand een geschreven bron hebben voor de reden dat Fallout London niet nu al op GOG wordt uitgebracht, dan hou ik mij aanbevolen _/-\o_ .

[Reactie gewijzigd door FairPCsPlease op 15 april 2024 14:42]

Kort gezegd, ze vinden dat de mod voor het brede publiek is. Aangezien veel mensen niet weten hoe ze een bepaalde versie van de game moeten installeren of updates tegenhouden vinden ze het niet een geschikt moment om te releasen. Dat zou namelijk betekenen dat ze het gaan spelen en twee dagen later het niet meer werkt. Liever stellen ze de hele release uit totdat het weer werkt en zo ook de technisch minder bedeelde mensen een goede ervaring hebben.
Dank voor de uitleg. Het doet me denken aan de klachten die ik op de GOG fora wel terug lees, dat gamers 'dumbed down' zijn, ik kan even niet op het Nederlandse woord komen: hele basale computervaardigheden ten aanzien van het installeren van games kennen veel mensen niet meer, omdat clients alles heel makkelijk hebben gemaakt. Vroeger moest je meer een 'tweaker' zijn om games te installeren, zelf op zoek naar patches op internet, zorgen dat die voor de juiste versie van jouw game zijn. Zo'n basisvaardigheid hebben veel mensen nu niet meer.
Vind het toch opmerkelijk dat zo'n update zoveel weet te slopen. Want zoveel voegt die update echt niet toe. Widescreen support wat feitelijk gewoon een ini-edit is (beschamend voor Bethesda sowieso). Een nieuwe quest, en een paar nieuwe wapens en items. Die update zelf is bijna letterlijk een mod. Ik snap niet helemaal waarom iedereen doet alsof de halve engine herschreven wordt.

Waarschijnlijk is het een kwestie F4SE updaten naar een nieuw versie nummertje en dan doet alles het weer :')
Tenzij Bethesda alles waar op ingehaakt word in een dll stopt gaat het snel kapot.
Het is dan ook een gok dat alles 'kapot' gaat. Maar beter om dan ff uit te stellen en er achter te komen dat het gewoon blijft werken,vsan nu beschikbaar stellen en er achter komt dat het niet werkt, en dus veel mensen gaan zeuren en opnieuw daarna weer moeten downloaden.
Geweldige serie, geweldig spel. Iemand benieuwd of het buitenaardse pistool nog gevonden gaat worden? Kan niet wachten op deel 2. Als Prime Lid krijg je gratis Fallout 76.

Ik vrees ook dat ik het spel maar weer moet installeren. Kost me een hoop tijd maar het blijft een genot.
Voor een bedrijf wat zo leunt op de "modders will fix it" mentaliteit (unofficial Skyrim patch is nog steeds nodig, zelfs na al die rereleases), zijn ze nogal apathisch richting de community. Een headsup naar de top x meest prominente modders was wel op zijn plaats. Maar als ze zelf geen geld kunnen vangen (Creation Club) zijn ze nergens te vinden.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee