Diederik Ebbinge
Volledig scherm
PREMIUM
Diederik Ebbinge © NL Beeld/David Heukers/ANP

Aldi-stem Diederik Ebbinge gedumpt voor een ander, die niet bestaat: ‘Vervelende ontwikkeling’

Diederik Ebbinge, al bijna vier jaar dé stem achter de bekende Aldi-reclames, is door de supermarkt bij het grofvuil gezet. De Luizenmoeder-acteur uit Enschede blijkt te duur voor de discounter en wordt daarom vervangen door kunstmatige intelligentie: voor zover bekend een primeur in Nederland. ,,Dit is natuurlijk een teken aan de wand en een voorbode voor wat komen gaat”, waarschuwt hij ons.

121 reacties

  • Thees Adelmund

    2 weken geleden
    Alle reclame uitbannen, maak daar een AL programma voor
  • JJ Hoskens

    2 weken geleden
    Nu is het de Aldi stem, maar er gaat nog veel meer veranderen. We hebben ook geen dorpsomroepers en lantaarnaanstekers meer. Dingen veranderen en dat ga je niet tegenhouden.
  • Jan-Bart Heijne

    2 weken geleden
    De reclame van de Aldi met die zeurstem: "tuurlijk wel" . Prima om te vervangen.
  • DD Roosendaal

    2 weken geleden
    Wie maakt het nou wat uit wie of wat de boodschappen of de reclame aanprijst. Een computerstem is wat neutraler dan een ongeloofwaardige derderangs acteur. Groot gelijk dat de reclame makers zich van die (te) veelverdieners verlossen.
  • Ton Jansen

    2 weken geleden
    Gelukkig is er in de wereld verder niets aan de hand. Kunnen wij ons drukmaken over belangrijke zaken.
  1. Bom onder deepfakesite: 15 BN’ers doen aangifte, blokkade in Engeland en tientallen video's verwijderd

    Bom onder deepfakesi­te: 15 BN’ers doen aangifte, blokkade in Engeland en tientallen video's verwijderd

    Nederlandse instanties hebben een belangrijke slag geslagen tegen de website die al jaren ongehinderd én ongestraft deepfake-pornofilmpjes van beroemdheden verspreidt. In de afgelopen weken zijn er tientallen filmpjes van BN’ers en Kamerleden offline gehaald, na onderzoek van het AD. Sommige video's, bijvoorbeeld van de leden van het Koninklijk Huis, stonden al jaren online en werden ruim 100.000 keer bekeken.