Ik wil nog verder gaan; een wettelijke bepaling die het geheel verbiedt om
single-player only games , nóch singleplayer campaigns in games mét multiplayer, van non-cosmetische MTX, niet-lokaal savebeheer nóch online-only te voorzien en zoja mag de verkoopprijs niet meer boven een tientje liggen, wat de consument met terugwerkende kracht mag afdwingen. Dit geldt ook bij het achteraf invoeren, dan mag zelfs de hele koop ontbonden worden met behoud van de licentie; kijken wie dan dat risico wel nog aandurft van die galbakken.
Dit soort praktijken verkloten het hele vertrouwen van ook andere studio's. Het is toch van de zotte dat enerzijds de bedrijven lopen te klagen over de scepsis omtrent single-player "AAA(A)" titels, terwijl keer op keer bij genoeg releases die scepsis geheel gegrond blijkt; en dan allervaakst nog achteraf ná de reviews?
Tenminste, het is inmiddels overduideliijk dat zonder betere methoden voor de koper om pressie te zetten op het feit dat de verkoper gewoon moet aanbieden wat hij beweert aan te bieden danwel directe wetgeving er meer dan 0 (en dus teveel) partijen deze vorm van oplichting/misleiding ook maar pogen uit te voeren. Tenminste, wie weet wél te verdediging dat dit geen misleiding met opzet is als je kijkt naar de timing tussen het toevoegen van dit soort meuk en het (schijnbaar) missen ervan ten tijde dat de review samples uitgegeven waren... ook na meer dan 2 uur speeltijd en ongeacht het platform.
Moet het echt zo ver gaan voordat het anders kan vraag ik mij af... ik krijg er inmiddels een vrij hard hoofd in, en ik betreur dat ten zeerste.
"Vroegâh" speelde ik games ook vele uren zónder dit soort indirecte timegate of financiel investment pogingen en ook een game die ik helemaal de pleuris in cheatte speelde ik veelal meer uren (en met vele malen meer spelplezier) dan dit soort gewauwel; hoezo verkoopt men een mogelijk zo veel negatievere ervaring nog steeds als "AAA", daar mogen ook eisen aan gesteld gaan worden m.i. want het is botweg frauduleus.
Een game die dat soort arbitraire technieken nodig heeft is gewoon vanzelfsprekend van lagere kwaliteit en de developer/verkopen mag gewoon niet anders beweren.
Zo ook de Sims, de nieuwere delen zijn zo makkelijk geworden dat ze ronduit saai zijn, en het is te merken dat de oudere delen makkelijker moeilijker konden zijn OMDAT de spelers die dat of niet willen of aankunnen gewoon oneindig geld konden cheaten; win win win.
zeker als je kijkt naar de legio expansiondisks die in de sims 1 en 2 tijd zelfs veel beter verkocht leken te worden dan heden ten dag in Sims 3 en 4; niet voor niks dat die series zo veel beter in leven bleven met veel diversere content... de nieuwe 2 hebben alleen de nieuwe "content" als lifeline omdat de gameplay zelf gewoon inherent oninteressant is geworden voor alles behalve de gamer-technische kleuters. Dat is helemaal nergens voor nodig en zonde. maar de gemiddelde "expansion" met mechanics bevat nog niet de helft van een oldschool sims 1 of 2 expansion.
[Reactie gewijzigd door Annihlator op 22 maart 2024 13:08]