'Sony leverde tot nu toe ongeveer 1,7 miljoen PSVR2's'

Sony heeft tot nu toe ongeveer 1,7 miljoen exemplaren geleverd van zijn PlayStation VR2. Dat meldt financieel persbureau Bloomberg. Dat zijn er minder dan Sony verwachtte en daarom ligt de productie nu tijdelijk stil.

De leveringen namen elk kwartaal sinds de release begin vorig jaar af, zo meldt Bloomberg. In het feestdagenkwartaal kwam Sony volgens het persbureau tot iets minder dan 350.000 leveringen. Omdat de verkoop tegenvalt, heeft de fabrikant de productie van het apparaat dus tijdelijk stilgelegd, zodat onverkochte voorraad kan worden verkocht.

Die onverkochte voorraad is rond 300.000, omdat Sony tot nu toe meer dan twee miljoen exemplaren heeft laten produceren. Sony wilde niet reageren op de informatie. Het bedrijf kondigde eind vorige maand een ontslagronde aan.

Terugkijken: videoreview van PSVR2

Door Arnoud Wokke

Redacteur

18-03-2024 • 09:09

80 Linkedin Whatsapp

Reacties (80)

80
80
34
1
0
43
Wijzig sortering
Tja zonder echte content, blijft het natuurlijk gewoon een hele dure oogbeschermer. Snap eerlijk gezegd ook niet dat Sony het überhaupt op de markt heeft gebracht, door het ook nog eens niet backwards te maken met de de eerste Playstation VR.

Naar mijn mening gewoon een DOA product, waarvan de hoop nu rust dat de PC markt het nog kan redden.
Wel, duur is relatief, Apple Vison Pro is 10x de prijs, dat noem ik pas duur! Maar ik zou van de Sony VR meer content willen zien idd.
Na een vergelijking met apple is bijna elke prijs te rechtvaardigen. Dat lijkt me niet de maatstaaf.
Ik geloof dat de Apple vision pro iets van 2000 euro ruim is. En de psvr2 is 600 euro voor de bril en iets van 300 euro voor de PS5. 10x? Nee, ongeveer dubbel zo duur als een ps vr2.

En dan krijg je een bril waar alle technologie in de bril zit, met bredere support (waarschijnlijk), betere eye tracking. Hand tracking, goede AR, noem maar op.
Maak daar maar $3500 van, en daar moet dan nog btw overheen.
Ah ok. 4x zo duur dus. Lijkt me toch dat die prijs nog wel een keer gaat zakken...
Sinds wanneer laat Apple de prijs echt zakken? Wel komt er een keer een goedkopere versie, die bv niet dat buitenscherm heeft en meer zaken zijn weggelaten if lagere resolutie.
Ik snap er dus ook helemaal niks van, je laat mensen een bedrag neertellen gelijk aan een console om er vervolgens vrij weinig content voor uit te brengen. Hebben ze dan helemaal niets geleerd van de PSVR 1?
Dachten ze werkelijk dat het deze generatie op magische wijze ineens wel een succes zou worden zonder er zelf extra effort in te steken?

Die van mij heb ik in ieder geval weer verkocht.
Dat lijkt me heel eigen aan Sony te zijn, ze ontwikkelen een bijkomend product om het daarna compleet te verwaarlozen. Zelfde is gebeurd met de Vita.

Het enige dat ik kan bedenken is dat ze een soort van Google methode hanteren. Als het niet meteen een grandioos succes is, dan stoppen we er maar meteen mee.

Ik ben blij met mijn Quest 3. Zeg wat je wil van Meta, maar zij gaan er tenminste volledig voor.
Daar lijkt het inderdaad op ja, als ik ook zie hoeveel de Portal op marktplaats staat ben ik bang dat die ook geen lang leven beschoren is.

Ik zit zelf ook naar de Quest 3 te kijken als alternatief.
Goede optie. Grote catalogus games. Helaas willen ze wel eens support voor oudere games droppen, ook als deze nog actief gespeeld worden (Echo Arena) of zelfs geen online component hebben (Bogo).
Bij de Portal zijn het nog steeds scalpers aan de prijzen te zien :+

Los daarvan is de Portal ondersteunen niet echt moeilijk, ze moeten gewoon Remote Play blijven ondersteunen.
Ik koop ook nooit meer een product van playstation wat geen mainline console is. Sony heeft nu gewoon al keer op keer bewezen dat ze hardware op de markt brengen en dan minimaal ondersteunen in de vorm van content. Ik heb mezelf gebrand aan de vita. Daarna kwamen weer 2 VR releases waarvoor ze zo goed als niets hebben uit gebracht.
Klopt, al had de Vita iets meer geluk doordat japanese 3rd parties en westerse indies er nog games op uitbrachten door kleine maar gepassioneerde community die ze bleef kopen.

Plus in Japan zelf was Vita niet echt een flop zoals daarbuiten.

Moet eerlijk zeggen dat PSVR2 zelfde blunders qua games maakt als PSVR dat deed, en dat met een nog hoger prijskaartje.

[Reactie gewijzigd door Mizgala28 op 18 maart 2024 13:30]

Ik ben het met je eens, ik heb de eerste generatie gekocht waar ik echt wel wat plezier aan heb gehad
Of vooral de kids, die vonden de achtbaan games erg leuk terwijl ze in een wasmand zaten en ik in de lucht de bewegingen simuleerde. (Nu zijn ze alleen een beetje te groot/zwaar geworden om dat een achtbaanrit van 5 minuten vol te kunnen houden)

Maar zonder gein, ik vind het inderdaad ook erg zonde om €600 uit te geven voor 4-5 games die ik op dit moment interessant vindt.
Als meer games VR functies zouden krijgen had ik het misschien nog wel overwogen, want er zijn zoveel games waarbij dit goed toe te voegen zou zijn.

Games hoeven niet eens in eerste persoons perspectief weergeven te worden, tijdens het spelen van Horizon of The last of us zou ik het ook leuk vinden om een beetje om mijzelf heen te kunnen kijken. Iets wat volgens mij technisch redelijk goed toe te voegen is. (Het is tenslotte niks anders dan een prospector camera functie, en geen echte complete VR ervaring waar de game op gebaseerd moet worden)

Als het game aanbod wat groter wordt zal ik het dus echt wel overwegen, maar dit is net als bij de vorige versie een kip-ei verhaal.
Ik vrees dat ontwikkelaars deze headset snel links laten liggen waardoor ook deze headset uiteindelijk een stille dood tegemoet zal zijn. (Let op, dit is echt een persoonlijke aanname)
ik heb me met de PSVR 1 anders prima vermaakt, zaten leuke games bij, ik had niet het idee dat er te weinig voor uitgebracht werd
Erg jammer inderdaad. Het apparaat zelf is vrij hoog staand dus daar zal het niet aan liggen. Anderzijds ligt het natuurlijk niet geheel aan Sony. Ik had van de verschillende game studio's ook wel wat verwacht.
Het blijft toch ook een niche dat VR. De meerderheid zit er toch niet op te wachten. En al helemaal niet voor die prijs.
Er zijn meer Quest 2's dan Xbox series X verkocht. Geen niche dus.
En hoeveel van die Quests worden actief gebruikt vs Xbox? Als je trouwens gewoon de hele generatie pakt (S+X) dan zijn er 27 miljoen verkocht. Doordat X niet verkrijgbaar was hebben mensen S gekocht. Dus zonder leveringsproblemen was de X misschien wel meer dan Quest verkocht, niet echt een goed vergelijking.
Quest 2 zat op ca 18 miljoen halverwege vorig jaar, 20 miljoen totaal over alle Quest headsets. Niet zo groot als alle Xbox units in die generatie maar nog steeds ruim meer dan "niche".

https://techwireasia.com/...orm-other-brands-in-2023/
Maar hoeveel van de Quests worden nu echt actief gebruikt? Ik denk persoonlijk dat dat echt heel laag is en ben van mening van VR een leuke gadget is maar niet interessant voor de grotere massa. Dus als je dan kijkt naar hoeveel er actief gebruikt worden en dat tegen het aantal gamers wereldwijd zet is niet alleen Quest maar VR in zijn algemeen gewoon nog steeds een niche.
Heb verschillende vr sets gehad, en alleen al google earth vr maakt het voor mij de moeite waard. Kan me daar echt uren mee vermaken, heb al verschillende vakanties en reizen vooraf bekeken met google earth vr en kon toen gemakkelijk besluiten of ik daar gewone of drone foto wilde gaan maken.

Het mooie is dat google nog steeds de omgeving update
PC koppeling is zeer wenselijk. Je mist op de ps5 momenteel het meesterwerk Half-Life Alyx. Als je twijfelt over VR moet je eigenlijk dat spel spelen, grote kans dat het je overtuigd.

Ik zou het overigens ook tof vinden als Valve het uitbrengt op PS5 voor de mensen die geen goede PC hebben.
Van origine was daar ook sprake van, geen idee waarom dat niet doorgezet is.
Je mist met PSVR2 een aantal features zoals finger tracking die je met de Valve index wel hebt. Maar dat zou verder geen probleem moeten zijn want je kan het volgens mij op Steam ook met een Quest 3 spelen als je ‘m verbindt met een PC
Alyx werkt op de PC ook met andere controllers, zoaps vive wand, die ook geen fingertracking hebben, Alyx is daar, gelukkig, niet van afhankelijk.
Er is echt wel mooie content. Resident Evil 4 VR bijvoorbeeld is gewoon een geweldige ervaring in VR en alleen al de aanschaf waard. En zo zijn er wel meer games.
Maar meer is beter natuurlijk.
Goede kans dus dat Sony deze PSVG games naar PC brengt. Ze hadden de PSVR2 eigenlijk direct geschikt moeten maken voor PC. Dan had ik er 1 gehad. Nu is het een Quest3
Let wel, zoals het er naar uit ziet gaat het niet headset direct aan PC aansluiten zijn, maar via SteamlinkVR op de ps5.
Steam VR games kunnen daarmee draadloos gestreamd worden naar de PSVR, wat voor mij prima was. Zei het dat ik mijn hart en ziel nu al aan Meta verkocht heb ;)

Als Sony door de voorraad PSVR2's heen is dan zullen de de PSVR2 exclusives wel gewoon naar de PC brengen gok ik. Ik wacht daar wel op.

De Quest 3 heeft overigens pancake lenzen, iets wat ik prefereer boven OLED en eyetracking van de PSVR2 die overigens slechts fresnel lenzen heeft.
Ja, fresnel lenzen zijn wel echt bagger ja, beetje dom van ze dat ze ook niet meteen pancake lenzen zijn gaan gebruiken. Nadeel van OLED is dan ook wel weer een beetje het smearing probleem, maar qua kleuren is het het beste wat er op dit moment te krijgen is.
Het zal een kostenplaatje zijn. Pancake lenzen zijn een stuk duurder
Met dit aantal wordt het wel een kip-ei verhaal. Het is te weinig interessant om content te maken voor de PSVR2, dus blijft er te weinig content om een veel groter probliek aan te spreken. En het gebrek aan content is tevens 1 van de redenen dat er te weinig interesse is.

Zelf wel interesse, maar niet voor de volle mep en kan prima nog een paar jaartjes wachten om er 1 2e hands op de kop te tikken. Ik heb de PSVR ook een tijdje gehad. Even intensief gebruikt, maar daarna gaat het toch weer langzaam in de kast.
Ik ben bang dat we dat kip-ei principe met VR nooit gaan overwinnen. Deze getallen in het nieuws zeggen eigenlijk al alles met 2 miljoen verkochte devices. Een beetje AA titel begint bij 200 miljoen dollar, voor VR wellicht nog iets meer. Als iédereen met een VRset hem zou gaan kopen moet ie nog 100 euro kosten om alleen al de ontwikkelkosten te dekken…
Of je kiest voor de Quest2/3, met een basis van > 20 miljoen.
Sony zou natuurlijk ook zelf kunnen investeren door er meer first party content voor te maken. Als je wilt dat je nieuwe niche hardware slaagt moet je er zelf misschien ook meer in investeren. Zorg dat je een absolute system seller laat ontwikkelen door een van je studio's bijvoorbeeld.
Koppeling met PC zou dit probleem wellicht kunnen oplossen (al zijn ze wat mij betreft wel laat). Mensen die de headset kopen hebben dan in elk geval toegang tot een fatsoenlijke library én het beste VR spel ooit, Half-Life Alyx.

Als er eenmaal wat meer sets zijn verkocht wordt het ook sneller rendabel om VR games te ontwikkelen voor de PS5
Aangezien je die alleen op de PS5 kunt gebruiken lijkt me dat een redelijk aantal. Denk dat ze wel beter vanaf het begin de set voor de PC hadden kunnen lanceren want VR blijft toch een niche product en de PS5 was bij de lancering van de PSVR2 ook nog slecht verkrijgbaar.
Tja zonder echte content, blijft het natuurlijk gewoon een hele dure oogbeschermer. Snap eerlijk gezegd ook niet dat Sony het überhaupt op de markt heeft gebracht, door het ook nog eens niet backwards te maken met de de eerste Playstation VR.

Naar mijn mening gewoon een DOA product, waarvan de hoop nu rust dat de PC markt het nog kan redden.
BC was vrijwel onmogelijk vanwege een totaal andere manier van tracking.

[Reactie gewijzigd door Cloggs op 18 maart 2024 09:18]

BC was vrijwel onmogelijk vanwege een totaal andere manier van tracking.
Dat zou toch aardig abstract gemaakt moeten worden voor ontwikkelaars via de API. Een ontwikkelaar wil niet bezig zijn met de hardware op dat niveau. Op de PC heb je ook gewoon algemene APIs voor VR en de headsets zelf zorgen voor ondersteuning voor die APIs. Zo kunnen spellen eenvoudig gebruik maken van allerlei verschillende headsets.

Enige wat je dan krijgt is dat nieuwere features niet werken in oude spellen zoals foveated rendering.
BC was wel mogelijk, immers kun je de tracking data gewoon omzetten.
Het blijft een lastig product. Veel mensen die VR willen gebruiken zullen minstens ook een PC in huis hebben, en waarom gebruik je dan niet die? Mensen met enkel de PS5 vallen denk ik persoonlijk minder in de VR doelgroep.

Als ik naar mijn kennissen/vrienden kijk:
+/- 30 gamers
8 met PS5 (2 met XBox)
3 met VR (2 die er over denken)

Van de 3 met VR heeft 1 er ook een PS5 (en een van de XBoxen). Maar de PC is vele malen krachtiger.
Zelf ben ik 1 van degene die er over denken, laptop die grafisch meer kan dan de PS5. De enige reden om voor de PSVR2 te gaan is de specifieke games, maar dat zijn er dan 2...
Je bekijkt het teveel vanuit je eigen voorkeuren. Jij hebt duidelijk een PC voorkeur. Maar de PC is zich al jaren terug aan het trekken uit de woonkamer. Vroeger was een PC een must-have, tegenwoordig zijn de meeste PC taken prima op een telefoon of tablet te doen, en laten mensen de PC sneller achterwege. Je houdt altijd de trouwe schare fans, maar de PC als woonkamer object wordt steeds meer een gamer-niche.

Plus dat het hebben van een PC niet betekent dat je er VR op kunt draaien. Of games überhaupt. Daarvoor heb je toch wel redelijk dure hardware nodig die de kosten van een PS5 dik overstijgt. Waar de games voor de PS geoptimaliseerd worden voor specifieke hardware, worden de systeemeisen voor PC alsmaar hoger, en kijken developers nauwelijks naar oudere PC’s. PC gaming is een dure hobby die niet voor iedereen is weggelegd. De gemiddelde huis-tuin-en-keuken gebruiker die af en toe een spelletje speelt doet daar niet aan mee.

Dus ik snap jouw beoogde koppeling tussen VR en PC niet. VR is niet specifiek voor 1 platform. Volgens mij richten bedrijven als Meta zich zelfs meer op telefoons en apps dan AA games.
Ik denk dat je zijn punt niet begrijpt. Zijn argument is dat degenen die intresse hebben in VR een PC gaan hebben. Geen van de dingen die je aanhaalt zijn een tegenargument hiervoor. Sterker nog de quote "PC als woonkamer object wordt steeds meer een gamer-niche." ligt hier in lijn met deze gedachtegang want hij haalt een link aan tussen "gamer-niche", VR & PC.

Ik moet wel zeggen dat je standpunt rond PC & consoles niet echt worden onderbouwd door de cijfers die er voorhanden zijn. De consolemarkt in z'n geheel stagneert al jaren en lijkt te gaan krimpen deze generatie terwijl Steam elke maand een nieuw record in CCU bereikt, ondanks de inderdaad afnemende algemene PC cijfers. De PC gaming markt neemt dus toe. Je ziet dit ook aan hoe de publishers de PC markt behandelen: tegenwoordig komt gewoon alles naar PC behalve Nintendo. 5 jaar geleden was het nog ondenkbaar dat Sony z'n games naar PC ging brengen.

Ik denk dat de PC markt veel omvangrijker is dan wat jij ziet als de gaming markt. Voor 95% van games heb je immers geen dure PC nodig.

[Reactie gewijzigd door napata op 18 maart 2024 09:56]

Ik ben het eens met @kozue. De populairste VR set is de Quest2/3 en die wordt veel gebruikt als standalone. Qualcom en Meta hebben een wondertje verricht met die processor, maar ja het blijft mobiel grut. Dus is dan de grafische prestatie heel beperkt, al varieert het per game wat eruit getoverd wordt. Nu kan je dat ding gebruiken op een PC... maar welke dan? Een beperkte PC is weliswaar beter maar toch nog niet geweldig. Een top-of-the-line PC kost gauw €2000, we hebben het hier natuurlijk over 4k games.
Of... je koopt een console plus headset en dan ben je voor de helft klaar. omdat de hardware bekend is kunnen games ervoor geoptimeerd worden en foveated rendering zorgt ervoor dat de bescheiden GPU in de PS5 een 3090 bij kan benen. https://mixed-news.com/en...-end-pc-with-rtx-3090-ti/
Dit had dus een sterke optie kunnen zijn als Sony het ding dan ook ondersteund had!
Niet helemaal. Sterker nog, ik heb een sterke voorkeur voor PS5. Ik denk dat qua games ik op nog geen 1% zit van de gameduur van mijn PS5 op PC.

Echter, voor VR wat een hoop geld kost zie ik enkel mensen die toch al dure PC hardware hebben. Zo ook ikzelf. Om dan veel geld uit te geven aan een platform wat je bind aan 1 apparaat, en ook nog eens 1 locatie in huis, is vreemd.

Mocht er inderdaad ondersteuning komen voor PC met de PSVR2 dan is dit een heel goed selling point, en zeer waarschijnlijk haal ik er dan 1 in huis.
Om dan veel geld uit te geven aan een platform wat je bind aan 1 apparaat, en ook nog eens 1 locatie in huis, is vreemd.
Waarom is dat vreemd? Is dat niet exaxt wat je gedaan hebt met de PC? Op hoeveel andere apparaten in je huis kun je die PC-based VR set gebruiken? Ik denk nergens, want game-PC’s zijn duur en daar ga je dus niet je hele huis mee vol zetten. Dus in de praktijk is die PC VR set ook gelocked aan je game-PC.

Sterker nog, met PS5 remote play zou je die op andere plekken kunnen gebruiken waar je PS5 niet staat. Ik weet niet hoe goed dit werkt (zeker niet voor mensen die alles met wifi doen, of via het internet), maar je hebt in ieder geval meer opties dan met de PC.
De PSVR2 is gelocked aan de PS5, en enkel aan PS5s (remote play werkt niet).

Een VR headset voor je PC werkt op: Laptops (overal), desktops, maar ook je nieuwe desktop van over 10 jaar.
Een VR headset voor je PC werkt op: Laptops (overal), desktops, maar ook je nieuwe desktop van over 10 jaar.
Maar alleen als je de kracht hebt om het ding aan te sturen, inclusief dikke gpu die hoge resoluties kan renderen op een goede framerate. Dus die laptops twijfel ik aan ;)
Maar de PC is zich al jaren terug aan het trekken uit de woonkamer
Nee joh, PC schijnt terug te komen. Zelfs de kiddies willen vaker een PC. De steamers / Influencers zitten vaak op dit platform. Logisch, degene die de knaken hebben gaan vaak voor het beste.

En dan de vele PC handhelds nog met als koploper de defacto standaard Steam Deck.
Een handheld is per definitie geen PC. Anders kun je een smartphone ook wel een PC noemen.
Nope, een Steam Deck is per definitie een PC. Sterker nog, een PC met een volwaardige Linux Desktop. Een ROG Ally is een PC met standaard windows 11 er op.

Kortom een PC in handheld formaat.

review: MSI Claw met Intel Core Ultra - Intel vs. AMD nu ook bij pc-handhelds
pc-handhelds
https://store.steampowered.com/steamdeck
All Steam Decks (both LCD and OLED) are powerful, portable, PC gaming devices made for comfort and a console-like experience.

[Reactie gewijzigd door dezwarteziel op 19 maart 2024 20:08]

Nice, ik vind het er juist behoorlijk veel aangezien het alleen maar voor de PS5 is.

Misschien is dat ook de reden dat Sony bezig is ze voor de PC beschikbaar te maken. Dan verkopen ze er meer en kunnen ze de kosten drukken.

[Reactie gewijzigd door Llopigat op 18 maart 2024 09:12]

En dan is het ook echt een goede deal, een VR headset met OLED en eye tracking voor relatief weinig geld. Ik vind alles afwegend de Quest 3 wel beter, ondanks dat er geen OLED lenzen in zitten. Dat je wireless je Steam VR games kan spelen is ook veel waard.
Yep ik vind het ook een goede deal. Draadloos van de Quest 3 is een enorme plus voor roomscale games, maar veel games kan je ook zittend spelen en dan maakt het weinig uit.

Ik heb sinds het begin van de Rift bedrade headsets gehad en ik dacht dat het voor roomscale ook weinig uitmaakte, maar daar ben ik van teruggekomen toen ik de eerste quest in handen had :)

Een ander voordeel is dat de PSVR2 direct op displayport kan en de PC daardoor geen tijd kwijt is aan compressie overhead. En inderdaad de OLED is geweldig. Ik heb Quest 1,2,3 gehad en het verschil in contrast tussen Quest 1 en de latere versies is enorm.

Ik hoop dat het snel komt (en indeerdaad doorgaat want het zijn nog maar geruchten, geen officiele aankondiging). Dan koop ik er zeker eentje.

Er zal alleen een box of iets tussen moeten, want alleen de RTX 2000 serie had de optie om display + tracking over USB-C te doen, in de 3000 serie is die poort helaas alweer vervallen.

[Reactie gewijzigd door Llopigat op 18 maart 2024 11:32]

De Quest 3 heeft Pancake lenzen. De PSVR2 Fresnel, zelfde type als de PSVR 1 en de Quest 2. En dat merk je. De ogen hoeven niet meer direct op het juiste brandpunt te zitten om een scherp beeld te hebben.

Dit is mij meer waard dan OLED en Eye tracking. OLED is iets dat wel opvalt maar je sneller overeen stapt door gewenning. Eye tracking is niet nodig, een beetje recente GPU is al voldoende.
Ga er maar van uit dat dat geschikt maken waarschijnlijk alleen om streaming gaat, zoals SteamlinkVR.
Dat denk ik niet. De PSVR2 heeft namelijk geen eigen processing of wifi aan boord. Dus die kan helemaal niet zelf streamen.

Via de PS5 zelf? Wellicht maar het lijkt me sterk. Dat is nogal een omweg en veel werk om te bouwen. Het is veel simpeler om hem direct aan de PC te hangen. Het enige dat je nodig hebt zijn wat drivers en een splitter (USB en DisplayPort)

[Reactie gewijzigd door Llopigat op 18 maart 2024 22:22]

De PS5 is dan wat het streamen afhandelt vergelijkbaar met de soc van de Quest headsets. Dat is JUIST de meest logische oplossing, voor Sony, want alles gaat via 1 usb-c kabel van de headset naar de PS5, en voor de PC zou de dan dus een breakoutbox nodig hebben waar je de kabel in duwt, en dan losse usb en DP of HDMI er uit krijgt.
Bij streaming hoeft Sony 'alleen maar' SteamlinkVR bv te ondersteunen en hoeft de gebruiker niet telkens de headset te ontkoppelen. Hiermee opent Sony gewoon de PCVR voor PS5 / PSVR2 gebruikers en zorgt er dus in het voordeel van Sony mee dat ze toch ook die PS5 erbij blijven verkopen. Zakelijk gezien de meest logische oplossing. Zo'n streaming app valt enorm mee om te bouwen, vooral als het dus bv SteamLinkVr als basis gebruikt.

[Reactie gewijzigd door SuperDre op 18 maart 2024 22:41]

Hmm ik vraag het me af. Immers schijnen ze bij te leggen op de PS5's qua hardware. Als je die dan voor PC games gaat gebruiken verdienen ze dat niet terug.

Ik hoop niet dat het dat wordt want dan zit ik toch weer met het compressieprobleem. Bovendien ga ik geen PS5 + PSVR2 kopen. Als het dat wordt dan is het jammer maar dan heeft het helaas geen zin.
Als je puur PCVR wil doen, dan moet je gewoon een andere headset kopen, zo goed is de PSVR2 nou ook weer niet.
De PS5 wordt al lang niet meer met verlies verkocht, en er is altijd een grote kans dat men PS5 games koopt als men toch dan die PS5 heeft staan.

[Reactie gewijzigd door SuperDre op 19 maart 2024 22:17]

Zodra de PC compatability er door is, zal ik ook zo'n apparaat aanschaffen, dan wordt het zeker interessant
Dat gaat de adaptatie van de headset wel vergroten, maar het is Sony te doen om software verkopen.
Al moet ik zeggen dat ik er waarschijnlijk wel eentje had gekocht als ik die OOK op pc kon gebruiken. Maar los van GT7 (wat ik toch al heb) is er niet meteen iets anders wat momenteel interesseert.
Ik heb al een vive, vive pro en toegang tot een quest2, dus van VR ben ik wel overtuigd.
Dan zul je ook een PS5 erbij moeten aanschaffen, want het zal naar allerwaarschijnlijkheid om SteamlinkVR op de PS5 zijn, ofwel vergelijkbaar met PCVR voor de Quest headsets (alleen waar de PS5 dus de streaming afhandelt tegen de quest onboard soc).
Vind 1,7miljoen nog redelijk veel. Op de verkochte PS5's is het aandeel natuurlijk te verwaarlozen maar als ik naar mijn directe omgeving kijk zie ik juist heel veel Ps5’s maar niemand met een PSVR2.
Wat had Sony dan verwacht gezien de prijs (hoger dan de ps5 zelf) en geen pc support (alhoewel dit er later dit jaar alsnog komt)?

Het is op dit moment enkel te gebruiken op de ps5 en de hoeveek content, zeker vergeleken met de pc, is behoorlijk karig.
Een artikel met PlayStation als onderwerp van Takashi Mochizuki is op voorhand al niet betrouwbaar. Het zal vast niet lekker gaan met de PSVR2, maar Mochizuki heeft al meermaals berichten over Sony (en andere consolebedrijven) geplaatst die kort daarna rechtstreeks tegengesproken zijn door de bedrijven zelf. Zeer onbetrouwbare schrijver als het aankomt op Sony, fyi.

Enkele voorbeelden van statements die Sony naar buiten heeft moeten brengen over incorrecte informatie van Mochizuki:
https://www.gamesindustry...s5-production-by-4m-units
https://www.gamesindustry...s-vr-2-production-numbers

[Reactie gewijzigd door MozLaPunk op 18 maart 2024 10:05]

Ik heb 'm al een tijdje op m'n wensenlijstje staan, maar kan de aanschaf moeilijk verdedigen tegen de huidige prijs. Qua content zou het al een hoop schelen als je makkelijk films en videos kon bekijken, maar zelfs dat heeft Sony redelijk dichtgetimmerd.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee