Het aantal leden van de beursgenoteerde fitnessketen groeide vorig jaar met 13 procent naar 3,8 miljoen, maakte Basic-Fit bekend bij de presentatie van de jaarcijfers.
Het concern trekt sporters naar 1.402 vestigingen in zes landen en breidt zich continu uit. Binnenkort wordt een deal over 47 vestigingen in Spanje verwacht.
Basic-Fit verving het goedkoopste abonnement van 19,99 euro per vier weken door een abonnement dat 24,90 euro per vier weken kost. Verder stimuleerde de keten sporters om een nog iets uitgebreider abonnement af te sluiten.
De omzet van Basic-Fit steeg naar iets meer dan 1 miljard euro. Dat is 32 procent meer dan een jaar eerder. Hiervan kwam iets minder dan de helft uit de Benelux en de rest uit Frankrijk, Spanje en Duitsland. Tegelijkertijd stegen de kosten hard door de inflatie en hogere energieprijzen.
Het bedrijf beperkte het nettoverlies tot 2,7 miljoen. In eerdere jaren boekte Basic-Fit grotere verliezen. In 2021 ging het zelfs nog om 150 miljoen euro verlies. Dat kwam mede door de coronalockdowns waarbij sportscholen dicht moesten blijven.
NUjij: Uitgelichte reacties