Odido verdubbelt databundel van klanten met meerdere abonnementen op een adres

Odido gaat vanaf 12 maart de databundel van mobiele klanten verdubbelen als zij meerdere abonnementen combineren op een adres. VodafoneZiggo en KPN geven klanten al langer dubbele data als zij een vast en mobiel abonnement combineren.

Klanten van Odido zijn de afgelopen dagen door de provider ingelicht. Het gaat om een uitbreiding van het bestaande Klantvoordeel-programma, waarmee klanten al korting kregen als ze meerdere abonnementen combineren. Vodafone en KPN bieden ook verdubbelde data als de klant een vast en mobiel abonnement combineert, maar Odido kijkt alleen naar het aantal abonnementen op een adres. Als een klant dus twee mobiele Odido-abonnementen heeft op één adres, dan geldt de verdubbelde data ook.

Naast de verdubbelde data zegt Odido 'meer dan 80 procent van haar huidige databundels' gratis te hebben verhoogd. Klanten voor wie dit geldt, zijn de afgelopen dagen hierover geïnformeerd. Afhankelijk van het abonnement krijgt de klant er 1 tot 5GB per maand bij. Bij klanten met Klantvoordeel wordt deze upgrade verdubbeld.

Door Hayte Hugo

Redacteur

07-03-2024 • 13:00

128 Linkedin Whatsapp

Reacties (128)

128
127
37
2
0
70
Wijzig sortering
Gelukkig, want thuis internet is zo slecht dat je de mobiele GB's wel nodig hebt (zie community; lag spikes)
Mwoah, dat is echt niet voor iedereen hoor. De grootste klagers zie je altijd wel, tevreden klanten melden zich niet omdat het "gewoon werkt". Heb al jaren Odido glasvezel, geen problemen mee. Lijn is stabiel, snelheden worden de hele dag door gehaald. Latency ruim onder de 10ms continu.
Mijn ervaring is helaas anders.
Al heel wat verschillende providers gehad, nooit problemen. Nu helaas onwerkbaar al voor ruim een maand sinds aansluiting
En wat heeft de klantenservice voorgesteld toen je ze belde?

Als ze consequent niet leveren waar jij contractueel recht op hebt kun je je contract laten ontbinden en weer een andere provider nemen.
Dan zeggen ze letterlijk dat Wifi een service is en geen dienst. Dus je betaalt niet voor wifi, maar voor internet. Maargoed, hier dus ook geen goede ervaringen.
Dit kan je toch heel simpel checken? Verbinden met een utp kabel en als het dan nog niet werkt is het flauwekul wat Odido zegt, als het dan wel werkt moet je zelf iets doen aan de Wifi (bijvoorbeeld een mesh set kopen met op elke verdieping 1 en bekabeld aangesloten op de modem). Ik heb deze constructie nu al 10 jaar (voordat ik mesh had, had ik gewoon routers op elke verdieping) en sindsdien weet ik dat als het internet eruit ligt het echt niet aan mijn wifi of bekabelde verbinding ligt, maar aan de provider. (Heb KPN, Ziggo en Odido gehad in die tijd en allemaal werken ze perfect, op uitzonderlijke landelijke storingen na).
Is een terechte opmerking.

Je neemt geen WiFi abonnement af, omdat geen enkele provider voor elk huis een volledig dekkende oplossing kan realiseren met hun "off the shelf" apparatuur. Dat is aan jou als klant om dat in te regelen. Zij leveren een internetverbinding, als die voldoet aan de contractuele verplichting is daarmee de kous af.

Als jouw WiFi slecht is, moet je access points kopen en aansluiten.
De meeste provider geven desondanks garanties qua wifi. Vaak krijg je er gratis of voor een klein bedrijfsgebouw een stel wifi-mesh-hotspots bij.

Als er problemen zijn met wifi is dat meestal omdat er juist zoveel wifi-hotspots staan en met zoveel vermogen, dat ze elkaar in de weg zitten.

Vaak werkt het beter met één, strategisch geplaatste draadloze router, dan met drie ‘versterkers’.

Maar ja, een paar kastjes in de vensterbank erbij zetten hier en daar is makkelijker dan één keer een ufo-kabeltje trekken.
Niet helemaal waar. Als je de eigenschappen van de verschillende wifi netwerken kent, dan weet je dat:

Je redenering opgaat voor de 2.4Ghz wifi. Dit is vooral voor oudere apparatuur van belang en vaak van die intelligente devices die niet echt stabiliteit nodig hebben, maar slechts aan/uit instructies. Gaat makkelijk door muren heen, daarom kan je vaak met 1 modem ook op afstand in je woning nog bereik hebben, tenzij je verstoord wordt door andere (wifi) signalen.

Je redenering niet opgaat voor de 5Ghz wifi. Veel nieuwe apparatuur werkt hiermee, van laptops tot mobiele telefoons: dit is de frequentie die je wil gebruiken met hogere stabiliteit en snelheid. Dit is een WIFI frequentie wat niet goed door muren heen gaat en dit is behalve nadeel ook een voordeel: jij kan meerdere mesh punten opzetten en dan hebben de 5Ghz wifi netwerken van je buren of je andere mesh sets daar geen last van, want zo ver reikt hij niet en jij hebt door heel het huis goed wifi bereik, want meerdere mesh punten.

[Reactie gewijzigd door elponchis op 10 maart 2024 20:38]

De toevoeging van 5 Ghz heeft zeker veel geholpen, maar een deel van de apparaten zoals de omvormers van zonnepanelen wordt bewust op 2.4 gehouden omdat die anders geen bereik hebben. Dus je kunt niet zomaar stoppen met 2.4 Ghz; het is en blijft én / én.

5 Ghz reikt veel minder ver waardoor je dus minder last hebt van de buren, maar ja, zelf kom je er ook veel minder ver mee, waardoor je toch weer een mesh met extra hotspots op moet tuigen. Doe je dat draadloos, want lekker makkelijk aanleggen zonder boren of zichtbare kabels, dan halveert de snelheid bij elke ‘sprong’ en schiet je er qua snelheid dus alweer niets mee op.
Je zegt in feite niets anders dan wat ik zeg :)

Voor goede wifi moet je eenmalig een goede investering doen en van de modem naar elke verdieping een utp trekken waar je een mesh installeert. Sowieso als je in een nieuwe woning intrekt moet dit een van de dingen zijn die je regelt, maar ook bij je bestaande woning een goede.

Je kan met beperkte frequentie ruimte helaas niet zowel veel bereik als geen storing hebben, dus in dat opzicht is het ideaal en oplosbaar (ja, het is niet plug en play en vergt dus werk, maar je hebt er vervolgens jaaren profijt van).
wat @elponchis zegt is het enige juiste wat je kan doen in dit soort gevallen.

Wifi is geen maatstaf voor goed internet. Er zijn teveel invloeden van buitenaf. Een provider heeft daar 0 invloed op. En inderdaad. Ze leveren internet. Hoe jij die verbinding tot je device laat komen is aan jou.
Ik zou ze dan bellen, maar in het Engels dezelfde vraag stellen. Service = dienst in het Engels. Kijken wat er voor antwoord komt.
Had ik met KPN. De eerste twee maanden waren rampzalig. Daarna was het prima.

Naja, op de veelvoorkomende downtime in de late uren na (precies als ik nog zo snel mogelijk iets wilde afmaken voordat ik kon slapen!)
Klopt, hier een tevreden klant die zelden reageert. Glasvezel werkt vanaf dag 1 bij mij al jaren top. Snel, zelden tot nooit grote storingen (we werken beide grotendeels vanuit huis, als er storing zou zijn merken we dat direct is er paniek in de tent), en voordelig. Als je de reviews leest is dat bijna onmogelijk. Wifi dmv meerdere bekabelde routers in (het hoge en smalle) huis.
Nooit problemen gehad... En ik heb maar 50mb/s voor met zn tweetjes.
En als je Unlimited hebt?
2 maal unlimited 8-)
2 unlimited.

No no, no no no no, no no no no, no no there's no limit.
Toch benieuwd hoeveel mensen het aantal no-tjes tellen om te kijken of het klopt…😉
Guilty as charged :-D
Het was ook een prachtige gelegenheid om die nog eens uit de oude doos te halen.
:+

Heb ook mail gehad dat ik verdubbeling krijg. Toch best fijn, haal nu af en toe limiet van bundel.

[Reactie gewijzigd door Toet3r op 7 maart 2024 14:40]

Rickmeister! Ouwe rel-collega!
ik heb KPN unlimited en doordat ik dat heb kan ik bijvoorbeeld 50Gb delen met andere mensen uit mijn kring die KPN hebben.

2 maal unlimited zal dan niet gebeuren, allicht een korting
Naja aangezien unlimited niet echt unlimited is in de meeste gevallen (depending op je abbo maar meestal op 50GB krijg je al onbruikbaar internet) zou ik denken dat ze dat ook verdubbelen ;) (of tenminste stoppen met zowat dreigmails naar je te sturen)
Hier 2x unlimited en 2x 10gb (+2gb extra) voor de kinderenm.scheelt wel een bak dan voor ze. Al fikken ze het moeiteloos op natuurlijk :-) benieuwd of het dus verhoogd wordt.

Aanvulling: even in de mails gekeken:

We verhogen je maandelijkse databundel van 10 GB naar 15 GB. En omdat jij Klantvoordeel hebt, verdubbelen we je nieuwe bundel. Totaal heb je straks 30 GB per maand. Wat je daarvoor moet doen? Helemaal niets.

Dus van 12 naar 30, best een stevige stap.

[Reactie gewijzigd door Boefmans op 7 maart 2024 14:10]

Ik heb nog een Odido Go 19.2 abbo uit de T-Mobile tijd met 20GB "Unlimited", maar geen verhoging gekregen.
Dus ik val net onder die andere 20% van de klanten, helaas.
Dan krijg je 2x unlimited!
in het buitenland dan dus 20gb ipv 10gb?
Mijn Odido unlimited is inmiddels al 45GB, bijna elke keer dat ik in het buitenland ben komt er wel wat bij :)
GB. Niet gb. Het is een techforum, daar verwacht je toch dat de technische uitdrukkingen goed worden gebruikt.
Gemiste kans -> 2 unlimited
Dus 'UnlimitedUnlimited', of 'UUnnlliimmiitteedd'?
Dan verlaag je je abo, als je aan 20GB genoeg hebt ;) Scheelt je wat euro's.
Zojuist gedaan. Scheelde iets van 150 euro per jaar :)
Scheelt best geld inderdaad! ;)
Offtopic maar is unlimited ook echt unlimited? :D
Zeker, en daarboven heb je dus nu 2Unlimited, dan heb je echt no no limit meer.
Iedereen die hier 0 voor geeft is na 1990 geboren. :+
die leven zonder het te weten in de twilight zone
Het enige goede aan Two Unlimited was Anita in haar strakke pakjes.
Waren mooie tijden 😉
Bank vooruit jongen :+
Volgens mij was het in de trend van als je ... op een dag(?) gebruikt, dan moet je een handeling uitvoeren om weer snelle internet te krijgen; maar was wel ongelimiteerd. Maar geen idee of er werkelijk een cap op zit.

Kan het mis hebben meende ik gelezen te hebben, nog nooit mee mogen maken.
In principe wel. In de praktijk heb je bij odido 10gb snel internet om te gebruiken, ga je hier overheen wordt je teruggezet naar een langzame snelheid. Je kunt dan handmatig verhogen met 2GB per keer. Het is dus unlimited, maar om de snelheid te houden moet je dus handmatig acties uitvoeren.
Belangrijke voetnoot: Die 10GB is per dag. Bij mij is het overigens 20 GB met een legacy T-Mobile unlimited data & bellen abbo.
Bij mij is het ook 20 GB p/d, T-Mobile Unlimited en Vodafone glasvezel - met alle kortingen uit die tijd - 1 Gbps.
Ik heb mijn Odido sim pas na de overname gekocht, en heb ook gewoon 20.
Dit begon met 5GB per dag, tegenwoordig zijn we via die 10 die jij noemt zelfs al bij 20GB per dag aanbeland.
Vrijwel niks is 'unlimited' met verschillende uitzonderingen, zoals het getal pi. Ook bij Odido heb je een fair-use policy en krijg je X aantal GBs en moet je met een druk op de knop er GB's erbij aanvragen. Dat kan je in principe unlimited doen en daarmee heb je in principe ook unlimited GBs. Ja, ga je 50TB gebruiken, dan wordt je daar op afgerekend. Vind je het gek? Ik niet in ieder geval. De meeste dingen die in principe unlimited zijn, zijn binnen 99% van de gebruiksscenario's gewoon unlimited. Laten we vooral niet deze discussie voor de zoveelste keer starten.
Daglimiet van 20gb. Daarna moet je op een odido-pagina een code invoeren, voor 2gb extra. Als je dat niet doet valt je snelheid terug. Je kan volgens mij onbeperkt die code invoeren (vanaf het moment dat 80% van die 2gb op is).
Heb in 't verleden wel eens ergens gelezen dat als je dat te vaak doet, je kan worden afgesloten. Maar geen idee of dat nog een ding is.
Ervan uitgaande dat het om Unlimited Start gaat: dan betaal je meer dan bij bijvoorbeeld 10GB en krijg je minder bandbreedte (300Mbit/s vs 10Mbit/s).

Ik heb een 10GB abonnement en daar hebben ze nu 30 van gemaakt (10 + 5 (want ook glasvezel)) x 2.
Twee keer zo veel voordat je moet sms'en voor elke extra GB...?
Net een nieuw abbo afgesloten met een unlimited abonnement. Achteraf gezien dus prima met een 10GB (nu dus 20GB) weg kunnen komen.
Ik heb ook 3 weken geleden verlengd om op een abo van 20gb uit te komen. Met de nieuwe verhoging zou ik op 30gb uitkomen. Heb ze gebeld dat ik een lagere verlenging wil, en dat was zo geregeld.
je kan bij odido iedere maand je abonnement naar boven of beneden aanpassen ;)
Dit klopt! Ik en mijn vriendin hebben de mails gehad. Ik ga van 10GB naar naar 16GB en mijn vriendin gaat van 25GB naar 50(!)GB, voor niks extra's.
Stiekem kon dit dus al uit, dus betaalden we teveel :+
Ja, bij Ziggo was het altijd in de zoveel tijd een mail; "We verhogen je snelheid gratis". 2 maanden later een mail; "Je abonnementskosten zijn gestegen".
Ik krijg een beetje dat gevoel bij dit "nieuws".
Dat was ook mijn eerste gedachte ;)
Kon dit al uit? Waarschijnlijk wel. Betaalde je dan teveel? Niet echt. Mobiele data is altijd al zwaar overcommitted en dat zal met deze verhogingen nog een stukje meer het geval zijn. Een provider gaat er vanuit dat het overgrote deel van hun klanten deze extra data toch niet zullen gebruiken, in ieder geval niet structureel.

Daarnaast betaal je waarschijnlijk hoe dan ook teveel want ik weet niet hoe nauwkeurig jij je maandelijkse mobiele dataverbruik kan inschatten, maar de meeste mensen zullen een te ruim bemeten abonnement hebben zodat ze in ieder geval niet te weinig hebben. Persoonlijk heb ik Unlimited van Odido al gebruik ik maar een paar GB per maand. Het geeft me echter wel flinke korting op mijn vaste internet en het abonnement van mijn vrouw en de baas betaald, dus waarom zou ik terug schalen?
Dat is exact wat ik ook dacht. Ik had 12GB en ga nu naar 30GB. Ik gebruik alleen meestal maar 3-6 GB. Daar gaat die 30GB niet zoveel aan veranderen.
Dan kan je wellicht overstappen op een goedkoper abonnement. ;)
Nee de popcorn prijzen zijn ook bij odido een ding. Er zit 1 euro verschil met het goedkopere abbo, maar ik zit dan wel net onder de capaciteit die ik verbruik. Of die moet ook verdubbelen dan zou dat abonnement op 8GB uitkomen. Ik wacht wel ff tot het 15 maart is geweest.
Als je het wel opmaakt wordt het tijd om je leven eens te evalueren....
Klopt ja. Kon indertijd kiezen tussen 1 en 5 GB en dat werd nog eens verdubbeld wegens black friday en nu kreeg ik er nog 5 GB bij ondanks dat ik geen twee abonnementen heb. Maar 5 GB is al veel meer dan ik gebruik.
Ik kreeg inderdaad gisteren een mailtje dat ik van 20 naar 25 GB ging, en omdat ik Klantvoordeel heb (ik neem ex-Tele2 mobiel af, én glasvezel) wordt het inderdaad verdubbeld naar 50 GB.

Nette actie van Odido vind ik, hoewel ik zelf weinig data gebruik, dus ik heb het niet nodig. Ik kwam al nauwelijks aan die 25 GB (20 GB + 5 GB klantvoordeel) die ik had.

Uit het mailtje maak ik op dat dit was omdat ze nu een halfjaar Odido heetten, maar of dit ook de reden is, geen idee?
Ik kreeg een maand geleden een klantonderzoek in de mail met o.a. de vraag of de nieuwe naam er voor had gezorgd dat ik negatiever over het merk ben gaan denken, dus ik vermoed dat ze klanten aan het kwijt raken zij of dat ze met de nieuwe naam toch niet genoeg mensen aanspreken.
Ik had hetzelfde. Zit nu te denken om dan maar een goedkopere bundel te pakken. 20 maakte ik al eigenlijk niet op, maar 50 is echt veel teveel voor mij.

Ik zie alleen online nog alleen maar de 20gb staan. Komende maand maar even kijken, voordat ik straks de bonus verlies of dat ie niet meer zo hoog is. Uiteindelijk scheelt het nog geen 4 euro per maand volgens mij, dus dat valt nog wel mee maar het is altijd fijn als je je maandelijkse lasten wat omlaag kunt gooien.

Overigens zou ik ook nog wel eens een provider willen zien die gewoon een jaar-bundel heeft die je gewoon 1x kunt ophogen en waar je dan de rest van het jaar mee kunt doen. Die verdeling per maand vind ik altijd zo jammer want bij mij gaat het met pieken.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 7 maart 2024 19:22]

Zo te zien valt zakelijk erbuiten, heb in ieder geval geen mail gezien als beheerder.
Mijn vrouw kreeg een upgrade naar 40GB data. Ik heb, vanwege veranderde omstandigheid, mijn data van de week geupgrade naar Unlimited en dat kost mij nu €25,01 (na korting). Ik ben hier zeer over te spreken.

Niet alles is met de overgang naar Odido verbeterd. De klantenservice is er niet beter op geworden... slechter bereikbaar... de app is een afgang tov hoe de T-mobile app werkte. Maar de diensten die ze bieden binnen een acceptabele prijs bevallen mij erg goed.
Had liever dat ze de belminuten omhoog hadden gegooid. Ik bel amper dus onbeperkt is het niet waard, maar als je een paar keer een klantenservice of iets moet bellen zit je er zo doorheen.
Het verschil is 2,50 per maand, daarmee ga je toch gewoon voor unlimited? Just in case? Ik bel ook amper maar ik vind 120 ook wel echt weinig.
Leuk, maar die verdubbeling heb je op een gevent moment weinig aan; hoe vaak trek je >10GB over je mobiele abbo? Dat zijn heel wat streams iig…

Off-topic: Blijf het een vreemde naam vinden - heb ook al een paar keer gezien dat de spellingcontrole er iets grappigs mee doet… van dildo tot dooddoener….echt handig was die keus blijkbaar niet :)
Hier twee van de gezinsleden, vrouw- en zoonlief.

10GB is niks meer overigens in de maand.
Hier hebben we wifi op de meeste plekken dus helemaal niet nodig om een unlimited databundel te hebben.
En anders zitten mijn kinderen maar even niet op hun telefoon.
Tussen 10GB en unlimited zit nog wel een groot gat, dus die vlieger gaat niet op. En ik vroeg ook niet naar jouw situatie, dus waarom je die ventileert snap ik al helemaal niet. Ik reageerde op een stelling van hem/haar of je op een gegeven moment wel wat hebt aan een verdubbelaar, want boven de 10GB 'hoe vaak trek je dit er doorheen'?

Voor vrouw- en zoonlief is dat dus niks. Daar hoef je helemaal niet veel voor op een telefoon te zitten overigens. Even een voetbalwedstrijdje bekijken, de mobiel als hotspot gebruiken voor je Macbook, iPad of PS Portal bijv? Zij willen niet overal bietsen voor een Wifi signaal en bovendien wil ik dat ook helemaal niet wegens veiligheidsoverwegingen. Bovendien is niet iedereens netwerk even sterk.

Overigens kom ik ook uit met 10GB per maand, omdat ik alleen maar binnen werk. Alleen iedereen is anders.
Ik gebruik buitenshuis geen wifi dus voor mij wel fijn, die 10GB haal ik meestal wel dus.

Maar je hebt wel gelijk, op een gegeven moment heb je z'n groot bundel dat het in de praktijk onbeperkt is, ik zit nu op onbeperkt maar ga naar 100GB (gedeeld met mijn vriendin), dat is voor mij nog steeds onbeperkt (want dat haal ik dus nooit).
Waarschijnlijk was degene die 'Ja' zei tegen deze naam fan van palindroom-woorden.
Ik vind de naam niet zo storend, de tune echter... "Oo-diii-dooooo" - gaat vaak net te snel om de radio te muten :P
Om nog maar te zwijgen over hun haastpakkers. Ik denk dan als eerste: haastige spoed, zelden goed. 8)7
Idd Oldildo. Dacht ik er ook gelijk bij. Heel rare marketingnaam. Maar ik denk dat de meeste namen al vastgelegd zijn als handelsmerk ofzo, vandaar dat ze met van die rare namen komen. Net zoals Ziggo en datzo en dergelijke onzinnamen.

Verder niks mis met dildo's natuurlijk! :')

[Reactie gewijzigd door Llopigat op 7 maart 2024 14:18]

Ze hadden ook gewoon hun oude naam Ben (wat ze nog steeds hebben/gebruiken en inzetten voor de budget tak) kunnen gebruiken. Qua marketing vond ik dat destijds een ijzersterke naam.
Dan mag je nog lang wachten. Ik moest 9 maanden lang wekelijks er achteraan bellen om die glasvezel geregeld te krijgen. Uiteindelijk waren er 8 (ja ACHT) fysieke afspraken nodig voordat ze daadwerkelijk de boel kwamen aansluiten... Ik wens je veel sterkte toe.
Met deze wijziging gaan ze concurreren met Ben. Ik ben benieuwd of die komende weken ook bundels gaat aanpassen.
Ben is van Odido...
Dat weet ik, dat maakt het des te vreemder dat ze met Ben gaan concurreren. Normaliter positioneer je je merken zo dat ze zich onderscheiden van elkaar.
Ben is nog steeds goedkoper dan Odido, maar het komt er wil dichter in de buurt inderdaad.
Ben is onderdeel van Odido, net als SImpel :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee