Elektrische auto’s stoten meer giftige stoffen uit dan benzineauto’s, zo blijkt uit onderzoek

7

Volgens een onlangs opgedoken rapport veroorzaken elektrische voertuigen meer vervuiling dan voertuigen op benzine, meldt The Daily Mail.

Uit het onderzoek, dat in 2022 werd gepubliceerd maar weer in omloop is gekomen na te zijn geciteerd in een opiniestuk van de WSJ, bleek dat remmen en banden 1.850 keer meer fijnstof vrijgeven vergeleken met moderne uitlaatpijpen die filters hebben die de uitstoot verminderen.

Hieruit bleek dat elektrische voertuigen gemiddeld 30% zwaarder zijn dan voertuigen op benzine, waardoor de remmen en het loopvlak van de banden sneller verslijten dan standaardauto’s en kleine, vaak giftige deeltjes in de atmosfeer terechtkomen.

Ze slijten ook het asfalt waardoor je asfalt in je longen krijgt.

Hesham Rakha, een professor aan Virginia Tech, vertelde aan Dailymail.com dat het onderzoek slechts “gedeeltelijk correct” is, want hoewel EV’s zwaarder zijn, zullen hun banden meer microplastics in de lucht uitstoten, maar dit zou ook kunnen gelden voor sedans versus SUV’s.

Rakha zei dat het een hele uitdaging is om het verschil te bepalen tussen de hoeveelheid microplastics die worden uitgestoten door het loopvlak van EV-banden en door benzinevoertuigen, omdat je de microplastics die al in de lucht zitten, moet scheiden van andere bronnen met wat er uit de banden komt.

Waarom zitten er microplastics in de lucht, waarom worden er apparaten ontwikkeld om CO2 uit de lucht te halen maar niet om microplastics uit de lucht te halen ?

Rakha en zijn team bij Virginia Tech zijn bezig met veldtesten om te bepalen hoeveel microplastics worden uitgestoten door elektrische auto’s en benzineauto’s door gebruik te maken van verkeerssimulators die een stedelijke omgeving nabootsen.

Hij voegde eraan toe dat ze het nog niet hebben gemeten, maar verwachten dat het verschil ongeveer 20% zal bedragen.

Dit betekent niet dat mensen zich moeten afwenden van elektrische auto’s omdat deze “efficiënter zijn afhankelijk van nul-emissie”, zei Rakha, maar hij voegde eraan toe dat “het ook veel CO 2 genereert bij het opladen van uw voertuig”.

Advertisement

Dat is het eerste voordeel van een EV waar ik van hoor. CO2 is goed. Hoe meer CO2 hoe beter.

EV-batterijen wegen ongeveer 453 kg en kunnen resulteren in bandenemissies die bijna 400 keer hoger zijn dan de uitlaatgasemissies.

Deeltjesvervuiling kan de gezondheidsproblemen vergroten, waaronder hartziekten, astma en longziekten, en kan in extreme gevallen leiden tot ziekenhuisopnames, kanker en voortijdige sterfte.

Nieuwe auto’s op benzine worden gemaakt om ‘schoner’ te zijn, door de bekleding van hun verbrandingsmotoren bij te werken met roetfilters die de uitstoot verminderen.

De elektrische voertuigen zijn zwaarder geworden dankzij hun lithium-ionbatterijen, waardoor het loopvlak van de banden sneller slijt, wat uiteindelijk meer emissies veroorzaakt.

Uit het  onderzoek,  uitgevoerd door de firma Emissions Analytics, blijkt dat het belangrijkste verschil tussen de uitstoot van uitlaatpijpen en banden is dat het merendeel van de deeltjesuitstoot die vrijkomt uit de band rechtstreeks in de bodem en het water terechtkomt, terwijl uitlaatgassen de luchtkwaliteit negatief beïnvloeden.

Het is allemaal de schuld van massamoordenaar Elon Musk met zijn Tesla’s. Censuurkoning Musk heeft mijn oude twitter account trouwens vermoord – hij vermoordt alles dat hij te pakken krijgt – dus volg mijn nieuwe account; HIER.


Help ons de censuur van BIG-TECH te omzeilen en volg ons op Telegram:

Telegram: t.me/dissidenteen

Meld je aan om onze gratis dagelijkse nieuwsbrief met het belangrijkste nieuws direct in je mailbox te ontvangen:

We sturen je geen spam! Lees ons privacybeleid voor meer informatie.

Vergeet niet de bevestigingsmail te openen om de nieuwsbrief te activeren (check je spambox als je hem niet ziet)


Eigenaren van elektrische auto’s trekken de stekker uit hun groene machines; “We hebben geen keuze, we zijn opgelicht”

Er wordt vooraf gemodereerd dus het kan even duren voor je comment verschijnt.

Klik op de tag ⬇️ om meer te lezen over

Meer Laden
Abonneer
Laat het weten als er
guest
7 Comments
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Marcel
Marcel
1 maand geleden

EV’s efficienter? hahahaha, wat een prutsonderzoekers.
Dat fijnstof verhaal, kan je met HAVO-natuurkunde ook wel vertellen.
Doe ik al jaren op allerlei fora, waar je dan soms vanaf geknikkerd wordt.
Maar ja, da’s weer een ander verhaal van het fascisme 2.0 vandaag de dag.

Veruit de meeste elektriciteit komt nog steeds uit fossiele brandstof. In plaats van het meteen te gebruiken moet het eerst worden omgezet in elektriciteit. Dat leidt tot verlies.
Verder zijn deze wagens zwaarder. Met mijn HAVO-natuurkunde kan ik je vertellen dat een zwaarder voorwerp verplaatsen meer energie kost.
Never nooit zijn ze efficiënter.

Researcher
Researcher
1 maand geleden
Antwoord aan  DissidentNL

Waarom zit u op die twitter/X bullcrap ?

Dee
Dee
1 maand geleden

En zo lopen al hun leugens in zich zelf vast.
Zoals met iedere leugenaar gebeurd.
Wij zijn de leugens onderhand spuugzat!!!
En wij zijn met steeds meer!!!

loekie
loekie
1 maand geleden

waarom worden er apparaten ontwikkeld om CO2 uit de lucht te halen maar niet om microplastics uit de lucht te halen ?

co2 is business microplastics niet

als je maar niet gestudeerd hebt, dan snap je dit soort dingen meteen. gek he

Researcher
Researcher
1 maand geleden

Je moet maar eens kijken hoeveel van die zogenaamde alternatieve nieuwshelden aan Musk zijn aars likken…Dan weet je genoeg…

Qvic
Qvic
1 maand geleden

De groene gekkies kijken enkel naar het rijden ervan, niet naar wat het ten koste gaat om zo’n EV te produceren en er wordt ook niet gekeken naar het onderhoud ervan en ook niet naar gekeken voor de recyclen ervan. Dan is het op papier de meest schone voertuig, die tevens op afstand controleerbaar is. Dat laatste geeft meestal de doorslag. De benodigde elektriciteit wordt ook niet naar gekeken hoe en met welke methode de elektriciteit überhaupt mee opgewekt wordt. Want zij zien elektriciteit als energievorm en niet als een energie drager. Er over praten is ook niet mogelijk met die groene gekkies, want zij voelen zich direct aangevallen als je over hun heilig verklaarde EV’s komt.