Transportondernemers Peer van Eijk (links) en Bart van de Werff eisen schadevergoeding voor te duur betaalde trucks als gevolg van verboden prijsafspraken tussen truckfabrikanten.
Volledig scherm
PREMIUM
Transportondernemers Peer van Eijk (links) en Bart van de Werff eisen schadevergoeding voor te duur betaalde trucks als gevolg van verboden prijsafspraken tussen truckfabrikanten. © René Manders/DCI Media

Peer en Bart moeten bonnetjes zoeken: vergoeding DAF-kopers voor te dure trucks vergt lange adem

ASTEN - Geld terugkrijgen van te dure vrachtwagens door prijsafspraken? Al acht jaar wachten ook DAF-kopers in de regio op hun centen. Per gekochte truck is bewijsmateriaal nodig, bleek deze week. Maar waar is dat bonnetje van 25 jaar geleden?

2 reacties

  • Frans van Hooft

    2 maanden geleden
    Ook in 1997 werden er gewoon koopcontract gemaakt. Dat ging echt niet meer van doe er maar 2. Een ander ding is natuurlijk dat de bewaartermijn van de administratie natuurlijk ver is overschreden. Zeker in die tijd was dat allemaal op papier en meters archiefruimte. Tip om digitale stukken wel te bewaren. Maar ook dat is een uitdaging.
  • George Thoonsen

    2 maanden geleden
    Als iedereen eenzelfde prijs betaald, met of zonder opzet, is de concurrentiepositie gelijk. Dat ze zelf in die periode ook afspraken maakten wordt verzwegen!