"Vergezocht en erg jammer voor het koningspaar dat de aandacht daarnaar uit ging. Ik krijg het tot op de dag van vandaag te horen", zegt Iversen in gesprek met het AD.
"Het is het gevolg van sociale media: een iemand signaleert iets, zet het op Twitter en iedereen pikt het op. Er is geen rem meer", aldus de ontwerper. Toch laat Iversen zich niet beïnvloeden door het incident. "Ik wil mezelf niet blokkeren. Dat gaat ten koste van mijn creativiteit."
Iversen zijn modemotto luidt: bloed, zweet en tranen. "Bij elk kledingstuk moeten de details om aandacht schreeuwen. Geverfde leren bloemen, borduursels, kwastjes, knopen in aparte kleuren en diverse breitechnieken." Daarom maakt hij zich zorgen over de opmars van de prijsvechters in de modebranche.
Massaproductie
"H&M, Zara, Primark, ze zorgen met hun massaproductie voor een mentale verandering bij de consument. Mensen koesteren hun kleding niet meer, ze zien het vaker als wegwerpartikel. Zelfs als je een aankoop niet één keer draagt, is dat niet erg: ach het kostte toch maar 10 euro."
Iversen vindt dit jammer. "Klanten moeten zich realiseren hoeveel tijd, moeite en energie gemoeid is met het maken van jeans. Of het nou een spijkerbroek voor 10 euro is of een van 300 euro. Ik koester mijn kleren, wil ze langer dan een seizoen bij mij hebben. Daarom zorg ik ervoor dat veel van mijn ontwerpen tijdloos en multifunctioneel zijn."