Warner Bros.: Suicide Squad: Kill the Justice League lost verwachtingen niet in

Suicide Squad: Kill the Justice League zou de financiële verwachtingen van uitgeverij Warner Bros. Discovery voorlopig niet hebben kunnen inlossen. Dat zou tijdens een presentatie van de meest recente kwartaalresultaten van het bedrijf zijn meegedeeld.

Gunnar Wiedenfels, de chief financial officer, deelde volgens IGN geen exacte verkoopcijfers mee. De man stelde wel dat de gamingdivisie van het bedrijf mede door de tegenvallende resultaten van de game een moeilijk eerste fiscaal kwartaal tegemoet zal gaan, in vergelijking met dezelfde periode van vorig jaar. In februari van 2023 bracht Warner Bros. Discovery Hogwarts Legacy immers uit. Die game deed het volgens Wiedenfels vooral tijdens het eerste kwartaal financieel goed.

Suicide Squad: Kill the Justice League is ontwikkeld door Rocksteady Studios en op 2 februari is uitgekomen voor PlayStation 5, Xbox Series en pc. Het betreft een thirdpersonshooter en liveserviceactiespel dat gericht is op co-op. De game heeft momenteel een score van 60 punten op Metacritic. Tweakers schreef kort na release een uitgebreide review over het spel.

Suicide Squad Kill The Justice League
Suicide Squad Kill The Justice League

Door Jay Stout

Redacteur

23-02-2024 • 20:56

51 Linkedin Whatsapp

Reacties (51)

51
50
24
0
0
17
Wijzig sortering
Wie had dit toch verwacht... Na het drama van Gotham Knights uit de Warner bros stal, nu ook deze... Ze moeten weer terug naar hun roots (vooral rocksteady, wb Montreal is nooit echt een goede studio geweest).

Als live service games je niet ligt dan moet je er ook niet aan beginnen. Teveel developers die hier tegenaan komen. Laat dit lekker over aan de developers die er ook echt zin in hebben en hier ervaring in hebben.
Als live service games je niet ligt dan moet je er ook niet aan beginnen. Teveel developers die hier tegenaan komen. Laat dit lekker over aan de developers die er ook echt zin in hebben en hier ervaring in hebben.
We leven in dezelfde tijd van rond 15-20 jaar geleden, toen iedereen poogde een WoW-killer uit te brengen. Dit resulteerde in veel gefaalde pogingen en bijbehorende verspilling.

Ontwikkelaars en uitgevers begrijpen niet dat de doelgroep voor online spellen waarbij grinding, MTX en FOMO primaire elementen zijn beperkt is en al op diens wenken bediend wordt. Om kritieke massa te bereiken zal je met iets veel beters moeten komen. Enkel veel geld uitgeven aan marketing voor een matig product zorgt niet voor blijvende inkomsten. Een kleine groep "trapt erin", maar daar ga je je onkosten niet mee vergoeden. Laat staan dat je er winst op gaat maken.

Combineer dat met arrogante schrijvers van het niveau "slechte fanfic/ik zet mijn eigen verhaal neer met karakters en een universum waar ik niets vanaf weet" (zie ook TV-series zoals Halo, The Witcher, Altered Carbon seizoen 2, ...), en het plaatje is compleet.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 24 februari 2024 10:06]

Ontwikkelaars en uitgevers begrijpen niet dat de doelgroep voor online spellen waarbij grinding, MTX en FOMO primaire elementen zijn beperkt is en al op diens wenken bediend wordt.
Exact, maar ik vermoed ook dat het de gierige aandeelhouders zijn die de Fortnite, GTA, en voorheen destiny dollatrtekentjes in de ogen zien.

Tel daar bij op dat men van deze studio een degelijke single player story driven game verwacht. Een live service game zoals deze ligt niet in de lijn der verwachting van het algehele publiek. Er was dan ook veel kritiek op deze GAAS game. Neem dan Helldivers 2, ik heb er niemand over gehoord.
Om kritieke massa te bereiken zal je met iets veel beters moeten komen.
Die zijn nu helldivers 2 aan het spelen, ipv deze laffe DC-fortnite wannabe kloon. Ik blijf er van weg, niet vanwege de kwaliteit. wel vanwege de rootkit die het vereist.
Maar dat is niet voor een "modern" publiek.
Dit klaarblijkelijk ook niet...
Dit klaarblijkelijk ook niet...
De combinatie van een matig spel en het constant maar weer een "modern" publiek proberen aan te boren die nauwelijks/niet in de comic wereld bestaat. De werkelijke fans zijn het een beetje zat aan het worden dat hun bestaande personages constant "herschreven" worden. Canon wordt gewoon overboord gegooid om maar zo "divers" en "modern" mogelijk te zijn.

Als je momenteel dingen forceert, zoals King-Shark, Harley Quinn,John Constantine biseksueel/queer maken, dan weet je dat er een flink deel van de potentiële klanten het om die reden al zal laten liggen. Niet omdat men iets tegen bisexualiteit heeft, het gaat om het principe, men veranderd canon om maar zo divers en inclusief mogelijk te zijn. Al merk je daar in dit geval in het spel niet per se wat van, het zit wel in de comic prelude, het verhaal dat zich vlak voor deze game afspeelt. Dat geforceerde "alles moet maar divers en inclusief zijn" maakt mensen moe en er is een groeiende groep mensen dat het product bij de eerste hint hiervan op dit moment al links laat liggen om een statement te maken.

Men wil het vaak niet horen, maar ga naar een comicboekconventie en je ziet precies wie je doelgroep zou moeten zijn om winst te maken. Maar goed, DEI/ESG-centjes gaan blijkbaar boven het aanspreken van je doelgroep. Succes ermee. Disney heeft het de afgelopen jaren ook op de harde manier moeten leren. Fans haken af, en je gehele merk gaat langzaam maar zeker naar de knoppen.

Het is objectieve realiteit als ik zeg dat het overgrote deel van je comicgerelateerde doelpubliek heteroseksueel en mannelijk is. Wil je naast de bestaande comics nieuwe personages/verhalen maken voor een ander doelpubliek? Prima, ga je gang, niemand die je tegenhoudt. Alleen die komen al jaren niet van de grond omdat ze te weinig verkocht worden. Wat doen ze? Ze trekken daar hun les niet uit, nee, dan gaan ze hun DEI-agenda retroactief in bestaande comics/games/etc. en personages doorvoeren. Nee, dank je, kunnen en willen ze gewoonweg niet horen. Ze komen er op den duur vanzelf wel achter.

[Reactie gewijzigd door Typecast-L op 24 februari 2024 00:57]

Ik ben zelf transgender en bisexueel en ik word er ook helemaal gek van.

Ik wil niet altijd en overal geforceerd "gerepresenteerd" worden, ik wil gewoon goed geschreven personages en verhalen zien / spelen waar ik lol mee kan hebben.
Als een karakter al heel lang bestaat en nooit op een bepaalde manier geschreven en bedoelt was wil ik niet dat dat aangepast word puur voor "representatie" van "mijn groep" of "mijn soort" (zo voelt het vaak alsof ze het behandelen in ieder geval), dan word de acceptatie voor mensen zoals ik alleen maar slechter omdat mensen er gewoon gek van worden.

Het word vaak zo slecht geschreven dat een transgender karakter in de eerste tien zinnen van de eerste conversatie al laat blijken dat hij / zij transgender is, dan haak ik eigenlijk al af want ik weet al dat het niet veel goeds gaat worden.
Ik heb veel liever dat een karakter gewoon goed geschreven word en dat je er in een missielijn op een gegeven moment achterkomt dat een karakter queer is, bijvoorbeeld het lesbische karakter in The Outer Worlds (ben haar naam even vergeten), dat voelt veel natuurlijker.

Zelfs als je publiek wel vol zit met allerlij queer mensen, dingen zo waardeloos geforceerd schrijven verkoopt gewoon niet want het is gewoon slecht geschreven, los van de specifieke focus.
Binnen de comic wereld zelf worden karakters ook al jarenlang herschreven, afhankelijk van wiens hand de serie is, dat kan en mag de klacht niet zijn. De basis lore is er meestal wel in meer of mindere mate, net zoals dat bij dit soort games of films er meestal wel is, maar karakters bestaan er in allerlei verschillende uitvoeringen. Karakters met diverse etnische achtergronden, geaardheid, overtuiging etc... Vele klachten komen dan vaak van de zogenaamde "liefhebbers" die absoluut niet alle comics kennen... Superman zal nooit doden? Batman ook niet? Lees de comics maar eens, er bestaan duistere versies van beide. Of bijvoorbeeld in de comics waren er ook al jaren een zwarte Nick Fury en Spider-Man voordat deze karakters in andere media werden gebruikt. @Typecast-L John Constatine is al sinds 1992 bi sexueel ;) Wat dat betreft dus echt niet iets wat geforceerd wordt voor deze moderne tijden.

Allemaal niets mis mee als je het mij vraagt zolang en waar ik het 100% met je eens ben, het moet wel goed geschreven zijn... en dat is waar bijvoorbeeld dit soort games volledig de fout in gaan, het zijn slecht ontwikkelde karakters waar er een geforceerd "divers en/of inclusief" sausje lelijk overheen wordt geslobberd om te voorkomen dat er kritiek komt dat ze niet divers of inclusief genoeg zijn.
Kun je een voorbeeld noemen van een zwart karakter wat omgeruild is naar een andere etnische groep?

[Reactie gewijzigd door Euma3000 op 24 februari 2024 10:37]

Dat begint uiteraard er al mee dat er maar vrij weinig (bekende) comic book karakters zijn die origineel een etniciteit hebben met een zwarte huidskleur en daarmee interessant genoeg zijn geweest om in een serie, film of game te gebruiken. Maarrr... ja hoor, die is er: Thunderball, van origine zwarte huidskleur maar werd in She-Hulk door een blanke acteur gespeeld.

Maar dit heeft uiteraard niets te maken met het punt wat ik probeer te maken. Er zijn simpelweg heel veel zogenaamde fans die al heel snel booh en bah roepen mbt een heel scala aan redenen mbt wat er met karakters gebeurd in tv series, games en films die worden gemaakt op basis van karakters uit comic books. Dit klopt niet, dat klopt niet... en de films, series en games verpesten de boel want ze zijn niet trouw aan de comics... en 9 van de 10 slaan de plank volledig mis zoals ik heb aangegeven in mijn vorige reactie.

In de comic books bestaan er zeker voor de heel populaire karakters al vele verhalen en achtergronden, oftewel versies van het karakter... van het stereotype waar men aan denkt, tot hele blije of juist hele duistere versies en van alles en nog wat. Maar als de schrijvers van een film, serie of game zich deze vrijheid veroorloofd dan is het ineens een probleem? Nog niet eens gesproken over het feit dat bij vrijwel al deze producten grote namen uit de comic book wereld zijn betrokken? Waarom mogen deze niet-comic producten niet hun eigen stukje lore ontwikkelen, hun eigen spin aan een verhaal of karakter? Dat is echt grote BS als je het mij vraagt, als de schrijvers van de comics dit mogen dan mogen anderen dat net zo goed.

Wel weer terugkomend op mijn punt uit de vorige reactie, het MOET uiteraard wel goed ontwikkelt en geschreven zijn... geen goedkope sausjes eroverheen om maar geforceerd "woke" en "inclusief" etc. te zijn. Daarover mag men prima klagen als je het mij vraagt... maar ga niet klagen over zaken die dus ook al in de comics gedaan zijn maar omdat je als zogenaamd groot liefhebber toch eigenlijk maar beperkte kennis hebt gaat lopen zeuren over zaken die er al ver voor de films/series/games waren. Constatine is al bijna 30 jaar bisexueel, of bijvoorbeeld Superman én Batman die in diverse comics al vele dodelijke slachtoffers hebben gemaakt... ik denk ik noem deze maar omdat het ook een heel populair punt is waar zogenaamde fans over willen lopen piepen.

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 24 februari 2024 09:27]

ik ben gewoon moe van alles.

het slechte schrijfwerk voornamelijk.

zal mij roesten wat iemand wil neuken. en als het ter sprake komt op een natuurlijke manier dan is dat totaal geen probleem. maar het voelt zo geforceerd allemaal

in wednesday: een gastje zegt iets van "jow jij kan goed vechten" en dan komt er een preek over de patriarchy.

zelfde met sabrina the witch zo uit het niks dat het allemaal de schuld is van racisme

elke era van film heeft politiek erin zitten, alleen waar het vaak subtiel onderdeel was van het verhaal voelt het nu als oh we hebben verhaal maar we moeten nog even X/Y/Z belichten. en dan plompen ze er een kut scene in die dat doet die meuk breekt.

het is frustrerend dat wanneer je een serie ziet die gebaseerd is op een franchise gewoon door nepo babies afgebroken wordt omdat ze denken het beter te weten en meuk maken waar niemand op zit te wachten.

/rant
In dat geval lijkt het me beter om dan gewoon een character te herschrijven of een nieuw personage te maken. Enigzins consistentie met de oorsprong van een personage is wel op zijn plek. Er zijn zat voorbeelden van personages die donker zijn zolang we ons kunnen herinneren. Voorbeelden: Nick Fury (was blijkbaar eerst blank, Luke Cage Miles Morales, Black Panther, Storm (X-Men) en zo kun je door gaan. Als het een race gaat worden om personages op huidskleur te filteren hebben we juist het probleem te pakken. Pak een pen en papier een schrijf een personage, als die een andere kleur heeft dan blank dan is dat zo. Willekeurig voorbeeld van een zwart personage die belangrijk is in de lore van Star Wars: Mace Windu. Dat argument dat er "meer" personages zijn met een blanke huid had misschien ook wel te maken dat comic book cultuur in de oorsprong stereotypisch voor geeks was. Inmiddels kijkt elke halve zool nu wel eens een superhelden film en wordt de boel gemolken. Een pallette swap zonder reden is lui, en het is niet prettig voor de fans die een personage willen zien zoals ze kennen.
Als het niet perse zwart hoeft te zijn maar ook een licht getinte huidskleur mag zijn die blank is gemaakt: Jesus
Stripboeken vergelijken met religie, alleen op Tweakers.

Niet dat het mij wat interesseert.

Ik snap je punt.
Waarom is deze reactie on-topic en informatief onder dit artikel?
Vaak geven ze gewoon de superhelden mantel van persoon a aan persoon b. Bijvoorbeeld captain america die werd overgenomen door o.a. Falcon. Comics zitten er vol van. Je moet soms ook wat, als een personage al 50+ jaar meegaat. Dus als mensen daarover vallen bij de films en games, dan moeten ze wellicht eens een wiki opzoeken van een gemiddelde superheld 😅.
Het gaat me uiteindelijk niet eens specifiek om superhelden, het probleem is veel breder.
Het zit in alle soorten media, er zijn zelfs belangrijke prijzen die nu eisen hebben voor bepaalde percentages aan representatie van karakters die queer / gehandicapt / specifieke rassen / etc zijn.

Dan kan je dus bijvoorbeeld eigenlijk onmogelijk een spel maken wat zich in sommige historische periodes en locaties afspelen en het realistisch houden, want als je dat doet kom je dus al niet meer in aanmerking voor allerei dingen.

Ik heb zelf geen hele grote interesse in superhelden dus ik zou niet weten wat de situatie met specifieke karakters in dit spel is, maar ik heb bijna meteen na de launch van anderen gezien dat ze best wel verontwaardigt waren omdat er weer een product is met die geforceerde zooi erin want ze willen gewoon een keer wat leuks.

Als je een karakter will hebben wat bijvoorbeeld transgender is, doe het dan goed zoals bijvoorbeeld bij Bridget van Guilty Gear, bij haar is het vanaf het begin al het idee geweest en is het in haar gehele verhaal gewerkt.

En natuurlijk zijn er mensen die ook over dat soort dingen gedoe maken maar die heb je altijd, en ik denk dat je dat ook veel minder zou zien als het niet overal zo geforceerd zou gebeuren want daardoor krijg je nu mensen die als ze ook maar iets zien gelijk in een verdedigingsmodus gaan zonder op de specifieke context te letten. Dat is niet goed natuurlijk, maar ik snap wel waarom mensen zo reageren.

Ik probeer zelf altijd wel naar de context te kijken, maar als ik weer ergens hoor "x is (nu) transgender" dan is mijn eerste gedachte wel "Oh nee niet alweer" in plaats van "Oh, interessant" ookal ben ik het zelf ook. Ik wil die gedachte niet hebben maar die gedachte is een resultaat van een opstapeling aan voorgaande situaties die het uiteindelijk onmogelijk maken om iets anders te denken voor ik meer context heb.
Je bedoelt de geld ezels waar ze op hoopten? :p
Gotham Knights is gewoon een goede game dus daar ligt het gewoon niet aan.
Batman Arkham Origins was een goed spel. Tuurlijk gebouwd op wat er al was in Arkham City maar wel een goed spel. Vooral het verhaal was goed en de characterisatie van Batman was goed gedaan. Je kreeg echt het idee dat dit een Batman was die nog maar net begonnen was met zijn "crusade".
Lost verwachtingen niet in. Dit is echt een serieuze vraag: wie hier had voor dit spel verwachtingen?
Nul verwachtingen.
Maar ook nul interesse.

Ze snappen gewoon niet meer wat men wil, en maken nog steeds games taaiende op "de naam".
Het verkoopt vast wel want er zit batman, etc in.

Maargoed - die tijd is allang voorbij.
Mensen zijn niet meer zo onder de indruk van oude DC namen.
Het is geen 1990 meer waarbij iedereen helemaal gek word van alle merchandise die te koop is voor een film of tv serie.
Het is 2024 en de merchandise markt is groter dan ooit. Waar heb je het over?
Ik ben ervan overtuigd dat als ze weer een hele knappe Arkham game hadden gemaakt deze beter had verkocht en gespeeld zou zijn dan Suicide Squad Kill the Justice League.
Ik had nog hoop voor een herhaling van Avengers. Een sterke campaign met allemaal troep eromheen. Dan had ik het graag op Game Pass gespeeld of voor twintig euro gekocht.

Helaas ziet het ernaar uit dat deze game het zelfs gratis niet waard is om te spelen, want ook de hoofdmissies schijnen behoorlijk saai te zijn.
Vanaf het moment dat ik hoorde dat Sweet Baby Inc. erin stapte vervloog mijn hoop.
Ontwikkeld door Rocksteady, maar niet de (goede) developers die daar alweer weg zijn.
en consultants writers are Sweet baby inc.

ESG scores 100%

[Reactie gewijzigd door icegodd op 23 februari 2024 21:42]

Ja, het spel valt tegen. Heb het een paar uur gespeeld en een shooter als opvolger van de Arkham games is niet wat ik verwachtte. Ik zal het later nog weleens opstarten voor de verhaallijn maar de gameplay is niet mijn ding.

Gotham Knights is een topgame in vergelijking met deze Suïcide Squad.

[Reactie gewijzigd door Aegir81 op 23 februari 2024 21:10]

En GK vond ik al tegenvallen...
Ik heb Gotham Knights uitgeprobeerd omdat ik dat gratis kon, maar vrijwel meteen weel gedeïnstalleerd. Ik had ondanks de slechte reviews nog best wel goede hoop, de gameplay vond ik er niet eens zo heel verkeerd uit zien, maar toen ik het zelf speelde bleken de controls ook zo slecht te zijn dat er echt niet veel meer van overbleef.
Nu ben ik Arkham Knight nog een keer aan het spelen en wat een verademing is dat. Ziet er mooier uit dan Gotham Knights (of Suicide Squad), speelt veel lekkerder weg, en het verhaal is ook nog eens best wel goed.

Ik hoop dat de Live Service rommel snel uitsterft
Kan ik me helemaal voorstellen. De hele Arkham serie al 2 keer uitgespeeld. Wat een goede games, zeker in vergelijking met GK en Suïcide Squad. Ben nu ook weer voor de tweede keer bezig met Cyberpunk 2077. Echt gewoon top games. Zolang er maar niet gefocust wordt op live service is een game een stuk beter. Dat zag je ook bij Battlefield 2042. Die is nu ook de beste variant van wat het was.
Het is jammer dat ze uiteindelijk Arkham Knight lore ook verpest hebben.
Leuk hoe de grote studios miljarden ergens tegenaan gooien en er geen donder van bakken terwijl de kleinere studios, die spellen uit liefde maken en niet alleen maar uit zijn op winst, veel betere spellen neerzetten.
Die gebeurd inderdaad vaak wanneer uitgevers met eigen studio’s gaan werken.
Als je een ontwikkelaar een licentie geeft met als voorwaarde dat de game eerst door de keuring moet voordat deze daadwerkelijk uitgebracht mag worden, kan je er u tegen zeggen dat er een fatsoenlijke titel opgeleverd zal worden.
Maar nu is de uitgever geld kwijt aan de ontwikkeling, en de aandeelhouders zullen het uiteindelijk niet leuk vinden als er een paar miljoen verdwenen is omdat ze door management fouten geen goede game hebben opgeleverd.
(Ja Managment, want die zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor hun teams.)
Dat heeft er niet zo veel mee te maken. Het gaat vaak fout als een uitgever zich gaat bemoeien met het spel.

EA is het schoolvoorbeeld van hoe een uitgever studio's verpest. Het gaat ze wel makkelijker af als ze zelf eigenaar zijn dan met externe studio's.

Zelfde met films meestal, als de hogere hand zich gaat bemoeien met de creatieve visie is dat meestal niet om een beter product af te leveren maar alleen om in hun ogen een lucratieve optie er van te maken.

Uiteraard word de gene wiens naam er op staat genoteerd straft voor die keuzes.
Snap niet dat je op 0 gezet wordt. Arrowhead kan je geen grote studio noemen, wie staat er momenteel op nummer 1 sales op Steam en heeft brandende servers? Los van dat ik dit niet vind kunnen voor een studio powered by Sony PS - laat dit wel zien dat liefde voor je vak én diens community - wij, de betalende klant, a je het enorm ver schopt. Ja het is vervelend dat je lastig kan match maken maar iedereen die je erover spreekt - spreekt er geen schande over. Het is geen No Mans Sky, het is geen Cyberpunk.

Ook dit model service game is beter aan de man te brengen als hoe het nu door talloze andere games gedaan wordt.

Ik heb 30 in-game uren en zit op 2000 in-game currency. Dat is dus prima te doen.
Buiten dat de betaalde pakjes geen p2w zijn.

Ik vind het jammer dat bij de grote studio’s er geen liefde voor vak lijkt te zijn, geen community link is met je uiteindelijke fanbase die deze games moet gaan spelen, dus kopen. Je kan van Ubisoft veel vinden maar die is gaandeweg wel iets gaan opsteken hoe je geen game moet uitbrengen. EA ziet alles al milk-a-cow en ik vind het oprecht lastig om de leuke games te vinden in grote dev studio land terwijl de Indies links en rechts door de sales chart schieten met ditto prijzen. Je kan voor €85 de 3 meest gespeelde games momenteel kopen, Pal World, Hell Divers 2 en Last Epoch (ik tel dots, pubg even niet mee).

Dit zijn ook leuke tijden voor gamers maar jammer dat de grote jongens niet met hun titels doorpakken. Nieuwe goede Need For Speed, Medal of Honor EA. Een in 1 x right Division / Rainbow Six, Beyond Good and Evil. Sony mag wel weer een Syphon Filter of Sly Cooper, Killzone (VR) Microsoft, nieuwe Fable / Gears? Rise of Nations..

Remakes and remasters meh we zitten straks op console Pro “level” en we zijn gewoon de afgelopen 10 jaar aan het herkauwen. Daarom denk ik dat kleine studio’s met nieuwe ideeën het zo goed doen.

Neem concept van the day before als voorbeeld: als dit door een grote studio was gedaan had dit wellicht wel de hype geworden die het had kunnen zijn.

Maar er word teveel naar gekeken copy/paste 13-in-dozijn.

Gelukkig lijkt er in 2024 meer nieuw materiaal aan te komen. Kunnen we dompers zoals deze vergeten.
Jaja, artikel niet gelezen? Vorig jaar maakte Warner het best verkopende spel van het jaar. Dus ze kunnen het wel degelijk.
Ben ik met u eens, maar u vergeet er bij te zeggen dat ondanks het tumult dat ook deze game opriep er trouw werd gebleven - voor het grootste gedeelte - aan het scource material.

Het punt is ook niet dat bepaalde studio's geen goede spellen maken, het is vooral een trend waar er tegemoet gekomen wordt aan een nieuwe vocale minderheid waardoor het grote publiek niet echt warm loopt voor dit soort spellen. Wanneer er meer energie gaat om iedereen (kleine club) tevreden te stellen dan goede personages en verhaallijnen te schrijven of goede gameplay te implementeren, dan krijg je dit soort dure falende projecten. Waar zelfs de goede naam van een studio of voorgaande titels het niet kunnen redden.

Hiernaast vind ik persoonlijk de Pavlov-reactie van veel van deze studio's erg vervelend waar de schuld gelegd wordt bij de 'racistische en homofobe' game community voor de slechte verkoop. Voor mij is Baldur's Gate 3 een goed voorbeeld waar 'ideeën' naast elkaar kunnen bestaan op basis van keuzes die gemaakt worden door een speler. In plaats van geforceerd te worden om de wereld te zien door de ogen van een enorme minderheid.
naast tal van tegenvallende films alweer een mooie overwinning om al die superheldendrek die mainstream entertainment al meer dan 15 jaar gijzelt eindelijk een halt toe te roepen!
Dat komt ervan als je een game maakt voor de aandeelhouders ipv voor de gamers.
Ben ik niet geheel met je eens. Je ziet dit namelijk ook in andere markten.

Een aandeelhouder of in ieder geval de grootste willen simpelweg geld verdienen. Je zag dit ook bij Victoria Secret en hun campagne om iets te veranderen. Daar zagen aandeelhouders hun geld minder waar worden met als gevolg dat ze terug zijn naar de oude formule die werkte. Het 'maar we zijn super progressief en inclusief' werkt dan niet meer.
Dat is naar mijn mening hier ook het geval door Sweet Baby Inc. te betrekken bij je spel. Dan weet je welke kant het opgaat en dat het grootste gedeelte van je publiek afhaakt. Het spel was niet overhaast, maar gewoon waardeloos.

Ben het wel met je eens dat het ook voorkomt dat aandeelhouders spellen sneller willen zien verschijnen met slechte kwaliteit en bugs tot gevolg.
Dat zag iedereen toch al lang aankomen bij de eerste aankondiging. Her is de zoveelste - full priced - GaaS die flopt en hopelijk opent dit eens de ogen van uitgevers (lees: aandeelhouders) dat je het geld beter in een ander soort game kunt investeren.
Hoe meer er floppen des te beter. :Y)
Heel eerlijk heb ik best genoten van bepaalde cutscenes op youtube. Mocht ik het binnenkort voor een prikkie kunnen kopen ga ik het zeker doen. Volle prijs nee.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee