Sony werkt aan PS VR2-ondersteuning voor pc

Sony werkt aan officiële ondersteuning voor het gebruik van een PS VR2-headset op de pc. Momenteel werkt die VR-headset alleen in combinatie met de PlayStation 5. Er is nog geen concrete releasedatum gepland voor de pc-functionaliteit.

In een blogpost schrijft Sony: "We testen momenteel de mogelijkheid om PS VR2-gebruikers ook pc-games te kunnen laten spelen." Het bedrijf zegt dat het plan is om in 2024 officiële ondersteuning voor de VR-headset op pc's uit te brengen, maar deelt geen releasedatum. Sony zegt later meer informatie te delen. Het zou voor het eerst zijn dat PlayStation-gebruikers de exclusieve VR-headset van de consolemaker op de pc kunnen gebruiken via officiële ondersteuning. Modmakers proberen de PS VR2 al langer compatibel te maken met de pc, bijvoorbeeld onder het iVRy-initiatief.

PS VR2

Door Yannick Spinner

Redacteur

22-02-2024 • 16:21

114 Linkedin Whatsapp

Reacties (114)

114
113
72
4
0
34
Wijzig sortering
Maar heeft de PSVR2 op de pc markt niet concurentie van betere producten?

Op de ps5, is het de beste vr set die je kan krijgen bij gebrek aan keuze zeg maar.
Nou nou dan onderschat je toch wel hoe goed die PSVR2 wel is.

Zelf heb ik gehad :
HTC Vive
Oculus Rift
HP Reverb 2

en nu dus de PSVR2 ... die is toch wel een PAK beter dan alle bovenstaande ! Enkel de Reverb 2 kon mss mee qua scherpte, maar de controllers suckten. dus laat maar komen die PC support !
De vive en rift zijn wel echt oud en ook de Quest 3 of pro blazen die weg dus dat is geen hele nuttige vergelijking meer.
Quest 3 heeft geen eye tracking en OLED toch? Wel beide 110 degrees field of view. Ben zelf erg blij met de PS VR2. Veel beter dan eerdere Oculus brillen die ik heb geprobeerd.
Klopt. De pro wel eye tracking maar ook geen oled (wel local dimming maar eerlijk gezegd merk ik daar niet heel veel van).
Maar ging mij meer om dat ik zelf ook een rift gehad heb maar de Quest 2 was al veel beter dan dat, laat staan de 3 die denk ik vergelijkbaar is met de pro die ik heb.
Ik ben van plan mijn Rift S te upgraden naar een Quest 3 of een PSVR2.

Hoe bevalt de kwaliteit van het materiaal van de PS VR2? En voelt de set zwaar aan je hoofd?
Dat zwaar op het hoofd heb zowel bij de Quest2/3 als de PSVR2 nooit echt als probleem ervaren, alhoewel een Q3 met bateerystrap vrolijk over 1 kg weegt. De PSVR2 is lichter en zit best goed, maar niet zo goed als een goede band voor Q2/3.
De OLED schermen zijn spectaculair mooi, wat mij betreft al met al mooier dan Q3.
De haptische en Sony games vind ik ook goed.
Toch heb ik mijn PS5-PSVR2 combo teruggegeven: de Sweet spot met scherp beeld is erg klein: je moet de set precies voor je ogen plaatsten anders is het beeld onscherp. Evenzo de oordopjes doe bij mij niet lekker zaten en die je telkens in en uit moet doen als je dat ding op/afzet, wat vaker gebeurd dan je denkt. Roomscale games meteen kabel… beh! De kabel zou moeten verhinderen dat de batterij leeg gaat, alleen zijn de controllers zo slecht dat daarvan de batterijen maar een uur of 2 meegaan, Q2/3 doet er rustig 50? 100/ uur op 2 penlites.
De Q3 heeft superieure scherpte (resolutie en lenzen) en kan nu al aan een PC…

[Reactie gewijzigd door batteries4ever op 24 februari 2024 10:51]

Hartelijk dank, obv dit verhaal leun ik naar een Quest 3.

Ik zie trouwens dat je karmakoning bent voor het topic VR-brillen haha 😅. Is er toevallig nog een andere goede set die ik over het hoofd zie? (mijn use case is enkel PC VR)
Er zijn andere die - in principe - beter zijn, b.v. van Pimax. Ik zou er voorlopig met een grote boog omheen lopen omdat ze zoveel peperduur zijn (b.v. €2000) en dan vaak nog hardware nodig hebben en veel geklooi voordat e.e.a. loopt. De Pico4 is een optie, maar niet meer ondersteund, zou ik laten. de Quest Pro is duurder dan de Q3 en nu ook geen aanrader meer.
De keus voor de Quest3 is denkelijk terecht.
Als je ook een PS5 hebt of graag OLED schermen wilt EN de ondersteuning voor PC snel komt en goed is, kan je een PSVR2 overwegen, maar dat gaat nog duren en dat ding heeft de bovenbeschreven nadelen, ik zou daar persoonlijk niet op wachten...
Hartelijk dank. Het wordt de quest 3!
Als je al een Valve Index hebt, voegt de PSVR2 weinig toe en verliest die zelfs op een aantal punten (tracking, framerate, graphics, VR game library).
Welk VR headset op de PC geeft een betere prijs/prestatie verhouding dan PSVR2?
Vergelijking tussen Quest 3 en PSVR2.

De Quest 3 heeft een iets hogere resolutie, pancake lens (dunner en lichter design), hand tracking en kleuren passthrough camera's.

PSVR2 heeft dan wel weer Foveated rendering en OLED ipv LCD, helaas wel PenTile diamond pixel layout waardoor je 2 ipv 3 subpixels hebt per pixel.
En eerlijk gezegd is de kwaliteit van het oled scherm niet best. Komt bij mij iedere maand een kapotte pixel bij.
Ik heb ze beiden. Het beeld op de quest 3 is wel beduidend beter.
Maar de zwartspaarders zijn beroerd waardoor b.v. Horror games minder goed uit de verf komen.als de PSVR2 zijn Ehe tracking en foveated Rendering in kan zetten voor PCVR, kan je met b.v. een 4070 het opnemen tegen een Quest op een 4090 omdat je alleen het deel waar je naar krijgt gerenderd hoeft te worden… de resolutie komt dan niet op het niveau van de Q3 maar vraag is of je hier geen betere ervaring kunt bereiken met normale hardware.
Ik heb de PSVR2 gehad en het was een superapparaat, vanwege het gebrek aan content weer door verkocht. Maar de Meta Quest brillen zijn toch wel minstens vergelijkbaar op dat gebied?
Meta Quest 3 heeft geen eye tracking en geen OLED. Eye tracking maakt foveated rendering mogelijk waardoor je veel bij dezelfde hoeveelheid GPU/CPU power veel betere graphics kan weergeven.

Quest Pro kost ruim het dubbele en heeft ook een OLED.

[Reactie gewijzigd door Aaargh! op 22 februari 2024 17:01]

Quest Pro heeft een LCD met FALD. De Quest Pro kan je nu tweedehands voor 600-700 euro vinden aangezien die (op FALD en eye-tracking na) weinig voordeel bied ivm de Q3. Door de veel krachtigere chipset is voor stand-alone gaming de Q3 de betere keuze.
Je hebt meta toch niet nodig voor pc integratie?
Dacht dat ze dat eruit hebben gehaald.
Er draait altijd een Meta OS op de Quest (waar je op moet inloggen met een account) dus gebruik zonder Meta software is onmogelijk. Je kan in de Meta store ook PCVR games kopen en die spelen met Link/AirLink, ook zijn er voor andere platformen apps (Steam) en oplossingen zoals VirtualDesktop die met bijna alle VR games werken.
Ik bedoelde dat het inloggen niet meer nodig was.
Teminste Facebook account is niet nodig.
Facebook: nee. Wel een losse meta account, anders kan je niks met de headset doen.
Al ben ik zeker geen meta fan moet ik zeggen dat voor PCVR en zelfs standalone VR een quest 3 toch echt een top device is. Hoe pijnlijk het ook is om dat toe te geven, de quest 3 heeft voor de prijs top hardware en is op dit moment bij verreweg de beste mid-top range wireless vr headset. de steam surveys geven dat ook weer als je kijkt naar hoeveel quest 3 (maar zeker nog 2) headsets er gebruikt worden
Wat een onzin. Omdat jij een hekel aan Meta hebt, maakt het niet een slechtere headset. IMHO het feit dat de Quest headset draadloos is maakt het al de betere headset.
Precies dit. Maar zo te zien zijn er nogal wat meningmodders die wel genieten van data weggeven aan techreuzen.
Sony zal hier in ieder geval de interesse wekken van mensen die op alle twee de platformen zitten. Of je ook echte pc-users zal overhalen om naar de PS VR2 te gaan valt te betwijfelen, maar als prijs/prestatie goed op orde zijn, zullen ze ook daar zeker wel wat markt kunnen pakken.
Wat voor alternatieven heb je als PC gebruiker in deze prijscategorie (<€500) als je geen Quest wil?

HP Reverb G2 - met controllers kost €200 meer, HTC Vive Pro 2 (zonder controllers?) kost €300 meer.

Het enige wat ik me afvraag is hoe het met de spellen werkt, want de laatste keer dat ik keek kon je geen PS spellen op een PC spellen (zonder 3rd party emulator).

[Reactie gewijzigd door Alxndr op 23 februari 2024 09:57]

Gewoon met een driver zodat je het met PC VR games kan gebruiken, hoeven geen PS games te zijn. Je kunt met 3rd party software de PSVR1 ook gewoon op PC gebruiken.

[Reactie gewijzigd door lepel op 22 februari 2024 17:28]

Misschien wil Sony haar VR titels ook wel gaan verkopen op PC/Steam om de afzetmarkt wat uit te breiden.
Ik weet niet zo goed waar plots de voorwaarde vandaan komt de Quest niet mee mag doen hierin eerlijk gezegd, en ook de prijs-stelling is op basis van wat je ervoor terug krijgt. Het kan dus best zo zijn dat een duurdere bril onder de streep voordeliger is op basis van specificaties. Denk aan wel /geen controllers meegeleverd, ondresteunde resoluties, refresh rates etc.
Maar zelfs als we de Quest dan buiten beschouwing laten, dan nog steeds kan je denken aan de PICO4 of de DPVR P2 om maar een paar voorbeelden erbij te halen die onder de 500,- verkrijgbaar zijn. Er is dus echt wel het nodige te kiezen op het PC-platform
Sony brengt al tijden hun 1st party games naar de pc toe. Nog niet allemaal, maar ook de laatste zin van je comment begrijp ik evenmin als de rest dus.

Zoals ik dit lees gaat het over: de ps bril aan kunnen sluiten op de pc zodat pc-vr games ermee gedaan kunnen worden. En stel dat sony een ps-vr game naar pc brengt (wat het dan dus een pc-vr game maakt) dan ook voor die game dus.
En daarnaast.. de opties op de PC worden schaarser. Gezien Microsoft vanaf Windows 24H2 versie geen Windows Mixed Reality meer ondersteund. Dus een HP Reverb G2 heeft dan geen bestaansrecht meer en zal misschien zelfs geheel stoppen met functioneren.
De Pico 4 is net zo goed als de Quest 3 als je alleen geïnteresseerd ben in PCVR en ook nog eens goedkoper.
Maar dan kan je geen Asgards Wrath 1 en 2 spelen.
Het voegt waarde toe aan het product, waardoor een Playstation bezitter eerder die PSVR2 zou kopen. Als je een Playstation hebt en je wil 1 VR headset kopen dan kiezen sommigen nu ongetwijfeld voor bijv. een Quest omdat ze bepaalde content op de PC willen spelen. Met deze wijziging zou zo iemand dan misschien eerder die PSVR2 kopen omdat die ook content op de Playstation kan spelen bovenop de PC content.
Precies dit. Als ik een MQ3 koop kan ik daar geen gebruik van maken op mijn PS5 voor de exclusives.
Draai de vraag om: welke PC VR headset werkt ook op de PS5?

Dit is dus juist de doelgroep die maar 1 apparaat in huis wilt hebben hiervoor (naast het kosten verschil)
HDR micro OLED, eye tracking, comfort?

Als je dat onder de 2000 euro weet dan lees ik het graag!
De PS VR2 heeft gewone OLED, geen micro-OLED! Dat maakt een groot verschil, want daardoor heb je ook alle Mura-problemen.
Goed opgemerkt, dacht het ooit gelezen te hebben maar verkeerd herinnerd:

https://www.techradar.com...nys-new-oled-display-tech
PSVR2 heeft concurrentie van de Quest 2/3 die zelfstandig en draadloos games kan draaien, maar met inferieure CPU/GPU en al dan niet draadloos aan een PC stiekum CPU/GPU bij kan tanken en toegang heeft tot PCVR games. De verkopen van de laatste lopen dan ook veel beter en Sony moet dus wat terugdoen, ondanks het mooie OLED scherm en de haptic support.
Als Q3 eigenaar zijn de adaptive triggers en haptics in de headset zelf de zaken waar ik het meest jaloers op ben. OLED heb ik in de Q1 meegemaakt en dat mis ik niet echt, zelfs het verschil tussen LCD met en zonder FALD (Qpro/Q3) is niet echt een probleem voor mij.
Oh dat zie ik totaal anders. Heb je een OLED TV? Ik heb b.v. 5 Nights at Freddy’s teruggegeven omdat ik het niet kon uitstaan in een grijzige ruimte te lopen (het Quest equivalent van stikdonker). Ook de kleuren voelen daardoor vaak wat flets aan. Ik heb anderen gehoord over b.v. FoV, maar voor mij is de zwart weergave het grootste probleem.
Voor mij (speel voornamelijk Ghosts of Tabor) is resolutie en scherpte echt het belangrijkste. Wat minder zwart zwart kan ik best mee leven.
Nou voor iemand die een pc en ps5 heeft is een systeem die op beide werkt juist een uitkomst want maar één keer uitgaven.
Oh wauw, hier hoopte ik al een tijdje op. Misschien een mooie vervanger voor mijn Rift S..

Zijn er hier toevallig mensen met ervaring met de PS VR2? Hoe bevalt de kwaliteit van het materiaal? Voelt ie zwaar aan je hoofd?
Ik heb 'm vanaf dag één en het is een fijne, lichte headset met een mooi OLED HDR scherm dat uitstekende zwartwaardes en felle kleuren kan weergeven. De padding is wel veel te dun en ik moest de knop achterop flink aandraaien om hem stabiel te krijgen, wat weer na een tijdje in hoofdpijn resulteerde. De Globular Cluster comfort mod die ik nu een aantal maanden heb heeft echter een einde gemaakt aan m'n comfort-gerelateerde problemen. Hij zit heerlijk nu, ik heb die knop niet eens meer nodig en de sweetspot houden lukt nu wél prima voor langere tijd. Dit product is voor mij een gamechanger geweest en ik hoor ook alleen maar positieve geluiden van andere gebruikers, mocht je 'm gaan aanschaffen bestel dit er gewoon blind bij. Z'n geld meer dan waard! Bedank me later maar.🙂

[Reactie gewijzigd door Lucifer of God op 23 februari 2024 01:14]

Dank voor het delen van je ervaring en de tips
Benieuwd hoe dit precies gaat werken en wat het gaat kosten. Je zal iig een extra stukje hardware nodig gaan hebben omdat er geen recente PC hardware is die de nodig aansluiting ondersteund.
LOL, er is geen PC hardware die USB type-C ondersteund?
Het is niet simpel USB-C, het is VirtualLink, een specifieke alt-mode voor USB-C. Oudere NVidia kaarten kunnen dit (2000 serie) maar nieuwere hebben hier geen ondersteuning meer voor.

Het combineert USB 3.0 met DisplayPort en nog wat andere signalen en moet daarnaast ook nog eens een bepaald minimum wattage kunnen leveren. Diti s niet hetzelfde als standaard DisplayPort + USB, want dat is USB 2.0, niet 3.0. De pinout is ook anders. Je hebt dus specifiek een USB-C poort nodig die VirualLink ondersteund, en die vind je op de meeste PCs niet.
De meeste grafische kaarten hebben geen USB-C, en daar wordt de VR-bril op aangesloten. De "gewone" USB-poorten van een pc gaan via het moederbord en dat is voor VR waarschijnlijk niet snel en direct genoeg.

Direct aansluiten op de meeste videokaarten zal niet gaan omdat die poort ontbreekt.

Dit is wel op te lossen met bestaande VirtualLink-omzetters, hoewel die blijkbaar vrij duur zijn, en Sony zal waarschijnlijk een eigen omzetter gaan leveren (dit is gecorrigeerd n.a.v. reacties hieronder waarvoor dank).

@SuperDre: dat was inderdaad netjes - hopelijk weten ze met deze omzetter-situatie ook een klantvriendelijke oplossing te bieden.

[Reactie gewijzigd door geert1 op 22 februari 2024 20:31]

Dit is wel eenvoudig op te lossen met bestaande omzetters van USB-C naar DisplayPort
Nee dus, want het is niet simpel USB-C DisplayPort Alt mode. Het is VirtualLink, een andere standaard met andere eisen en andere pin-out. Er bestaan al wel converter kastjes voor.
Sony zal er vast ook een duurdere eigen omzetter voor aanbieden, vermoed ik.
Eerder goedkoper. De enige die ik zo snel kan vinden kost €189,-

[Reactie gewijzigd door Aaargh! op 22 februari 2024 17:13]

Nouja, Sony gaf ook alle PSVR eigenaren een gratis dongle (aux=>usb3) voor de PS camera, zodat men de PSVR op de PS5 kon gebruiken. (Of dus dat je de camera op de PC kan aansluiten).
Als je ziet dat een kastje dat exact dit doet elders €189,- kost (zie link hierboven), ga er dan maar van uit dat het minstens €100 gaat kosten. No way dat Sony dit gratis weg gaat geven.

De AUX->USB dongle was een simpele passieve dongle, de AUX poort was gewoon een USB2 poort met een iets andere connector. Dit is een extern kastje met wat logica en een losse voedingsadapter.
"Hardware". Een kabeltje of een converter zal genoeg zijn denk ik zo. Het is niet alsof een PSVR2 ineens zoveel anders is dan wat je nu al op de PC kunt aansluiten.
Ik verwacht dat er een kastje tussen komt, e.v.t. met een losse voeding: Zie wikipedia voor de vereisten.

Zoiets dus

[Reactie gewijzigd door Aaargh! op 22 februari 2024 17:09]

Ik vraag me ook af hoe ze dit gaan doen, zoals ik het nu lees gaat het via de PS5, misschien zoals Steam Link ook werkt op de Quest?
Zou dit het resultaat zijn van tegenvallende verkopen? Verder is dit goed nieuws natuurlijk!

[Reactie gewijzigd door OnderDeMotorkap op 22 februari 2024 16:23]

Deels. Daarnaast is Sony PlayStation al langer bezig met hun producten (games) naar de pc brengen.

Uiteindelijk zal alles wat op de PlayStation komt ook naar pc komen. De consolemarkt heeft zijn plateau bereikt.
Aan mij hebben ze in ieder geval geen verkeerde klant. Ik heb inmiddels toch al wat spellen van ze gekocht die ik anders maar had laten varen. Een game PC en een PlayStation is me veel te duur. Sowieso zijn die krengen veel te lang te duur geweest, en nu nog betaal je wat bij introductie de adviesprijs was.
Ik vermoed deels wel. Je doelgroep uitbreiden heeft alleen maar voordelen.
Ook denk ik zij Sony dit doet omdat zij steeds meer games uitbrengen op pc, Sony VR games spelen met een PSVR2 is een win-win.
Daarnaast heeft de de bril heeft redelijke specs als ik de reviews mag geloven(heb hem zelf niet).

Natuurlijk ben ik zelf ook benieuwd :)
Zou dit het resultaat zijn van tegenvallende verkopen? Verder is dit goed nieuws natuurlijk!
Vermoedelijk wel. Het lijkt erop dat de PS VR2 in het begin heel goed verkocht, maar eind dit jaar nauwelijks meer. Op basis van de Amazon-verkoopcijfers leek het vrij dramatisch. Dus goede kans dat dit een poging is om de al geproduceerde hardware nog voor een redelijk bedrag te kunnen verkopen.

Zie: https://twitter.com/Sadly...34627233824706888/photo/1
Sony kan beter gewoon maar stoppen met consoles en accessoires maken en gewoon een pc uitbrengen.
Het hele idee van een console is dat je op een eenvoudige manier je games kunt spelen, zonder maffe instellingen te moeten doen op een pc.
Op deze mannier kan je beter de hele console buisnes maar stopzetten.
Nouja, beetje PC tegenwoordig is ook gewoon: open Steam, install game, en spelen maar.
En wat voor ‘maffe’ instellingen zou je hier voor moeten doen? PSVR2 is plug and play met een enkele USB-C kabel in de PS5. Nu werken ze aan PC ondersteuning. Dan is het een driver installeren en dan plug and play… Ik vind het alleen maar een fijne ontwikkeling. De VR2 heeft namelijk geen media ondersteuning in VR op de PS5, dus ik kijk erg uit naar YouTube VR en 3D films in 180 graden SBS.
Hoezo kunnen ze dit niet ernaast opnemen? En ze hebben keurig aan de console zijde laten zien dat jouw vrezen onnodig ongegrond zijn; meer plug en play als het daar is wordt het niet.

Ook met oudere en bestaande vr headsets is er niet veel setup (tenzij bijv roomscale of externe optische sensoren, maar dat is altijd aanvullend.) Dus ik vraag mij ook nogal hardop af waar die aannames vandaan komen.
Op geen enkele manier begrijp ik jouw (best wel rare)reactie. Dit is een manier om naast de ps5 de headset ook op de pc te kunnen gebruiken.
Of moet de dualsense ook exclusief voor de ps5 blijven.
Wel mooi om een relatief goedkope bekabelde headset te zien, met specs van nu die geen compressie gebruikt, deze gebruikt namelijk USB-C met DP-alt mode, wat dus direct zijn data krijgt van de videobron. Scheelt ook iets aan latency, maar de belangrijkste reden is om ongecomprimeerde video te krijgen.

Hoewel draadloos echt een fijn iets is binnen VR, want bij verreweg de meeste spellen ben je in beweging en dan is een draad aan je hoofd niet fijn, zijn er genoeg mensen die absoluut geen compressie willen.
Ook biedt deze OLED displays, dus erg goede zwartwaardes.

Dus de release van PC compatibiliteit zal in principe gepaard kunnen gaan zonder een hardware aanpassing. Nu maar hopen dat dit ook zo gaat zijn in de praktijk en Sony daar niet een simpele money grab hardware vereiste voor gaat maken.

Hier is te zien dat het om een DP-alt mode via USB-C gaat:
https://en.wikipedia.org/...are,4.5%20m%20(14.7%20ft).

De 12V Power Delivery kan makkelijk via een aparte USB hub, die niet specifiek van Sony hoeft te zijn, aangezien USB PD en DP alt-mode normale standaarden zijn.

[Reactie gewijzigd door Koldur op 22 februari 2024 17:08]

Oh dat is dan wel weer lastig want de huidige generatie videokaarten heeft geen USB-C meer. Alleen gewone DisplayPort.

In de 2000 serie zat dit er wel op speciaal voor VR. Maar mijn 4090 heeft het niet meer. Dus er zal wel iets van een converter moeten komen denk ik.
Daar heb je wel een punt, gelukkig zijn er nu al genoeg adapters die USB-C alt mode naar normaal DP kunnen omzetten.
Dus dat zullen verreweg de meeste gebruikers hiervan nodig hebben, voor de rest kan het dan nog steeds via software opgelost worden en zou er geen proprietary hardware nodig hoeven zijn.
Ben benieuwd of dat ervoor zal zorgen dan de PS VR2 daardoor een aantrekkelijke optie wordt. Gezien ik geen interesse heb in een Playstation heb ik me niet echt in verdiept. Maar extra concurrentie juich ik alleen maar toe! Nu hopen dat exclusiviteit van VR games ook steeds verder zal verdwijnen.
Ja, dat is ook de reden dat ze het doen. De PS VR2 is voor de prijs een zeer competitief apparaat. OLED 120hz panelen, eye tracking, standaard 2 controllers erbij. Ik heb zelf een PS5, maar geen PS VR2 gehaald nog. Rede is ook de games, zitten te weinig tussen die ik echt moet spelen om de prijs te rechtvaardigen. Met PC ondersteuning overweeg ik het zelfs ook, omdat ik dan ook PC games ermee kan spelen (heb ook een game PC). Waardoor de prijs beter te rechtvaardigen is (PS5 en PC games).

Ik heb de PSVR (zowel v1 als v2) gehad overigens.
Ja, welke games beschikbaar zijn maakt ook een hoop uit. Soms kan een paar leuke games al genoeg om een heel systeem aantrekkelijk te maken, maar dan moeten die wel voor jouw platform beschikbaar zijn. Ook is er voor PC VR games veel vaker een mogelijkheid om goede kortingen te scoren. Heb veel van mijn PC VR games uit spotgoedkope humble bundels kunnen halen (waaronder zelfs mijn nummer 1 favoriete game: Rumble).

Al heb ik best wat geld over voor VR, omdat het een goede fitness geeft voor iemand als mij die weinig interesse heeft in normale sport.
Hoezo vraagt niemand hier hoe het dan met de games zit? Mis ik iets?

Ze moeten dan toch op z'n minst met een officiële emulator ofzo komen?

En ben erg benieuwd naar de vereiste hardware... Zou een RTX 3000 kaart, een 3060Ti specifiek, genoeg zijn?

[Reactie gewijzigd door Alxndr op 22 februari 2024 16:52]

Ze hebben het alleen maar over de VR set. De VR set kan nu aan een Playstation 5 gekoppeld worden en dus Playstation games doen. Straks kan je de VR set ook aan een PC gekoppeld worden om dan PC games te doen.

Er gebeurd niks met de spellen, Playstation games blijven Playstation games en PC games blijven PC games. Het is aan de game uitgevers en ontwikkelaars om te kiezen voor welke platform ze een game maken of dat ze versies voor beide maken. Daar is geen emulator voor nodig.

De meeste VR game ontwikkelaars hebben als standaard aangehouden wat tijdens de launch van de Oculus Rift en HTC Vive aangeraden werd. GTX 970 of vergelijkbaar als minimum eis om goede framerate bij de resoluties van die VR sets te kunnen krijgen.
De PS VR2 heeft een betere resolutie en framerate die je natuurlijk wilt benutten. Maar de 3060Ti is stukken sneller dan de 970 was. Dus ik ga er vanuit dat dat zeker meer dan genoeg is voor een goede ervaring!
Ah, ik dacht inderdaad verkeerd om... LOL, eigenlijk best wel logisch :X
Met deze aanpassing kun je dan gewoon PC VR spellen draaien, dus zo'n beetje alle VR spellen die via Steam beschikbaar zijn.
Ben benieuwd naar de support op pc nu mixed reality EOL is
WNR is EOL, maar SteamVR staat daar compleet los van. Alleen de HP reverb G2 is nog de enige 'nieuwere' headset die afhankelijk is van WMR, maar alle andere 'nieuwere' headsets gebruiken gewoon SteamVR of OpenXR.
De prijs van de VR2 bij het artikel is 459 bij BOL Plaza. De verkopende partij lijkt gevestigd te zijn in een of andere flat in Grimbergen België. Is dat te vertrouwen? Klinkt als too good to be true. Van de vrachtwagen gevallen? Refurbished? Oplichting? Wellicht verkeerd product zoals de V2 van de eerste PSVR? Iemand ervaring met “hippe winkel”?
Die had ik vandaag ook gezien. Aan het twijfelen geweest of toch maar een vr set voor de pc. Maar dit nieuws verandert de boel.
Deze winkel geeft een levertijd van 1-2 weken aan, vind ik vreemd.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee