Elektrische voertuigen zijn zo impopulair dat hele mijnen worden gesloten

4

Een vertraging van de groei van de vraag naar elektrische voertuigen (EV) heeft ertoe geleid dat hele mijnen zijn gesloten omdat het aanbod van zeldzame aardmineralen die essentieel zijn voor EV-componenten groter is dan de vraag, meldt The Daily Caller.

Mijnen over de hele wereld leggen hun activiteiten neer of leggen bouwprojecten stil als reactie op de dalende vraag, zoals een fabriek van $1,3 miljard in North Carolina, geëxploiteerd door Albemarle. die aankondigde dat het de uitgaven voor het project uitstelde te midden van de onrust op de markt, aldus de WSJ. Het totale marktaandeel van elektrische voertuigen steeg van 3,1% in januari 2023 naar 3,6% in december 2023, terwijl het aandeel van de Amerikaanse voertuiginventaris groeide van 2,8% tot 5,7% in hetzelfde tijdsbestek waarin de vraag het aanbod niet kan bijhouden.

De afgelopen jaren hebben mondiale producenten van mineralen mijnbouwactiviteiten opgevoerd in een poging om te profiteren van de opkomende EV-markt, maar consumenten hebben geweigerd elektrische voertuigen te adopteren in het tempo dat de producenten hadden verwacht, wat ertoe heeft geleid dat zeldzame mineralen de markt overspoelen en de prijzen doen dalen.

De prijs van lithium is sinds begin vorig jaar met ongeveer 90% gedaald en volgens de WSJ is de prijs van nikkel in diezelfde periode gehalveerd. Een mijn op het Franse eiland Nieuw-Caledonië in de Stille Oceaan heeft onlangs zijn activiteiten stopgezet, ondanks dat hij ruim 6% van de nikkelvoorraad in de wereld voor zijn rekening neemt.

De daling van de vraag naar mineralen is bijzonder nijpend voor de Australische mijnbouwindustrie en de economie in het algemeen, waarbij de regering van het land onlangs nikkel heeft aangewezen als een cruciaal mineraal om bedrijven toegang te geven tot overheidssubsidies om zo een stimulans te bieden aan in moeilijkheden verkerende bedrijven. De ineenstorting van de prijzen van mineralen heeft geleid tot een verlies van meer dan een vijfde van het Australische mijnaanbod.

Lees meer
Eigenaren van elektrische auto’s trekken de stekker uit hun groene machines; "We hebben geen keuze, we zijn opgelicht"

China heeft ongeveer 87% van de raffinagecapaciteit van zeldzame aardmetalen in de wereld in handen, waardoor de VS proberen projecten buiten China te subsidiëren om de toegang tot de hulpbronnen veilig te stellen. De regering-Biden heeft bepalingen opgenomen in EV-belastingkredieten die vereisen dat een bepaald percentage mineralen niet afkomstig is van een buitenlandse zorgwekkende entiteit zoals China om in aanmerking te komen.


Help ons de censuur van BIG-TECH te omzeilen en volg ons op Telegram:

Telegram: t.me/dissidenteen

Meld je aan om onze gratis dagelijkse nieuwsbrief met het belangrijkste nieuws direct in je mailbox te ontvangen:

We sturen je geen spam! Lees ons privacybeleid voor meer informatie.

Vergeet niet de bevestigingsmail te openen om de nieuwsbrief te activeren (check je spambox als je hem niet ziet)


Niemand wil nog elektrische auto’s – Verkoop stort in, fabrikanten stoppen ermee of leggen het loodje

Er wordt vooraf gemodereerd dus het kan even duren voor je comment verschijnt.

Klik op de tag ⬇️ om meer te lezen over

Meer Laden
Abonneer
Laat het weten als er
guest
4 Comments
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Researcher
Researcher
2 maanden geleden

Ow ja ? Waarom zie ik dan meer en meer mensen elektrisch rijden ??

Revelator
Revelator
2 maanden geleden
Antwoord aan  Researcher

Het antwoord: subsidies van de overheid in Belgenland.

Tigron
Tigron
2 maanden geleden
Antwoord aan  Researcher

Beste Researcher,
Die mensen hebben de restanten gekocht die nog in de showroom stonden.

Hagar
Hagar
2 maanden geleden

De berichtgeving hierover is verwarrend.

Vorige week berichtte het Haat en Leugens Netwerk (hln.be) dat het aantal batterijautos op de weg in één jaar verdubbeld was (waarschijnlijk door de bedrijfswagens), en vandaag schrijven ze dat er meer particulieren zijn die overwegen om geen auto meer te hebben, dan dat er zijn die overwegen om een batterijauto te kopen.

De stijging van het aantal batterijautos komt dus volledig door verplichtingen opgelegd door de overheid, niet door de vrije keuze van particulieren of bedrijven.