Uw voertuig bespioneert u en nu gaan ze ChatGPT installeren in nieuwe Volkswagen-modellen

10

Wees voorzichtig met wat u zegt terwijl u rijdt, want u wordt in de gaten gehouden. Tegenwoordig leven we in een gigantische surveillancegevangenis waarin vrijwel alles wat we doen wordt gemonitord, gevolgd, geregistreerd en geanalyseerd. Tegenwoordig moet je er gewoon van uitgaan dat niets van wat je doet ooit privé is, schrijft Michael Snyder.

Toen ik veel jonger was, dacht ik dat als ik echt een privégesprek met iemand wilde voeren, een lange rit met die persoon een geweldige manier was om dat te doen. Maar die dagen zijn al lang voorbij. Tenzij u een voertuig heeft dat al een tijdje geleden is geproduceerd, bespioneert het u. In feite stelt een rapport dat is vrijgegeven door de Mozilla Foundation dat voertuigen  “de officiële slechtste categorie producten voor privacy” zijn  die Mozilla ooit heeft beoordeeld …

Als je je afvraagt ​​welke gadgets de slechtste privacypraktijken voor gebruikers hebben, blijkt dat het antwoord mogelijk buiten geparkeerd staat. Volgens een  rapport dat woensdag door de Mozilla Foundation is gepubliceerd, zijn auto’s “de officiële slechtste categorie producten voor privacy” die ooit is beoordeeld. De wereldwijde non-profitorganisatie ontdekte dat 92 procent van de beoordeelde autofabrikanten bestuurders weinig of geen controle over hun persoonlijke gegevens biedt, terwijl 84 procent gebruikersgegevens deelt met externe partijen.

Ik was verbijsterd toen ik dat las.

Zou dat misschien waar kunnen zijn?

Volgens Mozilla verzamelen autofabrikanten allerlei gegevens over ons allemaal…

Autofabrikanten beschikken over een lange lijst met persoonlijke informatie die ze zeggen te kunnen bijhouden, waaronder arbeids- en aankoopgeschiedenis, opleiding, surfgeschiedenis op internet, locatiegegevens, luistergewoonten naar muziek en podcasts, immigratiestatus, religieuze en filosofische overtuigingen en gezondheidsinformatie.

Het spijt me, maar ik wil absoluut niet dat een gigantisch bedrijf mijn religieuze overtuigingen of mijn gezondheidsinformatie bijhoudt.

En ik weet zeker dat jij hetzelfde voelt.

Maar als u van plan bent een nieuw voertuig aan te schaffen, heeft u letterlijk geen keus.

Mozilla onderzocht 25 verschillende automerken, en elk van hen  “voldeed niet aan de minimale privacynormen van de non-profitorganisatie” …

Alle 25 automerken die voor het rapport werden onderzocht – waaronder Ford, Toyota, Volkswagen, BMW en Tesla – voldeden niet aan de minimale privacynormen van de non-profitorganisatie en bleken meer persoonlijke gegevens van klanten te verzamelen dan nodig was. Het soort verzamelde informatie varieert van persoonlijke informatie zoals medische gegevens tot hoe bestuurders het voertuig zelf gebruiken, zoals hoe snel ze rijden, waar ze rijden en zelfs naar welke muziek ze luisteren. Het is bekend dat zowel Nissan als Kia het verzamelen van informatie over het seksleven van een gebruiker mogelijk maken. Mozilla beweert daarentegen dat 37 procent van de apps voor de geestelijke gezondheidszorg (die ook een slechte reputatie hebben op het gebied van gegevensprivacy) betere praktijken hadden voor het verzamelen en gebruiken van persoonlijke gegevens.

Vierentachtig procent van de beoordeelde automerken deelt volgens het rapport persoonlijke gebruikersgegevens met dienstverleners, datamakelaars en mogelijk dubieuze bedrijven, terwijl 76 procent het recht claimt om die persoonlijke gegevens te verkopen. Zesenvijftig procent is bereid gebruikersinformatie te delen met de overheid en/of wetshandhavingsinstanties als daarom wordt gevraagd.

Wist u dat u met dit alles akkoord gaat als u een nieuwe auto koopt?

Advertisement

De meeste kopers van nieuwe voertuigen ondertekenen gewoon snel de formulieren die hen worden voorgelegd, omdat ze graag het proces willen afronden.

Helaas zijn deze grote bedrijven eenvoudigweg niet te vertrouwen.

Lees meer
Je zult binnenkort een GEVANGENE zijn in je eigen auto: de verplichte ‘KILL-SWITCH' van het voertuig zal het uitschakelen op basis van slechte prestaties
Lees meer
Uw auto bespioneert u MEER dan smarthome-apparaten en mobiele telefoons

Ze maken misbruik van ons en dat moet stoppen.

Ik had er uiteraard niet op gerekend dat dit snel zou gebeuren.

In plaats daarvan verwacht ik absoluut dat verschillende vormen van zeer ingrijpende technologie nog meer in onze voertuigen zullen worden geïntegreerd.

Volkswagen heeft bijvoorbeeld zojuist aangekondigd dat het later dit jaar ChatGPT in nieuwe voertuigen gaat installeren …

Volkswagen springt op de generatieve AI-bandwagon door plannen aan te kondigen om OpenAI’s ChatGPT vanaf het tweede kwartaal van 2024 in zijn voertuigen te installeren.

De chatbot zal beschikbaar zijn in het hele VW-assortiment, inclusief in de Tiguan, Passat en Golf, evenals in de ID-familie van elektrische voertuigen van de autofabrikant.

Nee, dank u.

Ik wil zeker niet dat superintelligente AI-technologie met mij interageert en informatie over mij verzamelt terwijl ik rijd.

Voor mij klinkt wat ze hebben gepland ongelooflijk griezelig …

Volkswagen onthulde maandag op de elektronicabeurs CES in Las Vegas zijn eerste voertuigen met een stemassistent die gebruik maakt van de kunstmatige intelligentie (AI)-technologie achter ChatGPT.

Met de nieuwe functie kunnen bestuurders onderzochte inhoud voorlezen terwijl ze rijden in Volkswagen-modellen die zijn uitgerust met de stemassistent ‘IDA’, die volgens de automaker algemene kennisvragen kan beantwoorden en tegelijkertijd het infotainment van de auto kan bedienen. , navigatie- en airconditioningsystemen.

Het bedrijf zegt dat AI in de toekomst aanvullende informatie zal bieden als antwoord op vragen die verder gaan dan deze functies, naarmate de mogelijkheden ervan blijven groeien. Dit kan het ontvangen van voertuigspecifieke informatie omvatten, maar ook interactie in intuïtieve taal, het ophelderen van vragen en het helpen verrijken van gesprekken.

Veel consumenten zullen deze ‘coole nieuwe feature’ gretig omarmen, maar waar leidt dit allemaal uiteindelijk toe?

In de niet al te verre toekomst zou kunstmatige intelligentie letterlijk elk moment van de dag overal om ons heen kunnen zijn.

Hoe kunnen we überhaupt nog enige privacy hebben als die dag aanbreekt?

Ik heb mijn lezers herhaaldelijk gewaarschuwd voor de komende  “AI-invasie” , maar de waarheid is dat deze er al is.


Help ons de censuur van BIG-TECH te omzeilen en volg ons op Telegram:

Telegram: t.me/dissidenteen

Meld je aan om onze gratis dagelijkse nieuwsbrief met het belangrijkste nieuws direct in je mailbox te ontvangen:

We sturen je geen spam! Lees ons privacybeleid voor meer informatie.

Vergeet niet de bevestigingsmail te openen om de nieuwsbrief te activeren (check je spambox als je hem niet ziet)


3 redenen waarom er iets sinisters aan de hand is met de grote drang naar elektrische voertuigen

Er wordt vooraf gemodereerd dus het kan even duren voor je comment verschijnt.

Klik op de tag ⬇️ om meer te lezen over

Meer Laden
Abonneer
Laat het weten als er
guest
10 Comments
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
John
John
3 maanden geleden

Het is de bedoeling dat je straks geen verzekering meer af kunt sluiten voor een auto die niet “connected” is, want verzekeringen willen natuurlijk in real time zien of jij wel veilig rijdt, voor je eigen veiligheid, en met het verkopen van je data verdienen ze nog eens extra.
Zag gisteren een video waarin ze zeiden dat ze daar al heel ver mee zijn.
Ze gaan zelfs een functie inbouwen waarmee ze je auto vanop afstand uit kunnen schakelen.
Je kan natuurlijk al de censors, camera’s en microfoons gewoon verwijderen.
Maar al dat is natuurlijk niks nieuws.
Je smartphone luistert ook de hele dag naar je, en die weet ook waar je precies bent, en ze kunnen op afstand ook je camera’s op je telefoon inschakelen.
Je smartphone houdt zelfs bij of je met de fiets, te voet, auto, of OV bent.
En in huis heb je je Google assistent of Alexa die 24/7 luisteren naar wat je zegt.

lis
lis
3 maanden geleden
Antwoord aan  John

stopen met kopen deze troep dan gaan zij pas veranderen als zij niets verkopen.

Ray
Ray
3 maanden geleden

Ik rij god zij dank een muscle car.

Frans H
Frans H
3 maanden geleden
Antwoord aan  Ray

Invalidefiets?

Ray
Ray
3 maanden geleden
Antwoord aan  Frans H

Met een beetje fantasie.

Dee
Dee
3 maanden geleden

Het wagenpark is sowieso zum kotzen. Vroeger had je nog mooie modellen, maar dat is al jaren voorbij. En nu, met die elektrische zoembakken is de gein er helemaal af. Geen vorm en eigenheid. En geen motor geluid! Heel belangrijk als je van auto’s houdt. En je kunt er ook niet meer zelf aan prutsen. Da’s toch niks meer aan!

Dee
Dee
3 maanden geleden
Antwoord aan  Dee

Ik had ooit een Cadillac, maar nu rij mijn vespaatje.
(Wel jammer trouwens. ik mis em wel; Een Cadillac Coupe Deville, V8, 8.5 liter op benzine en LPG. Bijna 6 meter lang en dik 2 meter breed. Reed als een trein, die ouwe roestbak).

Frans H
Frans H
3 maanden geleden
Antwoord aan  Dee

Wat me opvalt is dat die ‘koelkasten’ steeds lelijker worden, het ziet er toch niet uit joh.

Frans H
Frans H
3 maanden geleden

Laat de leegschedels toch lekker zo’n ding kopen. Het stoort mij in het geheel niet ook omdat het dit jaar nog over is met die apparaten.

Qvic
Qvic
3 dagen geleden

Alle auto’s vanaf 2018 hebben al een automatische SOS ingebouwd, auto’s met carplay hebben al vele snufjes waar ze ons al mee afluisteren. Zonder dat we het weten. in NL lopen ze veelal voorop om deze spionage technieken al in te bouwen, voordat het publiekelijk bekent wordt gemaakt. Zoals nu de nieuwste Audi’s die alle opties te huur aanbieden, wat vroeger standaard was en/of als extra opties waren bij aanschaf. de EV’s zijn voor mij rijdende IPads, een beetje deskbord is er niet meer bij. Ik begin steeds meer te verlangen naar de auto tijd uit de jaren ’70, waar je zelf alles nog aan kon doen.