Uitgelekte beelden tonen kleuren OnePlus 12R-smartphone

Er is promotiemateriaal van de OnePlus 12R opgedoken. Daaruit blijkt dat de aankomende smartphone in een grijze en blauwe kleur zal worden aangeboden. De smartphone wordt op 23 januari aangekondigd.

X-gebruiker Ishan Agarwal deelde zowel een afbeelding als een korte video waarin de smartphone vermeld wordt. Op dat beeldmateriaal staan echter geen specificaties of prijzen.

Uit eerdere geruchten van een andere X-gebruiker blijkt dat de OnePlus 12R over een 6,78”-display beschikt, met een variabele verversingssnelheid van 1 tot en met 120 Hz. De smartphone zou op een Snapdragon 8 Gen 2-soc draaien en zou met 8GB- of 16GB-werkgeheugen worden geleverd, afhankelijk van welke versie er wordt aangekocht. De OnePlus 12R zou een accu met een capaciteit van 5500mAh meekrijgen, die ook kan snelladen met 100W. Volgens de geruchten zou het toestel over drie camera’s aan de achterzijde beschikken: een 50-megapixelcamera, een 8-megapixelcamera die ultrawidebeelden kan maken en een camera die macrofoto’s van 2 megapixel kan schieten.

OnePlus 12R
OnePlus 12R - Bron: Ishan Agarwal op X

Door Jay Stout

Redacteur

26-12-2023 • 12:49

31 Linkedin Whatsapp

Reacties (31)

31
29
7
0
0
1
Wijzig sortering
Belangrijker, en dat lijkt even vergeten te worden: dit wordt de eerste keer dat een R-smartphone van OnePlus buiten India wordt uitgebracht. Veel gebruikers/lezers zullen denken dat dit weer een smartphone betreft die India-only is, maar nee, zie:
Wat is de R-lijn van Oneplus?
Tot voor kort werden toestellen uit de R-line reeks alleen verkocht in india en China, en niet daarbuiten. Dat beleid is nu dus blijkbaar veranderd. Was eerder ook in het nieuws, zie nieuws: Goedkopere OnePlus 9R komt vooralsnog alleen uit in India of nieuws: Foto's tonen OnePlus-telefoon voor India met alertslider bijvoorbeeld.

Zie ook https://www.androidpolice.com/oneplus-12-launch-date/

Edit: correctie toegepast nav opmerking @Anonymoussaurus, ik haalde de non-R en de R door elkaar, excuus.

[Reactie gewijzigd door wildhagen op 26 december 2023 13:36]

De R-line van OnePlus is wat meer het budget tot (lower) mid-end segment. Het zijn dus geen flagships.
Nee, dat klopt niet. De R-line behoort wel tot de flagships, en al helemaal niet tot de lower of mid-end. Op de Indiase website staat 'ie namelijk ook onder flagships: https://www.oneplus.in/st...ortName=Flagship%20Series. Overigens is de R-variant altijd net wat beter dan de reguliere (met uitzondering van de 11, omdat dat eigenlijk gewoon een Pro is qua specs).
De R-lijn zit doorgaans net onder de reguliere versies. Dus:

OnePlus 9 -> 9R -> 9 Pro
Een 'launch event' lijkt mij iets heel anders dan aangekondigd (of aankondiging), gezien de naam van het toestel en de datum waarop het gepresenteerd wordt bekend is. De OnePlus marketing draait immers ook al op volle toeren, getuige dit artikel.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 26 december 2023 13:14]

Ik pas toch wel als ik de naam OnePlus lees. Voor mijn moeder tijdens Black Friday een OnePlus gekocht omdat ze een nieuwe telefoon nodig had.

Blijkt dat het model al sinds de dag dat het uitkwam te kampen heeft met ongewenste factory resets. Tal van posts online hierover, maar tenzij je er specifiek naar zoekt, hoor je natuurlijk niet van het probleem. OnePlus heeft het probleem destijds op hun eigen fora erkent, maar nooit opgelost.

Maar dan wel het toestel blijven verkopen aan niets vermoedende klanten natuurlijk.
Tja, zo heeft iedereen wel een anekdotische negatieve of positieve ervaringen met elk merk. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit zo veel problemen gehad met een smartphone als met mijn iPhone 12, maar dat betekent niet dat alle iPhones slecht zijn.

Je moet kijken naar gemiddelde cijfers en dan zijn Apple en Oneplus eigenlijk beide prima, net als vrijwel alle andere merken. Het is echt bij uitzondering dat er daadwerkelijk grootschalige problemen zijn, zoals jaren geleden bij de Note 7 van Samsung.
Ja, akkoord, maar als er een echt probleem is dan hoort het wel gefixt te worden, en niet genegeerd te worden.

Dat er fouten en problemen insluipen, dat kan uiteraard altijd. Maar dat de fabrikant het probleem jarenlang negeert en het toestel toch blijft verkopen, kan bij mij niet door de beugel.
Een vriendin van mij heeft ook een Nord sinds herfst 2020 oid, nooit een spontane factory reset op geweest. Het zal dus iets exemplarisch zijn. Slechte batch van een gebruikt component bijvoorbeeld.
Welk modelletje mag dat zijn dan? Een reboot kan ik me nog voorstellen maar spontane factory reset???
Ja, dacht eerst ook dat m'n moeder iets verkeerd gedaan had, maar het komt blijkbaar bij meer mensen voor. Het gaat om een OnePlus Nord.

Is al minstens sinds september 2020 een ding: https://www.androidpolice...ory-resets-and-data-loss/

Mijn moeder haar telefoon zit op de nieuwste updates, dus het is duidelijk nog niet verholpen.
Treft het alle Nord series of een specifiek model. Tijdens BF heb ik een Nord 3 5g gekocht, maar nog niet in gebruik genomen
Iets met conform product? Nee maar even welk toestel want zou wel een schande zijn.
Gelukkig is het schijnbaar zo specifiek of geheim, dat je er zelf ook niet al teveel erover deelt. Een spontane factory reset heb ik nog nooit gehad op mijn OnePlus 7T Pro toestellen. En schijnbaar moet er specifiek naar gezocht worden om te vinden, je begrijpt dat dat jouw verhaal niet veel duidelijker maakt?

En natuurlijk, als je er op zoekt zal Google altijd wel iets vinden, dat is immers de bubbel waar je specifiek naar gezocht hebt. Natuurlijk zul je dan mensen met hetzelfde "probleem" vinden, maar blijkt uiteindelijk toch wel dat het of om een ander (oud) toestel gaat of de situatie gewoon heel anders is.
Het gaat om een OnePlus Nord en je vind er al info over sinds ten minste september 2020. Zoek maar naar OnePlus spontaneous factory reset. Het komt bij verschillende modellen voor, maar blijkbaar vooral bij de Nord.
Als ik letterlijk zoek op wat jij aangeeft, lees ik alleen berichten over de OnePlus Nord waarbij dit optrad, niet over andere toestellen. Ik mag hopen dat 3 jaar na dato daar wel een fix voor is intussen. Ik denk dus niet dat dit een terugkerend of blijvend fenomeen is bij OnePlus, want dan kwam het bij andere toestellen ook wel voor. Ik vind het dan een beetje vergezocht om dan te zeggen dat je wegblijft bij OnePlus omdat je zelf 1 negatieve ervaring hebt met precies dat toestel. Voor het merendeel van de kopers is het geen probleem; ze lopen er immers niet tegenaan. Het is natuurlijk zuur en vind het vervelend dat het jou wel overkomen is, maar dat betekend niet dat het probleem "dus" blijft.

Zoek ik verder alleen op 'spontaneous factory reset', zie ik dat er wel meer Android devices zijn die dit hebben, maar ook allerlei andere apparatuur (niet per se gebaseerd op Android). Om maar even aan te geven dat je met een zoekopdracht op Google eigenlijk altijd wel een pagina vindt dat precies heeft wat je lijkt te willen zoeken. Ook Apple zou er last van hebben, als je er maar specifiek op zoekt. ;)
Ik lees dit toevallig en besef mij dat het mijn schoonvader ook is overkomen een maand geleden. Ook een OnePlus Nord, op eens was deze factory gereset nadat de batterij leeg was gegaan. Vond het een vreemd verhaal en snapte er destijds niets van, maar blijkbaar is dit toch wel een dingetje.

Dit soort problemen zijn zo vaag en zo specifiek, de meeste gebruikers zullen nieteens begrijpen dat het een voorkomend iets is. Ik dus ook niet, ik ging er maar vanuit dat mijn schoonvader iets geks had gedaan ookal is hij daar niet echt het type voor.

Hoe dan ook, dit soort problemen kennen in principe alle merken. Zeer verwarrende bugs die niet vaak genoeg voorkomen, of niet vaak genoeg gerapporteerd worden, om opgelost te worden. Vervelend, zeker, maarja zoiets komt wel eens voor.
Ja, ik vind ook echt alleen over de OnePlus Nord er dingen over. Maar haal je 'OnePlus' uit de zoekopdracht, dan zie je het breder. Binnen OnePlus gebeurd het dus alleen bij Nord toestellen. Vervelend genoeg, begrijp me niet verkeerd! Zoek je algemener zie je ook iets met ChromeOS en vervolgens is het al heel raap totaal andere apparatuur van andere fabrikanten.

Nu weet ik niet of de Nord nog updates krijgt, maar als ik jouw verhaal zo lees, dan denk ik dat het antwoord 'nee' is. Natuurlijk kan het in potentie bij alle merken en alle toestellen voorkomen, Maar dat betekend niet dat het ook gebeurd. Ik zou er niet zomaar een merk voor negeren, omdat je 1 slechte ervaring hebt, wat verder misschien nooit meer gaat gebeuren.
Tientallen Android smartphones gehad van verschillende merken (toevallig geen OnePlus, maar wel meerdere Realme's en Vivo's), en werkelijk waar nog nooit meegemaakt dat een telefoon zichzelf spontaan reset naar factory settings. Stellen dat dat bij andere merken ook gebeurt lijkt mij dus een een "far stretch", zelfs binnen dezelfde "familie" aan smartphone.
Ik heb dit ook nog nooit meegemaakt met een boel Android telefoons. Wat mij betreft ook volstrekt onacceptabel dat een toestel zichzelf factory reset.
Phoh niets nieuw onder de zon. Smartphones hebben ondertussen al het hele kleurenpallet gezien en 90 % gooit er een hoes omheen.

Imo niet echt nieuwswaardig dit, tenzij voor de reclame..
vind ik ook; uitgelekt, dat is zo boter op je hoofd.
Het is gewoon reclame en zo moet het bijzonder worden.
Blijf het toch een raar ding vinden dat een R versie de goedkopere zou zijn, maar kan niet wachten op de 12. Altijd wel erg blij met de OnePlus telefoons.
Tja, ik weet niet maar vraag mij af of dit nu dan belangrijk nieuws is dat de smartphone in 2 kleuren te krijgen is.
Waar blijven de max. 6 inch toestellen? De toestellen zijn steeds veel te groot. Waarom niet drie modellen: small, medium en large?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee