Zweden: Leraar geschorst wegens ‘roekeloze’ opdracht om kinderen te vragen hun eigen terreuraanslag te plannen

1

Middelbare scholieren kregen de opdracht hun eigen chemische agens te kiezen en details te verstrekken over hoe ze het zouden gebruiken en waar, om zo veel mogelijk onschuldige burgers te doden, meldt Thomas Brooke.

Een middelbare schoolleraar in Zweden is geschorst nadat hij leerlingen een opdracht had gegeven waarin ze een theoretische terreuraanslag tot in detail moesten plannen.

Aan leerlingen van een middelbare school in Jönköping werd gevraagd zich voor te stellen dat zij een terrorist waren die een aanslag plant met behulp van een chemisch of biologisch agens. Hun missie was om zoveel mogelijk onschuldige burgers te doden.

De opdracht moedigde de studenten aan om de aanval nauwgezet te plannen, inclusief welke chemicaliën ze zouden gebruiken, hoe ze deze zouden vrijgeven, welke locatie ze zouden kiezen voor het maximale aantal slachtoffers en welk tijdstip van de dag optimaal zou zijn om de aanval te laten plaatsvinden.

De taak werd gesteld tijdens een Engelse les op vrijdag, waarbij verschillende leerlingen hun ongemak uitten bij de uitvoering van de opdracht en de school hun zorgen vertelden.

De onderwijsautoriteit die verantwoordelijk is voor het management van de school omschreef de les als zowel ongepast als ongevoelig en schorste de leraar zonder betaling in afwachting van een onderzoek.

“Het was een docent die een opdracht had uitgedeeld waarbij de leerlingen in theorie een terroristische aanslag zouden beschrijven. Zo zagen een aantal studenten het”, zegt Henrik Natt och Dag, hoofd onderwijs van de gemeente Jönköping.

Advertisement

“Het bestond erin dat ze een politiek statement maakten door een terroristische aanslag te plannen. En dan waren er details over hoe de taak zou worden uitgevoerd”, vervolgde hij.

Hij voegde eraan toe dat de beslissing om de taak uit te voeren in een tijd “met een verhoogd terroristisch dreigingsniveau” “uiterst roekeloos” was.

Er werd aangifte gedaan bij de politie, die de zaak liet vallen kort nadat ze volhield dat er geen strafbaar feit was gepleegd.

De betreffende docent heeft bezwaar gemaakt tegen zijn schorsing en heeft volgehouden dat de motivering van de opdracht is verdraaid. Zoals geciteerd door de Zweedse krant Aftonbladet, beweerde hij dat de taak geen verheerlijking van terreur was, maar een opdracht die benadrukte hoe ongepast dergelijke daden waren.


Help ons de censuur van BIG-TECH te omzeilen en volg ons op Telegram:

Telegram: t.me/dissidenteen


Immigranten en Zweden moeten met geweld ‘gemengd’ worden – op grote schaal

Ongepaste ‘boemer Hitler- en nazivergelijkingen’ verdwijnen in de prullenbak, en –

Oproepen tot geweld in de comments worden beantwoord met een onmiddellijke permaban !

Er wordt vooraf gemodereerd dus het kan even duren voor je comment verschijnt.

Klik op de tag ⬇️ om meer te lezen over

Meer Laden
Abonneer
Laat het weten als er
guest
1 Comment
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Petra
4 maanden geleden

Een overduidelijk signaal dat dat land doodziek is.

Discussie over de vraag of dat strafbaar is, is belachelijk. Aanzetten tot terroristische geweldpleging kan natuurlijk nooit goed gepraat worden.

Natuurlijk is dit héél erg fout en moet deze man gestraft worden, maar de diepgaande vraag over hoe het mogelijk is dat dit kon gebeuren moet ook gesteld, beantwoord worden en resulteren in effectief beleid om dit verder te voorkomen.