> Nu heb je 2 ads aan het begin en afhankelijk van de lengte van de video nog een keer tussendoor.
Dat je vaak ook niet kan skippen... Weet je, als ze adds tonen en mensen kunnen skippen, dan zijn veel mensen dat gewoon niet de moeite doen. En die dat het stoort, drukken de skip. Aka minder mensen dat een addblocker installeren.
Maar hoe meer ze de adds onskipbaar maken (in het begin was dat een korte tijd, dan werd dat langer en nu heb je vaak ganse onskipbare blokken) hoe meer je mensen pushed naar de oude "we zijn het beu geworden".
En ja, meer en meer adds er nog eens bovenop. Je merkt dat ze nooit leren op de top.
* Adds in het begin van Youtube, vaak onskipbaar. Twee minimaal, soms meer!
* Content voor een minuut of 2
* Dan Add van de Youtuber in de vorm van "onze sponsors"
* Content voor een minuut of 10 a 15
* Dan Add in het midden van Youtube
* Content voor een minuut of 5 a 10
* Dan weeral van de Youtuber met Patreon, VPN, whatever
* Content voor een minuut of 5
* Dan de klik/Subscribe crap dat iedere youtuber zit te zeiken. Met nog een extra sponsors bovenop.
En ergste van al is, dat Youtube aangezien word als nog 1 van de goede Streaming platforms dat goed deelt met de creators. Maar de Youtubers dat dan zagen dat ze niet genoeg verdienen aan Youtube en gedwongen zijn hun eigen sponsors / adds te hebben. Wat ze vaak ook vergeten dat vele hun content, ook sponsor content is (hardware reviews dat ze gratis kregen voor content/goede feedback).
Weet je het ergste van al. Zelf als betaal je voor YouTube Premium, dan heb je nog altijd de Youtubers hun eigen in video advertencies.
Maar wacht, nu gaan ze de mensen nog een beetje meer dwingen met 1080p Enhanced. Jaja, we noemen dat gewoon AV1 dat je vroeger veel meer kreeg en dat een veel hogere qualitied heeft, langzaam naar de 1080p Enhanced pushen. Merk al een tijd op dat vele kabelen waar ik AV1 default kreeg, nu VP9 zitten en pas dagen later op AV1 gaan. En je ziet dat verschil ENORM GOED, zeker bij game content of content met enige vorm van text in interfaces enz.
Lessen in het kapot maken van je eigen platform, zie voorbeeld 1001 weeral. Want hoe erger je het maakt, hoe meer mensen mensen open zijn voor eender welke concurrent (of het nu legaal of illegaal is!).
En ik blijf erbij dat de prijzen voor die diensten te hoog zijn. Al de Streaming diensten zijn minimaal 10 Euro of meer per maand. Ja ja, dat is niet veel geld tot je meerdere diensten gebruikt.
Youtube Premium is al 12 Euro Individueel, voor Familie is dat 17 Euro. En natuurlijk wil je familie voor 90% van de mensen. Zodus de prijs is 18 Euro.
En dan begint dat snel op te lopen. Ja wilt Netflix hebben voor X serie. Well, 12 Euro per maand want niemand wilt SD content. Alle, nu ben je al aan 30 Euro per maand. Vergeet dan ook niet, dat bepaalde landen je de TV moet betalen, zoals in Duitsland, aka, nog eens 18 Euro per maand er bovenop. Pop, we zitten aan 50 Euro. maar vergeet niet die 40+ Euro voor je basis internet. Het gaat vaak sneller dan mensen realizeren. En dat is maar 2 diensten. We spreken nog niet over al de andere diensen zoals kranten enz dat meer en meer pushen achter paywalls. En niet vergeten, iedere van die diensten verhoogt hun prijzen om de zoveel tijd.
Kunnen mensen met minder series of gewoon aanbieder jumpen, sure! Maar je verliest de comfort om zelf te beslissen wat je wilt zien. Ineens zit je in X platform voor die maanden, Z platform voor die maanden.
En het stop niet enkel daar... Ik vind het grappig dat piraterij volop daalde omdat Steaming diensten een goed alternatief waren op piraterij. Redelijk prijs, enz. Als we terugkijken zien we dat de prijs intussen verdubbeld is over de jaren, men nu overal reclame induwt voor hun eigen series en diensten (of zelf partner diensten).
Enige wat ze hier bereiken is dat piraterij gewoon weeral volop omhoog gaat gaan. En dan begint dat spelletje weeral van "we moeten echter piraten aangaan want we verliezen revenu", ipv in hun eigen boezem te kijken.