Vorige week riepen burgemeester en wethouders van Den Bosch nog op een vangrail op deze plek te plaatsen. Sinds het ongeval van Sanne en Hebe in oktober zijn er meerdere (niet-dodelijke) ongevallen op het knooppunt Empel gebeurd.
Uit een analyse van Rijkswaterstaat blijkt dat "de infrastructuur een rol heeft gespeeld bij de ernst van de afloop" van het ongeval van Sanne en Hebe. Daarna heeft Rijkswaterstaat de vier verbindingsbogen van het knooppunt onderzocht.
Op basis van dat onderzoek worden nu alle vier de verbindingsbogen van het knooppunt verbeterd. Het gaat niet alleen om het plaatsen van geleiderails, maar ook reflectoren en beplantingen die de bocht beter zichtbaar moeten maken. Dat schrijft minister Mark Harbers (Infrastructuur) woensdag in antwoord op Kamervragen van de Groep Van Haga.
Sanne en Hebe verdwenen op 17 oktober. Sanne had de gehandicapte Hebe opgehaald vanaf een dagcentrum in Raamsdonksveer, maar ze kwamen nooit aan op hun bestemming Vught. Twee dagen later werden hun lichamen in de auto van Sanne gevonden bij het knooppunt Empel.