Pages

Subscribe Twitter

donderdag 26 januari 2023

Genderless capsulecollectie

Zalando en Filling Pieces, een in Amsterdam gevestigd luxury-streetwearmerk, lanceren een genderless en maatinclusieve capsulecollectie genaamd ‘You are invited’. De twee merken hebben de handen ineengeslagen en een collectie gecreëerd van 15 inspirerende mode-items, waaronder iconische Filling Pieces-sneakers, een genderless korset en laarzen met hak verkrijgbaar tot en met maat 46.

De capsulecollectie, een getuigenis van de toewijding van beide merken aan het beschikbaar stellen van een inclusiever modeaanbod, zal vanaf 9 februari exclusief verkrijgbaar zijn in alle 25 Europese markten van Zalando.

Filling Pieces is een in Amsterdam gevestigd luxury-streetwearmerk dat in 2009 werd opgericht door eigenaar en creative director Guillaume Philibert. Met een eigen kijk op luxury-streetwear, wil het merk een brug slaan tussen verschillende culturen en gemeenschappen. Sinds de oprichting heeft Filling Pieces een internationale community opgebouwd bestaand uit kunstenaars, performers en creatievelingen die het merk gebruiken als een vorm van loyaliteit aan de waarden van diversiteit en inclusie. Filling Pieces werkt sinds 2021 samen met Zalando, en een selectie van de reguliere Filling Pieces-collectie zal vanaf februari ook verkrijgbaar zijn voor Zalando’s Nederlandse klanten.

De ‘You are invited’-capsulecollectie bevat 15 items: 6 prêt-à-porter-items en 9 met de hand gemaakte schoenmodellen. De collectie bestaat uit iconische Filling Pieces-sneakers, loafers en laarzen met hak verkrijgbaar in maat 35 t/m 46, een genderless korset, een leren broek en gilet, een gebreide coltrui en een atletische longsleeve in maat XS t/m XXL.

De Zalando x Filling Pieces-capsulecollectie wordt tot leven gebracht in een 360°-campagne met eveneens de naam ‘You are invited’. De campagnetalenten zijn onder anderen Iraans-Nederlandse zangeres, producer en songwriter Sevdaliza, de in Berlijn wonende multidisciplinaire kunstenaar en dj Patrick Mason, Nederlandse stylist, schrijver en curator Leendert Sonnevelt, creative director en stylist JeanPaul Paula. Samen vieren ze de vrijheid van zelfexpressie via mode.

De campagneclaim ‘You are invited’ staat voor inclusiviteit en nodigt iedereen uit om hun eigen stijl uit te dragen. De campagne loopt van 9 februari tot en met 6 maart 2023 en wordt tot leven gebracht via uiteenlopende kanalen. De 360 graden-campagne werd gecreëerd in samenwerking met creatief bureau Hammerfest, geregisseerd door Basha de Bruijn. De campagnestylist was Leendert Sonnevelt. Zalando lanceert de Zalando x Filling Pieces-capsulecollectie ook met een Zalando Plus Early Access-campagne, die Plus-leden vanaf 3 februari exclusieve toegang geeft tot 3 verschillende collectie-items.

0 reacties:

Een reactie posten