• 21
Met het oog op de Britse variant - die nu nog smeult, maar mogelijk ontaardt in een grote brand - is verlenging van de lockdown niet voldoende, stellen critici. Het moet nog véél strenger: langer afwachten kan volgens hen resulteren in een grote derde golf. Maar wat kunnen we nog doen? ...



8 dagen geleden door AD

Reageer met een Emoji
26
1
4
48
2
7
Reacties (352)

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.

eerst schiphol maar eens sluiten en alle verkeer van en naar GB stopzetten.
.

de redelijkheid    
8 dagen geleden door de redelijkheid
0

@de redelijkheid schreef: "eerst schiphol maar eens sluiten en alle verkeer van en naar GB stopzetten.
.
"

Absoluut. Pretreizen en dagelijks tientallen vluchten uit GB, waanzin!

Hendrianus    
8 dagen geleden door Hendrianus
5

@de redelijkheid schreef: "eerst schiphol maar eens sluiten en alle verkeer van en naar GB stopzetten.
.
"

En de vele illegalen die hier rondlopen, worden die gevaccineerd? Die kunnen zich door de hele EU verplaatsen, zoals wij een tijdje geleden zagen bij de vermiste ' broertjes'uit Syrië. Die geen broertjes waren en uit Tunesië kwamen, wel stelend en rovend onder de radar door heel Europa zworven.

gaulette    
8 dagen geleden door gaulette
3

Zeer bedreigende mutatie uit GB maar deze waanzin gaat gewoon door,
https://www.schiphol.nl/nl/aankomst/?datetime=2021-01-12&search=london

Hendrianus    
8 dagen geleden door Hendrianus
13

@Hendrianus schreef: "Zeer bedreigende mutatie uit GB maar deze waanzin gaat gewoon door,
https://www.schiphol.nl/nl/aankomst/?datetime=2021-01-12&search=london"

Het is 1 poppenkast.

solidsteel    
8 dagen geleden door solidsteel
13

@Hendrianus schreef: "Zeer bedreigende mutatie uit GB maar deze waanzin gaat gewoon door,
https://www.schiphol.nl/nl/aankomst/?datetime=2021-01-12&search=london"

Is dat niet een kenmerk van een virus dat deze zich muteert. Is een mutatie van Covid-19 ook al niet in Zuid Afrika vastgesteld? Volgens mij kan je wachten op weer een variant en dan weer een variant. Het is dus zaak dat het vaccineren sneller en meer gaat plaatsvinden.

ThWil    
8 dagen geleden door ThWil
3

@solidsteel schreef: "Het is 1 poppenkast."

En jij bent Jan Klaassen.

Gekste Henkie    
7 dagen geleden door Gekste Henkie
15

@solidsteel schreef: "Het is 1 poppenkast."

Juist!

janjoker    
7 dagen geleden door janjoker
1

Is dit k*t kabinet nu nog niet opgestapt!

SergioLeone    
7 dagen geleden door SergioLeone
2

@SergioLeone schreef: "Is dit k*t kabinet nu nog niet opgestapt!"

Zal een ander kabinet het beter doen?

Besides, grote kans dat het oude kabinet na aftreden, gewoon weer herkozen wordt en terecht. Ze doen het in deze barre tijden beter dan goed.

Zwartwit    
6 dagen geleden door Zwartwit
1

@Zwartwit schreef: "Zal een ander kabinet het beter doen?

Besides, grote kans dat het oude kabinet na aftreden, gewoon weer herkozen wordt en terecht. Ze doen het in deze barre tijden beter dan goed."

Beter dan goed? Is dat een grapje? question

Yizzle    
6 dagen geleden door Yizzle
0

@Zwartwit schreef: "Zal een ander kabinet het beter doen?

Besides, grote kans dat het oude kabinet na aftreden, gewoon weer herkozen wordt en terecht. Ze doen het in deze barre tijden beter dan goed."

Ja, een ander kabinet zal het beter doen. Slechter kan gewoon niet.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5116111/coronacrisis-reconstructie-kabinet-rivm

samcash    
6 dagen geleden door samcash
1

Reisadvies Verenigd Koninkrijk,
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/verenigd-koninkrijk/reizen/reisadvies

Vertrekkende vluchten naar Londen,
https://www.schiphol.nl/nl/vertrek/?datetime=2021-01-12&search=londen

Zijn natuurlijk uiterst noodzakelijke reizen en uiteraard gaan alle reizigers bij thuiskomst in zelfquarantaine.
Dit terwijl Londen overspoelt wordt met een gemuteerd corona virus dat we absoluut buiten de deur willen houden.
Hoe geloofwaardig is dat als ik kijk hoeveel vliegtuigen er alleen al vanaf Amsterdam van en naar Londen gaan?
En zelfquarantaine? Haha, dat doen zeer velen echt niet.

Wast u uw handen goed!

Hendrianus    
8 dagen geleden door Hendrianus
0

@Hendrianus schreef: "Reisadvies Verenigd Koninkrijk,
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/verenigd-koninkrijk/reizen/reisadvies

Vertrekkende vluchten naar Londen,
https://www.schiphol.nl/nl/vertrek/?datetime=2021-01-12&search=londen

Zijn natuurlijk uiterst noodzakelijke reizen en uiteraard gaan alle reizigers bij thuiskomst in zelfquarantaine.
Dit terwijl Londen overspoelt wordt met een gemuteerd corona virus dat we absoluut buiten de deur willen houden.
Hoe geloofwaardig is dat als ik kijk hoeveel vliegtuigen er alleen al vanaf Amsterdam van en naar Londen gaan?
En zelfquarantaine? Haha, dat doen zeer velen echt niet.

Wast u uw handen goed!"

En viruswaanzin die eist dat je ook besmet moet kunnen vliegen.

Snorrie    
8 dagen geleden door Snorrie
3

@Hendrianus schreef: "Reisadvies Verenigd Koninkrijk,
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/verenigd-koninkrijk/reizen/reisadvies

Vertrekkende vluchten naar Londen,
https://www.schiphol.nl/nl/vertrek/?datetime=2021-01-12&search=londen

Zijn natuurlijk uiterst noodzakelijke reizen en uiteraard gaan alle reizigers bij thuiskomst in zelfquarantaine.
Dit terwijl Londen overspoelt wordt met een gemuteerd corona virus dat we absoluut buiten de deur willen houden.
Hoe geloofwaardig is dat als ik kijk hoeveel vliegtuigen er alleen al vanaf Amsterdam van en naar Londen gaan?
En zelfquarantaine? Haha, dat doen zeer velen echt niet.

Wast u uw handen goed!"

Bizar dat dat vliegverkeer nog doorgaat op dit moment.

Liz    
8 dagen geleden door Liz
3

@Hendrianus schreef: "Reisadvies Verenigd Koninkrijk,
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/verenigd-koninkrijk/reizen/reisadvies

Vertrekkende vluchten naar Londen,
https://www.schiphol.nl/nl/vertrek/?datetime=2021-01-12&search=londen

Zijn natuurlijk uiterst noodzakelijke reizen en uiteraard gaan alle reizigers bij thuiskomst in zelfquarantaine.
Dit terwijl Londen overspoelt wordt met een gemuteerd corona virus dat we absoluut buiten de deur willen houden.
Hoe geloofwaardig is dat als ik kijk hoeveel vliegtuigen er alleen al vanaf Amsterdam van en naar Londen gaan?
En zelfquarantaine? Haha, dat doen zeer velen echt niet.

Wast u uw handen goed!"

Enkele dagen voor Kerst --- was de paniek zo groot over de Engelse mutant -- dat alle verkeer met het VK per direct werd stopgezet.
Vliegverkeer stopgezet --- en vele kilometers vrachtwagens voor de Ferry's.
Waarom gaat nu alles gewoon door ?

Waarom worden migranten nog steeds binnengehaald ?
Waarom is besmettingsrisico van die groep niet belangrijk ?

Jalinda    
7 dagen geleden door Jalinda
0

Het enige wat we nu zien is dat Rutte weigert te bloeden voor zijn zorgbeleid met als gevolg dat de 17 miljoen er voor opdraaien.
Gelijk aan zijn instelling over het belasting debacle, je mag niet tegen stemmen anders hef ik het kabinet op.
Die man begint trekjes van een dictator te krijgen en wat domme schapen hier willen het nog erger.
Het wordt vooral tijd voor opschalen van de GGZ ik wil wel gratis classificeren 😊

Alexis    
7 dagen geleden door Alexis
0

@Alexis schreef: "Het enige wat we nu zien is dat Rutte weigert te bloeden voor zijn zorgbeleid met als gevolg dat de 17 miljoen er voor opdraaien.
Gelijk aan zijn instelling over het belasting debacle, je mag niet tegen stemmen anders hef ik het kabinet op.
Die man begint trekjes van een dictator te krijgen en wat domme schapen hier willen het nog erger.
Het wordt vooral tijd voor opschalen van de GGZ ik wil wel gratis classificeren 😊"

Rutte hoeft niet te bloeden . Er is hier niks anders aan de hand dan in andere landen behalve het UK.
Waarom zeikt men hier zo en elders niet? Men is jaloers om onze regelingen .
Het maakt geen bal uit of het kabinet valt of niet : ze blijven zitten tot het volgende gevormd is en dat kan heel lang duren .
En kunnen we niks doen , maar gaan er veel mensen zinloos dood worden we overspoeld doorceen virus en krijgen decslachtoffers van de toeslagen heel lang niks .
Heb je dan wat ?
Er is geen land zo stom om onder deze omstandigheden een regering weg te sturen .

Goodnews badnews    
7 dagen geleden door Goodnews badnews
3

@Alexis schreef: "Het enige wat we nu zien is dat Rutte weigert te bloeden voor zijn zorgbeleid met als gevolg dat de 17 miljoen er voor opdraaien.
Gelijk aan zijn instelling over het belasting debacle, je mag niet tegen stemmen anders hef ik het kabinet op.
Die man begint trekjes van een dictator te krijgen en wat domme schapen hier willen het nog erger.
Het wordt vooral tijd voor opschalen van de GGZ ik wil wel gratis classificeren 😊"

Hij heeft Trumpachtige trekjes.

samcash    
6 dagen geleden door samcash
0

Even voor al die virus wappies...

Wat denken jullie dan dat er gaat gebeuren als we alle maatregelen 'gewoon' opheffen?

Uitgangspunt is dat het een nieuw virus is waar niemand nog immuun voor was en er geen vaccin tegen was.

- Het aantal zieken vliegt door het plafond met als gevolg extreem hoog ziekteverzuim; dat gaat de economie miljarden kosten (de laatste griep epidemie kostte 1,3 miljard)
- Bedrijven sluiten doordat zij te weinig medewerkers op de werkvloer hebben of domweg failliet gaan; bij toeleverende bedrijven gaat die toelevering haperen wat ook zijn effect heeft bij de bedrijven waaraan zij leveren
- Essentiële bedrijven/beroepen krijgen ook te maken met een extreem hoog ziekteverzuim. Zorg, politie, justitie, brandweer, onderwijs, maar denk ook aan de voedselketen en bv energie, telefonie en internet maatschappijen gaan haperen
- Mensen en dieren die afhankelijk zijn van zorg krijgen die (tijdelijk) niet of onvoldoende met alle gevolgen van dien
- Ondertussen stijgt met het aantal besmettingen en zieken ook het aantal mensen die medische zorg nodig heeft... die dus hapert. Gevolg; ontzettend veel mensen krijgen geen medisch noodzakelijke hulp of dat nu voor coronaklachten of kanker is of voor verwondingen door een ongeval of medische zorg bij een problematische bevalling... Van hen zullen er zijn die onnodig overlijden; jong en oud.

Is dat wat jullie willen?

Mariska3    
8 dagen geleden door Mariska3
0

@Mariska3 schreef: "Even voor al die virus wappies...

Wat denken jullie dan dat er gaat gebeuren als we alle maatregelen 'gewoon' opheffen?

Uitgangspunt is dat het een nieuw virus is waar niemand nog immuun voor was en er geen vaccin tegen was.

- Het aantal zieken vliegt door het plafond met als gevolg extreem hoog ziekteverzuim; dat gaat de economie miljarden kosten (de laatste griep epidemie kostte 1,3 miljard)
- Bedrijven sluiten doordat zij te weinig medewerkers op de werkvloer hebben of domweg failliet gaan; bij toeleverende bedrijven gaat die toelevering haperen wat ook zijn effect heeft bij de bedrijven waaraan zij leveren
- Essentiële bedrijven/beroepen krijgen ook te maken met een extreem hoog ziekteverzuim. Zorg, politie, justitie, brandweer, onderwijs, maar denk ook aan de voedselketen en bv energie, telefonie en internet maatschappijen gaan haperen
- Mensen en dieren die afhankelijk zijn van zorg krijgen die (tijdelijk) niet of onvoldoende met alle gevolgen van dien
- Ondertussen stijgt met het aantal besmettingen en zieken ook het aantal mensen die medische zorg nodig heeft... die dus hapert. Gevolg; ontzettend veel mensen krijgen geen medisch noodzakelijke hulp of dat nu voor coronaklachten of kanker is of voor verwondingen door een ongeval of medische zorg bij een problematische bevalling... Van hen zullen er zijn die onnodig overlijden; jong en oud.

Is dat wat jullie willen?"

Je voorspelt op dezelfde manier als de wappies doen.
99% heeft geen last.
Verdubbeling van de belasting en de economie om zeep is dat wat je wilt!!!!

Net zulk dom geblaat

Alexis    
7 dagen geleden door Alexis
7

@Mariska3 schreef: "Even voor al die virus wappies...

Wat denken jullie dan dat er gaat gebeuren als we alle maatregelen 'gewoon' opheffen?

Uitgangspunt is dat het een nieuw virus is waar niemand nog immuun voor was en er geen vaccin tegen was.

- Het aantal zieken vliegt door het plafond met als gevolg extreem hoog ziekteverzuim; dat gaat de economie miljarden kosten (de laatste griep epidemie kostte 1,3 miljard)
- Bedrijven sluiten doordat zij te weinig medewerkers op de werkvloer hebben of domweg failliet gaan; bij toeleverende bedrijven gaat die toelevering haperen wat ook zijn effect heeft bij de bedrijven waaraan zij leveren
- Essentiële bedrijven/beroepen krijgen ook te maken met een extreem hoog ziekteverzuim. Zorg, politie, justitie, brandweer, onderwijs, maar denk ook aan de voedselketen en bv energie, telefonie en internet maatschappijen gaan haperen
- Mensen en dieren die afhankelijk zijn van zorg krijgen die (tijdelijk) niet of onvoldoende met alle gevolgen van dien
- Ondertussen stijgt met het aantal besmettingen en zieken ook het aantal mensen die medische zorg nodig heeft... die dus hapert. Gevolg; ontzettend veel mensen krijgen geen medisch noodzakelijke hulp of dat nu voor coronaklachten of kanker is of voor verwondingen door een ongeval of medische zorg bij een problematische bevalling... Van hen zullen er zijn die onnodig overlijden; jong en oud.

Is dat wat jullie willen?"

Ach, jij bent gewoon een angsthaas en je laat je beïnvloeden door de staatspropaganda verspreidt door de media. HEt is maar een mortaliteit van 0,28% (of zoiets) en dat geldt dan ook nog alleen voor 70 plussers. Voor de rest heeft 99% totaal nergens last van. Dus dat scenario wat je schetst, is volledig buiten de werkelijkheid.
Heb jij dat virus al eens gezien? Ik niet in ieder geval en ik ken ook niemand die het wel heeft gezien.

/wappie mode off

RobP    
7 dagen geleden door RobP
9

@RobP schreef: "Ach, jij bent gewoon een angsthaas en je laat je beïnvloeden door de staatspropaganda verspreidt door de media. HEt is maar een mortaliteit van 0,28% (of zoiets) en dat geldt dan ook nog alleen voor 70 plussers. Voor de rest heeft 99% totaal nergens last van. Dus dat scenario wat je schetst, is volledig buiten de werkelijkheid.
Heb jij dat virus al eens gezien? Ik niet in ieder geval en ik ken ook niemand die het wel heeft gezien.

/wappie mode off
"

De meeste van je reacties bestaan uit het belachelijk maken van anderen.
Dat doen mensen zonder argumenten en die heb je in deze ook niet.

Alexis    
7 dagen geleden door Alexis
4

@Alexis schreef: "Je voorspelt op dezelfde manier als de wappies doen.
99% heeft geen last.
Verdubbeling van de belasting en de economie om zeep is dat wat je wilt!!!!

Net zulk dom geblaat "

Hoe kom je er toch bij dat 99% geen last heeft? Het aantal echt asymptomatische besmetten ligt onder de 1%. Misschien dat 99% geen medische zorg behoeft. Kan best. Neem dan een stad met 100.000 inwoners... dan heb je dus al 1000 mensen die wel medische zorg nodig hebben om te overleven in die stad alleen al.
Maar dan laat je al die mensen die zich ziek (moeten) melden omdat ze er wel goed ziek van zijn (zoals met een fikse griep) buiten beschouwing. De impact die dat zal hebben op d samenleving wordt door de virus wappies volledig genegeerd.

Mariska3    
7 dagen geleden door Mariska3
1

@Alexis schreef: "De meeste van je reacties bestaan uit het belachelijk maken van anderen.
Dat doen mensen zonder argumenten en die heb je in deze ook niet."

Eens kijken:
Angsthaas - check
Staatspropaganda - check
media - check
mortaliteit van 0,28% (of zoiets) - check
99% nergens last van - check
Virus gezien - check

Allemaal al als argument voorbij zien komen.

Snuif, snuif....
Pff ga naar je mammie en vraag een nieuwe luier.

RobP    
7 dagen geleden door RobP
3

@Alexis schreef: "De meeste van je reacties bestaan uit het belachelijk maken van anderen.
Dat doen mensen zonder argumenten en die heb je in deze ook niet."

En weer heb je het fout.
Hij toont alleen aan hoe die wappies zichzelf belachelijk maken.

Snorrie    
7 dagen geleden door Snorrie
1

@Mariska3 schreef: "Even voor al die virus wappies...

Wat denken jullie dan dat er gaat gebeuren als we alle maatregelen 'gewoon' opheffen?

Uitgangspunt is dat het een nieuw virus is waar niemand nog immuun voor was en er geen vaccin tegen was.

- Het aantal zieken vliegt door het plafond met als gevolg extreem hoog ziekteverzuim; dat gaat de economie miljarden kosten (de laatste griep epidemie kostte 1,3 miljard)
- Bedrijven sluiten doordat zij te weinig medewerkers op de werkvloer hebben of domweg failliet gaan; bij toeleverende bedrijven gaat die toelevering haperen wat ook zijn effect heeft bij de bedrijven waaraan zij leveren
- Essentiële bedrijven/beroepen krijgen ook te maken met een extreem hoog ziekteverzuim. Zorg, politie, justitie, brandweer, onderwijs, maar denk ook aan de voedselketen en bv energie, telefonie en internet maatschappijen gaan haperen
- Mensen en dieren die afhankelijk zijn van zorg krijgen die (tijdelijk) niet of onvoldoende met alle gevolgen van dien
- Ondertussen stijgt met het aantal besmettingen en zieken ook het aantal mensen die medische zorg nodig heeft... die dus hapert. Gevolg; ontzettend veel mensen krijgen geen medisch noodzakelijke hulp of dat nu voor coronaklachten of kanker is of voor verwondingen door een ongeval of medische zorg bij een problematische bevalling... Van hen zullen er zijn die onnodig overlijden; jong en oud.

Is dat wat jullie willen?"

Wat ik denk:

het virus brand uit. het immuunsysteem van de meeste mensen werkt goed genoeg.
Er zullen wat mensen doodgaan, maar die anders waarschijnlijk ook wel dood gegaan.
De mensheid gaat terug naar normaal en heeft een zeer dure les geleerd.
De mens is geen God, een virus is niet te verslaan. De mensheid moet leren leven met de dood en met virussen.

rlw    
7 dagen geleden door rlw
2

@Alexis schreef: "Je voorspelt op dezelfde manier als de wappies doen.
99% heeft geen last.
Verdubbeling van de belasting en de economie om zeep is dat wat je wilt!!!!

Net zulk dom geblaat "

Je liegt dat je barst.

samcash    
6 dagen geleden door samcash
0

@Alexis schreef: "De meeste van je reacties bestaan uit het belachelijk maken van anderen.
Dat doen mensen zonder argumenten en die heb je in deze ook niet."

Leugenaars moet je nu eenmaal aan de kaak stellen.

samcash    
6 dagen geleden door samcash
0

Het mag duidelijk worden dat al die maatregelen niet werken.

Dat virus trekt zich niks aan van maatregelen.

Mac Benac    
5 dagen geleden door Mac Benac
1

@Mac Benac schreef: "Het mag duidelijk worden dat al die maatregelen niet werken.

Dat virus trekt zich niks aan van maatregelen.
"

Maatregelen voorkomen verspreiding. Moet men zich wel aan de regels houden.

Zwartwit    
5 dagen geleden door Zwartwit
1

dus schiphol gaat ook om 20.00 uur dicht.
.
.

de redelijkheid    
7 dagen geleden door de redelijkheid
1

In spanje en italie hebben dergelijke lockdowns al bewezen volkomen onzin te zijn.

De problemen komen voort uit de wegbezuinigde zorg, niet uit het aantal patienten, as we speak 2500 .
2500 grieppatienten in totaal en de ziekenhuizen liggen 'overvol'. Gelooft iemand dat nog ?

Hollander1967    
6 dagen geleden door Hollander1967
1

@Hollander1967 schreef: "In spanje en italie hebben dergelijke lockdowns al bewezen volkomen onzin te zijn.

De problemen komen voort uit de wegbezuinigde zorg, niet uit het aantal patienten, as we speak 2500 .
2500 grieppatienten in totaal en de ziekenhuizen liggen 'overvol'. Gelooft iemand dat nog ?"

Ik iig niet. Alles naar de knoppen bezuinigen om vervolgens te roepen dat de zorg het niet aan kan is makkelijk. Voorts moeten we de privatisering waardoor zakkenvullende managers en aandeelhouders de kop konden opsteken ook maar niet vergeten.

Robbedoes    
6 dagen geleden door Robbedoes
1

@Hollander1967 schreef: "In spanje en italie hebben dergelijke lockdowns al bewezen volkomen onzin te zijn.

De problemen komen voort uit de wegbezuinigde zorg, niet uit het aantal patienten, as we speak 2500 .
2500 grieppatienten in totaal en de ziekenhuizen liggen 'overvol'. Gelooft iemand dat nog ?"

Had maar SP gestemd

yanyans    
6 dagen geleden door yanyans
2

@yanyans schreef: "Had maar SP gestemd"

Wanneer heb ik dat niet gedaan ???
En wat heeft dat geholpen ???

Hollander1967    
5 dagen geleden door Hollander1967
1

@Hollander1967 schreef: "Wanneer heb ik dat niet gedaan ???
En wat heeft dat geholpen ???"

Niets hadden maar meer mensen op de SP gestemd dat zij een beleid kunnen maken. Maar ja men is blij in Nederland zoals het nu gaat. Men heeft geen oog voor de zwakkeren.

yanyans    
4 dagen geleden door yanyans
0

Reizigers die vanuit bijv. Londen, waar de virusmutatie hard toeslaat, naar Nederland komen,

"De vliegverboden voor reizigers vanuit het Verenigd Koninkrijk en Zuid-Afrika zijn vanaf vandaag voorbij. Zowel Nederlanders als burgers uit andere Europese landen mogen met een negatieve coronatest Nederland weer in. Wel geldt het dringende advies om tien dagen thuis in quarantaine te gaan."

Waarom geen verplichte quarantaine? Waarom geen enkele controle op de noodzaak van een reis?

Hendrianus    
7 dagen geleden door Hendrianus
6

@Hendrianus schreef: "Reizigers die vanuit bijv. Londen, waar de virusmutatie hard toeslaat, naar Nederland komen,

"De vliegverboden voor reizigers vanuit het Verenigd Koninkrijk en Zuid-Afrika zijn vanaf vandaag voorbij. Zowel Nederlanders als burgers uit andere Europese landen mogen met een negatieve coronatest Nederland weer in. Wel geldt het dringende advies om tien dagen thuis in quarantaine te gaan."

Waarom geen verplichte quarantaine? Waarom geen enkele controle op de noodzaak van een reis?"



Beter nog: Alleen per vliegtuig mogen vliegen als men de absolute noodzaak daarvan aantoont.

MARCUSAURELIUS    
7 dagen geleden door MARCUSAURELIUS
1

@MARCUSAURELIUS schreef: "

Beter nog: Alleen per vliegtuig mogen vliegen als men de absolute noodzaak daarvan aantoont."

En hetzelfde voor boot en trein.

Hendrianus    
7 dagen geleden door Hendrianus
1

@Hendrianus schreef: "En hetzelfde voor boot en trein."




Per schip lukt wel vrij eenvoudig, de trein is bijna niet te realiseren.

MARCUSAURELIUS    
7 dagen geleden door MARCUSAURELIUS
0

@MARCUSAURELIUS schreef: "


Per schip lukt wel vrij eenvoudig, de trein is bijna niet te realiseren."

Ach, misschien helpt het ook allemaal niets en moet vaccinatie en genezing uitkomst bieden. Als die barrière faalt is het aan Goden. Het wordt dan niet de eerste keer dat mensen in zeer grote getalen sterven.

Hendrianus    
7 dagen geleden door Hendrianus
1

Is de huidige capaciteit voor de productie van vaccins voldoende om wereldwijd de vaccinatie programma's te voeden? Berichten dat de tweede vaccinatie mogelijk uitgesteld wordt wijzen er op dat de capaciteit niet toereikend is.
Hoe kan dit? Is daar op korte termijn iets aan te doen?

Mocht de Britse variant verder om zich heen gaan grijpen in Nederland, een uitbraak ligt dicht bij Rotterdam, dan zijn we de sjaak. Dan komt er zeker een zwaardere lockdown met alle gevolgen van dien. Dat visite verbod kun je enigszins afdwingen door te stellen dat je slechts binnen een gebied naar de dichtsbijzijnde supermarkt mag verblijven.
Uiteraard met uitzonderingen voor werkenden, mantelzorgers en hulpverlenende en controlerende instanties.
Tante Ko tien kilometer verderop wordt maar een tijdje niet bezocht. Avondklok? In wintertijd met alle horeca, theaters, bioscopen, sportscholen, hotels e.d dicht? Dat brengt toch niks?

Hoe dan ook, het is klote en dat blijft nog wel een tijd het geval. Vandaag een corona test. Ben flink verkouden, voor mij niets bijzonders in de winter maar ja, het mot.

Hendrianus    
8 dagen geleden door Hendrianus
0

@Hendrianus schreef: "Is de huidige capaciteit voor de productie van vaccins voldoende om wereldwijd de vaccinatie programma's te voeden? Berichten dat de tweede vaccinatie mogelijk uitgesteld wordt wijzen er op dat de capaciteit niet toereikend is.
Hoe kan dit? Is daar op korte termijn iets aan te doen?

Mocht de Britse variant verder om zich heen gaan grijpen in Nederland, een uitbraak ligt dicht bij Rotterdam, dan zijn we de sjaak. Dan komt er zeker een zwaardere lockdown met alle gevolgen van dien. Dat visite verbod kun je enigszins afdwingen door te stellen dat je slechts binnen een gebied naar de dichtsbijzijnde supermarkt mag verblijven.
Uiteraard met uitzonderingen voor werkenden, mantelzorgers en hulpverlenende en controlerende instanties.
Tante Ko tien kilometer verderop wordt maar een tijdje niet bezocht. Avondklok? In wintertijd met alle horeca, theaters, bioscopen, sportscholen, hotels e.d dicht? Dat brengt toch niks?

Hoe dan ook, het is klote en dat blijft nog wel een tijd het geval. Vandaag een corona test. Ben flink verkouden, voor mij niets bijzonders in de winter maar ja, het mot.
"

De capaciteit is zeker uit te breiden maar waarschijnlijk niet op een korte termijn.

En de handhaving en controle bij een zwaardere lockdown is helemaal een nachtmerrie, helemaal met alle benodigde uitzonderingen.

Snorrie    
8 dagen geleden door Snorrie
3

@Snorrie schreef: "De capaciteit is zeker uit te breiden maar waarschijnlijk niet op een korte termijn.

En de handhaving en controle bij een zwaardere lockdown is helemaal een nachtmerrie, helemaal met alle benodigde uitzonderingen.
"

Zeker is handhaving en controle een nachtmerrie en zal veelal ook niet mogelijk zijn. Als echter de meerderheid zich wel aan het verbod houdt, hoge boete (enkele honderden Euro's) helpt , is dat toch winst.

Hendrianus    
8 dagen geleden door Hendrianus
5

@Hendrianus schreef: "Zeker is handhaving en controle een nachtmerrie en zal veelal ook niet mogelijk zijn. Als echter de meerderheid zich wel aan het verbod houdt, hoge boete (enkele honderden Euro's) helpt , is dat toch winst."

Juist, nu haal je het belangrijkste punt aan.
Mensen die zich er niet aan houden.
Dat is met de huidige maatregelen al een probleem, laat staan met zwaardere.

Lijkt mij beter om vol in te zetten op de handhaving van de huidige maatregelen met veel zwaardere sancties.

Snorrie    
8 dagen geleden door Snorrie
5

@Hendrianus schreef: "Zeker is handhaving en controle een nachtmerrie en zal veelal ook niet mogelijk zijn. Als echter de meerderheid zich wel aan het verbod houdt, hoge boete (enkele honderden Euro's) helpt , is dat toch winst."

In het buitenland zijn juist de hoge boetes, een stok achter de deur om je aan de maatregelen te houden.
Italië is zo'n voorbeeld daarvan, die hoge boetes oplegt en streng handhaaft.
Avondklokken zijn daar normaal geworden en worden ook strikt nageleefd, al wéér omdat anders hoge boetes dreigen.
Natuurlijk zul Je altijd mensen blijven houden, die zich nergens aan houden, maar die worden dan ook hard in de portemonnee getroffen.
Met strenge handhaving, staat of valt je hele lockdown-aanpak.
Verder kun je, als je wéér naar het afgelopen weekend in Nederland kijkt, niet spreken over een lockdown.
Integendeel zelfs.
Je zou, als je de files en mensenmassa's ziet, denken, dat wij in Nederland Coronavrij zijn..
Dàt laatste gaat met de huidige, softe aanpak, nog wel even duren.

Dieke    
8 dagen geleden door Dieke
3

@Dieke schreef: "In het buitenland zijn juist de hoge boetes, een stok achter de deur om je aan de maatregelen te houden.
Italië is zo'n voorbeeld daarvan, die hoge boetes oplegt en streng handhaaft.
Avondklokken zijn daar normaal geworden en worden ook strikt nageleefd, al wéér omdat anders hoge boetes dreigen.
Natuurlijk zul Je altijd mensen blijven houden, die zich nergens aan houden, maar die worden dan ook hard in de portemonnee getroffen.
Met strenge handhaving, staat of valt je hele lockdown-aanpak.
Verder kun je, als je wéér naar het afgelopen weekend in Nederland kijkt, niet spreken over een lockdown.
Integendeel zelfs.
Je zou, als je de files en mensenmassa's ziet, denken, dat wij in Nederland Coronavrij zijn..
Dàt laatste gaat met de huidige, softe aanpak, nog wel even duren. "

Met een maatregel als, 'blijf zoveel mogelijk thuis', en 'mijd drukke plaatsen', etc. komen we er niet. Veel te vrijblijvend en moeilijk om sancties op te leggen. Wat is, 'drukte'? Wat is, 'zoveel mogelijk'.

Hendrianus    
8 dagen geleden door Hendrianus
1

Als het Red Team vanaf het begin aan de knoppen had gezeten, was er sneller actie gekomen. Er waren er meer die dat zeiden, maar het gebeurde niet. Als de toestand van de Britten hier voet aan de grond krijgt, kan het ineens wel, maar dan is het al veel te laat. Goede zorg is dan niet meer te garanderen. Daar hebben ze helemaal geen tijd meer voor.

Liz    
8 dagen geleden door Liz
0

@Liz schreef: "Als het Red Team vanaf het begin aan de knoppen had gezeten, was er sneller actie gekomen. Er waren er meer die dat zeiden, maar het gebeurde niet. Als de toestand van de Britten hier voet aan de grond krijgt, kan het ineens wel, maar dan is het al veel te laat. Goede zorg is dan niet meer te garanderen. Daar hebben ze helemaal geen tijd meer voor."

Dus ipv de adviserende functie van het OMT denk jij dat de leiding van NL in handen geven van het red team de oplossing is ?

Snorrie    
8 dagen geleden door Snorrie
6

@Snorrie schreef: "Dus ipv de adviserende functie van het OMT denk jij dat de leiding van NL in handen geven van het red team de oplossing is ?"

Ja, zij waren al eerder voor strengere handhaving. Ik denk even aan Schellekens. Je moet de een ernstige situatie voor zijn, en niet pas als het zich al voordoet.
Alhoewel ik begrijp dat de meningen binnen het OMT ook best verdeeld kon zijn, maar het bleef dan bij minder strenge handhaving.

,,De nieuwe varianten zijn vrijwel zeker besmettelijker dan de nu dominante variant in Nederland. De variant 501Y (uit Verenigd Koninkrijk) lijkt mensen niet zieker te maken en niet dodelijker te zijn. Van variant 501Y.V2 (uit ZA) bestaat het vermoeden dat het jongere mensen ernstiger ziek maakt en tot meer ziekenhuisopnames onder jongere generaties leidt. Dit laatste behoeft volgens het Red Team meer onderzoek . Ook omdat de zorg extra druk door een eventuele derde golf niet meer aan kan."

https://www.ad.nl/binnenland/red-team-wil-dat-scholen-langer-dichtblijven-in-januari-weer-open-is-spelen-met-vuur~aa8e597e/



Liz    
8 dagen geleden door Liz
5

@Liz schreef: "Als het Red Team vanaf het begin aan de knoppen had gezeten, was er sneller actie gekomen. Er waren er meer die dat zeiden, maar het gebeurde niet. Als de toestand van de Britten hier voet aan de grond krijgt, kan het ineens wel, maar dan is het al veel te laat. Goede zorg is dan niet meer te garanderen. Daar hebben ze helemaal geen tijd meer voor."

-
Het lijkt er inderdaad op dat het Red Team voortvarender te werk zou gaan. En dat is hard nodig. Vooral als de Engelse variant vat gaat krijgen op Nederlandse bodem, en daar lijkt het op.
Wij kunnen ons het halfslachtige beleid, het gefreubel van Rutte en de Jonge in deze crisis niet meer veroorloven.
-
Bovendien moeten zij z.s.m. aftreden i.v.m. met het toeslagenschandaal.
Deze mensen zijn "bewezen incompetent". Dat leert het toeslagenschandaal ons. Jarenlang hebben zij immers wanbeleid samen gesteld en uitgevoerd waardoor veel burgers het slachtoffer zijn geworden. Nederland kan het zich dan ook niet meer veroorloven om zulke bewezen incompetente mensen de leiding te laten houden in deze ernstige crisis.
/-
-

MrCally1    
8 dagen geleden door MrCally1
3

@Liz schreef: "Ja, zij waren al eerder voor strengere handhaving. Ik denk even aan Schellekens. Je moet de een ernstige situatie voor zijn, en niet pas als het zich al voordoet.
Alhoewel ik begrijp dat de meningen binnen het OMT ook best verdeeld kon zijn, maar het bleef dan bij minder strenge handhaving.

,,De nieuwe varianten zijn vrijwel zeker besmettelijker dan de nu dominante variant in Nederland. De variant 501Y (uit Verenigd Koninkrijk) lijkt mensen niet zieker te maken en niet dodelijker te zijn. Van variant 501Y.V2 (uit ZA) bestaat het vermoeden dat het jongere mensen ernstiger ziek maakt en tot meer ziekenhuisopnames onder jongere generaties leidt. Dit laatste behoeft volgens het Red Team meer onderzoek . Ook omdat de zorg extra druk door een eventuele derde golf niet meer aan kan."

https://www.ad.nl/binnenland/red-team-wil-dat-scholen-langer-dichtblijven-in-januari-weer-open-is-spelen-met-vuur~aa8e597e/



"

En hoe zie je de prakrische uitvoering?

Snorrie    
8 dagen geleden door Snorrie
3

@Snorrie schreef: "En hoe zie je de prakrische uitvoering?"

Hoe doen ze dat in andere landen? Als ze dat niet weten dan moet ze raad gaan vragen hoe die landen dat doen. Hoeft niet persè Aziatische landen te zijn, maar Nieuw-Zeeland en Australie kan ik aanbevelen.

Liz    
8 dagen geleden door Liz
1

@MrCally1 schreef: "-
Het lijkt er inderdaad op dat het Red Team voortvarender te werk zou gaan. En dat is hard nodig. Vooral als de Engelse variant vat gaat krijgen op Nederlandse bodem, en daar lijkt het op.
Wij kunnen ons het halfslachtige beleid, het gefreubel van Rutte en de Jonge in deze crisis niet meer veroorloven.
-
Bovendien moeten zij z.s.m. aftreden i.v.m. met het toeslagenschandaal.
Deze mensen zijn "bewezen incompetent". Dat leert het toeslagenschandaal ons. Jarenlang hebben zij immers wanbeleid samen gesteld en uitgevoerd waardoor veel burgers het slachtoffer zijn geworden. Nederland kan het zich dan ook niet meer veroorloven om zulke bewezen incompetente mensen de leiding te laten houden in deze ernstige crisis.
/-
-"

Precies. En ook aftreden vwb. dat toeslagenschandaal ben ik het mee eens. Het kan niet zo zijn dat ze hier ongestraft mee weg kunnen komen. Dit om herhaling te voorkomen.

Liz    
8 dagen geleden door Liz
1

@Liz schreef: "Hoe doen ze dat in andere landen? Als ze dat niet weten dan moet ze raad gaan vragen hoe die landen dat doen. Hoeft niet persè Aziatische landen te zijn, maar Nieuw-Zeeland en Australie kan ik aanbevelen."

Het probleem met Nederland is dat het stikvol zit met stronteigenwijze Nederlanders.
En op een eiland is controle toch weer iets makkelijker.

Dus ik zie het niet echt als een praktische uitvoering.
Kijken naar landen waar weinig tot geen overeenkomsten mee zijn.

Wacht vol spanning op je volgende voorstel.

Snorrie    
8 dagen geleden door Snorrie
4

@Liz schreef: "Hoe doen ze dat in andere landen? Als ze dat niet weten dan moet ze raad gaan vragen hoe die landen dat doen. Hoeft niet persè Aziatische landen te zijn, maar Nieuw-Zeeland en Australie kan ik aanbevelen."

Dat zijn eilanden welke altijd al een zeer strenge controle op binnenkomst hadden en hebben.

RobP    
8 dagen geleden door RobP
1

@Snorrie schreef: "Het probleem met Nederland is dat het stikvol zit met stronteigenwijze Nederlanders.
En op een eiland is controle toch weer iets makkelijker.

Dus ik zie het niet echt als een praktische uitvoering.
Kijken naar landen waar weinig tot geen overeenkomsten mee zijn.

Wacht vol spanning op je volgende voorstel."

Mijn volgende voorstel is om van die stronteigenwijze Nederlanders af te komen. Zij weg, virus weg.

Er zijn wel degelijk overeenkomsten met andere landen, maar je moet wel durven om strenger aan te pakken. Ik blijf voorstander van extreem hoge boetes zoals in Australie. We hebben hier bijv. met boetes te maken, net onder de 100 euro, om een strafblad te vermijden.

Liz    
8 dagen geleden door Liz
2

@Liz schreef: "Mijn volgende voorstel is om van die stronteigenwijze Nederlanders af te komen. Zij weg, virus weg.

Er zijn wel degelijk overeenkomsten met andere landen, maar je moet wel durven om strenger aan te pakken. Ik blijf voorstander van extreem hoge boetes zoals in Australie. We hebben hier bijv. met boetes te maken, net onder de 100 euro, om een strafblad te vermijden."

En hier ben ik het volledig met je eens.
De huidige maatregelen zullen voldoende zijn als iedereen zich er aan houd.
Wat mij betreft vragen ze steun van defensie en trekken ze de sancties op naar het 10 voudige.

Snorrie    
8 dagen geleden door Snorrie
2

@RobP schreef: "Dat zijn eilanden welke altijd al een zeer strenge controle op binnenkomst hadden en hebben."

Ja, het zijn eilanden, maar ook een strenge aanpak en dat laatste kan hier in principe ook. Hier zijn de vliegvelden heel laat gesloten. Nou ja, alles was heel laat aangepakt.
Kijk eens naar Vietnam. Ook niet verkeerd. Wel een andere cultuur natuurlijk.

Liz    
8 dagen geleden door Liz
2

@Snorrie schreef: "En hier ben ik het volledig met je eens.
De huidige maatregelen zullen voldoende zijn als iedereen zich er aan houd.
Wat mij betreft vragen ze steun van defensie en trekken ze de sancties op naar het 10 voudige."

Ja, inderdaad. Defensie erbij betrekken met forse sancties zou een heel goed plan kunnen zijn.

Liz    
8 dagen geleden door Liz
1

@MrCally1 schreef: "-
Het lijkt er inderdaad op dat het Red Team voortvarender te werk zou gaan. En dat is hard nodig. Vooral als de Engelse variant vat gaat krijgen op Nederlandse bodem, en daar lijkt het op.
Wij kunnen ons het halfslachtige beleid, het gefreubel van Rutte en de Jonge in deze crisis niet meer veroorloven.
-
Bovendien moeten zij z.s.m. aftreden i.v.m. met het toeslagenschandaal.
Deze mensen zijn "bewezen incompetent". Dat leert het toeslagenschandaal ons. Jarenlang hebben zij immers wanbeleid samen gesteld en uitgevoerd waardoor veel burgers het slachtoffer zijn geworden. Nederland kan het zich dan ook niet meer veroorloven om zulke bewezen incompetente mensen de leiding te laten houden in deze ernstige crisis.
/-
-"

Dan duurt het maanden eer er een nieuw kabinet is en ondertussen mag een demissionair kabinet beperkt besluiten nemen. Is dat handig tijdens een pandemie en geeft dat wat extra wetende dat het in maart toch afgelopen is met dit kabinet? In maart zitten we nog volop in de problemen. De vraag is of het dan handig is om verkiezingen te organiseren. Democratisch gezien zal het moeten maar gezien vanuit het oogpunt van virus bestrijding is het een slecht idee.

Hendrianus    
8 dagen geleden door Hendrianus
1

@Liz schreef: "Als het Red Team vanaf het begin aan de knoppen had gezeten, was er sneller actie gekomen. Er waren er meer die dat zeiden, maar het gebeurde niet. Als de toestand van de Britten hier voet aan de grond krijgt, kan het ineens wel, maar dan is het al veel te laat. Goede zorg is dan niet meer te garanderen. Daar hebben ze helemaal geen tijd meer voor."

Het Red team is een ongevraagd advies team.
Daar zit van alles in en dat moet je echt niet willen.
Je draaft door

Alexis    
8 dagen geleden door Alexis
3

@Snorrie schreef: "En hier ben ik het volledig met je eens.
De huidige maatregelen zullen voldoende zijn als iedereen zich er aan houd.
Wat mij betreft vragen ze steun van defensie en trekken ze de sancties op naar het 10 voudige."

Ga hulp zoeken nu het nog kan.
Jeetje wat ontsporen jij en lisje compleet.
Heb je je dokter al gebeld ?

Alexis    
8 dagen geleden door Alexis
3

@Snorrie schreef: "En hier ben ik het volledig met je eens.
De huidige maatregelen zullen voldoende zijn als iedereen zich er aan houd.
Wat mij betreft vragen ze steun van defensie en trekken ze de sancties op naar het 10 voudige."

We hoeven niet zo ver weg.
Italië kent strenge lockdowns met strenge maatregelen.
Géén mondkapje op? Dan mag je ruim 400 aftikken.
Begeef je je buiten je regio waarvoor een toestemming geldt? 1000 euro.
België had vorige week ook een paar leuke boetes voor mensen die van vakantie terugkwamen uit rode gebieden, zonder testbewijs: 250 euro per persoon.
In een auto met 4 personen ben je dan direct 1000 euro kwijt.
Hetzelfde geldt voor personen die even "goedkoop komen tanken".
Een Franse bestuurder die verder geen geldige reden had, alleen om te tanken, mocht óók 950 euro aftikken.
Dure tank benzine.
Het punt met alles is, als je iets wil, dan zijn er ook véél mogelijkheden..
En bij dat laatste ontbreekt het altijd in Nederland: ze durven en ze willen niet.

Dieke    
8 dagen geleden door Dieke
1

@Alexis schreef: "Ga hulp zoeken nu het nog kan.
Jeetje wat ontsporen jij en lisje compleet.
Heb je je dokter al gebeld ?"

Bang dat je aan de beurt kom? 🤣

Snorrie    
8 dagen geleden door Snorrie
1

@Hendrianus schreef: "Dan duurt het maanden eer er een nieuw kabinet is en ondertussen mag een demissionair kabinet beperkt besluiten nemen. Is dat handig tijdens een pandemie en geeft dat wat extra wetende dat het in maart toch afgelopen is met dit kabinet? In maart zitten we nog volop in de problemen. De vraag is of het dan handig is om verkiezingen te organiseren. Democratisch gezien zal het moeten maar gezien vanuit het oogpunt van virus bestrijding is het een slecht idee."

Men heeft politieke doodzonden gepleegd..niet 1 maar meerdere spelers en op politieke doodzonden staat een straf namelijk aftreden dus er komen zo verkiezingen aan dus laat maar is een heel slecht argument net als het argument dat ze stellen dat het land ze nodig heeft om door de corona te leiden want ook op dat onderwerp gaat er meer mis dan dat er goed gaat.

Voorzittershamer    
8 dagen geleden door Voorzittershamer
0

@Voorzittershamer schreef: "Men heeft politieke doodzonden gepleegd..niet 1 maar meerdere spelers en op politieke doodzonden staat een straf namelijk aftreden dus er komen zo verkiezingen aan dus laat maar is een heel slecht argument net als het argument dat ze stellen dat het land ze nodig heeft om door de corona te leiden want ook op dat onderwerp gaat er meer mis dan dat er goed gaat."

Je snapt het gebruiken van beide situaties voor eigen gewin vast al 😉
Kun jij dat de paniekjunkies dat even uitleggen ik moet weer aan de slag.

Bvd 😂

Alexis    
8 dagen geleden door Alexis
1

@Alexis schreef: "Het Red team is een ongevraagd advies team.
Daar zit van alles in en dat moet je echt niet willen.
Je draaft door"

Bij het OMT is ook van alles wat.

Liz    
8 dagen geleden door Liz
2

@Dieke schreef: "We hoeven niet zo ver weg.
Italië kent strenge lockdowns met strenge maatregelen.
Géén mondkapje op? Dan mag je ruim 400 aftikken.
Begeef je je buiten je regio waarvoor een toestemming geldt? 1000 euro.
België had vorige week ook een paar leuke boetes voor mensen die van vakantie terugkwamen uit rode gebieden, zonder testbewijs: 250 euro per persoon.
In een auto met 4 personen ben je dan direct 1000 euro kwijt.
Hetzelfde geldt voor personen die even "goedkoop komen tanken".
Een Franse bestuurder die verder geen geldige reden had, alleen om te tanken, mocht óók 950 euro aftikken.
Dure tank benzine.
Het punt met alles is, als je iets wil, dan zijn er ook véél mogelijkheden..
En bij dat laatste ontbreekt het altijd in Nederland: ze durven en ze willen niet. "

Wat zijn de resultaten van die strenge aanpak?

Criticaster    
8 dagen geleden door Criticaster
0

@Snorrie schreef: "En hier ben ik het volledig met je eens.
De huidige maatregelen zullen voldoende zijn als iedereen zich er aan houd.
Wat mij betreft vragen ze steun van defensie en trekken ze de sancties op naar het 10 voudige."

Dan moet er wel expliciet wat te handhaven zijn. Met een maatregel als, 'blijf zoveel mogelijk thuis', en 'mijd drukke plaatsen', etc. komen we er niet. Veel te vrijblijvend en moeilijk om sancties op te leggen. Wat is, 'drukte'? Wat is, 'zoveel mogelijk'. Nu wordt er uitgegaan dat mensen zich houden aan adviezen.

Hendrianus    
8 dagen geleden door Hendrianus
1

@Criticaster schreef: "Wat zijn de resultaten van die strenge aanpak?"

Dat moet je anders zien. De resultaten zouden nog erger zijn met een minder strenge aanpak.

Liz    
8 dagen geleden door Liz
1

@Liz schreef: "Dat moet je anders zien. De resultaten zouden nog erger zijn met een minder strenge aanpak."

Ik moet niks. OT: er is geen bewijs voor ergere resultaten bij minder strenge aanpak. WEL is men het erover eens dat een lockdown geen zichtbare resultaten oplevert.

Disclaimer: ik hou me aan alle mogelijke maatregelen, ondanks mijn mening hierover.

Criticaster    
8 dagen geleden door Criticaster
0

@Voorzittershamer schreef: "Men heeft politieke doodzonden gepleegd..niet 1 maar meerdere spelers en op politieke doodzonden staat een straf namelijk aftreden dus er komen zo verkiezingen aan dus laat maar is een heel slecht argument net als het argument dat ze stellen dat het land ze nodig heeft om door de corona te leiden want ook op dat onderwerp gaat er meer mis dan dat er goed gaat."

Je haalt de verkiezingen er niet mee naar voren. Als het kabinet nu valt blijft waarschijnlijk dezelfde datum voor de verkiezingen staan. Je maakt dan alleen het kabinet vleugellam. Wat heb je dan bereikt? Volgens mij alleen de symboliek dat een kabinet, terecht, moet vallen over de toeslag kwestie. In een normale situatie prima maar niet nu corona rondwaart.

Hendrianus    
7 dagen geleden door Hendrianus
1

@Criticaster schreef: "Ik moet niks. OT: er is geen bewijs voor ergere resultaten bij minder strenge aanpak. WEL is men het erover eens dat een lockdown geen zichtbare resultaten oplevert.

Disclaimer: ik hou me aan alle mogelijke maatregelen, ondanks mijn mening hierover."

Kijk dan maar eens wat er gebeurt als je alles opengooit...

Liz    
7 dagen geleden door Liz
0

@Liz schreef: "Kijk dan maar eens wat er gebeurt als je alles opengooit..."

Wel fijn om te lezen dat je je aan de maatregelen houdt, al zie je ze niet echt zitten. Als iedereen dat zou doen, zijn we al flink op de goede weg.

Liz    
7 dagen geleden door Liz
0

@Criticaster schreef: "Ik moet niks. OT: er is geen bewijs voor ergere resultaten bij minder strenge aanpak. WEL is men het erover eens dat een lockdown geen zichtbare resultaten oplevert.

Disclaimer: ik hou me aan alle mogelijke maatregelen, ondanks mijn mening hierover."

'WEL is men het erover eens dat een lockdown geen zichtbare resultaten oplevert.'

Wie is hier,'men'? Er zijn gegevens hoe het er zonder lockdown zou hebben uitgezien. Je kunt, net als het kabinet doet, adviseren en sturen dat de contacten tussen mensen en dus besmettingen afnemen. Dat is de enige spijkerharde logica die er is, minder contact tussen mensen betekent minder besmettingen. Kun je alleen discussiëren over de maatregelen. Die zijn wat mij betreft teveel gebaseerd op de braafheid, en interpretatie, van de NL bevolking.

Een handhaver kan niets met, 'blijf zoveel mogelijk thuis' of 'mijd drukke plaatsen' en 'alleen noodzakelijke reizen'. Dat is heel ruim op te vatten. Maatregelen moeten duidelijk zijn en een sanctie moet zeer fors zijn. Dat snapt Jan publiek.

Hendrianus    
7 dagen geleden door Hendrianus
1

@Hendrianus schreef: "'WEL is men het erover eens dat een lockdown geen zichtbare resultaten oplevert.'

Wie is hier,'men'? Er zijn gegevens hoe het er zonder lockdown zou hebben uitgezien. Je kunt, net als het kabinet doet, adviseren en sturen dat de contacten tussen mensen en dus besmettingen afnemen. Dat is de enige spijkerharde logica die er is, minder contact tussen mensen betekent minder besmettingen. Kun je alleen discussiëren over de maatregelen. Die zijn wat mij betreft teveel gebaseerd op de braafheid, en interpretatie, van de NL bevolking.

Een handhaver kan niets met, 'blijf zoveel mogelijk thuis' of 'mijd drukke plaatsen' en 'alleen noodzakelijke reizen'. Dat is heel ruim op te vatten. Maatregelen moeten duidelijk zijn en een sanctie moet zeer fors zijn. Dat snapt Jan publiek."

"Men" is zowel WHO (Lockdown lost niets op) en RIVM (we zien geen merkbare resultaten van de lockdown)

Criticaster    
7 dagen geleden door Criticaster
0

@Criticaster schreef: "Ik moet niks. OT: er is geen bewijs voor ergere resultaten bij minder strenge aanpak. WEL is men het erover eens dat een lockdown geen zichtbare resultaten oplevert.

Disclaimer: ik hou me aan alle mogelijke maatregelen, ondanks mijn mening hierover."

Ik reageerde op mijzelf 😏

Nog een keertje:
Wel fijn om te lezen dat je je aan de maatregelen houdt, al zie je ze niet echt zitten. Als iedereen dat zou doen, zijn we al flink op de goede weg.

Liz    
7 dagen geleden door Liz
0

@Hendrianus schreef: "'WEL is men het erover eens dat een lockdown geen zichtbare resultaten oplevert.'

Wie is hier,'men'? Er zijn gegevens hoe het er zonder lockdown zou hebben uitgezien. Je kunt, net als het kabinet doet, adviseren en sturen dat de contacten tussen mensen en dus besmettingen afnemen. Dat is de enige spijkerharde logica die er is, minder contact tussen mensen betekent minder besmettingen. Kun je alleen discussiëren over de maatregelen. Die zijn wat mij betreft teveel gebaseerd op de braafheid, en interpretatie, van de NL bevolking.

Een handhaver kan niets met, 'blijf zoveel mogelijk thuis' of 'mijd drukke plaatsen' en 'alleen noodzakelijke reizen'. Dat is heel ruim op te vatten. Maatregelen moeten duidelijk zijn en een sanctie moet zeer fors zijn. Dat snapt Jan publiek."

Mee eens.

Liz    
7 dagen geleden door Liz
0

@Criticaster schreef: ""Men" is zowel WHO (Lockdown lost niets op) en RIVM (we zien geen merkbare resultaten van de lockdown)"

Omdat de lockdown te slap is...

Liz    
7 dagen geleden door Liz
0

@Liz schreef: "Ik reageerde op mijzelf 😏

Nog een keertje:
Wel fijn om te lezen dat je je aan de maatregelen houdt, al zie je ze niet echt zitten. Als iedereen dat zou doen, zijn we al flink op de goede weg."

Nee je reageerde op mij met "Dat moet je anders zien".

Ik geef toe dat de nieuwe layout afgrijselijk is.

Criticaster    
7 dagen geleden door Criticaster
0

@Liz schreef: "Omdat de lockdown te slap is..."

Volgens de WHO geeft een lockdown geen oplossing, of hij nou slap is of niet.

Criticaster    
7 dagen geleden door Criticaster
0

@Criticaster schreef: "Nee je reageerde op mij met "Dat moet je anders zien".

Ik geef toe dat de nieuwe layout afgrijselijk is."

Op jouw "Disclaimer", dat was toch de volgende tekst?
Ja, vind het nieuwe systeem ook afgrijselijk.
Ik merkte tot mijn grote schrik ook nog dat je niet op meerdere personen tegelijk kan reageren. Kon met die nummering wel.

REDACTIE!!!! KAN PLSE PLSE PLSE DIE NUMMERING WEER TERUG??
Ik kan er bijna niet meer van slapen... 😌

Liz    
7 dagen geleden door Liz
0

@Criticaster schreef: "Volgens de WHO geeft een lockdown geen oplossing, of hij nou slap is of niet."

Met een strengere lockdown wordt het moeilijker gemaakt om elkaar te ontmoeten. Mensen bij elkaar uit de buurt houden, betekent toch minder besmettingen en dat moet de bedoeling zijn.
Wat heeft de WHO dan voor oplossing ipv. een lockdown? Ik zie GB op dit moment ook niet graag zonder een lockdown.

Liz    
7 dagen geleden door Liz
0

@Liz schreef: "Op jouw "Disclaimer", dat was toch de volgende tekst?
Ja, vind het nieuwe systeem ook afgrijselijk.
Ik merkte tot mijn grote schrik ook nog dat je niet op meerdere personen tegelijk kan reageren. Kon met die nummering wel.

REDACTIE!!!! KAN PLSE PLSE PLSE DIE NUMMERING WEER TERUG??
Ik kan er bijna niet meer van slapen... 😌"

Nee die disclaimer stelde ik omdat ik kritiek uitte op maatregelen. Ik wou daarmee voorkomen dat weer word uitgemaakt voor inhumaan en potentiële moordenaar.

Criticaster    
7 dagen geleden door Criticaster
0

@Criticaster schreef: "Nee die disclaimer stelde ik omdat ik kritiek uitte op maatregelen. Ik wou daarmee voorkomen dat weer word uitgemaakt voor inhumaan en potentiële moordenaar."

Verstandig 😉

Liz    
7 dagen geleden door Liz
0

@Liz schreef: "Als het Red Team vanaf het begin aan de knoppen had gezeten, was er sneller actie gekomen. Er waren er meer die dat zeiden, maar het gebeurde niet. Als de toestand van de Britten hier voet aan de grond krijgt, kan het ineens wel, maar dan is het al veel te laat. Goede zorg is dan niet meer te garanderen. Daar hebben ze helemaal geen tijd meer voor."

Het red-team bestaat uit lieden die zich gepasseerd voelen voor het OMT.
Ze menen dat zij het beter weten dus moeten ze wel iets anders zeggen ...
Dat is juist een club die zich niet bekommert om bijkomende problemen van een superstrenge lockdown , zich niet afvragen of het nodig is maar vanaf het begin er met de botte bijl in wil.
Ik ben blij dat onze regering een wat wijdere blik heeft en met andere landen om ons heen overleg voert.
Als het aan het red- team ligt , zaten we al vanaf maart opgesloten en moeten we nog strenger en nog langer door. Mogen we niet meer naar onze ouders , kinderen enz.tenzij ze op sterven liggen .
Hoe zouden volwassenen , kinderen en de economie er dan aan toe zijn geweest ??
Nu vinden er veel dat ze nu al gek worden .

Goodnews badnews    
7 dagen geleden door Goodnews badnews
2

@Goodnews badnews schreef: "Het red-team bestaat uit lieden die zich gepasseerd voelen voor het OMT.
Ze menen dat zij het beter weten dus moeten ze wel iets anders zeggen ...
Dat is juist een club die zich niet bekommert om bijkomende problemen van een superstrenge lockdown , zich niet afvragen of het nodig is maar vanaf het begin er met de botte bijl in wil.
Ik ben blij dat onze regering een wat wijdere blik heeft en met andere landen om ons heen overleg voert.
Als het aan het red- team ligt , zaten we al vanaf maart opgesloten en moeten we nog strenger en nog langer door. Mogen we niet meer naar onze ouders , kinderen enz.tenzij ze op sterven liggen .
Hoe zouden volwassenen , kinderen en de economie er dan aan toe zijn geweest ??
Nu vinden er veel dat ze nu al gek worden .
"

Ze weten het ook beter. Ben echt niet te spreken over de aanpak van nu, omdat op alles veel te traag gereageerd wordt.

Liz    
7 dagen geleden door Liz
0

@Liz schreef: "Ze weten het ook beter. Ben echt niet te spreken over de aanpak van nu, omdat op alles veel te traag gereageerd wordt. "

Traag? Volgens mij is er spoedoverleg over een avondklok.

Goh, lege straten na xx uur. Wat zal iedereen hier blij zijn!

Criticaster    
7 dagen geleden door Criticaster
2

@Criticaster schreef: "Traag? Volgens mij is er spoedoverleg over een avondklok.

Goh, lege straten na xx uur. Wat zal iedereen hier blij zijn!"

Dat bedoel ik. Er is nog spoedoverleg bezig..

Liz    
7 dagen geleden door Liz
0

@Liz schreef: "Dat bedoel ik. Er is nog spoedoverleg bezig.."

Jij zou willen dat er acuut avondklokken worden ingesteld en dat iedereen van de straat af wordt gejaagd?

Criticaster    
7 dagen geleden door Criticaster
2

@Criticaster schreef: "Jij zou willen dat er acuut avondklokken worden ingesteld en dat iedereen van de straat af wordt gejaagd?"

Ja, En weet je waarom? Omdat er nog een heleboel aan het feesten zijn. Hoeveel meldingen van feesten zijn er wel niet geweest de laatste tijd. Buiten dat zijn er ook andere groepen die niet meewerken.
Het valt me mee dat ze serieus rekening houden met die Britse variant die hier al in het land is en daarom het aantal van de besmettingen zo snel mogelijk naar beneden willen krijgen, omdat het misschien binnenkort weer gaat stijgen door deze nieuwe variant. We zien het schrikbeeld van Londen nu. Dat willen we niet mee gaan maken.

Gelezen over de Zuid-Afrikaanse variant? Dat deze ook mogelijk meer jongeren treft die erger ziek kunnen worden en ook in het ziekenhuis terecht komen? Dat zijn ze nog verder aan het onderzoeken, maar wel goed om daar rekening mee te houden.
Nu was ik verbaasd dat een medicus voor een ziekenhuis in Londen stond te roepen dat ook 20, 30 en 40-jarigen dood gingen in het ziekenhuis. Dat zou dan een verklaring kunnen zijn. Tenzij er met die Britse variant ook meer aan de hand is, juist omdat deze ook veel besmettelijker is.
De meeste besmettingen worden op dit moment geteld onder de jongeren.

Liz    
7 dagen geleden door Liz
0

@Criticaster schreef: "Traag? Volgens mij is er spoedoverleg over een avondklok.

Goh, lege straten na xx uur. Wat zal iedereen hier blij zijn!"

Nou zo spoed is het allemaal niet hoor.
Zeker niet bij deze Rutte en De Jonge, die zijn meer van de constante besprekingen en het afwachten.
Wat dit overleg betreft, heeft het OMT al veel eerder geadviseerd een avondklok in te stellen, zelfs met oud en nieuw.
Maar dat vonden Rutte en consorten toen weer te ver gaan.
Nu wordt dit onderwerp, zogenaamd wéér in een spoedoverleg besproken, waarvan we pas volgende week of daarna, een uitkomst kunnen verwachten, aldus onze "crisismanager"...
Wat een gedoe weer om iets, waar je zonder strenge handhaving, niets aan hebt..
Daar hoeft het OMT géén week over te doen, om tot die conclusie te komen...

Dieke    
7 dagen geleden door Dieke
0

@Snorrie schreef: "Dus ipv de adviserende functie van het OMT denk jij dat de leiding van NL in handen geven van het red team de oplossing is ?"

Lees je even mee?
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5116111/coronacrisis-reconstructie-kabinet-rivm
Reconstructie: zo verloor het kabinet kostbare tijd in strijd tegen coronavirus

En het erge is dat ze niets van hun fouten leren.
Kijk maar een hoe Nieuw Zeeland het doet en veel andere landen.

samcash    
6 dagen geleden door samcash
0

Nu durft Rutte de avondklok niet in te voeren, want bang voor electoraal verlies. Daarom wacht hij tot na de verkiezingen in maart!

SergioLeone    
7 dagen geleden door SergioLeone
3

@SergioLeone schreef: "Nu durft Rutte de avondklok niet in te voeren, want bang voor electoraal verlies. Daarom wacht hij tot na de verkiezingen in maart!"

Hoop niet op Rutte IV.

Interessant    
7 dagen geleden door Interessant
3

@Interessant schreef: "Hoop niet op Rutte IV."

Daar valt niet aan te ontkomen. slechts 7% van de nederlandse samenleving is tegen Rutte en de VVD.

Op naar Rutte IV en V en VI

Never change a winning team.

Zwartwit    
6 dagen geleden door Zwartwit
0

@Zwartwit schreef: "Daar valt niet aan te ontkomen. slechts 7% van de nederlandse samenleving is tegen Rutte en de VVD.

Op naar Rutte IV en V en VI

Never change a winning team."

Verte mij maar wat Rutte goed heeft gedaan de afgelopen 10 jaar? Los van wat hij nu doet wat ook al niet echt geweldig is?

Diederik    
5 dagen geleden door Diederik
2

@Diederik schreef: "Verte mij maar wat Rutte goed heeft gedaan de afgelopen 10 jaar? Los van wat hij nu doet wat ook al niet echt geweldig is?"

Veel anders hadden we niet meerdere kabinetten Rutte gehad. Één keer gevallen, maar door wilders.

Zwartwit    
5 dagen geleden door Zwartwit
0

Dat ze maar beginnen met het vliegverkeer verder aan banden te leggen!

Topperz    
7 dagen geleden door Topperz
3

Er moet preventief geruimd worden...
82% v.d. Nederlanders wil inmiddels graag 'n mars maken naar de biomassacentrales om zichzelf daar op te offeren in de hete ovens na 't nuttigen van hun lievelingseten....

Chat Baker    
6 dagen geleden door Chat Baker
3

Maar dan ook streng handhaven.

niet-alles-geloven    
8 dagen geleden door niet-alles-geloven
3

Citaat:
"De vraag is wel wat we nog kunnen doen - we zitten al in de strengste lockdown tot nu toe."

Deze opmerking is wel the joke of the day...
"De strengste lockdown", dat hoordeb we Rutte vanavond in zijn "Coronashow" óók zeggen. Alleen voegde hij er nog aan toe "van héél Europa"...

Het is werkelijk niet te geloven.
Men weet 7n Nederland niet eens wat een èchte lockdown betekent.
Dan kun je ècht niet, zoals afgelopen weekend we massaal op uit, om wat sneeuw te bekijken en urenlang overal in de file te staan...
Zo'n avondklok heeft óók alleen maar zin, als er gehandhaafd wordt en hoge boetes worden uitgedeeld.
Dus een avondklok heeft hier géén zin.
Die weinige handhavers, die in Nederland rondlopen, zijn niet eens in staat om te handhaven.
We zijn inderdaad het lachertje van Europa geworden.
Nu moet er eerst wéér overlegd worden met het OMT over een avondklok, terwijl dit vandaag al met het dit team besproken was..
Een eerder advies van het OMT, van een paar maanden geleden, was al om een avondklok in te stellen x maar werd toen afgewezen en zelfs voor oud en nieuw is dit nog een optie geweest.
Maar nee, er moet eerst wéér een week, over vergaderd worden.
Nergens zo'n zwalkend beleid gezien als in Nederland.
Ondertussen is het voor de zoveelste keer weer afwachten, wat de Engelse variant doet.
Nu dat laatste weten wij al wel: één op de 10 mensen, is volgens de laatste berichten, inmiddels al besmet met de nieuwe variant.
De ziekenhuizen stromen over en de noodtoestand is afgekondigd. Ook Ierland is al bijna helemaal rood gekleurd.
Dát gaat dus echt hard.
Maar vooral iedereen nog in- en uit laten reizen van en naar het VK en Ierland.
No problem, volgens Rutte.
Deze afwachtende en slappe houding gaat deze overheid, binnenkort wéér opbreken.
Ze hebben helaas, nog steeds niets geleerd, van hun vorige fouten...
Triest, maar waar.



Strongoli    
7 dagen geleden door Strongoli
3

@Strongoli schreef: " Citaat:
"De vraag is wel wat we nog kunnen doen - we zitten al in de strengste lockdown tot nu toe."

Deze opmerking is wel the joke of the day...
"De strengste lockdown", dat hoordeb we Rutte vanavond in zijn "Coronashow" óók zeggen. Alleen voegde hij er nog aan toe "van héél Europa"...

Het is werkelijk niet te geloven.
Men weet 7n Nederland niet eens wat een èchte lockdown betekent.
Dan kun je ècht niet, zoals afgelopen weekend we massaal op uit, om wat sneeuw te bekijken en urenlang overal in de file te staan...
Zo'n avondklok heeft óók alleen maar zin, als er gehandhaafd wordt en hoge boetes worden uitgedeeld.
Dus een avondklok heeft hier géén zin.
Die weinige handhavers, die in Nederland rondlopen, zijn niet eens in staat om te handhaven.
We zijn inderdaad het lachertje van Europa geworden.
Nu moet er eerst wéér overlegd worden met het OMT over een avondklok, terwijl dit vandaag al met het dit team besproken was..
Een eerder advies van het OMT, van een paar maanden geleden, was al om een avondklok in te stellen x maar werd toen afgewezen en zelfs voor oud en nieuw is dit nog een optie geweest.
Maar nee, er moet eerst wéér een week, over vergaderd worden.
Nergens zo'n zwalkend beleid gezien als in Nederland.
Ondertussen is het voor de zoveelste keer weer afwachten, wat de Engelse variant doet.
Nu dat laatste weten wij al wel: één op de 10 mensen, is volgens de laatste berichten, inmiddels al besmet met de nieuwe variant.
De ziekenhuizen stromen over en de noodtoestand is afgekondigd. Ook Ierland is al bijna helemaal rood gekleurd.
Dát gaat dus echt hard.
Maar vooral iedereen nog in- en uit laten reizen van en naar het VK en Ierland.
No problem, volgens Rutte.
Deze afwachtende en slappe houding gaat deze overheid, binnenkort wéér opbreken.
Ze hebben helaas, nog steeds niets geleerd, van hun vorige fouten...
Triest, maar waar.



"

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5116111/coronacrisis-reconstructie-kabinet-rivm

samcash    
6 dagen geleden door samcash
0

@samcash schreef: "https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5116111/coronacrisis-reconstructie-kabinet-rivm"

In dit stuk, gaat het over de leugens en cruciale informatie die, bewust werd achtergehouden..
https://www.dagelijksestandaard.nl/2020/03/hoe-u-werd-voorgelogen-door-het-rivm-en-de-media/

Strongoli    
6 dagen geleden door Strongoli
1

@Strongoli schreef: "In dit stuk, gaat het over de leugens en cruciale informatie die, bewust werd achtergehouden..
https://www.dagelijksestandaard.nl/2020/03/hoe-u-werd-voorgelogen-door-het-rivm-en-de-media/"

Het gaat over achter de feiten aanlopen. In dat opzicht is dit kabinet bijzonder hardleers.

samcash    
6 dagen geleden door samcash
1

@Strongoli schreef: " Citaat:
"De vraag is wel wat we nog kunnen doen - we zitten al in de strengste lockdown tot nu toe."

Deze opmerking is wel the joke of the day...
"De strengste lockdown", dat hoordeb we Rutte vanavond in zijn "Coronashow" óók zeggen. Alleen voegde hij er nog aan toe "van héél Europa"...

Het is werkelijk niet te geloven.
Men weet 7n Nederland niet eens wat een èchte lockdown betekent.
Dan kun je ècht niet, zoals afgelopen weekend we massaal op uit, om wat sneeuw te bekijken en urenlang overal in de file te staan...
Zo'n avondklok heeft óók alleen maar zin, als er gehandhaafd wordt en hoge boetes worden uitgedeeld.
Dus een avondklok heeft hier géén zin.
Die weinige handhavers, die in Nederland rondlopen, zijn niet eens in staat om te handhaven.
We zijn inderdaad het lachertje van Europa geworden.
Nu moet er eerst wéér overlegd worden met het OMT over een avondklok, terwijl dit vandaag al met het dit team besproken was..
Een eerder advies van het OMT, van een paar maanden geleden, was al om een avondklok in te stellen x maar werd toen afgewezen en zelfs voor oud en nieuw is dit nog een optie geweest.
Maar nee, er moet eerst wéér een week, over vergaderd worden.
Nergens zo'n zwalkend beleid gezien als in Nederland.
Ondertussen is het voor de zoveelste keer weer afwachten, wat de Engelse variant doet.
Nu dat laatste weten wij al wel: één op de 10 mensen, is volgens de laatste berichten, inmiddels al besmet met de nieuwe variant.
De ziekenhuizen stromen over en de noodtoestand is afgekondigd. Ook Ierland is al bijna helemaal rood gekleurd.
Dát gaat dus echt hard.
Maar vooral iedereen nog in- en uit laten reizen van en naar het VK en Ierland.
No problem, volgens Rutte.
Deze afwachtende en slappe houding gaat deze overheid, binnenkort wéér opbreken.
Ze hebben helaas, nog steeds niets geleerd, van hun vorige fouten...
Triest, maar waar.



"

Als een ieder zich nu eens gewoon vrijwillig aan alle regels zou houden en het belang daarvan ook in zou zien, hoeft er niet gehandhaaft te worden.

Zwartwit    
6 dagen geleden door Zwartwit
0

@samcash schreef: "Het gaat over achter de feiten aanlopen. In dat opzicht is dit kabinet bijzonder hardleers. "

Tja, waar wordt de DDS bij ondergedeeld? https://sites.google.com/site/dehoaxwijzer/valse-nieuwssites

de dagelijkse standaard is jouw bron?

Zwartwit    
6 dagen geleden door Zwartwit
1

@Strongoli schreef: "In dit stuk, gaat het over de leugens en cruciale informatie die, bewust werd achtergehouden..
https://www.dagelijksestandaard.nl/2020/03/hoe-u-werd-voorgelogen-door-het-rivm-en-de-media/"

https://sites.google.com/site/dehoaxwijzer/valse-nieuwssites

Zwartwit    
6 dagen geleden door Zwartwit
1

@Strongoli schreef: "In dit stuk, gaat het over de leugens en cruciale informatie die, bewust werd achtergehouden..
https://www.dagelijksestandaard.nl/2020/03/hoe-u-werd-voorgelogen-door-het-rivm-en-de-media/"

https://hoax.fandom.com/nl/wiki/De_Dagelijkse_Standaard

Nuff said

Zwartwit    
5 dagen geleden door Zwartwit
1

@samcash schreef: "Het gaat over achter de feiten aanlopen. In dat opzicht is dit kabinet bijzonder hardleers. "

https://hoax.fandom.com/nl/wiki/De_Dagelijkse_Standaard

Zwartwit    
5 dagen geleden door Zwartwit
1

@Zwartwit schreef: "Tja, waar wordt de DDS bij ondergedeeld? https://sites.google.com/site/dehoaxwijzer/valse-nieuwssites

de dagelijkse standaard is jouw bron?"

Nee. RTLNieuws.

samcash    
5 dagen geleden door samcash
0

@Zwartwit schreef: "https://sites.google.com/site/dehoaxwijzer/valse-nieuwssites"

U wilde zeggen, dat datgene wat in die "hoax" of volgens u "foutieve nieuwsbronnen" vermeld staat, over het RIVM en Rutte, allemaal níet gebeurd is?
Dan leeft u onder een zeer grote steen, als u deze echte feiten ontkent.
De waarheid mag volgens u niet verteld worden?
Schei toch uit, dan blijft u tóch lekker in uw bubble zitten..




Strongoli    
5 dagen geleden door Strongoli
1

@Strongoli schreef: "U wilde zeggen, dat datgene wat in die "hoax" of volgens u "foutieve nieuwsbronnen" vermeld staat, over het RIVM en Rutte, allemaal níet gebeurd is?
Dan leeft u onder een zeer grote steen, als u deze echte feiten ontkent.
De waarheid mag volgens u niet verteld worden?
Schei toch uit, dan blijft u tóch lekker in uw bubble zitten..




"

Nope, maar het nieuws klopt meestal niet en moet niet met een korreltje, maar kilo’s zout genomen worden.

Zwartwit    
5 dagen geleden door Zwartwit
0

@Zwartwit schreef: "Nope, maar het nieuws klopt meestal niet en moet niet met een korreltje, maar kilo’s zout genomen worden."

Ligt er aan welk nieuws, met een korrel zout, genomen moet worden.
Een reconstructie, van wat er heeft plaatsgevonden en dat gebaseerd is op échte feiten, is in feite een rapportage dat als nieuws gebracht wordt.
Daar is niets mis mee.
In dit verband is het bericht van belang en niet diegene, die de boodschap brengt...
Die laatste moet men juist dankbaar zijn, dat deze feiten niet on belicht nlijven.
Zeker in deze crisis worden met name door het RIVM, Rutte en De Jonge veel fouten genasjt6.
Dát mag best gezegd worden.
Óók leiders moeten tegen kritiek kunnen, zij zijn óók niet onfeilbaar..

Strongoli    
5 dagen geleden door Strongoli
1

Ik sta toch meer achter de berichtgeving zoals:

https://www.hpdetijd.nl/2021-01-10/waarom-het-zinloos-is-om-gezonde-mensen-te-vaccineren-tegen-corona

De experts bestaan ook alleen uit virologen. Geen econoom, of psycholoog te bekennen.

Scalple    
7 dagen geleden door Scalple
0

Dat snap ik. Er zal iets rigoureus moeten gebeuren om dit virus de kop in te drukken. Strengere maatregelen, het is niet anders.

FrisseBries    
8 dagen geleden door FrisseBries
0

@FrisseBries schreef: "Dat snap ik. Er zal iets rigoureus moeten gebeuren om dit virus de kop in te drukken. Strengere maatregelen, het is niet anders."

U heeft de illusie dat een virus kan worden tegengehouden?
Ik zal u uit een droom helpen. Dat gaat niet.

rlw    
8 dagen geleden door rlw
9

Visverbod voor alle binnenwateren , kermisverbod , avondklok , verboden te lachen , verbod op papier geld etc.
Het lijkt net oorlog!!!

Chat Baker    
6 dagen geleden door Chat Baker
0

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.
Laatste reacties
Caantje
Stelling; Een avondklok moet worden ingevoerd.

Ik begrijp het niet helemaal.Alles is ...

4 minuten geleden door Caantje

zeikenderechter
Trump neemt afscheid van Witte Huis: 'Trots dat ik geen oorlog ben begonnen'

Ja, hahaha, hij vond oorlog in eigen hui...

10 minuten geleden door zeikenderechter

Koortje
Trump neemt afscheid van Witte Huis: 'Trots dat ik geen oorlog ben begonnen'

De verdeeldheid, veroorzaakt door dit ge...

10 minuten geleden door Koortje

zeikenderechter
Trump neemt afscheid van Witte Huis: 'Trots dat ik geen oorlog ben begonnen'

Waarvan een aantal in deze speech.Ma...

13 minuten geleden door zeikenderechter

zeikenderechter
Trump neemt afscheid van Witte Huis: 'Trots dat ik geen oorlog ben begonnen'

Die 30.000 leugens heeft ie zeker niet g...

14 minuten geleden door zeikenderechter

samcash
Wetenschap: Trump-aanhangers zijn minder emotioneel stabiel

Heel de VS is labiel. Het is een samenle...

15 minuten geleden door samcash

samcash
Maximaal aantal bezoekers mogelijk naar één • Gommers geen voorstander van avondklok

Dus je kunt geen stel meer uitnodigen. D...

17 minuten geleden door samcash

mountainlion
President Biden... hoelang nog voordat ie aan de slag kan?

... haha die enkele min bij de niet-fans...

19 minuten geleden door mountainlion

samcash
Twaalf leden Nationale Garde weggehaald bij beveiliging inauguratie Biden

Dat zou een stunt zijn als Biden morgen ...

20 minuten geleden door samcash

Visionair.nl
Wetenschap: Trump-aanhangers zijn minder emotioneel stabiel

Ik had het niet tegen jou, dus bespaar j...

21 minuten geleden door Visionair.nl


ADVERTENTIE