BMW's anti-haatcampagne naar aanleiding van het vele commentaar op de omstreden 'hazentanden'-grille van nieuwe modellen.
Volledig scherm
BMW's anti-haatcampagne naar aanleiding van het vele commentaar op de omstreden 'hazentanden'-grille van nieuwe modellen. © Twitter/BMW

BMW zegt sorry voor belachelijk maken belangrijkste doelgroep op social media

BMW heeft excuses aangeboden voor een op social media gelanceerde campagne die de zogeheten ‘boomers’ belachelijk maakt. Met de zin ‘Oké, Boomer, en wat is jouw reden om niet te veranderen?’ zette de campagne kwaad bloed bij de belangrijkste groep kopers van BMW's.

  1. Volkswagen biedt excuses aan voor racistische reclame

    Volkswagen biedt excuses aan voor racisti­sche reclame

    De directie van Volkswagen heeft excuses aangeboden voor een racistisch reclamefilmpje op Instagram en Facebook. In de video wordt een man met een donkere huidskleur door een enorme witte hand uit de buurt gehouden van de nieuwe Golf 8. Vervolgens wordt de man in een café geduwd met de naam ‘Petit Colon’, oftewel Kleine Kolonist. Bovendien komen groot de letters N, G, E en R in beeld: volgens critici een duidelijk verwijzing naar de woorden nigger en neger.
  2. Audi onder vuur na ‘seksistische' advertentie van klein meisje dat banaan opeet

    Audi onder vuur na ‘seksisti­sche' adverten­tie van klein meisje dat banaan opeet

    De Duitse autofabrikant Audi gaat diep door het stof voor het plaatsen van een controversiële afbeelding van een klein meisje dat al leunend tegen de voorkant van een rode sportwagen een banaan opeet. De foto, die is bedoeld om de nieuwe Audi RS4 te promoten, is na felle kritiek van de site van Audi verwijderd. ,,We bieden onze oprechte excuses aan voor dit ongevoelige beeld”, laat het miljardenbedrijf weten.