Dan moet je juist oppassen....
@1Helemaal mee eens. Functie elders !Laat hem maar lekker samen gaan hokken met z'n WEF vrouwetje, Ayfer Koç. ...
@5 Het probleem is dat Hugo dat werkelijk denkt!...
@9Ik snap niet wat je op forum doet als je telkens weer het inhoudelijk debat mijdt en alleen maar over de bewoording en benaming klaagt. Het ...
@11 *Note Ik heb zelf "omgebouwde kerels" geschreven. Deze reactie is waarschijnlijk door de moderator weggehaald. Misschien terecht,...
Als je miljarden hebt kun je je toch wel uitkopen? Met geld is immers alles te koop?...
Gaat Bryan Isaacs er dan voor zorgen dat Daisy Bouterse achter de tralies komt? Ik moet het nog zien....
Dat wordt zeiltjes spannen. En dan zodanig opstellen dat het niet op de grond van de eigenaar terecht komt. Dat lijkt mij de enig juiste oplossi...
Voor de helft van de prijs van een Tesla heb je al een mooie Ford Mustang Mach E die theoretisch ook 600 km kan afleggen met 1 lading.
Alleen je moet dan wel zelf sturen dat doet de auto niet voor je.
Nogal kortzichtig om op basis van verkoopcijfers in Europa uitspraken te doen over dominantie wetende dat de productie de vraag niet aan kan. Er zijn op dit moment maar 2 Tesla fabrieken waar auto's geproduceerd worden en die draaien allemaal op maximale capaciteit.
Fremont kan 500.000 Model Y en Model 3 per jaar produceren en 100.000 Model X en Model S.
De Model 3 lijn in Shanghai produceert nu 5700 Model 3 per week en de Model Y lijn is nu aan het testdraaien om uiteindelijk 300.000 model Y te produceren. Omdat de Model 3 productie voorspoedig gaat zijn er vanuit China 14.000 Model 3 onderweg naar Europa.
In de 1eh 2021 verwacht men dat de Gigafactory in Berlijn in bedrijf gaat. De productie zal 500.000 per jaar zijn. Zelfde geldt voor Gigafactory Texas die ook in aanbouw is en Model Y, de Cybertruck en de Semi vrachtwagens gaat produceren.
Ondertussen neemt de brutomarge volgens de kwartaalverslagen van Tesla toe en kan je zelf bedenken wat er gebeurd met de netto marge als je gaat schaalvergroten. Alle R&D kosten worden dan verdeeld over meer auto's dus gaat de kostprijs omlaag.
@2 , hoezo de helft van de prijs?
Instapmodel Mach E € 58.075,-
@3 De Tesla kost zon 120.000 euro tenzij je het kleinere model bedoelt zonder autonoom rijden maar die kan geen 600 tot 800 km afstand rijden op 1 lading.
@4 . de model 3 kost minder dan de helft van € 120.000.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.