Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

BILD publiceert details over eerste én tweede bod van Ajax op Klaassen

Laatste update:

Het eerste bod van Ajax op Davy Klaassen, dat werd afgewezen door Werder Bremen, bedroeg volgens BILD zeven miljoen euro plus vijf miljoen euro aan variabelen. Directeur voetbalzaken Marc Overmars van Ajax gaat zich spoedig in het Weser-Stadion melden met een nieuw bod. Volgens de doorgaans goed ingevoerde krant gaat Ajax een vast bedrag van circa negen miljoen euro plus drie miljoen euro aan bonussen aanbieden.

Ook met het nieuwe bod zou de totale transfersom kunnen uitkomen op 12 miljoen euro. Het vaste bedrag ligt echter hoger dan bij het eerste bod. De potentiële totale transfersom komt in de buurt van de som die Werder Bremen twee jaar geleden betaalde om Klaassen over te nemen van Everton: 13,5 miljoen euro. De club uit de Bundesliga hoopt zo'n groot mogelijk deel van die transfersom terug te verdienen en zou daarom wel akkoord kunnen gaan met het tweede Amsterdamse bod. BILD stelt dat de coronacrisis Werder dertig miljoen euro heeft gekost en dat de club een transfersom voor Klaassen daarom goed kan gebruiken.

Bovendien is het vrij stil rondom Milot Rashica, een speler die Werder volgens eerdere berichtgeving circa twintig miljoen euro kan opleveren. De stilte in het 'transferpoker' rond de ex-aanvaller van Vitesse doet Werder beseffen dat een vertrek van Klaassen wellicht de enige manier is om inkomsten te genereren. Klaassen verliet Ajax in 2017 voor een avontuur bij Everton. Volgens BILD heeft Werder met de transfervrije Kevin Stöger en een nog onbenoemde buitenlandse speler twee potentiële opvolgers van de middenvelder in het vizier.

Fansite DeichStube meldde woensdagmiddag dat Werder genoeg tijd wil hebben om een vervanger te strikken. De club zou Ajax daarom een ultimatum hebben gesteld: Werder wil dat er donderdag een akkoord op hoofdlijnen op tafel ligt en zal anders de stekker uit de gesprekken trekken, luidde de berichtgeving. Klaassen heeft een contract tot medio 2022 bij Werder. Ajax staat op het punt om zich te versterken met Sean Klaiber van FC Utrecht; mogelijk wordt Klaassen de laatste aanwinst voor het sluiten van de transfermarkt.

Doet Ajax er goed aan om Davy Klaassen terug te halen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax: doe.het.niet.
Hij stak uit bij Ajax toen het gemiddeld niveau echt een stuk lager lag. Gaat ‘m nu echt niet meer lukken in de huidige selectie.

30 september 2020 om 21:25

Het niveau van Ajax ligt hoger. Maar dat van Klaassen ook. Is inmiddels meer ervaren en een stuk completer, echt wel een aanwinst. Gaat je niet helpen aan een halve finale CL, maar dat is ook helemaal niet realistisch.

30 september 2020 om 21:29

Inderdaad. Klaassen zou geweldig zijn, je haalt dan zoveel zekerheid en ervaring binnen. Kan best zijn dat hij niet altijd speelt, maar zou sowieso goed zijn en het gemiddelde niveau omhoog tillen.

30 september 2020 om 21:29

zelfs in de EL was hij niet bepalend. toen was Ziyech de grote man

30 september 2020 om 21:42

Ziyech was zeker ook belangrijk, maar dat maakt toch niet dat Klaassen dat niet was? Wat een gekke logica is dat, kan er maar 1 iemand bepalend zijn? Ziyech scoorde overigens geen enkele keer in de knock out fase van de EL dat seizoen dus het is echt niet zo dat hij de enige grote man was Japie.

30 september 2020 om 21:44

Haha, ja, Ziyech was de enige speler die het EL succes teweegbracht.

30 september 2020 om 21:45

Wedstrijd tegen Schalke vergeten? Wordt alleen maar gedaan alsof Klaassen een of andere matige voetballer is. Was met Ziyech, Onana en Sanchez de belangrijkste in het team.

30 september 2020 om 21:46

Inderdaad. Meen te herinneren dat Klaassen ons hoogstpersoonlijk thuis langs Schalke (dat toen een stuk sterker was in vergelijking met het heden) schoot.

30 september 2020 om 21:52

@sanderk91 ik vond Klaassen niet bepalend dat toernooi maar goed, misschien is er iemand die mijn ongelijk kan bewijzen met indrukwekkende statistieken van hem dat toernooi. in de wedstrijden die ik hem toen zag spelen viel hij mij iig niet echt op waar ik Ziyech de ene na de andere speler vrij voor de goal zag zetten dat toernooi. Dolberg was toen overigens ook fenomenaal

30 september 2020 om 21:59

6 doelpunten in 17 Europese wedstrijden vind ik toch aardig voor een middenvelder Japie.

30 september 2020 om 21:59

Over Dolberg heb je zeker gelijk. Maar zowel het succes van 16-17 in EL als het succes in de CL van 18-19 is het succes van het collectief. Ajax had magistrale individuen die feilloos als schakeltjes pasten in de voetbalmachine dat die teams waren. En dat is toch vooral weer te danken aan Bosz en Ten Hag, die weer ouderwets met bravoure totaalvoetbal durfden te spelen.

30 september 2020 om 22:03

En dan nog. Het ver komen in de CL hangt meer af van een goed lopend systeem dan van de individuele kwaliteit. Een Gudelj speelt ook mee bij Sevilla en als dat team een goed seizoen draait toen ze ook mee in de top van Europa. Ik snap ook steeds meer de balans die ze willen nastreven met deze aankopen. Er lopen altijd genoeg toptalenten rond in Amsterdam, daarnaast heb je cultuurbewakers en stabiele/ervaren spelers nodig die weten wat het is om altijd 100 te geven.

30 september 2020 om 22:06

@nman02 ligt er ook aan tegen welke tegenstanders die goals waren natuurlijk. tegen welke clubs maakte hij die goals?

30 september 2020 om 22:08

Ach, Schone helpt je ook niet aan de halve finale van de CL of finale van de EL, toch is het met hem gelukt. Edit: ik zeg nu natuurlijk niet dat we daar weer kans op maken, maar als het team complementair is aan elkaar kan ook Klaassen van grote waarde zijn.

30 september 2020 om 22:12

Schone vond ik veel beter als Klaassen. die had een goede techniek, creativiteit en een geweldige pass en traptechniek in de benen

30 september 2020 om 22:24

Daar staat tegenover dat Klaassen over veel meer loopvermorgen, oogte voor ruimte en doelgerichter is dan schone Japie. Het is maar net waar je op wilt letten. Schone kon het allemaal niet meer belopen en Klaassen was maar een simpele draver. Uiteindelijk zijn het allebei gewoon meer dan prima spelers voor Ajax (geweest). Niet de grootste talenten, maar wel spelers met specifieke kwaliteiten die nooit door de ondergrens zullen zakken.

30 september 2020 om 22:29

Volgens mij kunnen we dus wel concluderen dat in de succesvolle Ajaxteams van '2017 en 2019 de boel behoorlijk in balans was. Schone was complementair aan Klaassen, Frenkie aan Donny en ga zo maar door. Bij een voetbalmachine is het belangrijk dat de schakeltjes mooi in elkaar vallen en daar kan je types als Klaassen prima voor gebruiken.

30 september 2020 om 22:30

@Japie: Tegen PAOK (2), Rostov (2) en Schalke (2). Assists tegen Panatinaikos, Kopenhagen en Lyon. Al met al zeker niet slecht voor een middenvelder lijkt me

30 september 2020 om 22:59

slecht niet maar ook niet heel indrukwekkend imo. als ik me niet vergis heeft hij ook met Ajax gespeeld tegen clubs als Real, AC Milan, Psg, Barcelona, City en Dortmund maar blijkbaar waren die clubs een brug te ver voor hem om een doelpunt tegen te maken

30 september 2020 om 23:08

Nu begin je ineens over wedstrijden uit heel andere seizoenen? We hadden het toch over het EL succesjaar 16/17? Maar inderdaad, tegen sommige van die ploegen heeft Klaassen ook gespeeld (tegen Real, BVB en City overigens niet volgens mij, dat seizoen was hij langdurig geblesseerd en begin van dat seizoen speelde hij nog in de belofte Eredivisie zelfs), tegen PSG scoorde hij ook nog bijvoorbeeld. Maar dat zijn heel andere jaargangen in ieder geval!

30 september 2020 om 23:20

Wat was die Danny Hoessen toch een topspits hé! Die scoorde tenminste tegen clubs als Barcelona en Dortmund!!😭

30 september 2020 om 23:26

Ieder z'n kwaliteiten Japie. Schone kon geen gaten dichtlopen zoals Klaassen dat doet. Voor creativiteit heb je nog twee andere middenvelders.

1 oktober 2020 om 01:19

Halve finale niet realistisch, dat is precies wat werd gezegd voorafgaand aan het seizoen dat dit ons daadwerkelijk lukte.

1 oktober 2020 om 06:10

Japie je kan het draaien en keren hoe je het wilt, maar het zijn kul argumenten. Klaassen heeft ten eerste wel degelijk voor Ajax gescoord, tegen PSG met een erg knappe kop goal... Hij heeft niet met Ajax tegen Real en City gespeeld, dat waren andere ploegen. Uiteindelijk is het ook maar een middenvelder he, niet zo makkelijk dan te scoren als je nauwleijks de bal hebt tegen die clubs. Dat het geen wereldmiddenvelder is ben ik met je eens, maar leg dan wel even je kritiek normaal uit ipv allemaal rare dingen te benoemen. Speler van het jaar in het jaar dat we de finale haalden van EL met jongens als Onana, Sanchez, Dolberg, Schone, Ziyech en Traore.

30 september 2020 om 21:30

Doe het wel. Een speler als vdB is onbetaalbaar voor Ajax maar Klaassen is een uitstend alternatief. Vanaf de F jes is de Ajax visie er al ingestapt, hem hoef je niets meer uit te leggen.

30 september 2020 om 21:47

Wat een onzin. Hij werd speler van het jaar in een team met o.a Sanchez, Schöne, Onana, Ziyech, Traoré en Dolberg. Waar heb je het over. Gewoon een degelijke speler voor een prima prijs in een tijd waarin veel clubs en ook Ajax op de centen moeten letten. Absolute super prof, nauwelijks geblesseerd en altijd 100% inzet. Het algemene niveau lag hoger in 2019 maar hij is voor deze ploeg toch echt een aanwinst. Beter dan Alvarez, Gravenberch en Promes op het middenveld.

30 september 2020 om 21:58

Klaassen heeft het alleen bij Everton niet goed gedaan. Maar bij Werder is hij de bepalende man. Ook destijds bij Ajax deed hij het prima, en dat leidde tot een uitverkiezing van Oranje, waarin hij redelijk goed presteerde. Daarnaast kent hij Ajax en omgekeerd. Als Ten Hag nu eens een keer het middenveld goed invult, bestaat dat uit Martinez, Klaassen en Kudus. Dan hoef je daar niet meer naar om te kijken.

Vind 12 miljoen een prima bedrag. Echt wel van toegevoegde waarde. Hij is echt niet slechter geworden, en slechter dan Alvarez kan hij sowieso niet zijn. Overigens is hij op 10 ook gewoon beter dan Promes. Garantie voor goals en werklust. Nederlandse jongen, jongen van de club, goeie leeftijd en goeie mentaliteit. Ik word steeds enthousiaster betreft Klaassen.

30 september 2020 om 21:45

Top, ik ook, denk dat juist zijn beweging zonder bal de voorste 3 gevaarlijker zullen maken en zal ook belangrijk zijn met druk zetten. Past eigenlijk perfect.

Daar gaat de 20 miljoen winst van dit jaar, in een weekje weg.toch denk ik dat Klaassen in de eredivisie wel wat karakter kan brengen.

30 september 2020 om 21:48

Onzin. Dat was de winst van vorig jaar. Ajax heeft afgelopen seizoen een winst van 20,7 miljoen (na belasting) gemaakt. Er kwam 84,5 miljoen euro binnen aan transfergeld, voornamelijk als gevolg van de transfers van Matthijs de Ligt naar Juventus en Kasper Dolberg naar OGC Nice. Daar zit het bedrag van bijvoorbeeld Ziyech en Van de Beek niet eens bij.

30 september 2020 om 22:14

Theoretisch gezien heeft Klaassen zichzelf al terugverdiend. 15 miljoen zelfs. Je verkoopt hem voor 27 en een paar jaar later koop je een betere, meer ervaren Klaassen terug voor 12. Hoeft niet te wennen in jong Ajax. En al het geneuzel over rest waarde wat ik wel eens lees, heeft hij ook nog.

1 oktober 2020 om 08:45

Dat is niet helemaal waar, want als hij was gebleven had Ajax andere spelers niet hoeven halen. Vervangers van Klaassen bijvoorbeeld. Ik snap je gedachtegang, maar het klopt niet helemaal.

1 oktober 2020 om 10:58

Klopt, dan kun je van bovengenoemd bedrag 2.5 miljoen aftrekken. Dat is het bedrag wat Ajax voor S. de Jong heeft betaald als vervanger. Alle andere middenvelders waren nl al aanwezig.

ik vind Klaassen echt een speler zonder geur noch smaak. leuk voor de breedte misschien maar geen versterking voor het basiselftal van Ajax imo

30 september 2020 om 21:31

Vind je hem niet beter dan Alvarez? Of dan Promes? (Op de 10 positie).

30 september 2020 om 21:41

Promes vind ik idd geen 10 en eigenlijk ook geen bijzondere voetballer en Alarez zou denk ik niet eens opvallen bij een FC Groningen dus Klaassen is niet perse slechter, maar zelf zou ik kiezen voor een middenveld met Gravenberch, Martines en Kudus

30 september 2020 om 22:01

Als Promes goed wordt geruikt vind ik m specialer dan Klaassen. Met Gravenberch en Kudus heb je fysiek en technisch sterke jongens maar een echte spelverdeler mis je dan. Martinez kon dat bij vlagen maar als we nou een 10 hadden met overzicht en een goede pass in de benen zou het elftal helemaal compleet zijn.

30 september 2020 om 22:01

Eens Japie, na een hele lange tijd. 😛 Gravenberch, Kudus en Martinez lijkt me ook de beste keuze voor het middenveld.

30 september 2020 om 22:16

Gravenberch, Martinez en Kudus is gewoon een beperkt middenveld. Kudus en Gravenberch lijken veel op elkaar qua stijl en er zit gewoon geen enkele speler die een eindpas kan geven of diepte zoekt. Martinez erbij voor Alvarez en laat Gravenberch het maar met Kudus uitvechten.

30 september 2020 om 21:34

Das een dubbele ontkenning, dus je zegt dat ie wel goed is. :D
Hoe dan ook, ik vind hem absoluut een versterking. Ideale leeftijd, werklust, Nederlander, scorend vermogen, kind van de club, leider, moet ik nog even doorgaan...?

1 oktober 2020 om 01:24

Ik heb me jaren lang geërgerd aan zijn spel, altijd alleen maar in de 16 staan wachten om een balletje erin te tikken.

Afkomst, kind van de club, leeftijd maken mij absoluut niet uit. Ik wil kwaliteit op het veld hebben, maakt niet uit al komen ze uit Ghana of Brazilië.

Ik wil iemand zien die het hele team beter laat voetballen en dat is Klaassen niet.

2 oktober 2020 om 09:36

Dat is Klaassen wã©l. En dan vooral op mentaal vlak, wat je echt niet moet onderschatten. Erg belangrijk voor een elftal. Maar wacht,. je zegt 'wachten om een balletje erin te tikken'??? Dan heb je nog nooit naar Klaassen gekeken. Echt nog nooit. Want ja, hij komt vaak in de zestien. Maar wachten? Dat doet ie nou net niet.

30 september 2020 om 21:38

Ik ben er ook niet ondersteboven van, maar als je Davy de komende 5 jaar achter de hand hebt als 12de man is dat toch prima? Die gozer scoorde vaak een belangrijke goal op een lastig moment. Schreeuwt het hele team naar voren. Werd ook niks voor niks aanvoerder en verkocht voor 30 miljoen aan Everton. Schat hem nog steeds veel hoger in dan een toornstra of rosario.

30 september 2020 om 21:42

Denk zelfs dat hij Basisplaats zal krijgen mag Alvarez in de verdediging.

30 september 2020 om 22:41

Hij zal geen doorsnee Eredivisie salaris hebben denk ik. Dure 12e man. Ik zie hem het liefst niet komen

30 september 2020 om 22:51

@zytto, tja beter dan Toornstra is hopelijk niet de maatstaf. Kan me ook niet voorstellen dat hij voor de bank komt

30 september 2020 om 21:44

Ik vind het een zeer nuttige en goede speler, gaat Ajax sterker maken. Gaat er in dit elftal met gemak 15, misschien wel 20 inleggen.

30 september 2020 om 23:24

Het is geen opvallende speler dat zeker niet. Maar hij heeft een hele functionele techniek en weet heel goed het spel te verleggen. Hij heeft een goed overzicht en zijn passing is nauwkeurig. Daar komt nog eens bij dat hij veel loopvermogen heeft en een team player is. Echt ideaal om erbij te hebben en niet als 12e man maar als basis. Maar of hij veel hoogstandjes gaat laten zien...nee, maar daar zijn andere voor. Japie Krekel zal wel weer een andere mening hebben want hij heeft er alweer tientallen berichtjes aan gespendeerd in dit draadje om zijn mening er doorheen te drukken. Kan die niet gewoon 1x een mening geven en daarna kijken we gewoon eens 3 a 4 maanden later wat het geworden is.

1 oktober 2020 om 07:36

Hij is meer een speler die je nodig hebt zodat andere spelers kunnen excelleren. Zoals je bv hier boven al aangaf was Ziyech tijdens de EL de man , maar waarom kon hij dat zijn . Ik denk door spelers zoals oa Klaassen

Bremen gaat akkoord. Zij weten immers dat er geen beter bod komt, van welke club dan ook.bovendien moeten zij ook haast maken om een vervanger aan te trekken.nu is Ajax er klaar voor

30 september 2020 om 22:03

Moet Bremen verkopen dan?

30 september 2020 om 22:29

Moet is een groot woord, maar er schijnen wel wat financiële problemen te zijn bij Bremen. Dus die kunnen het geld goed gebruiken.

12 miljoen!!! Veelste duur voor Klaassen, voor dit geld kun je een betere 6 halen. En mensen maar fitten op PSV en Feyenoord maar dit is ook niet best. Ben benieuwd naar de mening van de Marc Netto veren in de kont gevers (gechargeerd gezegd).

30 september 2020 om 21:46

Noem mij nou eens enkele middenvelders van vergelijkbaar niveau (liefst die op meerdere posities goed uit de voeten kunnen) en leeftijd die significant minder kosten dan? Ik ben erg benieuwd. Dit is een doodnormale prijs voor een speler als Klaassen, zeer zeker niet 'veelste duur'.

30 september 2020 om 22:13

Tjonge jonge kritiek op Ajax zorgt voor spastische reacties ... 'hoezo durf ik kritiek te hebben, hé?!' maar goed, here we go: @Sanderk91 Ajax heeft een hele afdeling genaamd scouting. Hoelang is het al duidelijk dat aan Donny getrokken werd en oudgediende Klaassen komt uit de koker, voor 12 (!!!!) miljoen. Maar goed bij deze de alternatieven waar je naar vroeg: Badelj (Genoa), Adli (Bordeaux), D. Barbosa (Nice), Gaudino (Young Boys) én Asano (Partizan Belgrado). Kan ik mijn scouting factuur jouw kant op sturen? Allen onder de 26 en multi inzetbaar ... Oh en beter dan Klaassen. Ik zeg niet haal Thomas Party en of Kante hé, beetje rondkijken heb je zo betere alternatieven. De vijf die ik noemde kosten echt niet meer dan 12 miljoen en zijn beter. Jij nu!

30 september 2020 om 22:22

Een speler huren ter overbrugging zou ook een betere keuze zijn. Ekkelenkamp of een andere jeugdspeler, de scouting hebben zo meer tijd of een andere buitenkansje kan zich voordoen.

30 september 2020 om 22:25

Nou, het is niet zozeer de kritiek, het zijn de appels die je met peren loopt te vergelijken Savano. Want sinds wanneer presteert Ajax weer op een behoorlijk niveau Europees? Sinds dat Ajax veel meer qua leeftijd en type spelers in balans is. Ajax staat niet alleen meer voor mooi-weervoetballers, maar er zijn ook types die over lijken gaan (tagliafico, De Ligt, Martinez, Veltman, Van de Beek, Ekkelenkamp, ook Frenkie kon er behoorlijk in kleunen). Daarbij heeft Klaassen de opleiding genoten en onder Bosz heeft hij al behoorlijk mogen ruiken aan mooi aanvallend totaalvoetbal. Nu is Klaassen 27, de ideale leeftijd van een voetballer. En laat nou net Ajax uit die categorie spelers twee man hebben verkocht: Veltman (28) en Ziyech (27). Dus je kan wel met spelers van onder de 26 aan komen zetten, Ajax wil die spelers misschien wel helemaal niet halen. Ajax wil een groep tieners hebben, die hebben ze zat uit de jeugd. Ajax wil een groep begin twintigers hebben met Neres, Antony, Martinez etc en een groep dertigers met Tadic, Blind, Huntelaar, Stekelenburg. Maar het moeilijkste is de groep 25-30, fysiek op hun top en dus vaak aan het cashen in de grote competities. Dan is vriend Klaassen dus perdect gezien die ook nog wel een portie wil werken voor z'n geld.

30 september 2020 om 22:33

Als je het een beetje gevolgd hebt weet je dat Ajax bewust op zoek is naar Nederlandse spelers, cultuurbewakers, liefst met Ajax verleden. En dan som je even een lijstje buitenlanders op. Noem nou eens 5 Nederlandse spelers op die haalbaar en beter zijn dan Klaassen. Alvast een voorzetje, Koopmeijners en Ihatarren ga je niet krijgen voor minder dan 20. Ik ben benieuwd...

30 september 2020 om 22:41

Je verhaal rommelt aan alle kanten Savano. Ik ken de spelers die je opnoemt niet, maar een klein beetje rondneuzen zegt mij toch wat anders. Badelj is bijvoorbeeld 31 jaar oud, en niet onder de 26 zoals jij beweerd. Je kan mij ook niet wijsmaken dat Gaudino die op plaats 18 staat van waardevolste speler van Young Boys met een marktwaarde van 1 miljoen, beter is dan Davy. Adli heeft qua minuten plus minus 11 hele wedstrijden gespeeld op het hoogste niveau van Bordeaux en is nu al beter? En jij zat net die 11 wedstrijden voor de buis?

30 september 2020 om 22:43

Over spastische reacties gesproken.. Ik vraag je gewoon normaal op een nette manier om eens goedkopere opties te noemen in dezelfde kwaliteitsklasse en dan is dit je reactie? Mijn hemel zeg.. Adli vind ik nog wel een goeie, Badelj is een heel stuk ouder. Danilo Barbosa is veel meer een controleur (dat zou best in de selectie passen maar wil zo'n jongen naar de ED?). Gaudino en Asona ken ik niet goed genoeg om er over te oordelen maar zie die niet direct hetzelfde brengen als Klaassen bij Ajax eerlijk gezegd, ik vermoed dat jij die jongens ook alleen van Football Manager kent overigens. Jammer van het begin van je reactie want verder is het een prima inhoudelijke bijdrage!

30 september 2020 om 22:53

Badelj is 31, Gaudino is 1 mil waard en is onlangs zelfs een half jaar clubloos geweest, Asano is een linksbuiten. Jij weer!

1 oktober 2020 om 00:56

Hij vroeg om spelers die op die positie kunnen spelen, wijsneus. Deze spelers kunnen dat. Bale was ooit ook linksback, Jetro Willems linksbuiten en Karsdorp een nummer 10. Badelj is 31 so what, kost geen 12 miljoen en is beter dáár ging het om. Bemoei niet in gesprekken als je de kern niet meeneemt in jouw reactie. Badelj is 31 en zo op te halen voor max 8 mil. Lading ervaring kent geen restwaarde misschien maar guess what Klaassen ook niet. Gaudino komt van Bayern maar had met Kimmich, Martinez en Rode te maken op die positie en speelt nu geweldig. Men redeneert alsof Klaassen de Verlosser is schei toch uit ... Mij een beetje belachelijk maken terwijl ik wel degelijk met betere opties kom na daar op te zijn uitgedaagd. Of willen jullie zeggen dat Ajax niet beter kan krijgen voor 12 (!!!) miljoen. Schuimbekkend te reageren en alles maar goed vinden wat Marc doet, kritisch geluid en hoppa Ajaxzone staat op. Maar goed, is Klaassen het beste wat Ajax halen kan voor 12 miljoen en de mogelijkheid om spelers te lonken met gegarandeerd CL voetbal. Ja/nee?

1 oktober 2020 om 03:46

@pendetta wat een kul! Nu wil je doen voorkomen dat Klaiber als cultuur bewaker moet dienen. Ajax heeft al heel veel eigen jeugd dus de cultuur wordt sowieso al bewaakt. Schei uit ..m het is geen Vitesse waar ieder seizoen 15 nieuwelingen komen: Huntelaar, Blind, Stekelenburg om er drie snel te noemen hoeveel cultuur bewakers wil je hebben? Of levert clutuurbewaking extra punten op ofzo, echt randzaken zijn dit. Een kwalitatieve 6 moet er komen en dat is Klaassen niet zeker niet voor 12 miljoen. Nogmaals wordt er kortzichtig gedacht, dat is nou net mijn punt. Perse Nederlands, per se restwaarde moeten hebben, of dan weer een Ajax verleden blablabla' ... Kijk puur naar toegevoegde waarde en de buitenlanders die ik noemde doen dat. Ik zou hem ook niet nemen maar een Vormer (bijvoorbeeld !!!) heeft in het buitenland meer laten zien dan Klaassen floppend bij Everton en degradatie bij Bremen. Maar goed, ik merk al dat men star blijft in de benadering van het vinden van een goede zes als jullie blij zijn met Davy, zij het zo. Maar ga niet lopen zeiken als hij niet van toegevoegde waarde blijkt te zijn of puur bankt voor 12 miljoen. Het kan ook zijn dat ik Ajax te hoog in schat hé

1 oktober 2020 om 06:27

Wijsneus!?kom op man je hebt een gigantisch scheve kijk op het voetbal, er is werkelijk geen een speler die je opnoemt die direct iets toevoegt. Alleen die Adli staat bekend om zijn potentie, vooral door zijn tijd bij Psg. Milan Badelj? Kom op man, neem me niet in de maling, misschien goede speler bij Fiorentina en Hsv, maar doe normaal man. En wauw! Een jongen die in 4 jaar bayern nauwelijks een shirt mocht aantrekken en uberhaupt speelde James er niet toen en was Kimmich back en dan verliezen van Rode... is die beter dan Klaassen? Wat een wereldspeler. Gaudino mag het leuk doen bij Young Boys, maar jan wie neemt dat enorm serieus. Nee sorry hoor ik heb meer het idee dat je klaassen in typt op transfermarkt en er maar wat voorbij komt. Takuma Asano is een aanvaller die geen reet zou toevoegen en D Barbosa ken ik niet, maar zie geen een club inclusief Luik die hem langer dan een jaar geeft. Nee ik zie liever iemand anders dan Klaassen, maar het is best een logische stap en bij jou gaat het echt nergens om.

1 oktober 2020 om 07:31

@Savano: Holy shit, jij bent echt alle realiteitszins kwijt man. Hoe kom je in godsnaam met termen als "spastische reactie", "schuimbekkend reageren" en "Ajaxzone staat weer op" op de proppen terwijl je zelf zo assertief geageert de hele tijd? Zou je je eigen reacties niet eens kritisch onder de loep nemen? Volgens mij reageer jij namelijk feller dan myvision, sportweek86 en ik samen. Enfin, op een dergelijke manier vind ik een discussie voeren niet nodig en 12 miljoen is volgens meerdere bronnen gewoon een marktconform bedrag dus ik laat het hier verder bij; ik hoop dat je vandaag wel met je goede been uit bed bent gestapt

1 oktober 2020 om 10:59

Ik kom met die termen omdat men meteen de toon zet, dát betere opties onmogelijk zijn. Tsja want Heilige Marc heeft ze niet in zicht dus bestaan ze niet. Vervolgens kom ik met haalbare alternatieven en het eerste wat men schuimbekkend wil doen is ze afkraken om maar zelf niks te hoeven veranderen aan de eigen mening. Dat zet kwaad bloed ja, bij elk kritisch geluid meteen weerstand zo van 'wat weet jij nou?'. Ik heb alleen gezegd dat 12 miljoen teveel is en dat ik benieuwd ben wat de Marc aanhangers vinden? 12 miljoen een marktconform bedrag zeg je, LOL, voor Klaassen - spelend bij een degradant, in financiële problemen, geen international, geen aanvoerder/dragende speler bij Bremen, geen restwaarde en jij noemt dat marktconform en besef je niet dat er vele betere opties zijn voor dat bedrag. En ik ben alle realiteitszin kwijt? Het is makkelijk om een afwijkende mening als gekkie af te stempelen ene Derksen is daar ook heel goed in. 12 miljoen (!!!)

1 oktober 2020 om 11:12

@Binny dit is precies mijn punt. De suggestie van anderen afkraken om zelf niet te hoeven denken of veranderen van mening. Nee, Klaassen en Klaiber zijn Gouden Bal kandidaten toch? Voor opgeteld bij 18 miljoen , Asano is een veelzijdige speler en kan op meer plekken uit de voeten, Gaudino is beter dan Klaassen en zijn weinig spelen heb ik al onderbouwd. Je redeneert alsof Ajax alleen maar shopt in de Seríe A, PL en LaLiga en alles daaronder te min is. Young Boys, Nice etc. vagen Utrecht en dit Bremen van de mat. Wees consequent met jouw graadmeters en je kunt niet roepen dat iemand misschien goed is voor middenmoot Italië maar dan wel iemand goedkeuren uit degradatie van Duitsland. Iemand die daar niet eens de boventoon had. Achja, Klaassen komt en wanneer het mis gaat zitten de schuimbekkers die dit verdedigen vooraan om hem af te branden. We gaan het zien!

1 oktober 2020 om 16:18

Waarom is 12 miljoen te duur voor Klaassen. je kan je afvragen of Ajax hem nodig heeft. Maar 12 miljoen lijkt me geen buitensporig hoog bedrag voor de aanvoerder van een Bundesliga club.

Pffff ik hoop dat het goede aankopen worden... maar heb er een hard hoofd in. Klaassen... vraagtekens.... Klaiber evenmin. Hopelijk verrassen ze ons positief.

Ajax heeft een brede en gebalanceerde selectie nodig. Hij is een prima versterking die multifunctioneel is en kan zo 20 tot 30 wedstrijden per jaar spelen. Bij Blind hadden mensen ook hun bedenkingen maar heeft goed uitgepakt. Misschien is hij wel de nieuwe Schöne.

30 september 2020 om 21:43

Bij zowel Blind, Tadic als Promes hadden mensen hun bedenkingen. Alle drie uitstekend uitgepakt. Waarom zou dat met Klaassen niet hetzelfde zijn? Niet alle carriã¨res verlopen lineair, zie recentelijk nog Luuk de Jong.

30 september 2020 om 22:32

Tja, ergens wel mooi, een echte Ajacied en de selectie wordt er beter van.. tegelijkertijd wordt het veel talenten wel lastiger.. Gravenberch gaat t lastig krijgen en voor Ekkelenkamp al helemaal.. door het mogelijk schuiven van posities zie Ik het ook somber in voor Lang

Koopje 9 + 3 miljoen voor Klaassen. Perfecte aanwinst, voor Klaassen ook een stap omhoog uiteindelijk en Ajax heeft een ander type erbij mee veel loopvermogen.

Klaassen is van de generatie Blind en toen deze generatie ‘doorbrak’ bij Ajax was de ondergrens echt diep. In de slechtste wedstrijden tikte er een aantal het eerste divisie niveau aan. De mentale weerbaarheid was 0. Samen met Blind heeft Klaassen zich geleidelijk wel ontwikkelt tot mannen die als eerste gingen buffelen als er gebuffeld moest worden. Beetje zoals nu Tagliafico dat vooral doet. Puur voetballend gezien is het geen Sneijder die bijzondere dingen doet zoals zelf kansen creëren en onmogelijke passes versturen. Maar het is fijn een speler te hebben die gewoon een leuke bal kan trappen, af en toe iemand een assist geeft en die mogelijke ballen ook redelijk goed afwerkt. Mijn eerste gedachte was onnodig, maar laten de voormalige jeugdspelers maar vechten voor een plek ipv een vacante positie cadeau krijgen. In elke linie loopt wel iemand die de internationale klappen van de zweep kent.

Het mooie is dat je Klaassen hebt opgeleid, hem voor 27 miljoen verkocht en nu met een lading aan internationale bagage voor minder dan de helft weer op kan halen. Ik weet dat het zo niet werkt maar we zouden voor de de verkoop van Klaassen dus 2x een meer ervaren verbeterde versie van Klaassen terugkopen haha. Hij is 27, fysiek en vaak als voetballer staan zijn beste jaren voor de deur. En het is een echte Ajacied...je zou toch gek zijn als je het niet doet?

30 september 2020 om 22:28

Ik lees overigens hele positieve reacties van Werder fans, op 1 na. Ze zeggen allemaal dat hij hun beste speler is sinds zijn komst en close in de buurt komt van Delaney’s niveau. Ben dan wel erg benieuwd. Alleen 1 persoon zegt dat die niet snapt wrm de coach niet iemand uit de U23 erin zet, omdat hij vreselijk slecht is.

Ajacieden mogen Overmars echt op hun blote knieën bedanken voor het beleid van de afgelopen 10 jaar. Het was zeer zwaar om middelmaat bij Ajax te moeten aanschouwen, maar kijk wat het nu allemaal heeft gebracht. Waar alle ploegen in Europa door Corona moeten verkopen om niet in financiële problemen te komen, kan Ajax lekker goedkoop gaan shoppen. Ze kunnen namelijk makkelijk leunen op die 200 miljoen aan eigen vermogen. Hoeveel zou Klaassen in normale omstandigheden hebben gekost? 15-20 miljoen?

Ik ben tegen. Klaassen is niet wat we op dit moment nodig hebben. Er is een goede, voetballende 6 nodig. Gravenberch en Kudus hebben al meer dan zat loopvermogen en diepgang vanaf het middenveld, dus loper Klaassen is overbodig. 12 miljoen is geen wisselgeld, dus van mij mag hij lekker blijven waar hij is.

Ik ben benieuwd hoe men wil gaan spelen als Klaassen erbij komt en of hij ook veel gaat spelen. Tot nu toe hebben veel oud-ajax spelers die zijn teruggekeerd nu niet bepaald veel gespeeld en zijn ze ook niet bepaald onbetwist gebleken. Ben vooral benieuwd of Klaassen het zelf wil. Bremen is het nieuwe seizoen goed begonnen, Füllkrug is niet meer geblesseerd en alles begint weer wat te lopen, waarin ook Klaassen een belangrijke speler is. Voor Bremen zou het, ondanks de geldproblemen, een flinke tegenslag zijn. Bittencourt is veel te wisselvallig voor de positie en met de Oostenrijker Romano Schmid zie ik het ook niet gebeuren.

Van Ziyech naar klaassen, wat een downgrade zeg. En dan praten over aanhaken bij de europese top?!

1 oktober 2020 om 07:36

Antony is al de vervanger van Ziyech op diens positie, daar heeft de eventuele komst van Klaassen echt helemaal niks mee te maken.

1 oktober 2020 om 16:23

Je kan het ook langs de positieve kant bekijken. Ajax haalt de beste speler en aanvoerder van een Bundesliga club. Dat had 3 jaar geleden zo wie zo niemand geloofd. En zeker niet dat er dan ook nog discussie zou ontstaan of die speler Ajax wel of niet beter maakt.dan moet je in ieder geval concluderen dat Ajax behoorlijke stappen heeft gemaakt.

De mensen hier steeds maar de vergelijking met Alvarez aan gaan. Omdat hij niet slechter is dan Alvarez is het een goede aankoop! Hou toch op. Wat brengt Klaassen nou dat Promes dan niet brengt op 10? Iedereen die Klaassen graag wilt denkt alleen maar aan Eredivisie voetbal en niet aan Europees. Ik dacht dat we wouden groeien als club, meer betekenen in Europees verband.

Ik zie liever een echte tien komen. Eentje met techniek en scorend vermogen die er direct staat want op die positie hebben we niemand. En promes daar weg zetten maakt ajax op twee posities zwakker.

Als een aankoop niet lukt beter spelers als Ekkelenkamp en Lang veel minuten laten maken. Die worden nog beter en meer waard.

Zie een hoop negatieve reacties maar ik begrijp het beleid van Overmars wel. Het terug halen van een kind van de club is altijd prima. Ja het niveau van Ajax is hoger sinds hij weg ging, maar met spelers als Klaasen in de breedte beschik je over een sterke selectie. En het terug halen van Klaasen is veel beter dan weer een buitenlander die niets toevoegt of gewoon te jong is om er gelijk te staan. Een Nederlandse ex Ajacied ligt gelijk goed in de groep en kan er direct staan en jonge spelers bij de hand nemen.ajax heeft de middelen dit soort spelers terug te halen en dat betaalt zich uit als de wedstrijden elkaar on hoog tempo opvolgen. Gravenberch gaat ook geen 50 wedstrijden spelen.prima zet.

Een prima speler om erbij te hebben . Geen echte topper , meer het cement tussen de stenen. Je moet niet allemaal spelers hebben die het verschil maken , je hebt ook spelers nodig voor het balans . Zodat andere spelers kunnen excelleren

Ik weet het zo net nog niet, zie op 10 liever eentje die goede steekballen kan geven ipv een 'loper'.Met Donny had je iemand die ook voetballend stuk beter was dan Davy.Doe mij maar Neres, Labyad, Kudus of ihattaren op 10.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren