@5 Doet er weleens iemand wél iets goed in jouw ogen?...
@27 Geen idee. Net als jij. Anders had ik die allang aangedragen natuurlijk. Maar je denkt toch zeker niet dat v.d. Burg achterover leunt, geze...
@24Het probleem ligt dus bij de landen, waar de vluchtelingen het eerst de EU binnenkomen. Maar die laten ze lekker doorreizen naar noord-we...
Mooi zinloos speeltje voor mensen die niet meer weten wat ze met hun centen moeten doen. . . ...
@25 Maar Bop. . . . Jij ziet toch ook wel dat het niet goed gaan op deze wijze. . . Wat zou jouw oplossing voor dit asielprobleem zijn? ...
Ze ziet er redelijk aardig uit.(hoe ze er werkelijk uitziet weet je pas als ze uit bed komt. :D }Maar bloedmooi is voor mij toch wel heel ...
Waarom Eindhoven?Is het de schuld van andere stedendat er geen ASML is?...
@23Wel heel veel meer cellen voor dat tuig....
@24 Wat een hoop bullshit bijelkaar zeg....
@23Dat zou hij doen, maar daar is nog niets van terechtgekomen. Alle staatssecretarissen op dezs post hebben het allemaal laten liggen. Wèl m...
Kennelijk is luchtvaart geen interessant onderwerp voor de NK-reaguurders, ondank het feit dat de meest vervuilende industrie van NL uitermate zwaar gesubsidieerd wordt om verder te groeien, honderdduizenden mensen overlast ondervinden en de minister nu doodeenvoudig erkent dat luchtvaart in NL kan doen en laten wat het wil, of er nu een minister zit of niet.
Voor zover ik weet is er geen enkele andere sector dat zoveel belastinggeld toucheert en zo weinig controle kent. KLM heeft die 3,4 miljard allang binnengehengeld en vraagt inmiddels om meer maar hoeft pas 1 oktober met een plan te komen (vakbonden liggen nú al dwars want geen KLM'er wil inleveren).
En ondertussen is er geen 1 klimaatdoelstelling gehaald in 2020 en verspreiden virussen zich met het vliegtuig razendsnel over de aardkloot.
En toch interesseert het vrijwel niemand wat.
Ach ,volgens mij wist iedereen dat al.
Schiphol is zo'n beetje heilig verklaard,die wordt echt niet aangepakt.
Datzelfde geldt voor Tata Steel, allemaal belastinggeld slurpers die totaal geen bestaansrecht hier meer hebben.
@1 Inkomsten economisch belang banen enz.
Allemaal zaken waar links geen inzicht in heeft.
Economie is voor hen een geldboom waar iedereen aan kan plukken.
Dus misschien is het beter er dan niets over te zeggen want je zeigt eigenlijk niets constructiefs.
@3
Aan Tata wordt nu politiek aandacht besteed. Beetje laat, daar niet van maar het gebeurt. Adnan Tekin is over de vervuiling door Tata reeds 'gevallen'.
@4
Ach ja, het aloude adagio "It's the economy stupid".
"Het is onbegrijpelijk dat er geen rendementsberekening is gemaakt voor de 31 miljard gulden die nu in 'Mainport Schiphol' wordt geïnvesteerd. Nederland mist overduidelijk een instantie die dit soort grote overheidsuitgaven vooraf doorrekent. “Dat zou veel beter zijn dan achteraf een parlementaire enquête te moeten instellen.”"
Luchtvaart in Nederland kóst geld, het levert weinig tot niets op. Rekenmodellen hanteren een half procent bijdrage aan BNP maar daarin is niet verdisconteerd dat er zo'n 4 miljard per jaar gaat naar kerosine en tickets. Veel vliegend personeel wijkt uit naar belastingparadijzen (zoals België in dit geval).
Daarnaast is de kapitaalvernietiging immens: in enorme gebieden is geen woningbouw mogelijk door luchtvaart. De huizen die er wel staan zijn tussen de 25% en 50% in waarde gedaald t.o.v. vergelijkbare woningen in NL.
Die 31 miljard uit 1995 zien we geen cent van terug, ook niet van de donaties die nu louter richting sector gaan.
En dan hebben we het nog niet gehad over milieuvervuiling en risico en de woningen die niet gebouwd kunnen worden omdat SPL wellicht in de toekomst nóg verder wil uitbreiden en teveel stikstof uitstoot zodat de bouw moet stoppen te bouwen.
Als jij dat links vindt daag ik je uit om eens te vertellen wat rechts is in jouw opinie.
En over geld gaat dit artikel dus níet.
Het gaat erom dat Cora van Nieuwenhuizen niet in staat is om de luchtvaart zich aan de wet te laten houden. De zwaarst vervuilende sector kan doen en laten wat het wil, de minister tezamen met de kamer kan weinig anders doen dan er naar kijken. Géén andere bedrijfstak waarbij hetzelfde plaatsvindt.
De opperkoningen van het geldplukken in Nederland bevinden zich in de luchtvaart waar ambtenaren nog gewoon 4 x Balkenendenorm souperen (LVNL en AAS bijvoorbeeld). Belastinggeldslurpers inderdaad.
Schiphol maar verplaatsten naar de zee dan!
FVD stemmen dus!
@6 Ik ben extreem rechts en een Nazi als ik sommige deugmensen mag geloven maar ik als ik stem, is het niet op een narcist.
Ik heb Baudet het voordeel van de twijfel gegeven, ben lid geworden van zijn partij maar inmiddels voor alles bedankt. Helemaal klaar met die gast ook al heeft hij absoluut goede punten.
@5 Ik vermoed dat jij nog nooit een verre reis hebt gemaakt.....
Handhaven kan wel, maar de wil is er toch al nooit geweest, en onder politieke druk wordt het toch vaak vloeibaar.
@8
Denk jij dat jouw vermoeden ertoe doet?
Schiphol moet gewoon krimpen en dat kan ze. Het is toch te zot voor woorden dat het aantal vliegbewegingen voor meer dan 70% door transfers (overstap) wordt bepaald.
Flikker toch eens op en faseer alles uit. Dus voor pensionados geen nieuwe mensen meer aannemen.
(Past overigens ook in mijn eerdere betogen over een Nederland naar 10 miljoen en minder inwoners, kwaliteitseconomie, etc...)
Ook al zou er een vliegveld op zee komen, ook die kan niet oneindig groeien.
We moeten eens af van het idiote idee dat de economie in kwantitieve zin oneindig kan groeien.
Kwaliteit en duurzaamheid hoort in economische modellen voorop te staan!
@7 Dat is jammer om te horen. Maar je kan ook op een andere naam stemmen natuurlijk, Hiddema bijvoorbeeld
@10 Nee helemaal niet en daar gaat het ook niet om.
Was je een globetrotter dan denk ik dat je anders over de luchtvaart zou posten. Reizen is gewoon gaaf en er is veel moois te zien op de wereld. Ik hoop het nog jaren te kunnen doen en ja, dan heb je wel een vliegtuig (en geld) nodig.
@13
Het gaat er inderdaad niet om en daarom vraag ik je dan ook waarom je dat vermoeden erbij haalt.
Het gaat er om dat de minister niet in staat is wetgeving te handhaven in de luchtvaart,
@13 Voor reizen over de wereldbol heb je absoluut GEEN vliegtuig nodig, maar een camper of motorfiets. Dan zie je onderweg veel mooiere dingen dan vanuit een vliegtuig. En je komt op plekken terecht die in geen enkele brochure staan vermeld, door het contact met de lokale bevolking.
@15 klopt en helemaal waar vwb mooie dingen zien maar als je met een camper/motorfiets naar de andere kant van de wereld wilt dan heb je wel even wat meer tijd nodig dan een maand vakantie.
Ergo, een vliegtuig is (voor de meesten) wel nodig.
Het kan dus niet om economische redenen. Dat is een schreeuwend schandaal. Zo blijven we dweilen met de kraan open. Het wachten is dadelijk op een 3e coronagolf en een 4e.
Het kan dus niet om economische redenen. Dat is een schreeuwend schandaal. Zo blijven we dweilen met de kraan open. Het wachten is dadelijk op een 3e coronagolf en een 4e.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.