@2Jij weet helemaal niks maar toch trek je constant je muil open over dingen waar je niks van weet Je bent geen expert en bent te dom om üb...
@8 nee velen zitten vast in hun sociale structuur: afwijkenden worden verketterd door de gemeenschap....
Ach jee nu zijn de juryleden die verplicht moeten meedoen aan dit proces aan de beurt bij de bloeddorstige pro Trump media Ze worden met naam ...
dan kan een keppeltje op hebben ook altijd gelegitmeerd worden in de zin van 'dan heb je altijd WC papier bij je?'...
http://archive.today...
@17 laat timmermans maar komen... ga ik aanzienlijk minder werken om ook allerlei potjes te kunnen bemachtigen...
@2 ja VVD te links geworden dan....
Een incapabele schoolmeester op misschien wel het belangrijkste departement zetten leek mij geen goed plan en nu een ex-nieuwslezeres nog minder...
Arme kinderen want die moeten de prijs betalen. De schade komt ook, misschien niet gelijk maar komen doet het. Je kunt niet straffeloos allerlei...
Het kan ook niet lukken met deze strategie. Hoe kun je nou steeds mensen onderdak toezeggen die er niet is? ...
Enkele hoogtepunten:
* de mijnbouw gaat naar 0% vervuiling en al de gebruikte stoffen worden 100% recycled;
* er is volgens Tesla meer dan genoeg Lithium in Nevada alleen om 100% van het transport in de VS te elektrificeren;
* Ze hebben Maxwell's droge elektrode methode geschikt gemaakt voor massaproductie waardoor het benodigd fabrieksoppervlak en energie significant afneemt;
* Ze bouwen hun eigen machines om batterijen te maken;
* 1 productlijn heeft straks 20 GWh aan output per jaar;
* door het toepassen van het gepatenteerde "tabless" ontwerp op de batterijen neemt de interne weerstand af en kunnen ze de batterijen vergroten tot 46x80mm;
* Het formaat van een afgebouwde Gigafactory 1 is straks voldoende om 1 TWh = 1000 GWh aan batterijen te produceren;
* Batterijen worden straks geïntegreerd in in een zoveel mogelijk uit gegoten aluminium bestaand onderstel (diecast met een door Tesla ontworpen aluminum legering) en dragen bij aan de structurele integriteit van de auto waardoor het gewicht verder daalt;
* Tesla gaat 3 verschillende soorten batterijen maken op basis van ijzer, lithium mangaan en lithium met allen een verschillende energiedensiteit. Voor vrachtwagens wordt lithium toegepast, voor auto's gaat men meer ijzer toepassen zoals in China model 3 ook gaat gebeuren, alsmede in de storage producten;
* Cobalt wordt niet meer gebruikt;
* In 2030 wil Tesla 10 TWh aan batterijen per jaar produceren;
* In 2030 wil Tesla 20 miljoen auto's per jaar produceren;
* grondstoffen uit gerecyclede batterijen zijn onderdeel van de nieuwe productieketen waarbij het goedkoper is om grondstoffen uit oude batterijen te halen dan via mijnbouw.
De nieuwe Tesla batterij wordt daardoor schoon, vereist minder energie om te maken, kost 56% minder, heeft een 54% hogere energiedichtheid waarbij de magische 400 Wh/kg die als grens gehanteerd wordt voor luchtvaart gehaald gaat worden. De investeringskosten van batterijfabrieken nemen af met 69%/GWh.
Samenvatting van 14 minuten van de battery day presentatie:
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.