@147 Lafaard. Dat zeg je maar tegen je man....
@155 Ik wil je niet weg hoor, blijf gerust dan heb ik ook wat te lachen....
@152 Van het zijn van corrupt zul je mij niet betrappen.Ik durf zelfs te stellen dat ik een goede neutrale mod was maar dat geloof jij met je ...
Dit is de manier van jou me weg te krijgen, maar dat zal je niet lukken, tokkie baja jaga.Ik ga naar een ander draadje. Tot daar, hè? Proes...
@147 Een tokkie die er allang vanaf was gegooid als er hier fatsoenlijke moderatie was. Lafaard.Daarom ben jij niet welkom op NJN omdat daar ...
@140 Wat dacht je, als ik het maar vaak genoeg zeg, geloven ze het misschien? Het is in ieder geval niet van je reacties af te lezen.Mocht het...
Je was corrupt op dat andere forum, en dat ben je nu weer. Ik heb zelden zo'n tokkie als jij meegemaakt....
@148Nee, JIJ denkt hier de baas te zijn.Vandaar dat je voortdurend op me loert. Iedereen kan dat zien. En diegene die dat niet willen zien...
Kinderen de speeltijd is over nu!...
@144 Zijn je vrouw en kinderen ook trots op wat je hier "presteert"? Ik wed dat ze niet eens weten hoe jij mensen hier benadert. ...
Hoe graag ik ook viermotorige toestellen een kans wil geven, ik geef dit project nul kans van slagen. Er zijn maar 23 Il-96 gemaakt, hoe moeten ze ooit die miljarden terug verdienen met dergelijke aantallen.
Ze kunnen zich beter richten op huidige projecten tot een succes te maken.
@1 Wat is er mis met 4 motorige?
De 747 en de A380 doen het er prima mee.
@2 B748i is op sterven na dood en de A380 doet het iets beter maar niet veel. Vier motoren betekent een hoger brandstofgebruik en meer onderhoud, zonder dat er iets tegenover staat. Dus commercieel niet interessant, dat is er mis mee. We hebben het hier over een commercieel vliegtuig, vandaar.
De Il-96-400M moet het dan op gaan nemen tegen de gloednieuwe Airbus A350 en de vernieuwde Boeing 777-8 of nieuwe Boeing 787-10. Dat gaat die nooit en te nimmer redden op de wereldmarkt.
Het is maar net wat er nodig is op een route.
Een 747 zit op 100 a 150 stoelen meer dan een 777 van dezelfde generatie.
Is dat het aanbod van passagiers dan zouden er twee 777's moeten vliegen waarvan één half vol. Met vracht kan een 747 ook heel wat meer versjouwen.
Als we de productie aantallen bekijken heb je een punt, van de 777 worden er iets van 6 per maand gemaakt versus 6 per jaar van de 747.
De A380 heeft de economie tegen, een nieuwe versie zou bij vergelijkbare ruimte per passagier de dubbele capaciteit hebben van een vergelijkbare generatie 777. Per motor evenveel passagiers en per passagier een stuk efficiënter, maar dan moeten ze hem wel vol krijgen. dat geldt trouwens ook als je de huidige A380 vergelijkt met de 777-200)
@4 soms kan je beter iets ondercapaciteit hebben, om zo een hogere prijs per ticket te kunnen vragen. De A380 is het meest efficient als je kijkt naar CSAM, voorwaarde is dat je het toestel 100% kan vullen, 365 dagen en een vloot van voldoende omvang kan opbouwen. KLM bijvoorbeeld kan best op een klein aantal routes de A380 inzetten, alleen zijn dat er te weinig om een efficiente vloot te hebben, dus ze nemen hem niet.
De A380 is ongeveer twee keer een A330, niet twee keer een B773, ongeveeer 1,5 keer die laatste.
Ik ging bij de A380 iets teveel uit te de theoretische capaciteit van >800, in de praktijk vliegen ze met minder stoelen, maar wel weer veel in business en met een 1e klas.
Om terug te komen op je beginvraag: De meeste kosten zijn al gemaakt, maar inderdaad zullen de extra ontwikkelingskosten ook lastig terug te verdienen zijn.
De theoretische capaciteit van een 77W is - even uit mijn hoofd - z'n 550 passagiers.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.