Ombudsman. . . Nog zo'n figuur/instantie die langs de zijlijn staan te schreeuwen zonder zelf met gedegen oplossingen komen....
Ach ze bedoelen het niet zo. Die messen die ze altijd dragen zijn een teken van liefde en betrokkenheid en zijn slechts bedoeld om de Nederlande...
@3 Klopt. Dee islam is ook geen geloof, maar een terroristische groepering, die moet je bij aankomst, meteen hardhandig terug de zee in trappen....
@38 Voor jouw oudtante heb ik respect. . . Daar mag jij een voorbeeld aan nemen. . . ....
@1 Dan ben je net zo fout als links vaak fout is. Blijft toch jammer dat mensen steeds dingen goedpraten wanneer het in hun straatje past....
Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken....
@2Doe ik ook. Behalve bij de islam dan natuurlijk want dat is zelf een totalitaire, racistisch en gewelddadig religie en samen met extreem lin...
Wat een aardige mensen. Binnenkort komen ze misschien bij jou in de straat wonen.Maar maak je geen zorgen we hebben genoeg politie op straat o...
@18 Je hebt het over iets anders. Dus nog maar eens: "Gemeenten hebben de wettelijke taak om de mensen die een verblijfsvergun...
Terwijl ze in Marokko ook gewoon op sommige plekken een boerkini verbod hebben.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/08/laatste_keer________hopelijk.html#comments
Het artikel komt van Hasna El Maroudi. Zij is collumniste in het feministische maandblad Opzij. Zij schrijft in dit stuk: "Ik zou daar tegenover willen stellen dat onze vrije westerse waarden pas in het geding komen wanneer iemand een hoofddoek of een boerkini niet draagt, omdat onze zogenaamde waarden van superioriteit iemand die keuzevrijheid ontneemt"
Dat is een nogal merkwaardige en omgekeerde redenering. Zeker omdat zij even daarvoor schrijft dat de boerkini de islamitische vrouw eindelijk de kans geeft te kunnen genieten van het water en haar meer bewegingsvrijheid geeft.
Alleen die opmerking geeft al aan dat de islamitische vrouw per definitie wordt onderdrukt en de boerkini in feite alleen maar een bevestiging is van die onderdrukking. Echte vrijheid betekent namelijk dat ze ten alle alle tijden kan genieten van het water, zonder dat ze zich eerst moet afvragen of ze een boerkini wil dragen. Of die boerkini wel of niet op een boerka lijkt, is helemaal niet van belang. Ontkennen dat er vanuit de islamitische geloofsgemeenschap druk wordt uitgeoefend om juist niet in badpak of bikini rond te lopen, is met oogkleppen lopen.
@2 alle argumenten die u noemt zouden naturisten kunnen aandragen om te bepleiten dat je overal naakt kunt gaan zwemmen, nóg meer vrijheid, nóg meer genieten, échte vrijheid, en een zwembroek is gewoon een uiting van onderdrukking.
@3 Maar omgekeerd kan ik me ook niet voorstellen dat een overtuigd abolitionist er genoegen mee neemt dat een slaaf zegt gelukkig te zijn met zijn status en vooral niet bevrijd hoeft te worden.
@3 In principe is de verplichting om badkleding te dragen ook ingegeven door maatschappelijke druk. Het gekke is dat er bijvoorbeeld in een sauna weer wel vreemd wordt opgekeken als je in je zwembroek rondloopt. Alleen Hasna El Maroudi suggereert dat er bij het dragen van die boerkini geen sprake zou zijn van maatschappelijke druk en de islamitische vrouw dit geheel uit vrije wil zou doen. Dat klinkt een beetje hypocriet uit de mond van een feministe en is waarschijnlijk eerder ingegeven vanuit haar eigen culturele achtergrond.
@4
Als je een slaaf wil bevrijden lijkt het me niet de juiste weg om hem te bestraffen omdat hij een ketting draagt.
@6 Van de straaf bestraffen mag natuurlijk geen sprake zijn. Wel kun je het gebruik van de ketting verbieden.
Maar goed, dat is puur theoretisch. Een verbod op boerkini's zou mij op dit moment ook te ver gaan.
@6 'straaf' moet uiteraard 'slaaf' zijn...
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.