De twee bedrijven schrijven in de verklaring dat de oorsprong van de nieuwe naam in het Latijn zit, bij het woord "stello", wat iets betekent als "verlichten met sterren".
"Het haalt inspiratie uit de nieuwe en ambitieuze samenvoeging van deze twee bekende automerken en sterke bedrijfsculturen, die met het samenvoegen nieuwe leiders worden in de mobiliteitswereld, maar tegelijkertijd dezelfde oude waarden behouden", aldus de bedrijven in een persbericht.
Autoliefhebbers die bang zijn dat automerken als Fiat, Peugeot, Chrysler en Jeep zullen verdwijnen met de nieuwe naam kunnen gerust zijn: Stellantis is slechts de naam van het nieuwe moederbedrijf. De individuele merknamen van de auto's blijven gewoon zoals ze al jaren zijn. Ook de logo's veranderen niet. Fiat Chrysler en PSA laten weten het Stellantis-logo nog te moeten presenteren.
Het fusiebedrijf wordt qua verkoopaantallen de vierde automaker ter wereld en qua omzet de derde. Fiat Chrysler en PSA mikken nog steeds op het eerste kwartaal van 2021 om de fusie af te ronden.