Dit is het eerste slachtoffer van VW’s problemen met de ID.3 en Golf
De Duitse baas van de softwaredivisie van VW, Christian Senger, is ontslagen als gevolg van softwareproblemen met de Volkswagen ID.3 en de nieuwe Golf. Dat meldt de Duitse krant Handelsblatt.
Senger was door Herbert Diess ingehuurd om het bedrijf te hervormen, zo meldt Autonews Europe. Hij kwam van BMW, waar Senger de elektrische i3 had ontwikkeld. Bij VW was hij medeverantwoordelijk voor de totstandkoming van het MEB-platform voor elektrische voertuigen.
De belangrijkste auto die op dat onderstel wordt gebaseerd, is de ID.3. Helaas ging het mis met de software voor dit model. VW zegt desondanks nog altijd zoals gepland de auto deze zomer te kunnen uitleveren, maar wel in afgeslankte vorm. Een aantal toepassingen wordt later nageleverd.
Volgens Handelsblatt legt Senger ook zijn post neer als lid van de Raad van Bestuur bij de Volkswagengroep. Het zouden niet alleen de problemen met de ID.3 en de nieuwe Golf zijn die tot zijn ontslag hebben geleid, maar ook - en vooral - zijn managementstijl, die naar verluidt te verschillend was van die van Volkswagen. Het bedrijf heeft tot dusver geen commentaar willen geven op de ontwikkelingen.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
51
Dierenartskosten verschillen enorm per praktijk: 340 euro of 135 euro voor dezelfde behandeling
-
Softwareprobleem: elektrische Volkswagen komt in uitgeklede vorm op de markt
De langverwachte elektrische Volkswagen ID.3 komt toch deze zomer op de markt, maar wel met minder digitale functies. De oorzaak zit ’m in een lang door VW ontkend softwareprobleem. -
Phishing-alarm, test nu of jouw gegevens circuleren onder criminelen
De recherche heeft 7,3 miljoen e-mailadressen onderschept bij criminelen, die ze gebruikten om mensen digitaal te beroven. Grote kans dat ook jouw e-mailadres hierbij zit. Zeven tips om phishing te herkennen. -
PREMIUM
Elektrische auto’s mogelijk weer duurder na EU-uitspraak: kun je er beter snel nog een kopen?
De Europese Commissie oordeelt dat China aan concurrentievervalsing doet bij Chinese elektrische wagens. Door importheffingen liggen prijsstijgingen voor de hand. Hoeveel duurder kunnen auto's van een merk als BYD worden? Wat gebeurt er met de prijzen van Europese merken en Tesla’s? En kun je er beter nog snel een kopen? -
PREMIUM
Familieleden missen uitvaart door files, Luuk Wilson deed 2,5 uur over stuk van 10 minuten: ‘Verdrietig’
Normaal is het tien minuten, hooguit een kwartier rijden. Maar zaterdag deed Luuk Wilson er door alle files tweeënhalf uur over om vanuit Rotterdam-IJsselmonde in Capelle aan den IJssel te komen. De uitvaart van zijn tante kon hij nog net bijwonen, maar veel stoelen in de zaal bleven leeg. ‘Deze situatie was te gek voor woorden’.Capelle aan den IJssel, Rotterdam
-
Opruimwoede autofabrikanten heeft langste tijd gehad: fysieke knoppen keren terug
-
-
-
Volkswagen stopt levering nieuwe Golf wegens softwareprobleem
Volkswagen is met onmiddellijke ingang gestopt met de levering van de nieuwe Golf. De auto heeft een softwareprobleem, met gevolgen voor de veiligheid. -
PREMIUM
Achter de deur van hun garage schuilt een grote voorliefde voor luchtgekoelde Volkswagens
Behalve dat Tim (38), Roel (36) en Joris Oliehoek (30) broers zijn en Peter Nacken (39) al kennen sinds de basisschool hebben de vier nog meer gemeen: hun voorliefde voor luchtgekoelde Volkswagens. Samen delen ze ‘Das Garage’, hun eigen plek in Wassenaar waar ze hun twee T2B’s, T1 spijlbus en Kever onderhouden.Wassenaar
-
Waarom de nieuwe Renault Scenic zelfs Tesla uitlacht
-
PREMIUM
Wanneer is te veel sporten gevaarlijk? Cardioloog legt uit wat een sporthart is en welke risico’s er zijn
Sporten is gezond, ook voor je hart. Maar in een klein aantal gevallen kan een intensieve belasting van het hart nadelig of zelfs fataal zijn. Als je heel veel sport, verandert je hart van grootte en vorm, dat wordt wel een sporthart genoemd. Cardioloog Frank Timmermans legt uit wanneer te veel sporten ongezond wordt en welke risico’s je loopt. -
-
Repareren met gebruikte auto-onderdelen scheelt veel geld: '120 in plaats van 2000 euro’