U blokkeert onze banners :(

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd. Dit vinden wij jammer, want Nieuwskoerier.nl is mede dankzij onze advertenties gratis toegankelijk. Help ons door Nieuwskoerier.nl te whitelisten

Overig
  • 0
Tesla levert veel meer auto's af in het tweede kwartaal dan was verwacht. Het gaat om meer dan 90 duizend elektrische wagens, een toename van 5 procent. ...

ongeveer 1 maand geleden door RTL Nieuws

REAGEER MET EEN EMOJI
1

@1 , lol, climategate, de site van klimaatontkenners die leugen na leugen verspreiden voor een heel klein clubje complotters die nog steeds geloven dat AGW niet bestaat. Vanuit de haat voor alles wat met de transitie te maken heeft schrijven ze onzinstukjes over elektrische auto's vol met fouten die ze weigeren te rectificeren. M.a.w., pure propaganda. Alleen hele domme complotterige mensen nemen climategate nog serieus want ze zijn te dom om zelfstandig de leugens te zien. Vanwege confirmation bias negeren ze ieder argument dat aantoont dat er fouten in hub stukjes staan.

Het grappigste is nog wel dat er daar reaguurders zijn die heel lang beweerden dat Tesla failliet zou gaan. Toen de koers afgelopen jaar $ 220,- was heb ik op climategate een gemotiveerd koopadvies gegeven en je raadt het al, ik zou knettergek zijn, een trol zijn, een wensdenker, noem maar op.
Toch leuk dat ze nu op meer dan $ 1200,- staan en wat beurswaarde betreft het meest gewaarde autoproducent ter wereld zijn. Tesla is groter dan Toyota, Volkswagen groep enz.

2 marcmarc    
ongeveer 1 maand geleden door marcmarc
2
Meld

@2 Niemand ontkent het klimaat hoor.

3 solidsteel    
ongeveer 1 maand geleden door solidsteel
5
Meld

En die worden dan met subsidie hier aangeschaft. question
Ik kan me zo'n bak bij lange na niet veroorloven maar betaal wel mee voor diegenen die dat wel kunnen.

4 SBD    
ongeveer 1 maand geleden door SBD
2
Meld

@5 , als je nou begrepen had hoe die foponderzoeken komen tot een hoge CO2 uitstoot van EV's door o.a. de CO2 intensiteit van de grid elektriciteit te overdrijven, de accu's maar 150k km mee te laten gaan en de CO2 emissie bij accuproductie te overdrijven door achterhaalde oude studies te gebruiken, dan had dat jou weer een onzinreactie gescheeld.

Wil je echt weten hoe het zit, lees dan een recente studie van dit jaar zoals https://www.transportenvironment.org/sites/te/files/T%26E%E2%80%99s%20EV%20life%20cycle%20analysis%20LCA.pdf ook besproken op https://www.nieuwskoerier.nl/news/651219-elektrische-autos-zijn-daadwerkelijk-veel-groener-dan-benzine-en-dieselvarianten

Scheelt voor linkjes naar oude artikelen op klimaatontkennersites als notrickszone en wuwt. Verklaard wel jouw confirmation bias want je geeft alleen maar links naar blogjes en geen enkele link naar een serieuze studie.

6 marcmarc    
ongeveer 1 maand geleden door marcmarc
1
Meld

@6 : Nja de investeringen moeten wat opleveren heh, en je kunt de Volkskrant natuurlijk alles laten zeggen wat je wilt. Zolang de burgertjes de soepsidies maar ophoesten voor de schaamlap van de alarmisten. Die groene wappies laten zich graag betalen. De serieuze studies in mijn links zijn de studies waarop het artikel is gebaseerd. Dat die studies besproken worden in een artikel op een blog doet aan de waarde van die studies zelf niets af. Maar dat weet je wel. Je wilt gewoon niet dat mensen die studies gaan lezen, trollie.

7 Ness    
ongeveer 1 maand geleden door Ness
1
Meld

@7 , een studie die oude bronnen gebruikt om aan te tonen dat de EV meer CO2 emissie heeft dan met hedendaagse gegevens wordt alleen maar serieus genomen door complotters. Normale mensen weten dat er wetenschappelijke progressie is en snappen dat de emissie per kWh accu capaciteit van een nieuwere studie die de oude studie vervangt (Zweedse studie) als vertrekpunt genomen moet worden. Wil je vertellen dat de elektrische auto vies is dan gebruik je de oude achterhaalde studie en gebruik je de grid emissie van jaren geleden toen het aandeel kolenstroom nog veel hoger was. Dat is wat jij doet.

8 marcmarc    
ongeveer 1 maand geleden door marcmarc
1
Meld

@4 Alle elektrische auto's worden aangeschaft met subsidie zelfs 2e hands. 2e hands krijg je 2000 euro subsidie op en nieuw 4000 en de nieuwe Renault krijg je 4000 euro subsidie + 4000 euro korting van Renault zelf.

9 Goesenaar    
ongeveer 1 maand geleden door Goesenaar
0
Meld

@8 : https://notrickszone.com/2019/04/19/new-german-study-shocks-electric-cars-considerably-worse-for-climate-than-diesel-cars-up-to-25-more-co2/ Die studie is up to date hoor. Van een jaar geleden. Ondertussen is het kolengebruik niet achteruit gegaan. Dus men wist in 2012 al dat elektrische auto's smeriger zijn dan diesel of benzine. Daarbij moet je, net als met *biomassa* niet voorbij gaan aan het feit dat er om die auto te maken ontzettend veel olie moet worden gebruikt. En kinderarbeid van het goorste soort. Plus de benodigde 'rare elements' raken snel uitgeput, en daarmee spek je de kas van landen als China, niet de betrouwbaarste vriend. Plus wat @9 zegt. Ze lopen op soepsidie, die karren. Zo'n truuk heet ook wel een gebroken ruit.

10 Ness    
ongeveer 1 maand geleden door Ness
1
Meld

@10 Dus men wist in 2012 al dat elektrische auto's smeriger zijn dan diesel of benzine

Dat ligt er aan waar de stroom vandaan komt.

Het is bekend dat de productie van accu's inclusief ontmantelen CO2 kost. Als de auto 4 jaar oud is dan is de auto neutraal. Na het 4e jaar is de auto veel schoner dan diesel en benzine auto's. Echter ja de stroom moet ergens vandaan komen. Komt die uit een kerncentrale dan is de auto na 4 jaar clean. Bij gas centrales word er iets gas verstookt maar in verhouding niet zo veel

11 Goesenaar    
ongeveer 1 maand geleden door Goesenaar
0
Meld

@11 : Uhm welke kerncentrales? Of bedoel je de huidige biomassacentrales? Ook zo lekker schoon! Duitsland verstookt een hoop bruinkool... en bos.

12 Ness    
ongeveer 1 maand geleden door Ness
1
Meld

@12 Ik bedoel de centrale in Borssele hier 15 Km vandaan. De schoonste centrale in de wereld met 0% CO2 uitstoot. En ja je hemt maximaal 1M3 afval maar dat is veilig op te slaan en kan verwerkt worden in Frankrijk en hopelijk binnenkort in Borssele zodat het nog veel kleiner is. Dan is het 50x50x50 cm per jaar.

Er is nog ruimte voor een 2e en 3e centrale daar. Welkom in Zeeland.

Biomassa centrales en andere CO2 centrales mogen per direct dicht

13 Goesenaar    
ongeveer 1 maand geleden door Goesenaar
0
Meld

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.
Trending vandaag
Akwasi pleit voor ’partij voor mensen v...
Akwasi hoopt dat er snel een partij komt in d...

20 uur geleden door Telegraaf

De Kwestie: ’Helmplicht? Ik doe nog lie...
Stoepen bij fietspaden afschuinen, paaltjes v...

17 uur geleden door Telegraaf

Verkiezingsmodel dat sinds 1984 correct voors...
Geschiedenis professor die sinds 1984 met zij...

17 uur geleden door zeikenderechter

De onzichtbare verspreiding van corona
Dat je besmettelijk bent als je corona hebt e...

14 uur geleden door Wilmama

De bedreigers van onze democratie komen vermo...
Open brief van columnist Leon Verdonschot aa...

18 uur geleden door Smiling


ADVERTENTIE


Laatste reacties
Janzzen
‘Rusland werkt Biden tegen in aanloop naar ...
@27Obamagate is al heel lang geen issue mee...

minder dan een minuut geleden door Janzzen

solidsteel
Ook Twitter geïnteresseerd in overname TikTo...
@4 Waarom toch zo'n fan van censuur en zo'n m...

2 minuten geleden door solidsteel

Janzzen
Ook Twitter geïnteresseerd in overname TikTo...
@3Je begrijpt het echt niet hè......Ge...

6 minuten geleden door Janzzen

CoolMemories
‘Trump gaat verkiezingen verliezen’...
Er zou gezien de mentale toestand van Biden e...

8 minuten geleden door CoolMemories

de redelijkheid
'Verpleegkundigen ZMC woedend om geheime coro...
@36 jij spant de kroon gut, jij komt uit e...

10 minuten geleden door de redelijkheid

Binnenland      Buitenland      Politiek      Economie      Internet      Technologie      Sport      Showbizz      Wetenschap      Gezondheid      Lifestyle      Cultuur      Media      Film      Games      Verkeer      Overig