rv - photo_news
Volledig scherm
© rv - photo_news

Ophef in UK over Rice Krispies en Coco Pops: “Waarom is die mascotte een aap?”

Een voormalig Brits parlementslid wil van multinational Kellogg Company weten waarom de mascotte van Coco Pops een aap is, terwijl Rice Krispies wordt aangeprezen door “drie blanke jongens”.

9 reacties

  • nicole desseyn

    4 jaar geleden
    Waar zijn ze nu mee bezig zullen de bijen op de honingpotten dan ook moeten verdwijnen ,? En de olifant op de chocolade? De uncle bens rijst ook een andere look ? Waar gaat dat stoppen ?
  • Vladimir De Leeuw

    4 jaar geleden
    Ze stelt een vraag en ze krijgt een antwoord : "om het speelse karakter van het merk te onderstrepen". Zo, en meer woorden hoeft met daar niet aan te spenderen. Het speelse karakter probeert men nu zwartgallig te verzuren.
  • Argus Vercauteren

    4 jaar geleden
    Als kind at ik graag coco pops (toen heette het nog choco pops), omdat ze lekker waren en de aap (vooral de orang-oetan en chimpansee) was mijn lievelingsdier. Het is en blijft een vrolijk stripfiguurtje, niets meer en niets minder.
  • San Pauwels

    4 jaar geleden
    Wat is eigenlijk het probleem? Op iedere variant staat een ander dier afgebeeld: Corn flakes (haan), Frosties (tijger), honey pops (bij)... Het moedigt kinderen aan om toch te ontbijten en het is ook een ideaal geheugensteuntje (doos met tijger, haan...) voor de ouders tijdens het winkelen. Binnenkort is het merk Nesquik aan de beurt, want er staat een konijn op de verpakking... En wat met het wit konijn Nijntje?
  • Kristof Degros

    4 jaar geleden
    Het mag gerust stoppen. Net hetzelfde als met zwarte piet ... Alles is goed tegenwoordig